2012-12-20 Nya gränssnittet

Ylmer Jr

Member
Fixa så man kan minimera den "nya menyn" nertill den är minst sagt usel. Detta är ett stort steg bakåt i utvecklingen, ge nån sparken!!!

Nästa uppdatering så kommer antagligen Innogames slå sig på bröstkorgen och säga dom uppfunnit elden om det fortsätter på det här viset.
 

Ylmer Jr

Member
Hur är det tänkt man ska se nya postningar på alliansforumet? (rapporter kommer en siffra men forumet händer nada vid nya postningar)

Nya rapporter räknas upp i en bubbla vid ikonen, då jag öppnar dessa på höger sida så tas inte siffran bort i fältet nertill. Ska man behöva "reseta" rapportstatusen två gånger??

Scrolla mha kartan blir ännu meckigare nu när det är en meny ivägen nertill, det fanns sedan tidigare menyer det tre övriga sidorna av skärmen.

I min enfald trodde jag att det absolut dummaste som kunde komma från Innogames var en värld där man inte kan erövra varandra (Hyperboring). Döm av min förvåning när jag nu inser att det fanns dolda talanger anställda vilka aktivt jobbar med att sabba spelet än värre.

INFORMATION är bra men menyn består till stor del av knappar man aldrig/sällan behöver. Gör om gör rätt!

Sist men inte minst, tänk på Jesus-barnet, vem ska orka fira grabbhalvans födelsedag nästa vecka när spelglädjen på Grepolis gått förlorad?
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Mycket osmakligt hur allt huvudfokus i nya menyn hamnat på premiumsymbolen - Går intäkterna från guld neråt?
 

DeletedUser

Guest
Grabbar, ni kan väl hålla er till diskussionstråden? =)
Forum - Grepolis - Diskussion & Allmänt - Diskutera version 2.33 här.
 

DeletedUser

Guest
Kom gärna med konstruktiv kritik men håll det sakligt. Att brodera ut om hur dumt man tycker att andra saker som Innogames har gjort gynnar inte diskussionen om den nya menyn.

Skriv istället vad ni tycker är dåligt (eller bra, helst bra) och varför ni tycker det är dåligt och hur ni skulle vilja ha det istället. Det är även lättare för oss att ta till oss av alla åsikter om något, ifall de hamnar i samma tråd som denna i detta fallet.

Jag vill även påminna om att många var upprörda när 2.0 kom och rasade då om hur man aldrig skulle kunna spela Grepolis igen då hela spelkänslan var borta. Idag tror jag de flesta har vant sig.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Själva menyn vänjer man sig nog vid, men jag tycker som så många andra att premieknappen tar så fruktansvärt mycket plats.
Stadsöversiktsknappen hade kunnat vara där istället kan jag tycka, det är ju den knapp man använder överlägset flest gånger och premium är väl den man använder nästan minst. Annars är det snyggt och så, men kanske lite opraktiskt. :)
 

DeletedUser

Guest
Spelet har så många brister. Det spelar ingen roll om man kommer med konstuktiv kritik, har postat förslag tidigare men inte fått nån respons alls från Innogames.
 
Topp