Det ryktas att.....

DeletedUser1880

Guest
Ryktas att jag som inte spelar på servern har en fråga;
Varför har Mongolerna lagt ner och deras ledare gått med DR? :O
Vi lade ner pga inaktivitet bland medlemmarna. Lika bra att sluta på topp än att låta Drakarna ta oss bit för bit. Tror vi hade runt 120 städer på IE när vi la ner. Sen stod det mellan att sluta spela eller prova spela med vår forne fiende och valet föll på det senare. :)
 

DeletedUser1593

Guest
det RYKTAS att någon på epsilon har snott VÅRT alliansnamn, den som gjort detta och varför vill jag träder fram, eller har det bara blivit ett sammanträffande ;S Tycker det är konstigt att någon tar exakt samma namn men men...

Vem är ledaren för alliansen?
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2076

Guest
det RYKTAS att någon på epsilon har snott VÅRT alliansnamn, den som gjort detta och varför vill jag träder fram, eller har det bara blivit ett sammanträffande ;S Tycker det är konstigt att någon tar exakt samma namn men men...

Vem är ledaren för alliansen?
Ryktas att deras förra namn var "Gemini Virtus" men dom bytte namn till "Mare Nostrum" jag gick med i dom nyss då jag fick reda på att dom hade bytt namn,det var en allians medlem som kom med förslaget vet ej om han härmade eller inte,Ledare och Grundare för alliansen är "thorefjun" om du är arg får du PM:a honom på Epsi...
 

DeletedUser

Guest
Inget är omöjligt, bara mer svårt än vanligtvis.

Ryktas att det var för många av våra största och äldsta spelare som slutade. Du vet dom gamla mongolprofilerna som har varit med i alliansen sedan krigets start. Deathsoldier, Fritte, DoxxY m fl. Så det var inte så roligt längre.

Och dessutom skulle vi aldrig ha kört mass utsparkningar på alla våra spelare och vänner som alltid har ställt upp i ur och skur och plötsligt lämna dom i sticket bara för att dom inte längre orkar logga in lika mkt och skicka lika mkt stöd.

Kanske låter lite "corny" för er utomstående, men Mongolerna var mer än bara en allians, vi var ett kompisgäng och en familj.

Jag lovar dig Bektar att det vi gjorde var det enda vettiga alternativet och ingen som har hela bilden har någon rätt att säga att detta inte är sant.
Så oroa dig inte, vår tid på Epsilon är förbi helt enkelt, vi är färdiga här och berättelsen har nått sitt slut :)

För att ni helt säkert ska förstå så postar jag nu samma inlägg som vi gick ut med till alliansen ryktas det. För jag har märkt att en del icke mongoler har missförstått syftet med upplösningen, så se detta som en förklaring en gång för alla.
Tänk på att detta inte är någonting som egentligen var ämnat för andras ögon än våra medlemmars ;)


Hör upp mina älskade mongoler :)

Jag och Dejarl har diskuterat ett tag, och på sistone även hela ledningen, och vi är överrens om att tiden tyvärr är inne för att lägga ner Mongolerna värld Epsilon.

Det finns en rad anledningar.
På sistone har aktiviteten bland medlemmarna blivit lägre och lägre. Vi hoppades att detta skulle bli bättre efter vapenvilan men skillnaden är inte stor.
Vi förlorar fler städer än någonsin pga för lite stöd eller försenade stödtrådar samtidigt som jag hela tiden får in fler och fler pm från medlemmar som meddelar att dom ska sluta, bl a många av våra största och mest aktiva mongolbröder som länge har utgjort själva kärnan i alliansen. Just nu har vi uppåt 140-150 städer som ska internerövras och detta är helt enkelt över vår förmåga. Vi kommer förlora större delen till fienden samtidigt som vi måste lägga ner allt för mycket tid och resurser på att ta städer från våra egna medlemmar och därför tappar ännu mer fokus från kriget.

Anledningen till allt detta är enkel: Folk börjar helt enkelt ledsna.
Detta är fullt förståeligt och det finns inte anledning att skylla detta på någon eller att vara arg på någon för detta.
Jag har länge misstänkt, räknat med och accepterat att vårat krig skulle sluta på det här sättet, det har varit fruktansvärt roligt att vara med och forma värld Epsilon men i längden blir det ganska drygt att hela tiden ligga i underläge i takt med att kriget kräver mer och mer tid och energi och det är detta jag tror att många känner.
Det är en helt naturlig effekt och jag tror inte det finns något vi kan göra åt detta.

Jag vill inte att någon ska känna det som att vi ger upp, det vi har gjort på den här servern är legendariskt! Trots det ständiga och ofta enorma underläget har vi klättrat från botten, med 5-10 medlemmar som kände varandra IRL, till den magnifika ranken och anseendet som vi har nu. Vi har varit huvudalliansen i Epsilons historia, alla andra allianser känner till oss och många, både vänner, fiender och neutrala, beundrar oss för vårat arbete. Vi kommer sluta på topp med poängrank 2, kämpe rank 1, försvarar rank 1 och anfalls rank 3, nätt och jämnt under 2an.

Men som sagt, vi ger inte upp det är bara så att tiden är inne för oss att dra oss tillbaka. Jag ser det också som att vi har utfört vårat grund syfte på den här servern. Vi har visat att det finns spelare som vågar trotsa de stora översittar allianserna och trots enormt underläge gå i krig mot dom och samtidigt växa och frodas i en rasande takt!
Vi har tagit upp drakarnas och Familjens hela fokus så att andra allianser har fått vara ifred och utan oss skulle den här servern i princip bara bestå av drakstäder, tagna utan motstånd.

Det är inte utan sorg som detta beslut är fattat men jag har accepterat att sagan om Mongolerna till sist har nått sitt slut.

Vi kommer upplösa alliansen om ett par dagar och det är då upp till var och en av er mongoler att göra precis vad ni vill, utan att känna några moraliska skyldigheter, påverkan av grupptryck, eller liknande.
Tills dess fortsätter vi stödja varandra, internerövra mm.

Jag är otroligt stolt över er allihopa, det har varit en ära att få vara med och leda en så fin allians. Jag tackar er hjärtligt för den här tiden, önskar er all lycka i erat framtida spelande och hoppas att jag någon gång kommer möta er var och en i senare världar.

Vi är Mongolerna. Och inte bara det utan vi är Epsilon.
Men nu är vi färdiga här.

"One arrow alone can be easily broken but many arrows are indestructible."
Djinghis Khan


Med och för Mongolerna
/CheddarBob

Ja där har ni de, ursäkta det väldigt långa ryktet ;)
Ryktas de..
 

DeletedUser378

Guest
Ryktas att en stor del av det lilla som höll epsilon vid liv där med har slutat lagt ner. Synd att svenska communityns mest bortglömda server ska dö därmed.
Så till er som finns kvar här.

SE TILL ATT SERVERN LEVER VIDARE!
 

DeletedUser1593

Guest
det ryktas att om någon som är villig att snacka med ledaren, thorefjun som spelar på epsilon finns i detta forum vore jag väldigt glad då ingen av oss spelar där... :)
 

DeletedUser

Guest
Ryktas att en stor del av det lilla som höll epsilon vid liv där med har slutat lagt ner. Synd att svenska communityns mest bortglömda server ska dö därmed.
Så till er som finns kvar här.

SE TILL ATT SERVERN LEVER VIDARE!
Ryktas att alla topp tio alliansers ledningar diskuterar detta tillsammans i ett gemensamt forum just nu, så vi får se vad som händer.
Men ifall många fler stora spelare slutar så tror jag att servern dör ändå, oavsett vad som händer på krigsfronten.
 

DeletedUser

Guest
det ryktas att om någon som är villig att snacka med ledaren, thorefjun som spelar på epsilon finns i detta forum vore jag väldigt glad då ingen av oss spelar där... :)

Visste inte att man hade patent på namn.
Låt knatten vara, haha

Ryktas att alla topp tio alliansers ledningar diskuterar detta tillsammans i ett gemensamt forum just nu, så vi får se vad som händer.
Men ifall många fler stora spelare slutar så tror jag att servern dör ändå, oavsett vad som händer på krigsfronten.


Ryktas att osten har skrivit ett tal till sina forna medlemmar som får braveheart att blekna och danzap att få en tår i ögat...(Ej ironi) :D
 

DeletedUser

Guest
Ryktas att det är en ny moderator i stan.

Få servern att dra igång nu allesamman!
Vet att det har hänt en del sista tiden.

Lite rykten borde det finnas från de sista dagarna!
 

DeletedUser2076

Guest
Ryktas att det är en ny moderator i stan.

Få servern att dra igång nu allesamman!
Vet att det har hänt en del sista tiden.

Lite rykten borde det finnas från de sista dagarna!

Bra att vi har en ny Moderator NoseroX var inte särkilt aktiv...
Ryktas det...
 

DeletedUser

Guest
Ryktas om en bländade vacker offensiv igår, tack vare lysande planering från Dimytes :)
Kul att lira lite i en så välorganiserad allians!
 

DeletedUser

Guest
Ryktas att Mare Nostrum tänker dra igång en offensiv inför det kommande kriget.
 
Topp