Anslutande till Hjältevärldar (Diskussion)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser4

Guest
"inte utesluta spelare" - det där gör mig ärligt talat förbannad, är det en hjältevärld eller är det inte det?? dom som inte platsar i hjältevärlden kan gå och lira en annan server - punkt!
tanken är väl för fan att hjältevärlden skall innehålla folk som har uppnått nånting på en annan server, inte kunna dansa in hur lätt som helst!
att InnoGames är penga-*** vet vi alla, men vill dom samtidigt bita sig i handen genom att skapa irritation bland dom som bara är intresserade av just en HJÄLTEVÄRLD och folk ser det som en vanlig server och pallar inte börja om igen för det är som att börja på en helt ny server! skärpning bland InnoGames alltså!

Det är hjältevärld per definition, men en tolkningsfråga om vad som krävs för att få gå med.

Allianser och dess medlemmar som vunnit världar, blir i teorin för liten kvot för en värld på Grepolis. Därav utmärkelsen "Hjältestrateg" som ger dig ett fripass, så långt är iofs vi alla med, men när dessa spelare kommer in i bilden blir det en rätt kvot enligt vad vi sett och läst.

Tanken är ju att de erfarna spelarna ska "göra upp" på Hjältevärlden, som vi nämnt tidigare med konceptet "Clash of the Titans". Det kan man i princip säga att ni som vunnit en värld är, när ni möts på en Hjältevärld.

Jag har egentligen inte ett problem med att folk säger att vi är "Pengakåta", eftersom tro det eller ej så är InnoGames ett vinstdrivande företag som måste tjäna pengar för att utvecklas. Det gäller minsta lilla detalj, för allting gällande tekniska aspekter... det kostar just pengar. Så det går hand i hand med vad InnoGames arbetar med.

Som min mening 3 sa i föregående inlägg, så har åsikterna kring kraven inte gått om miste.
 

DeletedUser1742

Guest
Off topic, Vore det inte ironiskt om Gaffel fick sparken och Innogames började spela Henrik Dorsin's - En gaffel kort över mass mail?

ON topic.
En sk Hjältevärld blev en stor sporre för att vinna, kriga, och många sömnlösa nätter.
i dagens läge till ingen nytta alls, lite pixlar under mitt namn, en krona i min profil? VEM FAN BRYR SIG?
HERO world i mitt huvud är just vad som står, HERO.
För att kunna bli en 'Hero' så ska NATURLIGTVIS inte alla har access in dit utan att ha vunnit.

Jag SKITER totalt i hur nu gör detta, men fixa det..
En tanke är att ha flera " HW's " i samma region.
DVS Norden, Östra Europa, osv osv osv.

Vi krigar, blir bäst i norden. rekryterar bygger nya allianser ( då jag tror att folk inte kommer ha tålamod att vara kvar och spela i all evighet. )

Vi vinner i Norden, Vi får då en ny Legend World
Vi krigar emot Europa's vassaste spelare!

Vi vinner där ( SÅKLART -NWO- ! ) och vips en
Titan world eller dylikt och vi får göra upp en kamp om resterande världen om att komma vidare.

Vinner vi där ( vilket jag inte tvivlar på över huvud taget ).
så tycker jag att Innogames kan skicka något slags diplom eller dylikt med POST och ett signerat sådant också.
Betydligt mer Uppskattat än det tramset vi fick på mailen som alla kan knappa ihop.

DÄR har vi en sporre. Bäst i sverige, sedan Bäst i norden. Bäst i Europe och självklart senare Bäst i Världen.


Lite valuta för pengarna måste man få!
 

DeletedUser4

Guest
Får be om att återkomma till er (Micke79an, Rauno, spindel61 & Essetone).

Kommer tyvärr inte kunna fortsätta denna diskussionen under någon dag(ar).

Men ni får givetvis fortsätta, så kan jag fylla på mitt papper med kritik som ska skickas med prioritering 1 på posten om vi säger så. Har tillkommit en del som jag måste lägga energi på, så kan jag förklara mig vid första bästa tillfälle.
 

DeletedUser

Guest
Gaffel får jag fråga dig då, vad tycker du är en hjältevärld?
Någon som bara spelat någon vecka men som inte kan spelet eller är det spelare som har förstått innebörden och har spelat länge och pungat ut med pengar för att titulera sig "bäst"?

En hjältevärld säger sig självt, H-J-Ä-L-T-E!
Låt mig citera från en så enkel sida som Wikipedia: "Hjälte är i allmän betydelse en beundransvärd person som utför stordåd, och som på så sätt vinner stor heder och ära."

Ska då spelare som tamejfan inte är hjältar utan rent utsagt nybörjare få chansen i en sån värld? Då kan vi lika gärna kalla det "en patetisk fortsättning för att mjölka oss på pengar"-server istället.

Om jag inte missminner mig så var det tal om 15 december att hjältevärlden skulle kicka igång. Hur är det nu? Kommer den ens igång?
InnoGames smutskastar bara sig själva när ni går ut med såna här saker. Det känns som att allt InnoGames står för är att få folk att betala ut onödiga pengar för vi spelare måste klaga så in i helvete för att saker ska gå igenom!

Mvh
JespeRR
 

DeletedUser

Guest
Det är hjältevärld per definition, men en tolkningsfråga om vad som krävs för att få gå med.

Allianser och dess medlemmar som vunnit världar, blir i teorin för liten kvot för en värld på Grepolis. Därav utmärkelsen "Hjältestrateg" som ger dig ett fripass, så långt är iofs vi alla med, men när dessa spelare kommer in i bilden blir det en rätt kvot enligt vad vi sett och läst.

Tanken är ju att de erfarna spelarna ska "göra upp" på Hjältevärlden, som vi nämnt tidigare med konceptet "Clash of the Titans". Det kan man i princip säga att ni som vunnit en värld är, när ni möts på en Hjältevärld.

Jag har egentligen inte ett problem med att folk säger att vi är "Pengakåta", eftersom tro det eller ej så är InnoGames ett vinstdrivande företag som måste tjäna pengar för att utvecklas. Det gäller minsta lilla detalj, för allting gällande tekniska aspekter... det kostar just pengar. Så det går hand i hand med vad InnoGames arbetar med.

Som min mening 3 sa i föregående inlägg, så har åsikterna kring kraven inte gått om miste.

du verkade inte fatta budskapet i dom två inlägg både jag och Rauno skrev, kan göra ett försök till.
vinnande server som InnoGames valt att kalla för Hjältevärld, kunde haft vilket namn som helst, elit värld, vinnare, the best of the best, jaja du ser poängen. i denna värld skall vinnare möta andra vinnare, och på senare tillskott, dom som lyckats kvalificera sig dit, vilket måste vara några duktiga spelare, för dom kommer möta andra bra och vinnare.
är vinnar servern en plats för nybörjare då?? nej! verkligen inte! och är InnoGames bara ute efter pengar och skiter totalt i dom som spelar så kan jag garantera er att många kommer att lägga ner just pga av detta skit, hur mycket kommer InnoGames tjäna på att se till att garanterat betalande kunder slutar och ersätta dom med kunder som kanske betalar? idioti om man är ett vinstdrivande företag! för vart är vinsten om man retar kunderna???
finns ingen logik i detta tänkande både som underhållande sida med ett online spel eller som ett vinstdrivande företag. för utan kunder skulle InnoGames få stänga ner helt, och förlorar man kunder så gör man uppenbarligen nåt fel!
blev det nå klarare nu eller skall vi fortfarande få höra "vi jobbar på det och skickat det ner till tyskland och dom känner till detta och jobbar på det, mer info kommer"
och uppenbarligen funkar det inte med normala kommunikationen ni har till tyskarna för dom verkar inte ta det på allvar ett skit.

och jag gillade EssetOne's idé, MEN då får InnoGames lägga av med att skicka in nybörjare bara för att dom tror dom tjänar extra på det
 

DeletedUser

Guest
sämre spelare kommer inte att kunna hålla sig kvar länge bland eliterna.
 

DeletedUser

Guest
Ja, du gaffel... Som min mening 3 sa i föregående inlägg, så har åsikterna kring kraven inte gått om miste... så kan jag fylla på mitt papper med kritik som ska skickas med prioritering 1 på posten om vi säger så... detta har vi hört förr och sedan struntade InnoGames i oss i alla fall.

Säg mig då (när du är tillbaka) hur *** vi ska nå fram med våra kritik? Såg tråden som Lothoria skapade, men det är ju precis samma sak med den som med den här tråden och alla andra trådar... de hjälper ju inte ett skvatt. Ska vi bara sitta här och klaga när det inte hjälper eller ska vi skapa en protestlista? Vet att en lista inte gör mycket, men om alla som anmäler sig på listan säger att de slutar om det inte sker en radikal förändring, skulle det funka då? troligtvis inte, men kanske InnoGames vaknar om de i ett enda slag förlorar nästan alla betalande spelare på de svenska servarna...

Det känns som man har köat i flera timmar för att köpa en "limited edition", men att man några dagar efter köpet inser att alla andra kan beställa samma sak gratis via Internet. Hur många timmar och pengar har vi inte lagt ner på detta spel för att sedan behandlas som skit...
 

DeletedUser4

Guest
Time will tell.

Drar ett citat från en av Hjältevärld-trådarna.

Vänligen kom ihåg att inställningarna och funktionerna inte är hundra bestämda än, så det kan komma att ändras...
 

DeletedUser

Guest
Time will tell.

Drar ett citat från en av Hjältevärld-trådarna.
Är du medveten hur förbannad jag blev över det svaret? Ska inte säga mer här och nu, det skulle bara sluta i svordomar, så fortsätter diskussion i Lothorias tråd när jag sansat mig lite...
 

DeletedUser4

Guest
Är du medveten hur förbannad jag blev över det svaret? Ska inte säga mer här och nu, det skulle bara sluta i svordomar, så fortsätter diskussion i Lothorias tråd när jag sansat mig lite...

Det är nog bäst eftersom du inte vet vart jag står i den här diskussionen och vad som händer bakom ridåerna. Du dömer ut på tok för snabbt och vet inte vad som sägs eller händer. Lämna det till mig istället, så blir det klart mycket bättre än att du drar förhastade slutsatser.

Har inte gjort en offentlig slutsats och kommer inte göra så heller förens jag är klar med det arbete som jag/vi håller på med. Om du tror att jag är nöjd med de krav som InnoGames bestämt, så har du fel, det är allt jag kommer säga för tillfället.

Du är varmt välkommen att hugga, när allt är klart och på pränt. Tills dess, kommer jag göra som jag alltid gör om inte en ytterligare växel med tanke på det som kommit upp. Låter OK för dig? Så kan vi lägga ner det aggressiva och den tråkiga stämningen eftersom det inte för någon längre fram i bussen.

Inte sant?
 

DeletedUser1267

Guest
jag fick ett brev när jag spelade i gamma i det ståg det att jag var inbjuden i hjältarnas värld men sen hade jag ett uppehåll i ca 1-2 månader. Men när jag kom tillbaka så hade gamma spelats klart men jag har inte fått ''tillgång'' till hjältarnas värld vf???
 

DeletedUser4

Guest
jag fick ett brev när jag spelade i gamma i det ståg det att jag var inbjuden i hjältarnas värld men sen hade jag ett uppehåll i ca 1-2 månader. Men när jag kom tillbaka så hade gamma spelats klart men jag har inte fått ''tillgång'' till hjältarnas värld vf???

Hej durim!

Det beror på att hjältevärlden inte har öppnats ännu. Planen är att öppna den första hjältevärlden inom årets första kvartal och jag har inte hört någon status om försening eller dylikt på den fronten. Så med det viskar jag att du ska hålla ett extra öga på forumet för att få reda på när den öppnar och inställningar! =)
 

DeletedUser678

Guest
Hej durim!

Det beror på att hjältevärlden inte har öppnats ännu. Planen är att öppna den första hjältevärlden inom årets första kvartal och jag har inte hört någon status om försening eller dylikt på den fronten. Så med det viskar jag att du ska hålla ett extra öga på forumet för att få reda på när den öppnar och inställningar! =)

Faktum är om Hjältevärlden öppnar i tid så borde alla i tyskland vara stolta med sig själva!
 

DeletedUser

Guest
Faktum är om Hjältevärlden öppnar i tid så borde alla i tyskland vara stolta med sig själva!

det är redan försent, var satt ett datum till 15 december, ja, eller nångång där iaf, minns inte exakt nu. Sen var det väl nån härva om HW månader innan det datumet oxå, men vem orkar hålla koll på alla missar som IG gör...?
 

DeletedUser

Guest
Ok, det här var visst en till gnällsida som jag missat. Då ska jag sälla mig till klagokören.

Verkar ju som om det är här i forumet som alla spelare vill hänga och inte i spelet, där är nu det enda som det fortfarande finns i överskott av spökstäder. Trist! Men hoppas på förbättring i HV.

Vidare så gillade jag två av inläggen i tråden, med lite motsträviga budskap dock. Mickes förslag som är en seriös kravlista och Rs kommentar om att de som är dåliga kommer att slås ut ändå.

Själv står jag visst fortfarande som etta på försvararrankingen på Alpha utan att ha utfört något på månader, säger ju en hel del om inaktiviteten där... Men jag kan ju tillägga att jag då inte tillhör någon töntig "byggare bob-vinnarsida". Nu när jag är en av de större spelarna på Alpha inser jag hur lite det säger om en spelare att spelaren är stor. Då jag utsattes för ca 30 attacker mot mig personligen varje dag och hade 5-6 städer att bara försvara och väldigt lite stöd utifrån, då slet jag. Och jag stod pall och lyckades så småningom att växa något. Flera små spelare där ute har fått slita minst lika mycket som jag. Men sedan kom de där underverken. Och då var det ju allianser med huvuddelen spelare som under månader bara kunnat ligga och sova om både nätterna och dagarna (precis som jag nu kan göra då jag tagit mig upp och blivit stor spelare).

Och sedan massinviterna av större spelare som de två största allianserna gjorde på Alpha för att kunna slutföra de där underverken (krossade alla mindre alliansers chanser totalt). Alla andra krigförande allianser som varit fullt aktiva akterseglades och folk bara gav upp till höger och vänster av den anledingen (antingen gick man med i alliansen som blev hjältar eller så valde man fel och gick med i förlorarsidan = båda är att ge upp enligt mig). Alla insåg att det var någon avlägsen allians som skulle bli vinnare bara för att de hade en massa resurser. Ingen krigade utan alla resurserna gick till UV-byggen! Astråkigt kallt krig!

Och det som stör mig allra mest är inte att det fanns en vinnare på Alpha med en hel del slitvargar som verkligen förtjänar detta, utan alla dem som sekunderna innan underverk 4 stod färdigbyggt hoppade in i den alliansen nu ska kallas för hjältar och åtnjuta fördelar i HV gentemot mina vänner i min allians! (Jag var faktiskt också inbjuden, men jag är en stolt icke-hjälte idag).

Som sagt så sällar jag mig till klagokören och vidhåller (åter) att jag inte anser att bara för att man lyckas bygga 4 underverk så är man den enda hjälten i världen. Heroiska insatser får man se till att ha utfört på annat håll!

Och tummen upp att det inte bara är "hjältar" som får komma in i HV!

Gnäll gnäll
B
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1337

Guest
(Off topic)
Att alla hänger här istället för på alfa har varit rätt tydligt i snart ett års tid. Folk tröttnade något enormt. Jag kan egentligen bara tala för de som var i min egen allians. Många var från TUB och därefter SoE, som hela tiden haft i stort sett alla av de andra top 5-allianserna emot sig medan vi stått ensamma (med undantag för en kort period i TUB när vi försökte samarbeta med LoZ). Man tröttnar lätt på det sättet att spela och vi var hela tiden pressade att sätta oss på försvar. Det var ändå vår allians som kom ut som segrare ur alla krig om man ser till städer erövrade av varandra. Inte alla drabbningar, men alla krig.

För övrigt vill jag bara påminna dig om att det var GL som vann, inte massinvite-II som bjöd in halva servern och försökte få med ännu fler i någorlunda organiserade attacker mot oss för att vi inte skulle få vinna.
I GL bjöd vi in totalt 9 spelare efter att tiden för underverk börjat, varav en var spion åt din allierad, en slutade utan ett ord (blev spöke) och 4 kom redan i oktober, dvs 2 månader före det var klart vilka som vann.
Ingen av oss bjöd dock in dig, så jag vet inte om du blandat ihop allianserna eller om du bara vill hävda dig.

Kan dock hålla med dig om att det var lite tråkigt med ett "kallt krig", men vi som var nästan hälften så många i GL som II behövde verkligen alla våra resurser till UV för att vinna, särskilt när II fick hjälp av åtminstone 2 andra allianser. Med attacker på oss, resursmässigt och överlöparmässigt.


Nu rycker jag mest på axlarna åt alfa (hade ju ansvar som ledare att föra oss vidare) och ser vad hjältevärlden har att erbjuda.

Väl mött i nya världen!



Till saken.

Kraven var tydligen fastställda från början, alla klagomål på de låga kraven har blivit ignorerade, även på internationella servrarna. Varför gör man ens en diskussionstråd om man vet från början att man inte vill (eller kan/får, möjligen) ändra något?

Edit: Såg att den här tråden handlade om hur HV och UV hänger ihop.
Man hade alltså kunnat ta bort den helt när man bestämde sig för att det inte alls hänger ihop.
 
Senast redigerad av en moderator:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp