Angående kolonisering

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
En kort fråga bara; om man bygger en ny stad, behöver man även ta med en massa andra skepp för anfall (+ markenheter) eller räcker det med att bara skicka koloniskepp? Lär ju inte mötas av något försvar om man bygger en ny stad, eller?
 

DeletedUser

Guest
Du kan nog inte skicka bara koloniskepp........ 1- För att det är dåligt om man ska leva utan trupper 2. Det är nog inte något försvar nej men det kan vara bra att ha med sig lite båtar och trupper
 

DeletedUser834

Guest
En kort fråga bara; om man bygger en ny stad, behöver man även ta med en massa andra skepp för anfall (+ markenheter) eller räcker det med att bara skicka koloniskepp? Lär ju inte mötas av något försvar om man bygger en ny stad, eller?

Du behöver Trupper(Du behövr inte ta alla) och båtar(Inte här heller) men när du grundat staden tillhör trupperna som du skicka med (Inkl. båtarna) den staden du grundar.

Jag vet allt efter som jag har grundat en stad;)
 

DeletedUser

Guest
Grattis! :) Du har grundat en stad :) Kul jag har evövrat en stad!
 

DeletedUser834

Guest
Ja,en månad hade du dem sen blev du av med dem.Förmodligen glömt dem på väg mot döden:rolleyes:........
 

DeletedUser

Guest
I min nya stad så jag har trupperna som jag tog dit. Men jag kan inte använda dom att farma med etc. Varför inte?
 

DeletedUser834

Guest
I den staden du stöder,kan du inte använda dem,men om du klickar dig in på torget och skickar tillbaka dem så går dem ju att amvända

hoppas du fattat detta rätt;)
 

DeletedUser

Guest
Så dessa trupper går inte att använda alltså? I så fall kan jag ju skicka tillbaka dom, eller?

Kom igen svara inte om du inte vet!

Så här är det. Soldaterna du grundar / evövrar en stad med kan du hitta på torget fliken (utanför) där kan du ta tillbaka alla eller bara ta hem kanske 300 av din arme. Så du har lite trupper ifall du anfalls .

Men nej du kan alltså inte anfalla med dem trupperna:(
 

DeletedUser834

Guest
Kom igen svara inte om du inte vet!

Så här är det. Soldaterna du grundar / evövrar en stad med kan du hitta på torget fliken (utanför) där kan du ta tillbaka alla eller bara ta hem kanske 300 av din arme. Så du har lite trupper ifall du anfalls .

Men nej du kan alltså inte anfalla med dem trupperna:(

Det var precis det jag sa
 

DeletedUser

Guest
Det var precis det jag sa

Det sa du inte först.

Du behöver Trupper(Du behövr inte ta alla) och båtar(Inte här heller) men när du grundat staden tillhör trupperna som du skicka med (Inkl. båtarna) den staden du grundar.



Men, bara för att göra allt klart. Trupperna du skickar med koloniskeppet räknas bara som understöd, och kan skickas tillbaka direkt när staden är grundad ifall du inte vill ha dem där.
 

DeletedUser834

Guest
Det sa du inte först.





Men, bara för att göra allt klart. Trupperna du skickar med koloniskeppet räknas bara som understöd, och kan skickas tillbaka direkt när staden är grundad ifall du inte vill ha dem där.

Okej tack då har jag fattat
 

DeletedUser

Guest
Vad värdelöst att man inte kan använda trupperna!!! Vad är det för skit? Bugg! Ologiskt! Säg att de står 1 mil bort i min nyerövrade stad, och jag vill skicka dem ytterliggare 1 mil bortåt, då måste de första åka hem, för att sedan åka dit, dvs 3 istället för 1 mil. Helt stört!

Detta borde faktiskt rättas till.

Kan mina trupper stå som understöd hur länge som helst? Eller kommer de äta upp all mat i den andra staden så att alla dör eller nåt sånt?
 

DeletedUser

Guest
Kom igen svara inte om du inte vet!

Så här är det. Soldaterna du grundar / evövrar en stad med kan du hitta på torget fliken (utanför) där kan du ta tillbaka alla eller bara ta hem kanske 300 av din arme. Så du har lite trupper ifall du anfalls .

Men nej du kan alltså inte anfalla med dem trupperna:(

Bra svar, tycker jag!
 

DeletedUser

Guest
Vad värdelöst att man inte kan använda trupperna!!! Vad är det för skit? Bugg! Ologiskt! Säg att de står 1 mil bort i min nyerövrade stad, och jag vill skicka dem ytterliggare 1 mil bortåt, då måste de första åka hem, för att sedan åka dit, dvs 3 istället för 1 mil. Helt stört!

Detta borde faktiskt rättas till.

Kan mina trupper stå som understöd hur länge som helst? Eller kommer de äta upp all mat i den andra staden så att alla dör eller nåt sånt?


Men snälla nån då ?!?

Du får väl träna nya soldater i den nya staden så klart, sedan skickar du tillbaka understödet antingen alla på en gång eller lite då och då allt eftersom du tränat nya.
Det är ju därför man skaffar en stad till och en till och en till ... Fler städer fler soldater. Fler soldater, en starkare total truppstyrka etc.

Att ha en stad långt bort från sin/sina andra stad/städer gör dessa sårbara, så vad är poängen med det???

Detta är ett krigsspel inte Sim City, tror du det är du snart borta skulle jag tro.

´**` en stad är inte värd något om man inte kan försvara den ´**`​
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Finns förresten en tråd som heter ~ Flytta soldater permanent ~, vilket det skulle innebära om soldaterna blir kvar efter en kolonisering. Läs den tråden så kanske du får en bättre uppfattning om det dåliga med att soldater blir kvar i den koloniserade staden.
 

DeletedUser

Guest
Vad värdelöst att man inte kan använda trupperna!!! Vad är det för skit? Bugg! Ologiskt! Säg att de står 1 mil bort i min nyerövrade stad, och jag vill skicka dem ytterliggare 1 mil bortåt, då måste de första åka hem, för att sedan åka dit, dvs 3 istället för 1 mil. Helt stört!

Detta borde faktiskt rättas till.

Kan mina trupper stå som understöd hur länge som helst? Eller kommer de äta upp all mat i den andra staden så att alla dör eller nåt sånt?

Sägs det någonstans att trupperna du skickar kommer bli den nya stadens trupper? Nope. Så det är inte en bugg.

Som svar på din fråga, trupperna kan stå där så länge du vill.

:cool:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp