Zetabladet Utgåva:3

DeletedUser378

Guest
Tänkte jag skulle slänga upp det här nu efter viss försening pga sjukdom. Enjoy!
 

DeletedUser378

Guest
LordCibej - ULTIMATE (när svaren skickades in)


1. Varför valde du att börja spela på Zeta servern?

Jag var aktiv på Alfa, där jag grundade alliansen ULTIMATE också. Reklam kom ut om Zeta! Vi pratade om det i Ledningen om vi skulle göra ett försök på Zeta och få med en del medlemmar från Alfa. Därav hamnade jag med många av mina vänner här och startade en allians vid samma namn... Började med ULTIMATE & ULTIMATE. Jr

2. Om du fick ta över en spelare från en annan allians på servern till din allians vem skulle det vara?

Jag lägger min röst på Koffeinkick! Vi har haft våra duster och dialoger... Inte ofta man träffar på en spelare som har så mycket glädje & humor i kroppen under ett krig mellan två allianser! Det ska man ha kredit för!

3. Vad är det mest lyckade med din allians?

Det mest lyckade?! En svår fråga att bara komma på en sak!
Finns dock en sak som jag tycker är enastående och som alla borde lyfta ULTIMATE för... Det är att de senaste 6-8 veckorna har ULTIMATE haft ett 5 väggs krig med ca 20-25 medlemmar inom alliansen! Inte det enklaste att klara av... Detta vet även andra kunniga GP spelare! Som ni alla vet slutade jag i samband med detta och måste lyfta den Ledningen som ULTIMATE haft, samt alliansen i helhet!

4. Vilken är din åsikt om allianser som massrekryterar?

Har aldrig och kommer aldrig lägga någon vikt i hur andra allianser rekryterar eller hur de för sig på spel planen! Alla har sitt sätt att gå till väga. Det finns ofta en bakomliggande faktor i varför saker händer. Oftast är det saker som alla andra tycker om att spekulera om! Vi får aldrig glömma att det är ett spel i slutändan, även fast det kan kännas som blodigt allvar!
Tro mig, jag vet att det kan vara ett blodigt allvar ofta ;-)

5. Om du fick sätta ihop den optimala ledningen (5 personer) med folk från hela communityn. Vilka skulle du välja då? Och av vilken anledning?

5 personer som jag finner som den bästa Ledningen?! Eftersom jag endast spelat med en och samma Ledning i stort sett under de åren jag funnits med så är det utan tvekan dem. Vet att det finns väldigt kompetenta Ledare där ute men kan tyvärr inte lägga någon större vikt i dem, då jag inte sett dem från den rätta sidan så att säga!
Vill tillägga en som inte finns med oss idag men som var en av de bästa, Sgt.Slugger! Om han börjar igen, rekrytera honom ;-)

6. Vilken anser du vara den mest lyckades servern så här långt på den svenska communityn?

Jag anser att Alfa har & är den bästa servern, då den lever i högsta grad. Finns fortfarande ett "ok" server antal, dvs med spelare! Finns några topp allianser som inte bara håller sig på sin kant utan göra något trevligt av det och krigar mot varandra, eller rättare sagt 2 allianser mot 1. Dock så är det stora krig. Jag hoppas att det kommer hända med Zeta och även eta! Personligen så tycker jag att GP startar nya servrar lite för fort, man ska låta spelare rota sig innan man öppnar en ny, annars dör dem ut tyvärr! Aldrig sett en server förlora så många medlemmar på så kort tid som Zeta ;-( Fick jag in lite politik i detta inlägg också, sån är jag!

7. Vilka inställningar skulle den optimala servern ha (alla inställningar)?


Jag tycker om Zeta, förutom 2 punkter!
#1 Öka Enhetshastigheten
#2 Sänka medlemstaket/allians till 30. Detta skulle medföra mer sammanhållning inom alliansen anser jag och fler allianser med duktiga spelare på kartan!

8. Hur tycker du att det öppna grepolis forumet fungerar? Är det något du nyttjar?

Tycker det fungerar bra utefter vad jag har sett! Klart att det kan komma en del grodor från vissa men i övrigt bra! Säger igen, det är ett spel, (glöm) inte det alla!
Jag är inne på Forumet dagligen och läser, inte alltid att jag skriver något dock. Är en studerande människa och argumenterar om saker som är värt att argumentera om!

9. Vad anser du om de nuvarande diplomatiska förhållandena på servern(spekulera på egen hand)?

När jag slutade så tyckte jag att de Diplomatiska förhållanden som fanns var ganska enkla att tyda, dock så har väldigt mycket hänt på denna tiden som jag var borta. Försöker fortfarande få mig en bild om saker o ting! Tror att det är mycket just nu som händer som inte alla ser! Kanske en del saker som kommer vara en betydande faktor för zetas framtid?!

10. Vart kommer din allians befinna sig om en månad?


Vet jag redan, men det är inget som jag vill eller tänker utveckla här o nu! Det kommer synas ;-)

11. Vad anser du om kaptenens nya premium funktion med att plundra alla bondbyar på en ö?
Gör det spelet för ostablit?


Tycker inget speciellt ang den funktionen då jag knappt aldrig använder den, hinner inte använda mer resurser än vad jag redan gör. Tycker inte att det gör spelet ostabilt.

12. Vad anser du om Kladdig Hest senaste rekrytering från Age of Empires?

Eftersom KH låg i en liknande situation som vi i ULTIMATE gör så har jag full förståelse för denna rekrytering! Det enda jag kan lägga någon vikt i, är att det var just dessa spelarna som gick över..... Alla har en fri vilja och vissa saker behöver göras! Alltid svårt att sitta och spekulera om varför vissa saker händer, de händer bara!

13. Hur tror du att denna rekrytering kommer att påverka servern?

Jag är en spelare och människa som inte har svårt att rätta mig efter de förutsättningar som finns. Det är ett strategi spel i högsta grad och då får man helt enkelt hitta nya vägar att gå. Om man skulle gräva ner sig för att spelplanen ändras, så är nog inte ett online spel med levande motparter rätt plats för vissa!

14. Kommer det att bildas många nya pakter inom topp 10 allianserna för att bemöta den nu kraftigt ledande alliansen i form av Kladdig Hest?

Kraftigt ledande alliansen i form av KH?! I poäng möjligtvis, men i intellekt är ni nog utanför topp 10 ;-) Nädå, skämt o sido! Denna fråga går nog lite in i punkten ovan.....

15. Vad är enligt dig bästa sättet att bemöta det nya hotet i norr. (Om medlem i Kladdig Hest spekulera om vad som kommer ske)


Nu börjar detta oskyldiga frågeformulär likna mer ett informations blankett till KH ;-) Kommer inte lägga några av mina underbara idéer här ;-)
 

DeletedUser378

Guest
Zixten Kladdig Hest

1. Varför valde du att börja spela på Zeta servern?


För att epsi dog och 2.0. + det att alla var så snygga i KH.

2. Om du fick ta över en spelare från en annan allians på servern till din allians vem skulle det vara?

Gotland

3. Vad är det mest lyckade med din allians?

Skypechatten

4. Vilken är din åsikt om allianser som massrekryterar?

Funkade ju för KH så verkar vara bra.

5. Om du fick sätta ihop den optimala ledningen (5 personer) med folk från hela communityn. Vilka skulle du välja då? Och av vilken anledning?

Mace, Yfver, Timinus, Bönan och oaziz. tror det skulle bli en sjukt bra allians som kan leverera mycket pisk. tror att Oaziz kan göra kaos av dom.

6. Vilken anser du vara den mest lyckades servern så här långt på den svenska communityn?

Finns ingen lyckad, bara olika nivåer av misslyckande.

7. Vilka inställningar skulle den optimala servern ha (alla inställningar)?

2.xx utan Athena
hastighet: 4
enhetshastighet: 2
nattbonus: ingen
Moral: intet

8. Hur tycker du att det öppna grepolis forumet fungerar? Är det något du nyttjar?

Nej det gör jag inte.

9. Vad anser du om de nuvarande diplomatiska förhållandena på servern(spekulera på egen hand)?

CN försökte få AoE att göra smutsjobbet mot KH.
Det gick väl sådär då CN försökte ta sig så långt bort från KH som möjligt undertiden. AoEs aktiva tröttnade tog på sig en sadel och började kladda. Ingen bryr väl sig egentligen om resten men Ulti kan bli intressant nu med LC tillbaka. Gotlands nissar är alltid av intresse.

10. Vart kommer din allians befinna sig om en månad?

på Zeta

11. Vad anser du om kaptenens nya premium funktion med att plundra alla bondbyar på en ö?
Gör det spelet för ostablit?


Nej det gör spelet tråkigt. Tror många kommer sluta spela pga detta.

12. Vad anser du om Kladdig Hest senaste rekrytering från Age of Empires?

Bara noobs som kom över. Eliten är kvar i AoE

13. Hur tror du att denna rekrytering kommer att påverka servern?

Kommer bli svårare för KH nu när så många inaktiva kom över. Detta + spionrisken kommer göra att KH blir upplösta.

14. Kommer det att bildas många nya pakter inom topp 10 allianserna för att bemöta den nu kraftigt ledande alliansen i form av Kladdig Hest?

Förmodligen


15. Vad är enligt dig bästa sättet att bemöta det nya hotet i norr. (Om medlem i Kladdig Hest spekulera om vad som kommer ske)

Bygga mycket bs och slungor ställ sedan dessa i den staden du äger som är närmst KH. Vänta tills dom dör och logga därefter ut från Zeta. Kolla in igen 2v senare och upprepa proceduren.
 

DeletedUser378

Guest
Drizt Lagg of GP

1. Varför valde du att börja spela på Zeta servern?

Såg snyggt ut och var 2.0 på den.

2. Om du fick ta över en spelare från en annan allians på servern till din allians vem skulle det vara?


Twitty är en bra spelare som kommer att stiga i listan igen.


3. Vad är det mest lyckade med din allians?

Fast det är flera spelare som är nya så lär dom sej fort och vi ställer upp för varandra.


4. Vilken är din åsikt om allianser som massrekryterar?


Många av dom som massrekryterar tar bara in spelare för att bli flera och det kommer att straffa sej när man bara kan vara 40 i allyn, så dom är inte så smarta.

5. Om du fick sätta ihop den optimala ledningen (5 personer) med folk från hela communityn. Vilka skulle du välja då? Och av vilken anledning?


Känner inte alla i alla ledningarna, men Lothoria skulle nog bli ett bra kompliment till den som vi redan har.

6. Vilken anser du vara den mest lyckades servern så här långt på den svenska communityn?

Alfa har haft dom bästa spelarna, men många har slutat då det är mycket ett skyttegravskrig och 2.0 inte har kommit dit.

7. Vilka inställningar skulle den optimala servern ha (alla inställningar)?


Samma som här på Zeta.

8. Hur tycker du att det öppna grepolis forumet fungerar? Är det något du nyttjar?


Jag nyttjar det inte.

9. Vad anser du om de nuvarande diplomatiska förhållandena på servern(spekulera på egen hand)?

Det är lite för många förbund hit och dit som det är i början, men det kommer att ändra sej längre fram.

10. Vart kommer din allians befinna sig om en månad?


Ännu högre upp i listan.

11. Vad anser du om kaptenens nya premium funktion med att plundra alla bondbyar på en ö?
Gör det spelet för ostablit?


Underbar.

12. Vad anser du om Kladdig Hest senaste rekrytering från Age of Empires?


Jag känner inte till alla spelarna som dom har tagit in, nån är nog mer poäng än spelare. Spelet går ju ut på att vinna och alla har samma regler att följa.

13. Hur tror du att denna rekrytering kommer att påverka servern?

Det kan bli så att flera allyn kommer att ha en mer aggressiv rekrytering för att möta det nya hotet.

14. Kommer det att bildas många nya pakter inom topp 10 allianserna för att bemöta den nu kraftigt ledande alliansen i form av Kladdig Hest?

Det kommer det nog att bli.

15. Vad är enligt dig bästa sättet att bemöta det nya hotet i norr. (Om medlem i Kladdig Hest spekulera om vad som kommer ske)

Täta leden.
 

DeletedUser378

Guest
Woodie Age of Empires

1. Varför valde du att börja spela på Zeta servern?

Ja..varför inte..?..

2. Om du fick ta över en spelare från en annan allians på servern till din allians vem skulle det vara?

Karwo! (om han kan vara lika aktiv som han var i början)

3. Vad är det mest lyckade med din allians?

Att vi hade så kul..o var så sammansvetsade..innan Chi.

4. Vilken är din åsikt om allianser som massrekryterar?


Ingen åsikt..upp till varje allians o försöka värva..kanske mer åsikter om dom som går med.

5. Om du fick sätta ihop den optimala ledningen (5 personer) med folk från hela communityn. Vilka skulle du välja då? Och av vilken anledning?


Då kommer halta Lotta hem till mig..med rösten fylld av gråt..
o säger..vem i hela världen..kan man..lita på..? (hoolabandola)

6. Vilken anser du vara den mest lyckades servern så här långt på den svenska communityn?

Bra fråga! Tycker alla är ganska lika..på nå vis. Samma spelare överallt nästan.

7. Vilka inställningar skulle den optimala servern ha (alla inställningar)?

Spelar det nån roll..?

8. Hur tycker du att det öppna grepolis forumet fungerar? Är det något du nyttjar?


Beror på..är inte där så mycket.

9. Vad anser du om de nuvarande diplomatiska förhållandena på servern(spekulera på egen hand)?


No comments.

10. Vart kommer din allians befinna sig om en månad?

Ja det får vi se!

11. Vad anser du om kaptenens nya premium funktion med att plundra alla bondbyar på en ö?
Gör det spelet för ostablit?


Ostabilt? Är ju lika för alla..som har kaptenen! Men eg lite orättvist..men det gäller ju inte bara kaptenen. Alla som kör med guld har ju såklart mer fördelar.

12. Vad anser du om Kladdig Hest senaste rekrytering från Age of Empires?


Kanske bra för KH..kanske inte.

13. Hur tror du att denna rekrytering kommer att påverka servern?

Är ju det vi får se..men jag befarar negativt.

14. Kommer det att bildas många nya pakter inom topp 10 allianserna för att bemöta den nu kraftigt ledande alliansen i form av Kladdig Hest?

Tveksamt..fler o fler som slutar nu.

15. Vad är enligt dig bästa sättet att bemöta det nya hotet i norr. (Om medlem i Kladdig Hest spekulera om vad som kommer ske)

Beror väl på..om det blir nåt hot..
 

DeletedUser378

Guest
Koffeinkick Röde Orm

1. Varför valde du att börja spela på Zeta servern?

Mina vänner kallar mig Zeta, så jag kände ett kall! Sen så tyckte jag att 2.0 var spännande att se på men i efterhand kan jag säga att jag puplicerar få rapporter i forumet.

2. Om du fick ta över en spelare från en annan allians på servern till din allians vem skulle det vara?

Avp94, han är gullig. Visste ni att han heter Axel och gärna hjälper till med deff?

3. Vad är det mest lyckade med din allians?

Samarbetet, Alicante skulle nog inte vara min utan allas engagemang och jäklar anamma. Sen gillar vi också att hitta på nid-visor om ULTIMATE

4. Vilken är din åsikt om allianser som massrekryterar?

Tja, vad tycker alla om telefonförsäljare?

5. Om du fick sätta ihop den optimala ledningen (5 personer) med folk från hela communityn. Vilka skulle du välja då? Och av vilken anledning?

Ulukai och dragoon = För deras engagemang och vilja att expandera.

Opeth, den dåren bör man ha på sin sida och får han bestämma så håller han sig lugn.

Death Queen, utan henne = no Opeth. Dem har någon form av sjukt förhållande på skype, sen är hon väldigt bra på att samordna alliansen att vilja det hon vill

Toysan, förmodligen den spelaren som jag respekterar mest av alla. Han ställer alltid upp men har även lätt att framföra kritik, både positiv och negativ.

6. Vilken anser du vara den mest lyckades servern så här långt på den svenska communityn?

För egen del säger jag Delta. Grepolis eget Big Brother. Alla har varit arga, glada, besvikna och tokfulla. (Bjarke kan inte stava när han är full) Där har det dessutom varit helt sanslöst roliga krig.

7. Vilka inställningar skulle den optimala servern ha (alla inställningar)?

Det enda viktiga är att det går fort. Sen tillhör inte jag dem som lusläser inställningarna. Är väl ingen nörd heller ?

8. Hur tycker du att det öppna grepolis forumet fungerar? Är det något du nyttjar?

Det är kul. Många tokiga människor som skriver mycket strunt. Jag tycker att moderatorerna gör sitt jobb bra och tar bort struntkommentarer och kommentarer från BennyG.

9. Vad anser du om de nuvarande diplomatiska förhållandena på servern(spekulera på egen hand)?

Just nu verkar det hända mycket. Kladdig Hest (eller vad dem heter). Sedan finns det allianser som jag inte riktigt pratat med och de jag pratat med verkar helt desperata.

10. Vart kommer din allians befinna sig om en månad?

Vi kommer att putsa våra brandskepp och dricka vin i samma hav som vi alltid befinner oss i, alltså vårt hav. Jag ser att vi tagit oss ett par kliv närmare plats 1.

11. Vad anser du om kaptenens nya premium funktion med att plundra alla bondbyar på en ö?
Gör det spelet för ostablit?


Tycker det är skönt, vill ha så lite kontakt med bondbyarna som möjligt. Vet du hur det luktar där?

12. Vad anser du om Kladdig Hest senaste rekrytering från Age of Empires?


Har dem? Coolt. Jättecoolt. Jag anser att dem gjorde rätt *viskar bredvid micken* pst, vem har dem värvat? I´m dying to know.

13. Hur tror du att denna rekrytering kommer att påverka servern?

Säkert jättemycket. pst, berätta nu vem det är.

14. Kommer det att bildas många nya pakter inom topp 10 allianserna för att bemöta den nu kraftigt ledande alliansen i form av Kladdig Hest?

Jag tror att en kladdig hest alltid kommer vara kladdig. Dem är snela, men kladdiga. Säkert kommer det att stärkas upp bland allianser där det finns en aktiv och en inaktiv halva. Men så sker på varje värld. Kladdig Hest hann bara först med sin massrekrytering.

15. Vad är enligt dig bästa sättet att bemöta det nya hotet i norr. (Om medlem i Kladdig Hest spekulera om vad som kommer ske)

Bygga bs och skicka iväg dem! Yihaa!
 

DeletedUser378

Guest
Widell Enigma

1. Varför valde du att börja spela på Zeta servern?

Började när den startade. Då har alla samma nivå i början.

2. Om du fick ta över en spelare från en annan allians på servern till din allians vem skulle det vara?

Någon som är bra och pålitlig.

3. Vad är det mest lyckade med din allians?

Faktiskt inte särskilt mycket som är bra med Enigma nu. Utom namnet. Det är ett as bra namn. Mycket bättre än Kladdig Hest eller ULTIMATE (som är våra fiender). Ett bra namn ska vara kort och sticka ut. Enigma ÄR ett sådant namn. Det är också det ända som är bra med denna alliansen.

4. Vilken är din åsikt om allianser som massrekryterar?

Allianser och Förbund är bra om man gör det smidigt att använda. Men, det gör man ju inte. Så då är det bara för att minimera antalet fiender.
Ex: Vi går gärna i Förbund med vilken allians som helst. Så vi kan koncentrera oss på ULTIMATE. För dom är det största hotet mot oss.

5. Om du fick sätta ihop den optimala ledningen (5 personer) med folk från hela communityn. Vilka skulle du välja då? Och av vilken anledning?

Har ingen koll. Jag borde inte plattsa i en seriös ledning. Men, här är jag.

6. Vilken anser du vara den mest lyckades servern så här långt på den svenska communityn?

Vet inte. Spelar bara på denna. Ett tag till.

7. Vilka inställningar skulle den optimala servern ha (alla inställningar)?

Man skulle inte kunna köpa tidsförkortningar.

8. Hur tycker du att det öppna grepolis forumet fungerar? Är det något du nyttjar?

Nej, jag använder inte det.

9. Vad anser du om de nuvarande diplomatiska förhållandena på servern(spekulera på egen hand)?

Vet inte alls.

10. Vart kommer din allians befinna sig om en månad?


Enigma håller på att förblöda på folk. Alla som fortfarande spelar hoppar på den nya världen. Så är det alltid.

11. Vad anser du om kaptenens nya premium funktion med att plundra alla bondbyar på en ö?
Gör det spelet för ostablit?


Det är ju lika för alla.

12. Vad anser du om Kladdig Hest senaste rekrytering från Age of Empires?

Jag är inte insatt i det. Varken Kladdig Hest eller Age of Empires har varit några problem för oss i Enigma. Vi har ULTIMATE och det räcker för oss.

13. Hur tror du att denna rekrytering kommer att påverka servern?

Jag hoppas att den inte påverkar Enigma alls. Då är jag fortsatt nöjd.


14. Kommer det att bildas många nya pakter inom topp 10 allianserna för att bemöta den nu kraftigt ledande alliansen i form av Kladdig Hest?

Efterhand. Ju större ett hot, blir det ju flera allianser och förbund. Fiender slår sej ihop för att möta ett större hot.

15. Vad är enligt dig bästa sättet att bemöta det nya hotet i norr. (Om medlem i Kladdig Hest spekulera om vad som kommer ske)

Inget. Finns inget Enigma kan göra. Vi är för få bra spelare kvar. Så länge vi kan hävda oss mot ULTIMATE så kanske vi finns kvar. Sedan kommer nog Enigma att överges.
 

DeletedUser378

Guest
Mword Kladdig Hest

1. Varför valde du att börja spela på Zeta servern?

Jag visste inte först att Zeta va 2.0 men i första hand ville jag börja på en ny startad server.

2. Om du fick ta över en spelare från en annan allians på servern till din allians vem skulle det vara?

Woodie ofc.

3. Vad är det mest lyckade med din allians?

Innerst inne är dom goa buddies ;)

4. Vilken är din åsikt om allianser som massrekryterar?

skit i dom, deras städer/den alliansen komma falla ändå..

5. Om du fick sätta ihop den optimala ledningen (5 personer) med folk från hela communityn. Vilka skulle du välja då?

Och av vilken anledning? Hmm, 5 personer.. Jag minns på alpha då jag spelade med Heretics så va Cordazar en mkt bra ledare, sen tycker jag att Pain123 på Epsilon är en mkt bra ledare, samt Peddeman i samma allians, det va 3st, jag måste bara skriva rockolga på Zeta, hon är väldigt duktig att hålla koll på saker, en klippa för mig och för forumet =) sen blir det nog Lothoria och kalliok som jag ser ha goda kunskaper.

6. Vilken anser du vara den mest lyckades servern så här långt på den svenska communityn?

Jag har hört att Epsilon är på väg att förändras om det inte ha gjort det så där komma det hända saker.

7. Vilka inställningar skulle den optimala servern ha (alla inställningar)?

Hastighet: Vi har inte testat så många men det som känns bäst för alla
Enhetshastighet:1.0 eller 2.0 (kan bli kul med lite högre)
Nattbonus:Aktivt, 23-06 (7h) man ska minst få 7h sömn/per natt ;)
Nybörjarskydd:3 dagar
Alliansgräns: Hmm, inte alltför många men 30-40st
Erövringssystem:Belägringsbaserat.
Moral: Aktivt (i början tills man får kanske 3-5 städer, sen ska det försvinna för då har man en chans att klara sig själv
Gudar:Alla gudar som finns för tillfället + om det blir fler

8. Hur tycker du att det öppna grepolis forumet fungerar? Är det något du nyttjar?


Jadu, bra fråga, ganska bra tyck ja, och jag försöker iaf nyttja det fast jag är inte inne där så mkt ^^

9. Vad anser du om de nuvarande diplomatiska förhållandena på servern(spekulera på egen hand)?

Just nu så är det väl sisådär då jag tror TSE och RO m.fl har förbund, resten är liksom iap eller inte har nått.. vad jag vet.

10. Vart kommer din allians befinna sig om en månad?

Vi komma nog ligga först men vi har bra allianser som krigar på bakom oss

11. Vad anser du om kaptenens nya premium funktion med att plundra alla bondbyar på en ö?
Gör det spelet för ostablit?


Jag tycker det är bra, speciellt ifrån början, när man har 7-15 (mer), då liksom glömmer man bort det, jag kan göra det iaf :p

12. Vad anser du om Kladdig Hest senaste rekrytering från Age of Empires?


Ja jag är själv med i denna rekrytering så jag får väl säga bra gjort :p men vissa tror att vi går över till KH bara för att vinna men det är inte så det ligger till, tråkigt nog ;) Det handlar om helt andra saker som inte utomstående förstår så dom passar på att säga vad dom tycker att det handlar om..

13. Hur tror du att denna rekrytering kommer att påverka servern?

Jag hoppas det inte påverkas negativt.. Det finns ju faktiskt vuxna människor i spelet också, och dom borde kunna hantera detta som en klapp i baken för att kriga ännu mer för att ge igen =)

14. Kommer det att bildas många nya pakter inom topp 10 allianserna för att bemöta den nu kraftigt ledande alliansen i form av Kladdig Hest?

Hehe hoppas inte det ;) nä, enligt mig så får dom göra som dom vill, om dom vill kriga mot varann eller samarbeta mot KH, det är upp till dom, jag tror att framtiden kommer att bli mkt rolig iaf :)

15. Vad är enligt dig bästa sättet att bemöta det nya hotet i norr. (Om medlem i Kladdig Hest spekulera om vad som kommer ske)

Hmm spekulera.. Det är nog att hela H-45 och H-55 slåss samman och kör på allt å alla i H-44 och H-54 ^^, men det är ju bara min spekulation :) inte säkert att det händer :)
 

DeletedUser378

Guest
Opeth Kladdig Hest

1. Varför valde du att börja spela på Zeta servern?

Svar: Varför? Ville testa 2.0 redan från början och sedan så råkade man ju redan från början hamna i en väldigt trevlig allians.
Mins fortf första dagen då alla satt och tjöta på skajp och kollade finalen av Dream Hack i sthlm tillsammans..

2. Om du fick ta över en spelare från en annan allians på servern till din allians vem skulle det vara?

Svar: Koffeinkick helt klart..
Trevligare prick får man ju leta efter =)

3. Vad är det mest lyckade med din allians?


Svar: Sammarbetet. Vi finns alltid, ALLTID där för varandra..
Behöver man bi till en erövring så får man inte 50 man får kanske 2-3k.
Samma sak vid rens.. Behöver man hjälp helt enklet så får man det..

4. Vilken är din åsikt om allianser som massrekryterar?

Svar: Har väll ingen direkt åsikt om detta..
Kan va bra om man hela tiden rensar ut det som är dåligt..
Kan va jätte dåligt om man inte gör ovan sagda sak.

5.Om du fick sätta ihop den optimala ledningen (5 personer) med folk från hela communityn. Vilka skulle du välja då? Och av vilken anledning?

Svar:
Chamie: va mannen bakom Capitolium på Gamma
Opeth: Va den som under stärre delen va mannen bakom Chamie i Capi.. Skötte mer parten av planering av mål etc etc...
Lothoria: Skött det hela bra på Zeta..
Toysan: Har sten koll på deffen i Imp på Zeta.. mer krävs inte för att säga något.
Danzap: Större skvaller kärring får man väll leta efter? Dock en helt ok Diplomat..

6. Vilken anser du vara den mest lyckades servern så här långt på den svenska communityn?

Svar: Gamma.. Synd att man tröttnade på den bara.. :/ men men. .
Zeta har möjlighet att bli något liknande..

7. Vilka inställningar skulle den optimala servern ha (alla inställningar)?

Svar: Revoltsystem
Hastighet: 4.0
Enhet: 1.5
Gud: Alla
Moral: Första 2 månader spelaren är aktiv..
NB: 2-5

8. Hur tycker du att det öppna grepolis forumet fungerar? Är det något du nyttjar?

Svar: Det fungerar väll ok..
Mjo när jag har ork och lust att Hesta någon eller något gör jag det

9. Vad anser du om de nuvarande diplomatiska förhållandena på servern(spekulera på egen hand)?

Svar: Är inte riktigt insatt i alla olika konstelationer men det kommer väll bli mer och mer så att flera kommer gå samma nu för att slå ut KH.
Annars så kommer denna servern nog dö..

10. Vart kommer din allians befinna sig om en månad?


Svar: Antagligen ännu mer i ledningen..
Men den som lever får se.

11. Vad anser du om kaptenens nya premium funktion med att plundra alla bondbyar på en ö?
Gör det spelet för ostablit?


Svar: Nej.. den gamla funktionen är ju fortf kvar så det lilla man tjänar är tid..

12. Vad anser du om Kladdig Hest senaste rekrytering från Age of Empires?


Svar: Ja vad ska jag säga.. Vi va nere i 20 aktiva spelare..
För överlevnad behöver man rekrytera nytt blod vi tog in spelare som vi litar på.

13. Hur tror du att denna rekrytering kommer att påverka servern?

Svar: Jag hoppas att det blir en tändning för alla andra allianser att vilja anfalla..
Men bävar för att det kommer fortsätta som det varit.. att alla expar bort från KH ist för mot..

14. Kommer det att bildas många nya pakter inom topp 10 allianserna för att bemöta den nu kraftigt ledande alliansen i form av Kladdig Hest?

Svar: Finns väll inte så många fler pakter att bilda mot KH än det redan finns?

15.Vad är enligt dig bästa sättet att bemöta det nya hotet i norr. (Om medlem i Kladdig Hest spekulera om vad som kommer ske)


Svar: Ja det är väll att anfalla uppåt och inte anfalla neråt?
Anfaller man bara neråt så kommer vi fortsätta vår nuvarande expantion.
 

DeletedUser378

Guest
PJVV Cosa Nostra

1. Varför valde du att börja spela på Zeta servern?

För att jag såg reklam på nätet o vill testa på vad det var för slags spel.

2. Om du fick ta över en spelare från en annan allians på servern till din allians vem skulle det vara?

Hmm antagligen Rockolga fast det vet du ju redan.

3. Vad är det mest lyckade med din allians?

Inte massa skit på forumet(inget onödigt) och folk som ställer upp.

4. Vilken är din åsikt om allianser som massrekryterar?

Antagligen för att det inte går så bra för dom.

5. Om du fick sätta ihop den optimala ledningen (5 personer) med folk från hela communityn. Vilka skulle du välja då? Och av vilken anledning?

Rockolga -IRL, kan man lita på
gotland -verkar vara en som alltid ställer upp, spelar på Eta iaf vet inte om han heter samma på Zeta.
Gbg031-bra spelare, men skulle aldrig svika sin allians tror jag.
Anemonen - verkar vara en spelare som man kan lite på ifall det kanske skulle vara något.
Eneas/Karwo - verkar vara en spelare som man kan lite på ifall det kanske skulle vara något.
plus spelare trojas - IRL ställer alltid upp.
Finns många bra spelare.

6. Vilken anser du vara den mest lyckades servern så här långt på den svenska communityn?

Jag tycker om Zeta:s system.

7. Vilka inställningar skulle den optimala servern ha (alla inställningar)?

Pff inte vet jag.

8. Hur tycker du att det öppna grepolis forumet fungerar? Är det något du nyttjar?

Bra antar jag har inte använt det så mycke kan varken säga bu eller bä.

9. Vad anser du om de nuvarande diplomatiska förhållandena på servern(spekulera på egen hand)?

Dom e bra så länge alla håller sig till vad dom lovat.

10. Vart kommer din allians befinna sig om en månad?

Ingen som vet antagligen samma eller så klättrar vi.

11. Vad anser du om kaptenens nya premium funktion med att plundra alla bondbyar på en ö?
Gör det spelet för ostablit?


Guldar inte så kan inte ge dig ett svar.

12. Vad anser du om Kladdig Hest senaste rekrytering från Age of Empires?

Antagligen eran räddning om du vill veta vad jag tycker.

13. Hur tror du att denna rekrytering kommer att påverka servern?


Vet ej.

14. Kommer det att bildas många nya pakter inom topp 10 allianserna för att bemöta den nu kraftigt ledande alliansen i form av Kladdig Hest?

Antaglien inte


15. Vad är enligt dig bästa sättet att bemöta det nya hotet i norr. (Om medlem i Kladdig Hest spekulera om vad som kommer ske)

Om du menar att jag skulle var KH så skulle jag få massa anfall på mig antagligen.
 

DeletedUser378

Guest
SWE-MAFIA Brothers in Arms

1. Varför valde du att börja spela på Zeta servern?

Den öppnade någon vecka efter det att jag börjat spela spelet. Så det kändes naturligt att vara med i utvecklingen.

2. Om du fick ta över en spelare från en annan allians på servern till din allians vem skulle det vara?

Dimytes från Epsilon. Spelar med han där och anser att han är den bästa spelaren på den servern.

3. Vad är det mest lyckade med din allians?

Vi har en bra sammanhållning och goda diplomatiska kontakter/samarbeten + att vi har iaf en del duktiga och mycket aktiva spelare.

4. Vilken är din åsikt om allianser som massrekryterar?
Det är ett smidigt sätt att göra det på.. Har inget emot det.

5. Om du fick sätta ihop den optimala ledningen (5 personer) med folk från hela communityn.

Vilka skulle du välja då? Och av vilken anledning? Svår fråga.. Har ju inte spelat med alla men tror att det kunde var intressant att ta alla de bästa spelarna från vilken server som helst..

6. Vilken anser du vara den mest lyckades servern så här långt på den svenska communityn?

Jag tycker nog att (just nu) Zeta men om det blir 2.0 på Epsilon kan det mycket väl ändras.

7. Vilka inställningar skulle den optimala servern ha (alla inställningar)?


Kan inte alla.. Tycker bättre om erövringssystemet här,kunde gå lite snabbare att bygga för att få fart på anfallen! Just nu verkar folk skita i att skicka om de inte har 0 i fri befolkning. =P Men i övrigt är jag ganska nöjd med hur denna server är inställd =)

8. Hur tycker du att det öppna grepolis forumet fungerar? Är det något du nyttjar?

Är inne och kollar ibland,det funkar väl bra =)

9. Vad anser du om de nuvarande diplomatiska förhållandena på servern(spekulera på egen hand)?

Jag är nöjd med min allians förbund och IAP:s Men de övriga vet jag inget om,så jag har ingen åsikt om det.

10. Vart kommer din allians befinna sig om en månad?

Ungefär på samma placering vi är på nu. Slåss ju mot en större fiende,så det är jag rätt nöjd med!

11. Vad anser du om kaptenens nya premium funktion med att plundra alla bondbyar på en ö?
Gör det spelet för ostablit?


Spelar utan guld. Så det vet jag heller inget om. Även om det låter smidigt! Färre klick sparar ju på lederna

12. Vad anser du om Kladdig Hest senaste rekrytering från Age of Empires?


Har ingen koll på detta,men gillar ju Kladdig Hest. Så hoppas de förblir våra vänner iaf

13. Hur tror du att denna rekrytering kommer att påverka servern?

När 2 stora allianser går samman så händer det ju onekligen saker. Detta är alltid bra för servern. Många har ju slutat spela nu =/ Så man får väl hoppas att det får igång servern lite mer.

14. Kommer det att bildas många nya pakter inom topp 10 allianserna för att bemöta den nu kraftigt ledande alliansen i form av Kladdig Hest?


Jag har ingen beef med K H så icke heller mina förbund. Så det skulle vara om ULTIMATE försöker sig på det. Men de har redan försökt med alla topp 10 allys och misslyckats! Så det tror jag knappast blir aktuellt.

15. Vad är enligt dig bästa sättet att bemöta det nya hotet i norr. (Om medlem i Kladdig Hest spekulera om vad som kommer ske)

Ser inget hot därifrån. Jag krigar mot samma fiende som KH mm . Och det kommer vi att fortsätta med.
 

DeletedUser378

Guest
Gotland Shadows of Vengeance

1. Varför valde du att börja spela på Zeta servern?

Ville vara med från start på en server. Hade missat alla de andra starterna.

2. Om du fick ta över en spelare från en annan allians på servern till din allians vem skulle det vara?

Utan tvekan Rockolga. Sägs vara en legendarisk forumsmoderator och är utöver det en helskön tjej!

3. Vad är det mest lyckade med din allians?

Blandningen av unga och lite äldre spelare ger oss en skön mix med god sammanhållning.

4. Vilken är din åsikt om allianser som massrekryterar?

Tror att det är svårt att lyckas i längden som MRA.

5. Om du fick sätta ihop den optimala ledningen (5 personer) med folk från hela communityn. Vilka skulle du välja då? Och av vilken anledning?

Mword, AoEs stjärn… förlåt, KHs stjärnstrateg!
Lothoria, driver ju KH så gott som ensam och gör det dessutom mycket framgångsrikt så…
Vargbroder, är redan idag mitt bollplank och en spelare jag inte skulle kunna vara utan på GP
ATLAS74, sägs vara en duktig ledare på Delta. Erfarenhet och rutin värdesätter jag högt.
Gotland, kan ju inte låta bli att själv ingå i detta gäng… :)


6. Vilken anser du vara den mest lyckades servern så här långt på den svenska communityn?


Zeta, utan tvekan!

7. Vilka inställningar skulle den optimala servern ha (alla inställningar)?

Världshastighet: 4
Enhetshastighet: 2
NB: 01-07
Nybörjarskydd: 2 dagar
Alliansmedlemmar: 50
Moral: Nej!
Erövringssystem: Gamla
Version: 2

8. Hur tycker du att det öppna grepolis forumet fungerar? Är det något du nyttjar?

Tycker det fungerar bra. Hänger själv här en del och tycker det är en del av spelet. Gillar ryktestrådarna mest.

9. Vad anser du om de nuvarande diplomatiska förhållandena på servern(spekulera på egen hand)?

Det händer saker så gott som var dag just nu. Tror nog dessutom att vi har en del förändringar kvar att vänta. Vi är på väg in i en oerhört intressant tid för servern. Nya förbund skapas och forna fiender enas och sluter upp bakom varandra.

10. Vart kommer din allians befinna sig om en månad?


Framför datorn, anfallandes…

11. Vad anser du om kaptenens nya premium funktion med att plundra alla bondbyar på en ö?
Gör det spelet för ostablit?


Har hört att den ska vara rätt bra…

12. Vad anser du om Kladdig Hest senaste rekrytering från Age of Empires?


Visst var det väntat att KH skulle behöva till in lite nytt blod förr eller senare. Som i stort sett alla allianser har man fått kämpa för att hålla uppe aktiviteten den senaste tiden. Jag hade inte väntat mig en så pass massiv övergång dock.

13. Hur tror du att denna rekrytering kommer att påverka servern?

Rent strategiskt har förutsättningarna förändrats en del vilket givetvis kommer få konsekvenser för serverns framtid. Att det skulle döda servern, som vissa befarar, har jag dock svårt att se.

14. Kommer det att bildas många nya pakter inom topp 10 allianserna för att bemöta den nu kraftigt ledande alliansen i form av Kladdig Hest?

Tack vare rekryteringen drog KH återigen ifrån oss övriga ordentligt rent poängmässigt och skaffade samtidigt sig en rad nya strategiska möjligheter, vilket jag ser som mer oroande än själva poängsumman. För att de inte ska få det allt för enkelt så kommer övriga allianser bli tvungna att se över sin situation. Nya konstellationer kommer skapas och forna fiender kommer bli tvungna att se över sina diplomatiska relationer.

15. Vad är enligt dig bästa sättet att bemöta det nya hotet i norr. (Om medlem i Kladdig Hest spekulera om vad som kommer ske)

Lite svårt att säga så här tidigt efter förändringen. Visst lär det dyka upp nya konstellationer av förbund och pakter men hur de kommer se ut ska bli riktigt intressant att se.
 

DeletedUser378

Guest
CheddarBob Cosa Nostra

1. Varför valde du att börja spela på Zeta servern?

Det var ett gäng från min allians på Epsilon som bestämde sig för att dra ihop ett gäng och starta Cosa Nostra här på Zeta. Jag var själv lite nyfiken på 2.0, det gamla erövringssystemet samt att spela på en server som faktiskt fler än bara toppen spelar aktivt på så jag hakade på.
Från början var det mest bara på test och om jag ska vara ärlig har det på sätt och vis varit i det stadiet av och till under hela min tid här, jag har aldrig liksom engagerat mig fullt ut i mitt spelande under en längre tid, men det har gått helt ok ändå.

2. Om du fick ta över en spelare från en annan allians på servern till din allians vem skulle det vara?

En spelare kan vara grymt duktig men ändå helt socialt handikappad, men för att en spelare ska vara en bra alliansmedlem så ska den enligt mig även vara trevlig, hjälpsam och allmänt skön att ha att göra med.
Tyvärr kan jag inte påstå att jag har lärt känna så många spelare på den här servern, förutom de som redan är med i min allians, men rent spontant skulle jag väl säga Woodie från AoE. Karwo och Mword är också trevliga prickar och rackarns fina strateger, synd att ni skulle byta sida bara så där :)

3. Vad är det mest lyckade med din allians?

Att vi är så sjukt grymma så det inte är klokt :)
Förutom det skulle jag väl säga sammanhållningen och kamratskapen! Jag tror dock, ur ett mer opartiskt perspektiv, att vi behöver en liten uppryckning för att hålla oss på banan.
Men Cosa Nostra klarar sig alltid, det är kanske det bästa med oss ;)

4. Vilken är din åsikt om allianser som massrekryterar?

Låt dom hålla på, antagligen kommer det inte hålla i längden. Finns ingen sammanhållning eller motivation, spridningen av städerna är antagligen för stor och det blir lätt att alla i alliansen bara kör sitt eget race.
Seriösare allianser kan spana in dom duktiga medlemmarna och plocka över dom tills det bara finns en massa glidare och inaktiva kvar och då faller dom ihop av sig självt.

5. Om du fick sätta ihop den optimala ledningen (5 personer) med folk från hela communityn. Vilka skulle du välja då? Och av vilken anledning?

Nu är ärligt talat min erfarenhet av grepolis.se inte så stor, så ni får ha detta i åtanke när ni läser min lista.

Min optimala ledning skulle se ut så här:

Grundare: Cerebro77 - Otroligt duktig på att organisera och motivera folk och att se till att det förblir så i regn och rusk, krig och svält. En duktig ledare på alla sätt och vis.

Diplomat: Knepigt. Jag har varit i kontakt med många och har sett idioter såväl som riktiga proffs. Några kandidater jag har är Dejarl, Cerebro77 (fast han var ju grundare :S), Terminus, gbg031 och Harald Hårdfare.

Rekryterare: Lothoria - Bra koll på samt kontakt med många spelare, vet vilka som kan tänkas vara värda att rekrytera och kan nog få över dom också, på ett eller annat sätt.

Anfallsgeneral: Dimytes - Den bästa strategen, anfallaren och samordnaren jag har stött på. Tydlig, snillrik och pricksäker i sina planeringar och en inspiration och ett föredöme för de andra deltagarna i offensiverna han planerar.
Mitt andra alternativ till posten är ZeusTheScout, av samma anledningar.

Vice grundare/ledare: Kan hänga ihop med någon annan post men bör helst vara separat. Vem som helst av de ovanstående namnen skulle nog platsa här, framförallt gbg031, Lothoria och Dejarl. Vill dock lägga till tre kandidater: KungenAvPeking, Shingzu och Raxel (Finns inte kvar men var en grymt trevlig prick).

6. Vilken anser du vara den mest lyckades servern så här långt på den svenska communityn?

Vet inte riktigt, har inte spelat så länge ju. Personligen tycker jag Epsilon, men om jag säger det så kommer alla skratta åt mig :)
Utifrån vad jag vet och tror skulle jag nog säga någon av de tidigaste servrarna, Alfa, Beta eller Gamma kanske? Men jag har verkligen ingen aning, ska bli intressant att läsa de andras svar på den här frågan!

7. Vilka inställningar skulle den optimala servern ha (alla inställningar)?

Hastighet: 4.0
Enhetshastighet: 1.5(vet inte så jag drog bara till med nåt :))
Nattbonus: Ja, 02-08
Nybörjarskydd: 36 timmar
Alliansgräns: Antingen typ 20-25 eller också riktigt rackarns hög, sisådär 300 :)
Erövringssystem: Nya
Moral: Nej
Gudar: Alla, dock utan Zeus larviga gunst blixt. Sen skulle jag gärna se Ares också som ny gud :)


8. Hur tycker du att det öppna grepolis forumet fungerar? Är det något du nyttjar?

I stort sett tycker jag det fungerar bra, dock tycker jag att forumsmoddarna borde bli lite hårdare med uppenbart Off Topic och annat larv som exempelvis våra kära spammare b****G och Y***r sprider omkring sig ;)
Ifall det avviker lite från trådens ämne men fortfarande är seriöst, trevligt eller allmänt kul att läsa så har jag inga problem med det, men saker som bara är till för att dryga, provocera eller få fler posts har jag lite svårt för.
Jag använder forumet ofta, skriver en del också. Jag säger inte att jag alltid sköter mig exemplariskt i det ovanstående, men jag gör så gott en ost kan :)

9. Vad anser du om de nuvarande diplomatiska förhållandena på servern(spekulera på egen hand)?

Jag anser att det för tillfället finns en del frågetecken här och var, allianser känner efter väldigt noga och framtiden är oviss.
Jag ser även att många allianser sätter för stort fokus på sin egen överlevnad, själv anser jag att man bör sätta serverns välmående, aktivitet och överlevnad i första rummet så att vi kan spela och ha roligt tillsammans så länge som möjligt.
Jag tycker även att en del av de lite mindre topp 15 allianserna borde försöka engagera sig lite mer i alliansens stora konflikter, man kan inte bara chilla!

10. Vart kommer din allians befinna sig om en månad?

Just nu är jag lite osäker, inte för att jag tror vi kommer duka under utan för att det är en förändringens tid just nu och saker och ting kan ha förändrats väldigt mycket om en så lång tid. Vågar inte säga så mycket mer än så, men vad som än händer så kommer Cosa Nostra inte försvinna såvida dom inte själva vill det!

11. Vad anser du om kaptenens nya premium funktion med att plundra alla bondbyar på en ö?
Gör det spelet för ostabilt?


Detta är något som jag vet att många har sett fram emot länge, däribland jag.
Jag tycker det är en bra och ganska självklar funktion, känns så dumt att man skulle sitta och klicka och klicka, särskilt när man börjar närma sig 50-100 städer, är ju liksom inte kul nånstans.

12. Vad anser du om Kladdig Hest senaste rekrytering från Age of Empires?


Jag förstår syftet med rekryteringen ur KHs perspektiv och jag förstår delvis de spelare som bytte, men jag ogillar det ändå starkt. Inte därför att jag råkar befinna mig på KHs motståndarsida utan för att detta ger KH ett allt för stort övertag. Jag känner också med många av de som blev rekryterade att jag aldrig hade trott att de kunde byta sida bara så där mitt i ett krig. Personligen skulle jag inte byta sida om jag så fick hundra inbjudningar, inte för att jag på något sätt har något emot KH, tvärtom har jag stor respekt för alliansen, men för att jag inte tycker att man gör så, inte mitt i ett krig. Ifall kriget var över, CN la ner eller det exempelvis var en överenskommelse mellan våra två allianser för att typ jämna ut oddsen eller nåt så skulle jag säkert gå över, men aldrig byta sida mitt i ett krig och svika alla gamla vänner och löften.

13. Hur tror du att denna rekrytering kommer att påverka servern?

På kort sikt kan det nog få ganska tråkiga konsekvenser med ett mer ojämnt krig osv, men förhoppningsvis ska detta, när KHs motståndarsida har fått ordning på förbunden, de interna problemen och allt annat deprimerande käbbel, få lite fart på servern och leda till ett än en gång blomstrande och trevligt krig :)

14. Kommer det att bildas många nya pakter inom topp 10 allianserna för att bemöta den nu kraftigt ledande alliansen i form av Kladdig Hest?

Jag svarar nu på den här frågan som om jag vore en opartisk åskådare, eftersom jag är diplomat i CN och inte vill avslöja något.
Förhoppningsvis! Jag tror absolut att det krävs för att servern ska få liv, ifall de andra topp 10 allianserna fortsätter tjafsa internt och bara tänka på sin egen överlevnad så finns risken att KH äter upp dom allihopa en efter en.
Så jag hoppas på en fin liten motståndarsida och även, men bara ifall motståndarsidan blir för stor och stark för att KH ska klara den ensamma, ett förbund till hestarna.

15. Vad är enligt dig bästa sättet att bemöta det nya hotet i norr. (Om medlem i Kladdig Hest spekulera om vad som kommer ske)

Jag kan väl tycka att jag besvarade den här frågan i fråga 14, en stark och organiserad motståndarsida är absolut nödvändig!

Ojoj, det blev en del ganska långa svar, hoppas någon orkar läsa allting..

Sist men inte minst vill jag tacka Loth för att h*n tar sig tid till att sätta ihop det fantastiska Zeta-bladet!
 

DeletedUser378

Guest
Det var allt för den här gången. Så tråden är nu öppen för diskussion.
 

DeletedUser

Guest
LordCibej - ULTIMATE (när svaren skickades in)


1. Varför valde du att börja spela på Zeta servern?

Jag var aktiv på Alfa, där jag grundade alliansen ULTIMATE också. Reklam kom ut om Zeta! Vi pratade om det i Ledningen om vi skulle göra ett försök på Zeta och få med en del medlemmar från Alfa. Därav hamnade jag med många av mina vänner här och startade en allians vid samma namn... Började med ULTIMATE & ULTIMATE. Jr

2. Om du fick ta över en spelare från en annan allians på servern till din allians vem skulle det vara?

Jag lägger min röst på Koffeinkick! Vi har haft våra duster och dialoger... Inte ofta man träffar på en spelare som har så mycket glädje & humor i kroppen under ett krig mellan två allianser! Det ska man ha kredit för!

3. Vad är det mest lyckade med din allians?

Det mest lyckade?! En svår fråga att bara komma på en sak!
Finns dock en sak som jag tycker är enastående och som alla borde lyfta ULTIMATE för... Det är att de senaste 6-8 veckorna har ULTIMATE haft ett 5 väggs krig med ca 20-25 medlemmar inom alliansen! Inte det enklaste att klara av... Detta vet även andra kunniga GP spelare! Som ni alla vet slutade jag i samband med detta och måste lyfta den Ledningen som ULTIMATE haft, samt alliansen i helhet!

4. Vilken är din åsikt om allianser som massrekryterar?

Har aldrig och kommer aldrig lägga någon vikt i hur andra allianser rekryterar eller hur de för sig på spel planen! Alla har sitt sätt att gå till väga. Det finns ofta en bakomliggande faktor i varför saker händer. Oftast är det saker som alla andra tycker om att spekulera om! Vi får aldrig glömma att det är ett spel i slutändan, även fast det kan kännas som blodigt allvar!
Tro mig, jag vet att det kan vara ett blodigt allvar ofta ;-)

5. Om du fick sätta ihop den optimala ledningen (5 personer) med folk från hela communityn. Vilka skulle du välja då? Och av vilken anledning?

5 personer som jag finner som den bästa Ledningen?! Eftersom jag endast spelat med en och samma Ledning i stort sett under de åren jag funnits med så är det utan tvekan dem. Vet att det finns väldigt kompetenta Ledare där ute men kan tyvärr inte lägga någon större vikt i dem, då jag inte sett dem från den rätta sidan så att säga!
Vill tillägga en som inte finns med oss idag men som var en av de bästa, Sgt.Slugger! Om han börjar igen, rekrytera honom ;-)

6. Vilken anser du vara den mest lyckades servern så här långt på den svenska communityn?

Jag anser att Alfa har & är den bästa servern, då den lever i högsta grad. Finns fortfarande ett "ok" server antal, dvs med spelare! Finns några topp allianser som inte bara håller sig på sin kant utan göra något trevligt av det och krigar mot varandra, eller rättare sagt 2 allianser mot 1. Dock så är det stora krig. Jag hoppas att det kommer hända med Zeta och även eta! Personligen så tycker jag att GP startar nya servrar lite för fort, man ska låta spelare rota sig innan man öppnar en ny, annars dör dem ut tyvärr! Aldrig sett en server förlora så många medlemmar på så kort tid som Zeta ;-( Fick jag in lite politik i detta inlägg också, sån är jag!

7. Vilka inställningar skulle den optimala servern ha (alla inställningar)?


Jag tycker om Zeta, förutom 2 punkter!
#1 Öka Enhetshastigheten
#2 Sänka medlemstaket/allians till 30. Detta skulle medföra mer sammanhållning inom alliansen anser jag och fler allianser med duktiga spelare på kartan!

8. Hur tycker du att det öppna grepolis forumet fungerar? Är det något du nyttjar?

Tycker det fungerar bra utefter vad jag har sett! Klart att det kan komma en del grodor från vissa men i övrigt bra! Säger igen, det är ett spel, (glöm) inte det alla!
Jag är inne på Forumet dagligen och läser, inte alltid att jag skriver något dock. Är en studerande människa och argumenterar om saker som är värt att argumentera om!

9. Vad anser du om de nuvarande diplomatiska förhållandena på servern(spekulera på egen hand)?

När jag slutade så tyckte jag att de Diplomatiska förhållanden som fanns var ganska enkla att tyda, dock så har väldigt mycket hänt på denna tiden som jag var borta. Försöker fortfarande få mig en bild om saker o ting! Tror att det är mycket just nu som händer som inte alla ser! Kanske en del saker som kommer vara en betydande faktor för zetas framtid?!

10. Vart kommer din allians befinna sig om en månad?


Vet jag redan, men det är inget som jag vill eller tänker utveckla här o nu! Det kommer synas ;-)

11. Vad anser du om kaptenens nya premium funktion med att plundra alla bondbyar på en ö?
Gör det spelet för ostablit?


Tycker inget speciellt ang den funktionen då jag knappt aldrig använder den, hinner inte använda mer resurser än vad jag redan gör. Tycker inte att det gör spelet ostabilt.

12. Vad anser du om Kladdig Hest senaste rekrytering från Age of Empires?

Eftersom KH låg i en liknande situation som vi i ULTIMATE gör så har jag full förståelse för denna rekrytering! Det enda jag kan lägga någon vikt i, är att det var just dessa spelarna som gick över..... Alla har en fri vilja och vissa saker behöver göras! Alltid svårt att sitta och spekulera om varför vissa saker händer, de händer bara!

13. Hur tror du att denna rekrytering kommer att påverka servern?

Jag är en spelare och människa som inte har svårt att rätta mig efter de förutsättningar som finns. Det är ett strategi spel i högsta grad och då får man helt enkelt hitta nya vägar att gå. Om man skulle gräva ner sig för att spelplanen ändras, så är nog inte ett online spel med levande motparter rätt plats för vissa!

14. Kommer det att bildas många nya pakter inom topp 10 allianserna för att bemöta den nu kraftigt ledande alliansen i form av Kladdig Hest?

Kraftigt ledande alliansen i form av KH?! I poäng möjligtvis, men i intellekt är ni nog utanför topp 10 ;-) Nädå, skämt o sido! Denna fråga går nog lite in i punkten ovan.....

15. Vad är enligt dig bästa sättet att bemöta det nya hotet i norr. (Om medlem i Kladdig Hest spekulera om vad som kommer ske)


Ryktas om att du missade mitt sista svar på fråga 15.
Trevlig läsning som vanligt från alla!

15. Vad är enligt dig bästa sättet att bemöta det nya hotet i norr. (Om medlem i Kladdig Hest spekulera om vad som kommer ske)

Nu börjar detta oskyldiga frågeformulär likna mer ett informations blankett till KH ;-) Kommer inte lägga några av mina underbara idéer här ;-)
 

DeletedUser962

Guest
Koffeinkick Röde Orm

5. Om du fick sätta ihop den optimala ledningen (5 personer) med folk från hela communityn. Vilka skulle du välja då? Och av vilken anledning?

Ulukai och dragoon = För deras engagemang och vilja att expandera.

Opeth, den dåren bör man ha på sin sida och får han bestämma så håller han sig lugn.

Death Queen, utan henne = no Opeth. Dem har någon form av sjukt förhållande på skype, sen är hon väldigt bra på att samordna alliansen att vilja det hon vill

Toysan, förmodligen den spelaren som jag respekterar mest av alla. Han ställer alltid upp men har även lätt att framföra kritik, både positiv och negativ.


Älskar att du måste skämta i dina svar ^^
Men allvarligt? Vem skuile du ha där istället
ingen normal människa skulle ta Dragoon där, till och med Tim är bättre. Eller nee för låt Dragoon, tim skulle inte vara bättre. Men Zixten hade det i alla fall..
Så svara ärligt :) Vill se ett riktigt svar på den frågan :)


5. Om du fick sätta ihop den optimala ledningen (5 personer) med folk från hela communityn. Vilka skulle du välja då? Och av vilken anledning?

Mace, Yfver, Timinus, Bönan och oaziz. tror det skulle bli en sjukt bra allians som kan leverera mycket pisk. tror att Oaziz kan göra kaos av dom.

hahahaha ;) Så tog du alla oseriösa, hahaha :D
Men älskar att du skrev mitt namn först <3
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1595

Guest
Älskar att du måste skämta i dina svar ^^
Men allvarligt? Vem skuile du ha där istället
ingen normal människa skulle ta Dragoon där, till och med Tim är bättre. Eller nee för låt Dragoon, tim skulle inte vara bättre. Men Zixten hade det i alla fall..
Så svara ärligt :) Vill se ett riktigt svar på den frågan :)




hahahaha ;) Så tog du alla oseriösa, hahaha :D
Men älskar att du skrev mitt namn först <3


Jo mace. En ledare behöver inte alltid ha mer kunskaper än sitt engagemang för gruppen. Någon som håller ihop allt och ser till att piska på lite. Dragoon är som en marknadsansvarig i Röde Orm.
 

DeletedUser1595

Guest
Lägg ner nu mace, mina svar gällande den frågan var faktiskt ärliga!
 
Topp