Allians poäng

DeletedUser

Guest
Tycker att allianspoängenskall räknas från de spelare som är med i alliansen och inte hisorik som nu.

De nya allianser som skapas ligger ju en bra bit efter. Skulle nog bli lite mer spännande i toppen då.
 

DeletedUser2878

Guest
Tycker att allianspoängenskall räknas från de spelare som är med i alliansen och inte hisorik som nu.

De nya allianser som skapas ligger ju en bra bit efter. Skulle nog bli lite mer spännande i toppen då.

Å andra sidan lär spänningen i toppen vara konsekvent eftersom dessa nya allianser med spelare som ligger i topp kommer fortsätta göra så i framtiden. Därmed dra upp sin nya allians i topposition.
Det är ju trots allt alliansen som dragit in poängen.
 

DeletedUser2832

Guest
Å andra sidan lär spänningen i toppen vara konsekvent eftersom dessa nya allianser med spelare som ligger i topp kommer fortsätta göra så i framtiden. Därmed dra upp sin nya allians i topposition.
Det är ju trots allt alliansen som dragit in poängen.

Jo det är ganska kul :) , dock om man i en tidigare allians stått för alla OFF/DEFF Kp så borde ju dom följa med (enligt mig) då vissa allianser istället för att börja på rank 60 i off börja på rank 3 :)

Då skulle nog fler andra allianser ta dom på allvar ;)
 

DeletedUser

Guest
Får nog säga att jag instämmer med Flakten.. Nu spelar ju jag, flakten och ReeZ i samma allians på Lambda, Trash. När den skapades började vi på noll i allt, tidigare spelade vi alla tre i Armageddon och Armageddon I, dessa allianser har sedan vårt fråntåg inte ökat nämnvärt i off/deff kp. Detta eftersom det var vi som bildade Trash som stod för den biten!

Skulle den KP som spelarna har användas för att räkna ut alliansens KP skulle det vara mer rättvisande än dom KP som alliansen fått under sin levnadstid. Det skulle spegla de spelare som är med för tillfällets prestationer istället för dom som kanske varit med från början för att senare gå till en annan allians.

Så jag instämmer. Allians KP'n borde beräknas utefter spelarna som är med, inte efter dom som varit :)
 
Topp