Anslutande till Hjältevärldar (Diskussion)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Alfa och Beta har redan varsin vinnare.
Gamma kommer troligen hinna färdigt med sina 2 sista UV innan det datumet i dec. ni gav ut för HV.

Snälla säg att vi kommer få lira i samma värld och att alla 3 allianser som vunnit i dessa servers får ta del av sina bonusar?
Om de endast får ta del av bonusen på den HV de låser upp kommer troligtvis vinnarna endast lira på sina egna servers.

För jag har endast sett fram emot HV pga att få chansen att kriga mot de bästa från andra servers.
 

DeletedUser378

Guest
Ger ingen garanterad information om detta men troligtvis blir det som så att alfa, beta och gamma kommer att få dela hjältevärld ja. Om detta blir fallet kommer givetvis samtliga vinnarallianser att få ut sin bonus på denna värld.
 

DeletedUser1337

Guest
Ger ingen garanterad information om detta men troligtvis blir det som så att alfa, beta och gamma kommer att få dela hjältevärld ja. Om detta blir fallet kommer givetvis samtliga vinnarallianser att få ut sin bonus på denna värld.
Eftersom jag är en av två (hittills) som står som segrare i två av dessa världar - får jag dubbel bonus då (dvs 600 gunsttak)? ;)

Blir ju lite pyssel för mig att välja vilka jag ska spela med där i hjältevärlden då, känner jag. Vissa som jag spelar med på Alfa är jag fiende med på Beta och tvärtom.
 

DeletedUser4

Guest
Eftersom jag är en av två (hittills) som står som segrare i två av dessa världar - får jag dubbel bonus då (dvs 600 gunsttak)? ;)

Blir ju lite pyssel för mig att välja vilka jag ska spela med där i hjältevärlden då, känner jag. Vissa som jag spelar med på Alfa är jag fiende med på Beta och tvärtom.

Hej Blubby.

Fråga 1. Nej, "bara" en bonus så att säga.

Punkt 2. Ja det blir liten tvist där, det har kommit upp och eftersom du tyvärr, (vet att du vill) inte kan klona dig och spela på bägge sidor. Du blir tvungen att välja en och det problemet kommer vi nog tyvärr inte att komma förbi. Men vi håller på att luska och diskutera det.

@Cassiatori. Om jag förstod dig rätt så är precis din tanke det som tänkts med Hjältevärldarna. Blir lite av Clash of the Titans på den första. Om allt går som planerat, kan inte lova, men hoppas, så blir det värld alfa, beta och gamma på första hjältevärlden.

Det skulle inte vara helt fel! Vore spännande att få se eliten göra upp.
 

DeletedUser

Guest
Hej Blubby.

Fråga 1. Nej, "bara" en bonus så att säga.

Punkt 2. Ja det blir liten tvist där, det har kommit upp och eftersom du tyvärr, (vet att du vill) inte kan klona dig och spela på bägge sidor. Du blir tvungen att välja en och det problemet kommer vi nog tyvärr inte att komma förbi. Men vi håller på att luska och diskutera det.

@Cassiatori. Om jag förstod dig rätt så är precis din tanke det som tänkts med Hjältevärldarna. Blir lite av Clash of the Titans på den första. Om allt går som planerat, kan inte lova, men hoppas, så blir det värld alfa, beta och gamma på första hjältevärlden.

Det skulle inte vara helt fel! Vore spännande att få se eliten göra upp.

trevligt att betecknas som eliten :)
 

DeletedUser

Guest
när man läste på kraven för att kunna komma in i HW på nån engelsk sida så kunde man dra slutsatsen att säkert 90% av varje server kommer att få joina där iaf. varför är det så? det gör juh bara att det kommer en massa spelare till en ny värld som inte tillhör nån så kallad elit, då följer alla forna fiender/vänner osv. lite som en ny server bara att det är fler som joinar.

borde väl ha varit endast vinnande allians kommer till HW och fått möta andra vinnande allianser från andra servrar, t.o.m andra länder. det hade varit häftigt!

jo, vilken speed och vilket system kommer HW ha?
 

DeletedUser378

Guest
Informationen om hjältevärldarna och dess inställningar kommer upp inom kort.
Saknas vissa detaljer fortfarande, men vi hoppas kunna publicera inställningarna för er under den kommande veckan så att man har lite tid att förbereda sig innan server start.

Skall bli spännande att se vad de äldre servrarnas elit kan uträtta när de brakar samman på en och samma värld.
 

DeletedUser

Guest
Informationen om hjältevärldarna och dess inställningar kommer upp inom kort.
Saknas vissa detaljer fortfarande, men vi hoppas kunna publicera inställningarna för er under den kommande veckan så att man har lite tid att förbereda sig innan server start.

Skall bli spännande att se vad de äldre servrarnas elit kan uträtta när de brakar samman på en och samma värld.

kan inte hålla med om att det är nån elit när det är så låga krav på att få joina den världen, blir som en ny server med fler spelare och det är rensat lite smått bland dom längst ner, vilka skulle inte gjort nån skillnad iaf. dessa krav för att joina gör jag nästan på en enda dag som det är nu.

vet inte om detta är rätt ställe, men några förslag som kan ge det verkligen elit server kan vara att följande får joina HW är:
1. vinnande alliansen (dock med fördelarna)
2. Topp 50 Poäng
3. Topp 50 Anfall
4. Topp 50 Försvar
5. Topp 50 Kämpare
annledningen till att jag skriver alla 3 är för vissa kanske inte är med som anfallare, men är på försvarare, eller lite av bägge och är med på kämpar.
Sen att bara gå på poäng skulle göra att detta blir Sim City, vilket gör det tråkigt.

hade det sett ut såhär hade det verkligen blivit ett elit krig!
 

DeletedUser

Guest
kan inte hålla med om att det är nån elit när det är så låga krav på att få joina den världen, blir som en ny server med fler spelare och det är rensat lite smått bland dom längst ner, vilka skulle inte gjort nån skillnad iaf. dessa krav för att joina gör jag nästan på en enda dag som det är nu.

vet inte om detta är rätt ställe, men några förslag som kan ge det verkligen elit server kan vara att följande får joina HW är:
1. vinnande alliansen (dock med fördelarna)
2. Topp 50 Poäng
3. Topp 50 Anfall
4. Topp 50 Försvar
5. Topp 50 Kämpare
annledningen till att jag skriver alla 3 är för vissa kanske inte är med som anfallare, men är på försvarare, eller lite av bägge och är med på kämpar.
Sen att bara gå på poäng skulle göra att detta blir Sim City, vilket gör det tråkigt.

hade det sett ut såhär hade det verkligen blivit ett elit krig!

http://forum.grepolis.net/showthread.php?p=496591#post496591
 

DeletedUser855

Guest
Läser man denna länken
http://forum.grepolis.net/showthread.php?t=29186&page=3

Så skriver deras admins så här

"The small number of players who will be given access is no more than a total of 10% of the total playing population across all worlds. Please remember that many of you who use these forums are already in that 10% and of course it seems low by your standards. However, Inno is using its own standard to determine the criteria for entry and so far, that will only permit 10% of the players into Hero Worlds. Also keep in mind that the criteria are still subject to change. "

Skönt att Äntligen få veta vad de baserar sina konstiga siffror på, nu kan man ju rent av se en logik i det hela, har letat som en tok efter samma info här på .sv forumet men inte någon Admin som förklarat. Kanske hade man fått mer förståelse om varför, bara en admin informerar lite ;)

Och kraven de har för "Heroic Tactician" Som är ikonen som behövs för att komma med ser ni nedan eller i länken: http://wiki.en.grepolis.com/wiki/Hero_Worlds#Heroic_Tactician

Requirement Challenge Number
1 Found a city 1
2 Takeover a city 1
3 Cast a divine spell 100
4 Ranklisting points 20,000
5 Battlepoints 7500



Läser man deras anledning så låter det ju vettigt om de enbart är 10% som kommer klara av att komma in för resten är för dåliga men låter sjukt konstigt att dessa siffror skulle stämma...


-Tillägg:

En sak till som jag hittade som var sjukt kul är ju denna raden
- a minor link between the HW and WW does exist, as the alliance who finishes 4 WW will receive a 50 favor cap increase on the heroworlds.

Det innebär att allt slit man haft med Underverken inte är till någon nytta för 50 mer i gunst är ju sjukt illa:p
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1337

Guest
En titt på grepostats för alfa visar att 394 personer (i skrivande stund) klarar poängkravet. 363 klarar KP-kravet. Orkar inte kontrollera hur många av dessa som klarar båda, av uppenbara skäl. Sedan ska de ha både erövrat och grundat städer. Och kastat 100 spells.

Så 10% låter inte helt off ändå. Däremot så är det inte dessa småspelare som är problemet vid hjältevärldar. Det är de större spelarna som inte är aktiva eller inte vill kriga. Som blir spökstäder eller bara sitter där och kramar sina trupper.

Jag frågar igen. Vad är det för stolpskott som kom fram till dessa löjliga krav? Det heter väl "Hjältevärld"?
 

DeletedUser971

Guest
Meningslöst

Tråkigt att det ska sluta så här, dvs att de
hjältevärldar som många slitit för att komma
med i nu blir var mans egendom.

Var ligger prestationen och äran i det?

De som var med i alliansen som vann får en
utmärkelse att man varit med och vunnit en
värld, that´s it....

Riktiga snillen som funderat ut det här. Men,,,,
tänker man i termerna pengar så förstår jag
varför, då har de tänkt smart.

Förklaring är att pengar är viktigare än spel-
upplevelsen eller äran för spelarna.

Låter man i princip alla få gå med i
hjältevärlden så drar man in mer pengar
på den världen.

Så där har ni med 99%s sannolikhet svaret
på varför :cool:
 

DeletedUser855

Guest
Det är ju trots allt ett företag som ska tjäna på att vi spelar, hade dock vart roligt om man ansträngde sig lite för att gynna de som kämpar hårdast, som jag skrivit innan så förespråkar jag en skandinavisk server med högre krav så enbart de bästa får gå med från varje land :D

Tror alla skulle tjäna på det!
 

DeletedUser971

Guest
Det är ju trots allt ett företag som ska tjäna på att vi spelar, hade dock vart roligt om man ansträngde sig lite för att gynna de som kämpar hårdast, som jag skrivit innan så förespråkar jag en skandinavisk server med högre krav så enbart de bästa får gå med från varje land :D

Tror alla skulle tjäna på det!

Håller med!
 

DeletedUser4

Guest
Vi vill inte utesluta spelare genom att spekulera till ett "för högt" krav.

Därför går vi på statistik när det väl kommer till skott. =)

Många tycker att kraven är för låga och det har inte undgått InnoGames, det kan jag lova.

Hur det blir med spelarantalet är omöjligt att veta, hörde något om "10%" från Engelska, men då får man inte glömma att den versionen har fler spelare bl.a. Det blir lite upp till bevis, så vi låter framtiden utvisa hur det går och blir. För varje version måste bedömas för sig.
 

DeletedUser

Guest
Vi vill inte utesluta spelare genom att spekulera till ett "för högt" krav.

Därför går vi på statistik när det väl kommer till skott. =)

Många tycker att kraven är för låga och det har inte undgått InnoGames, det kan jag lova.

Hur det blir med spelarantalet är omöjligt att veta, hörde något om "10%" från Engelska, men då får man inte glömma att den versionen har fler spelare bl.a. Det blir lite upp till bevis, så vi låter framtiden utvisa hur det går och blir. För varje version måste bedömas för sig.

"inte utesluta spelare" - det där gör mig ärligt talat förbannad, är det en hjältevärld eller är det inte det?? dom som inte platsar i hjältevärlden kan gå och lira en annan server - punkt!
tanken är väl för fan att hjältevärlden skall innehålla folk som har uppnått nånting på en annan server, inte kunna dansa in hur lätt som helst!
att InnoGames är penga-*** vet vi alla, men vill dom samtidigt bita sig i handen genom att skapa irritation bland dom som bara är intresserade av just en HJÄLTEVÄRLD och folk ser det som en vanlig server och pallar inte börja om igen för det är som att börja på en helt ny server! skärpning bland InnoGames alltså!
 

DeletedUser

Guest
Får hålla med Micke! Jag trodde att tanken var att det skulle vara en hjältevärld och inte bara en ny server, vilket det blir om man inte "utesluter spelare". Plats i hjältevärlden ska förtjänas annars är det ju inget intressant att spela där.

Här slet vi för att vinna och få komma till hjältevärlden och när vi nu gjort det säger ni i princip att vem som helst ska kunna få komma dit, vi har alltså slitit i onödan:mad: Vet många från bland annat Beta som kommer sluta om ni inte ser till att det blir en "riktig" hjältevärld, detta är betalande spelare... tror ni de extra spelare som ni försöker locka med är betalande spelare? Knappast!!

Ni tänkte nog något i stil med "mer spelare mer pengar", men ni hugger er själva i foten... ni kommer förlora många spelare om ni kör så här.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp