Topp 10 Spelare

DeletedUser916

Guest
Blir mera intresant att titta på pop när de första 10 erövrat var sin stad.
Tänkte ta geletins stad :) Den ser stor och fin ut.
 

DeletedUser

Guest
Kan väl bryta tystnaden här och skriva

1 De Flava - 1451 - The Jupiters - Sett spela på andra världar och han är en bra taktiker och en offensiv spelare
2 folkabo - 1382 - Familjen - Vet inte vem detta är
3 SvarteVargen - 1346 - Atlantis - Om de är killen från heretics på beta så är det en grym spelare och lär va i toppen länge, tills han tröttnar
4 Stormus - 1344 - Templar of Honor - Ingen anning om vem denna spelaren är heller
5 Dream Worker - 1313 - Spartans from HELL - Vet inte vem spelaren är men alliansen är väl från alfa?! Spelar du där så :) annars gillar jag inte de som fejkar såhär
6 Shingzu - 1298 - The League of Wolves - Sett på nån mer världar med i toppen, vet inget annars
7 cinaed - 1269 - Drakens Rike - Har ingen anning om vem du är
8 mitchum - 1250 - The League of Wolves - Flera världar jag sett denna spelaren få en snabb start, vet dock inget om hur han/hon är annars : )
9 hans8 - 1247 - Spartans from HELL - Vet inte vem spelaren är men alliansen är väl från alfa?! Spelar du där så :) annars gillar jag inte de som fejkar såhär
10 landor - 1196 - Spartans from HELL - Vet inte vem spelaren är men alliansen är väl från alfa?! Spelar du där så :) annars gillar jag inte de som fejkar såhär


Haha du glömde nog Geletin
 

DeletedUser

Guest
Gud :) här har jag varit så inne i mitt eget, men oj vad ni kämpar där uppe i toppen, så här är det väl på en snabb värld, grattis till top tio :D
 

DeletedUser

Guest
#26

Hur kommer det sig att av topp 5 spelarna bara SvarteVargen och Geletin bara har en stad:confused:
 

DeletedUser

Guest
Alla verkar ha två städer nu, är det på G eller är en ner rankning att vänta svarte varg? ;)
 

DeletedUser916

Guest
Uppdatering

Här är mina kommentarer till topplistan (Offlistan så klart)
Offlistan är ju som alla vet den enda lista som räknas. Mina kommentarer är förmodligen inaktuella innan jag hunnit skriva färdigt men nog snackat.

1 tqvist The League of Wolves 2207
Helt klart serverns suverän än så länge. Överlägsen ledning och en stark allians bakom ryggen. Ingen frisk människa lär bråka med honom/henne.

2 joeydragon The musketeers 1487
Är lite tätare mellan platserna här "nere". Stabil allians och ett bra score.

3 Nille-91 The Cursed Empire 1469
Nille kommer nog att öka snabbt. Med fullt krig mellan de forna allierade lär det finnas stora möjligheter till fina poäng. (Synd att du är på fel sida.)

4 SvarteVargen Drakens Rike 1380
Bygger hellre pop än trupp. Brukar hamna dåligt på offlistan. Är otroligt nöjd med min fjärdeplats.

5 Casca Rex Drakens Rike 1309
Har spelat med Casca. Han lär öka på denna lista. En trupprunkare av rang.

6 folkabo Templar of Honor 1172
Tog ledningen tidigt. har varit ganska lugn sedan dess. Kanske ingen som vill bråka med templars.

7 Chamie Segraz 1152
En av två representanter för "lilla" Segraz. Kvalitet lönar sig. Uppenbarligen.

8 Dimytes Drakens Rike 1085
Vågar inte säga så mycket här för då kanske jag blir kickad, den 3:e representanten för Drakens rike.

9 Ayrton Segraz 1069

Andra för Segraz, Mycket respekterad allians bland de jag spelar med.

10 Dejarl Mongolerna 1040
Mongolerna har den mest blodtörstiga allianspresentationen av alla. Dejarl jobbar hårt för att ge den mera trovärdighet.

11 guyen Drakens Rike 977
Veteran i detta spel. Hoppas ingen tror att det är jag som väljer de som hamnar på offlistan. Nr 4 från DR

12 -=rhino=- Omega 943
Skäms Du är sist på listan. Se till att hoppa på någon nu omedel bums. (Helst inte mig)
 

DeletedUser994

Guest
Då har Vargen tappat första platsen igen till Dimytes, som också är en kär spelare ifrån Drakens Rike som jag uppskattar riktigt mycket.
 

DeletedUser1864

Guest
Uppdatering

Rank Name Alliance Points Cities Avg. points per city
1 SvarteVargen Drakens Rike 32,275 5 6,455
2 Dimytes Drakens Rike 31,894 5 6,378
3 Geletin The League of Wolves 29,370 4 7,342
4 Tombie Drakens Rike 25,336 4 6,334
5 Dombås Drakens Rike 20,524 4 5,131
6 team fix Templar of Honor 19,594 4 4,898
7 Chamie Segraz 18,097 3 6,032
8 Tapioka Drakens Rike 17,906 3 5,968
9 Nanne The League of Wolves 17,811 3 5,937
10 Xperia X Drakens Rike 17,132 3 5,710


1. Givet. Imponerar och går ut starkt som vanligt.
2. Likaså. Kan sina grejer, det visas strongt.
3. Geletin visar att vargarna är vassa.
4. DR - Säger sig själv. Givet.
5. DR - Da capo.
6. Känd från tidigare världar, kommer du köra hela vägen ut?
7. Känt namn från forum och in-game, givet trots icke-drake.
8. DR - Säger sig själv.
9. Vargarna håller minst två topp 10 platser.
10. Slutligen. Ödmjuke X. Jag ska ha en egen plats i topp 10, så enkelt är det.
 

DeletedUser

Guest
Topp 10 Anfall

1 Dimytes, Drakens Rike 5459
Leder knappt före 2an, ligger 2 i poäng så borde ju vara en ganska hyfsad spelare :) 2 internadlingar nu och visst vissa tycker ju det är kul. 0 poäng i defensiven så verkar som att drakens rike avskräcker.

2 Tombie, Drakens Rike 5328
Inte så mycket att tillägga från ovanstående, dock inga internadlingar här men knappt några deffpoäng heller så verkar som att drakarna får leva ostört.

3 cim98, Familjen 4912
Rankad på plats 18 i pop.
Verkar som att TOH inte bara duckar hela tiden ;)
Som de andra på listan så verkar det som att de flesta undviker att attackera stora spelare som ligger högt på denna listan, förstår inte varför..

4 Xcelera, The Elite 4854
Ett bidrag från en allians som inte ligger topp 12.
Vet inte så mycket om vad The Elite attackerar men vi får väl se om det går bättre för er här jämfört med delta.

5 Tottenen, Segraz 4681
Bidrag från lilla (spelarmässigt) Segraz, rankad 10 i pop.
Sägs att vissa i Segraz inte ville ha med honom i alliansen först, kanske har dom ändrat sig nu. Mycket TOH gubbar har bidragit till placeringen.

6 joeydragon, The musketeers 4086
Rankad 54 så riktigt bra att ligga här uppe, har nästan bara hälften så mycket pop som övriga på listan. Vet inte vilka musköterna riktas mot men verkar som att de förlorar trupper iaf.

7 OdenEliite, The League of Wolves 3447
Vargarnas första bidrag rankad 24 i pop. Lite olika allianser som förlorat städer så svårt att verkar inte vara någon speciell allians som stått för trupperna som gett placeringen.

8 Nille-91, The League of Wolves 3430
Rankad 31 i pop.
Andra vargen, inte mycket att tillägga. från ovanstående då jag inte vet mycket om vargarna i allmänhet och nille i synnerhet.

9 Finkeln, Drakens Rike 3382
Ännu en drake rankad 5 i pop.
Tydligen dödat många gubbar nu i helgen så kanske på väg upp.

10 Stormus, The Baby Wolves 3249
rankad 48 i pop. Smet ifrån TOH...
Får väl se hur fort han lämnar Vargarna, förmodligen fort de får anfall på sig..
 

DeletedUser1880

Guest
Håller med om att det är lite skumt... Gissar att han satsar på att få upp akademin och resurser samtidigt som han plundrar bondbyar hela tiden. Kör han på den tekniken och skiter i exempelvis templet så går det väl hyfsat fort. På det så har han antagligen Guld och håller Olympiska spel hela tiden.

Fortfarande lite svårt att få ihop det, men det låter inte heeelt omöjligt iaf. :confused:
 

DeletedUser1880

Guest
jag kör ett sånt experiment på gamma så jag har lite koll,drog ett k-skepp långt åt h-vete tryckte bara några svärdisar forskade kskeppet bs inget onödigt och kör bara kp via stadsfest olympiska spel teaterspel.
Och hur stor skillnad i tempo var det? Jag menar, säg att han lyckas vara mer aktiv än du eller kanske delar konto med nån i amerika (vad vet jag?), är det då möjligt utan att en massa spelare skickar resurser?
 

DeletedUser1570

Guest
Taktiken att hålla igång stadsfest, teater och olympiska spel hela tiden samtidigt som byggkön och kasernkön hela tiden är fylld är att plundra plundra plundra sen när man gjort det så plundrar man igen, städer och bönder.
Passerade 2,5 miljoner plundrat för länge sedan.
Trupper som står stilla i en stad är slöseri.
Bönder med 100% stämning är slöseri.

Jag brukar ha 15-20 sidor med plundringsrapporter av spelarstäder varje dag...
Inget är för litet för att plundra.

Sen gör möjligheten att logga på med 2-4 timmars mellanrum(fikapaus på jobbet) en liten extra boost.
Olympiska spel är relativt ok i början men nu när man har nått 11 städer så kostar det för mycket per stad så nu är det stadsfest, teater och triumftåg för hela slanten.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Kan ni inte ta och rapportera vad som händer och sker på Epsilon för oss som ej spelar på världen.

Uppdatera top10 kanske ?
Eller kanske komma med annan rolig info.
 

DeletedUser1416

Guest
Uppdaterad lista

1 Dimytes - Drakens Rike 165 654 leder med god marginal
2 Geletin - Drakens Rike. 109 560
3 Tottenen - Drakens Rike 108 885
4 Tombie - Drakens Rike 98 908
5 Pimcus - Drakens Rike 96 994
6 Pliggen - Drakens Rike 85 350
7 Finkeln - Drakens Rike 80 272
8 Cerebro77 - Drakens Rike 77 204 (borde vänta 3timmar då jag snor en stad till och massa mer poäng:D )
9 Xcelera - The Elite 74 315
10 Nille-91 - Drakens Rike 67 070
 

DeletedUser

Guest
1 Dimytes - 223 661 Drakens Rike Leder fortfarande med god marginal
2 Tombie - 139 529 Drakens Rike
3 Cerebro77 - 135 818 Drakens Rike
4 Geletin - 122 731 Drakens Rike.
5 Pliggen - 118 558 Drakens Rike
6 Pimcus - 117 062 Drakens Rike
7 Finkeln - 111 531 Drakens Rike
8 team fix - 105 992 Drakslakt.
9 Raxel - 101 501 SEPPUKU-Klanen
10 folkabo - 98 927 Drakens Rike
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
1 Dimytes - 223 661 Drakens Rike Leder fortfarande med god marginal
2 Tombie - 139 529 Drakens Rike
3 Cerebro77 - 135 818 Drakens Rike
4 Geletin - 122 731 Drakens Rike.
5 Pliggen - 118 558 Drakens Rike
6 Pimcus - 117 062 Drakens Rike
7 Finkeln - 111 531 Drakens Rike
8 team fix - 105 992 Drakslakt.
9 Raxel - 101 501 SEPPUKU-Klanen
10 folkabo - 98 927 Drakens Rike

Jättebra analyser!!
Bra för dem som inte hittar statsen..haha
 
Topp