1 bs väldigt avgörande

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser855

Guest
Hejsan!

Jag har länge funderat på hur bara 1 bs(brandskepp) kan vara så avgörande i en strid.

Till exempel om du får ett anfall på dig med 100 stps(snabba transportskepp) som innehåller 1500 hopliter så räcker det med 1 Birem för att stoppa detta.

Men om denne spelaren då lägger till 1 bs så anfallet ser ut så här. 100stps 1500 hopliter och 1 bs.
Då måste du har 499 birems för att stoppa alla hopliterna att komma in i din stad!

Jag bara undrar hur tanken är bakom detta?
Har kollat runt lite men hittar ingen förklaring, kan ha missat den med men skulle vara tacksam för ett förklarande svar då detta är helt ologiskt för mig.

MvH DeeDoC
 

DeletedUser855

Guest
Tydligen vet ingen här varför, och inte våra kära administratörer o forumsadmins heller...
 

DeletedUser

Guest
Det är väl helt enkelt att det alltid brukar slippa igenom en eller annan båt.
 

DeletedUser855

Guest
Utan bs kommer ingen båt igenom så fortfarande ologiskt. Men tydligen vet ingen så släpper detta.

Radera tråden
 

DeletedUser855

Guest
Men tänk dig om en vuxen försökte hindra en grupp sjuåringar från att springa över en äng. Inte så svårt för honom.
Föreställ dig nu att en av sjuåringarna har ett automatvapen. Hur många vuxna krävs det då?


Det var något av det dummaste jag hört..

Lås o släng bort tråden,.
 

DeletedUser378

Guest
Har tyvärr inget bra svar på din fråga. Men skulle tro att tanken bakom innogames upplägg på det här sättet är att det ska finnas flera faktorer som kan avgöra hur resultatet av en strid blir.
 

DeletedUser845

Guest
Svårt att ge dig ett exakt svar på detta, då Innogames väljer att hålla sina formler för det mesta hemligt.

Hur som helst så ser jag bs-eskort vs t.ex birem deff såhär:
Antalet transportskepp som lyckas nå land bestäms efter en ratio mellan anfallarpoängen mot försvarspoängen. Ifall anfallaren har 0 anfallspoäng (ingen eskort alls), och försvararen har 10 deff, så blir alltså ration 0 mot oändligt, därför kommer alltid allt som skickas i anfallet dö. Har du istället 1 bs med i ditt anfall, så kan aldrig skalan bli så att den försvarande skalan har oändligt övertag, oavsett hur många biremer du har i hamnen.

Jag tror även att katapultanfall fungerar enligt något liknande när det ska avgöras hur många murnivåer som tappas på anfallet. Skillnaden här är att ration omöjligen kan vara en oändlig fördel för försvararen då, eftersom att katapulten själv har 30 anfall, därmed har katapultanfallet alltid minst 30 anfallsstyrka.
 

DeletedUser

Guest
vad kan vi dra för slutsats av det här? Skicka alltid minst en bs även om du råkar ha sjörens 5 sekunder innan.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp