Android, iphone vs 2,0

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Satta Epsilon som Prefix eftersom Zeta inte finns och man måste välja ett.

Vem var geniet som kom på den utmärkta idén att göra 2,0 så det inte går att spela via mobilen/surfplattan?
 

DeletedUser4

Guest
Ja du hehe.

Tanken är ju inte riktigt att du ska spela ett webbaserat spel som Grepolis på en liten 4 tummare.

Då gör de flesta spelföretag en applikation till spelet för system med liten skärm, där just bilder och högupplösta ikoner inte följer med. Den nya designen kräver en hel del nedladdningshastighet, vilket är anledningen till att jag (ex) inte spelar Grepolis på min telefon.

Som Tribal Wars utvecklarna valt att göra: http://devblog.tribalwars.net/?p=62

Så hoppas jag att något motsvarande skall komma till Grepolis.

Men vad jag fått höra så finns det inga planer för något sådant än.
 

DeletedUser

Guest
Jo men 7tummare borde tycker man ju ändå ni kunde gjort så lite funkar på. Innan funkade allt förutom lite problem med kartan och forumet. Nu kan man tydligen begära resurser på iphone men android funkar inte ens det.
 

DeletedUser

Guest
Förresten om man nu ska jämföra med TW så har jag inga som helst problem att spela den riktiga versionen där.
 

DeletedUser4

Guest
Förresten om man nu ska jämföra med TW så har jag inga som helst problem att spela den riktiga versionen där.

Nej det var bara applikationen som jag syftade på.

Skillnaden mellan TW och Grepolis är, som du säkert är med på, är grafiken.

Det är mycket mer detaljerade bilder och utseende på Grepo än TW, vilket är därför det kräver den hastighet som det i dagsläget gör. Man kan ju såklart också spela med låg hastighet, men då måste man, enligt mig, ha en stor dos tålamod.

Grepolis är inte anpassat för små skärmar och långsamma hastigheter. Men det är dit evolutionen är påväg, allt fler spel blir mer och mer prestanda krävande. Grafikmässigt, storleksmässigt och så vidare. Det är kontentan till att Grepo inte är kompatibelt med små skärmar.

...får fortsätta ikväll! :D
 

DeletedUser

Guest
Nu är det inte hastigheten eller att se kartan som är problemet utan att öppna fönstret för att bygga genom att trycka på senaten och samma sak med bondbyarna. Enda som kommer upp när man trycker på en bondby är att infon om vad man kan handla av den kommer upp.

Sen vet jag inte om jag kan hålla med dig om att allt fler spel inte går mot att inte fungera på småskärmar. Travian körde nyss igång sin 4,0 fungerar utmärkt, Tw som sagt fungerar utmärt, kingsage inga problem, det där andra grekiska spelet ikarim eller liknande vad det nu heter funkar utmärkt.

Så att Greplolis väljer att göra en uppdatering som nästan helt tar bort möjligheten att spela på mobilen kommer tyvärr leda till att man förmodligen får lägga ner på alla värdarna när det införs 2,0 där också.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser4

Guest
Flyttar tråden till diskussion, så kanske vi kan hitta en lösning.
 

DeletedUser

Guest
Satta Epsilon som Prefix eftersom Zeta inte finns och man måste välja ett.

Vem var geniet som kom på den utmärkta idén att göra 2,0 så det inte går att spela via mobilen/surfplattan?

Jag håller med till 100%. Jag loggade in på Zeta men när jag märkte att det inte funkade med 2.0 på min android så lägger jag ner det.
 

DeletedUser

Guest
För alla som kan så rekommenderar jag Firefox 4.0. Är väl framförallt för androider då. Där funkar allt utmärkt och det går även att scrolla i forumet.

Alltså kan vi väl utesluta att det skulle vara fel på hårdvaran, 7tummare går utmärkt ;)
 

DeletedUser

Guest
Mycket beror på webbläsaren tydligen ;) Fint att du delar med dig om det :)
Finns inte Firefox för iOS också? Jag har ingen aning eftersom jag inte har någon iPryl.
 

DeletedUser

Guest
För alla som kan så rekommenderar jag Firefox 4.0. Är väl framförallt för androider då. Där funkar allt utmärkt och det går även att scrolla i forumet.

Så som han har skrivit så verkar det som Firefox funkar under Android ;) Trodde faktiskt inte att det skulle gå i iOS ^^ Men då vet vi det.

Använd Firefox på smarthphones för att kunna spela Grepolis :)
 

DeletedUser

Guest
Finns ingen Firefox i iOS

IMHO finns ingen Firefox webbläsare i iOS.
Det finns alternativ som Mercury som fått goda recensioner.
 

DeletedUser

Guest
Har

Det funkar på Iphone/Ipad bara det att det tar längre tid och man får inte hela bilden:cool:
 

DeletedUser

Guest
Vill bara säga att Opera Mobile funkar för att spela Grepolis, i alla fall på min Incredible S.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp