Alla världar..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser285

Guest
JAg är ledsen GAffel men att säga att en värld fungerar för att sen nästa sekund minut eller timma få se att den inte gör det..
Funkar inte längre..
Kan ni inte (tyskar eller inte tyskar jag bryr mig inte) sköta detta längre..
Då finns det snart ingen vits med att spela detta mer..
Känns inte längre som att det lilla taktiska som faktiskt finns i spelet är avgörande..
Utan nu beror spelet till 95% om när nästa Lock down Bugg eller va F*N man nu kallar det ska komma!
Kan ni inte sköta detta stäng ner allt tills ni löst problemet..
Svårare än så är det inte..
Tänk till lite nu.. Va behjälplig era spelare..

GASH
 

DeletedUser285

Guest
t.ex funkar inte Gunstningen som den ska..
Vilket är helt värdelöst för nu har jag gunstat 500 gunst på Delta och Zeta och tappat allt för jag "glömt" tryck F5 tusen gånger innan jag tryckt in gubbarna..
Irritationen är GIGANTISK!!!

Stäng ner skiten nu lös det och starta upp igen...
Det är ju redan bevisat att INNOgames inte kan hantera situationen..
 

DeletedUser

Guest
Kan bara hålla med. Börjar bli förbannat tröttsamt att tanka in resurser till 21 brandskepp bara för att se först i efterhand att gunsten inte bet. Jag har ingen lust att tappa 6 timmars byggtid i ett halvdussin städer om dagen bara för att ert jävla system inte fungerar som det skall. Jag har inte lust att betala en massa guld för att kompensera för era buggar. Se till att fixa det här nu, jag blir så trött.
 

DeletedUser4

Guest
t.ex funkar inte Gunstningen som den ska..
Vilket är helt värdelöst för nu har jag gunstat 500 gunst på Delta och Zeta och tappat allt för jag "glömt" tryck F5 tusen gånger innan jag tryckt in gubbarna..
Irritationen är GIGANTISK!!!

Stäng ner skiten nu lös det och starta upp igen...
Det är ju redan bevisat att INNOgames inte kan hantera situationen..

Hej Opeth.

Det problemet är redan rapporterat och hoppas lösas till version 2.15 eller 2.16.

Exakt när det kommer kan jag tyvärr inte svara på.

Är det något mer du tänker på som är konkret problem idag?

Mycket svammel i tråden som inte är konkret riktat till vart problemet/en är, därav min fråga.
 

DeletedUser285

Guest
Gamla problem återuppstår hela tiden..
Nu kan jag t.ex inte skicka Mass PM på iaf Delta längre utan att man måste trycka F5..
Visst inte en svår sak i sig.. Men är ändock ett moment som man GÄRNA klarar sig utan..
Känns mer och mer som för varje uppdatering så kommer det fram nya buggar som är sämre än uppdateringen innan..
 

DeletedUser4

Guest
Gamla problem återuppstår hela tiden..
Nu kan jag t.ex inte skicka Mass PM på iaf Delta längre utan att man måste trycka F5..
Visst inte en svår sak i sig.. Men är ändock ett moment som man GÄRNA klarar sig utan..
Känns mer och mer som för varje uppdatering så kommer det fram nya buggar som är sämre än uppdateringen innan..

Finns det någon webbläsare detta inte uppstår i?

Vilken använder du? Samt version? Så att vi kan rikta in oss på specifika faktorer.
 

DeletedUser285

Guest
Chrome.. Senaste ingen koll på vad det är.. men så fort den vill uppdatera så gör jag det..
 

DeletedUser

Guest
Jag har senaste versionen av firefox, just nu ~36 timmar i extra produktion som upptäcktes för sent och tänker inte köpa ett enda guldmynt förrän jag litar på att man faktiskt löser sån här skit.
 

DeletedUser

Guest
Använd Rop från havet, bygg brandskepp, avbryt brandskepp då gunsten inte hade effekt, ladda om sidan, bygg brandskepp, avbryt IGEN för att gunsten inte tog skruv. Upprepa en gång till. Vart tog mina råvaror vägen? Tackar!
 

DeletedUser285

Guest
Kan säga att jag får en tid på Zeta nu men sen är det dubla tiden iaf när Produktionen är igång..
FFS lös detta nu...
 

DeletedUser285

Guest
Om ni nu ska hålla på att uppdatera alla världar hela tiden..
Kan ni inte gå ut med det innan? ...
 

DeletedUser1459

Guest
Att vänta med sådana här kritiska buggar till andra versioner/uppdateringar är inte acceptabelt en enda dag. Då ska man åtminstone backa till en äldre version. Visst, uppenbarligen är några inloggade på v2.13 men långt, långt ifrån alla. Sedan om det fungerar och är bugg-fritt för dessa, vet jag emellertid inte.

Grepolis har blivit en buggad och korrumperad GULDpolis
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1595

Guest
Idag uteblev gunsten igen, riktigt tråkigt faktiskt.

Nu har ju alla fått berätta att problemet är likadant oavsett firefox, chrome, IE osv.

Jag betalar pengar för detta.

Hur kan det enda svaret som kommer vara:

"Det löser sig vid nästa uppdatering"?


Jag förstår verkligen att det kan bli problem och att det kan ta tid att lösa dessa. Men vi då som faktiskt betalar pengar för detta (så att Innogames förmodligen tjänar pengar) borde kunna begära at det vi köper faktiskt fungerar.

Det känns ju faktiskt rätt meningslöst att skriva tickets om denna bugg, då alla drabbats av den. Ni vet det.


Så vad blir svaret? Får jag mina pengar tillbaka? Kommer ni lösa detta inom en angiven tidsram?

Om jag i mitt jobb ska leverera en produkt som inte fungerar. Ska jag då säga till min kund att vi löser problemet när en ny uppdatering kommer? Som kanske kommer om ett halvår?


MVH

Koffeinkick
 

DeletedUser

Guest
Hotfix

Det finns det något som heter, kanske man skall ta och fixa en sådan och köra på.

Ja jag har alla dessa problem på zeta med osv osv.

Börjar lacka ur på hela detta spel för tillfället.
 

DeletedUser285

Guest
Hmm har ni stängt ner hela grepolis nu eller?
För jag kommer inte ens in till startsidan..
Iaf inte på Chrome..
 

DeletedUser1880

Guest
Känns väldigt instabilt att servrarna går ner hela tiden. Har svårt att tänka mig att det är planerade driftstopp (uppdatering osv) då det borde ske under natten och inte på morgonen om man är lite professionell i alla fall. Och sen att vi spelare inte får någon information känns också dåligt. :(
 

DeletedUser285

Guest
Ok nu är det öppet igen..
MEN tar fem min att komma in i kassernen känns det som..
Gaffel.. åk ner till Tyskland nu och gör ditt jobb..
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp