Zetabladet Utgåva:2

DeletedUser378

Guest
Frågorna till andra delen av Zetabladet har skickats ut och jag hoppas kunna publicera svaren för er inom en snar framtid.

*Under arbete*
 

DeletedUser378

Guest
Here we go! Acorla från Enigma


1. Vad anser du om nuvarande toppalliansers stridigheter?
Har inte kollat upp det så noga men är med i en stridighet mellan oss och ULTIMATE som är en av de stora allianserna. Så där har mitt engagemang hållit hus. Det jag kan tycka till där är om som jag för ex tillhör en mindre allians att vi skulle bli sedda som en fiende till era fiende.

Är i krig med ULTIMATE men vi vet att dom har samlat många fiender, men några av deras fiender som är oxo stora allianser anfaller oss och dem. Vi i Enigma kanske inte har den största arme, men vi har stridit sen börja av den servers tid och vi kan bidra med en hel del.

Så det jag anser är om du vill ha en mer fiender till din fiende sök dom och få till relationen som är känd som, min fiendes fiende är min vän. Annars så blir alt så rörigt där ute, små allianser kan vara till hjälp.

2. Hur påverkar dessa dig som spelare?
På grund av att man står på ett set mitt i skottlinjen av dessa stora allianser och blir även mål för dom som man vill ha en god relation med så blir man ganska pist när dom anfaller ens väner. Bara för dom har fina städer och kan bli ett brofäste för att ta en en stora fiender.

3. Om du fick välja allians utöver din egen att spela i på servern. Vilken och varför?
Vet inte den var svår. Den jag kanske skulle kunna vara med skulle väll vara Röde Orm. Har hatt en bra liten relation med dem och det är den allians som stå i krig med ULTIMATE och är med oss i kriget mot dem.

4. Hur tror du uppstarten av Eta kommer att påverka spelandet på Zeta servern?
Svårt att säga. Redan så känns det som ca 20-50% av spelarna har tagit sommarlov eller semester. Men även den nya server gör sitt, får se hur det kommer se ut när väl hösten är här.


5. Hur tror du den svenska communityn skulle klara sig mot resten av världen?
Ingen aning, kan inte kommentera något för det har jag ingen koll på.


6. Om du fick sätta ihop den optimala alliansledningen med de som finns på servern. Hur skulle den se ut då?
Om ni menar vilka spelare skulle vara så har jag en mycket liten koll på andra allianser. Kan bara lit hur BIA fungerar och min egen. Men om hur personerna ska vara så bör det kanske vara:
Ledare: En som har koll på läget.
Eventuellt fler ledare: Som kan strukturera upp saker när väll alliansen är stor nog så man kan gå in i små huvud grupper.
Grundare: En som har ett stadigt mål för alliansen.
Diplomat: Som har kontakt med alliansens allierade och söker en möjlighet att få ens fiender att möta fler fiender. Men att få in fler allianser på en sida.
Rekryterare: Som får med dom spelare i alliansen som kommer att passa där och kan välja bort dom som inte bör vara där.
Generaler of/def: Dom som kommer att hålla i striderna och ha den kollen som kommer behövas för att seger ska kunna förverkligas.


7. Kan du komma på någonting som skulle ta livet ur Zeta servern?
Vad och varför?

Mycket svårt att säga kan vara så mycket och lite. En sak kanske är att det finns redan så många stora allianser så om någon ny kommer in försöker något så kommer dom fort bli överskörda. En annan sak är väll det där underverket man ska kunna bygg tillslut, när det väll är klar så ska det vara slut med servern. Frågan är när det sker.


8. Om du var tvungen att berömma en person utanför din egen allians på servern. Vem skulle det vara och av vilken anledning?
Ingen aning kanske den som har tagit flest städer på hela servern.


9. Tror du att allians rankingen kommer hålla i sig? (Motivering)
Beror på många har tagit semester och så, men innan dom gjorde det så såg dom till och få en mycket stor allians. Så det kan vara så att många allianser är stora men har för tillfället mycket få aktiva spelare, vilket i själv säger att dom har gratispoäng, men ingen stark allians. Utan aktiva spelare så kommer alliansen till slut gå under. På det sättet så kommer inte rankingen att hålla.


10. Vilken allians på servern anser du gör den största bedriften inom krigsförning (Defensiv som offensiv)?
Offensivt vet jag inte har inte kollat upp dom andra allianserna så mycket eller rättare sagt inget alls. Defensivt har jag inte heller så mycket koll på, men jag skulle vilja berömma os i Enigma och Brothers In Arms för att vi har lyckats hålla ut så länge och är fortfarande ganska så starka, och kan fortfarande hålla ut mot ULTIMATE.


11. Avslutar med en presentation av spelaren bakom ditt nick samt ett par visdomens ord.

Kallar mig för acora tog det namnet för det var den första karaktären som jag skapade på den tiden jag spelade WOW. Spelar många typer av spel men har fastnat för strategispel, och i vis mängd rollspel.

Och som visdoms ord är din fiendes fiende är din vän.
Om ni är fiender med våra fiender så hör av er vi kan komma på ett bra samarbete:)
 

DeletedUser378

Guest
Och efter acorla så kallar vi ut Koffeinkick från Röde Orm


1. Vad anser du om nuvarande toppalliansers stridigheter?
Den alliansen jag kommer mest i kontakt med, har dessvärre underskattat all form av krigsföring och skickar sporadiska anfall mot sydligare delar av Europa (Alicante) där soldaterna trivs med många medelhavskvinnor och mycket vin, så rent motståndsmässigt måste jag säga att Antikrundan helt plötsligt blivit en positiv inriktning i mitt liv.

Däremot hör man ofta ett rossligt positivt gnäggande i horisonten vilket påminner om riktigt kladdigt förkylda hestar. Så dem borde väl ha roligt och samla många fina KP.

SEn måste jag ju säga att (helt opartisk) att Röde Orm har en fantastisk off och deff-lust som fungerar fruktansvärt bra.

2. Hur påverkar dessa dig som spelare?
Positivt, de världar jag spelat hittills har jag varit tvungen att attackera, men i dagsläget sitter jag och tittar på bakfulla, trötta och loja soldater som klättrar upp på min mur och sedan ramlar ner från muren och dör.

3. Om du fick välja allians utöver din egen att spela i på servern. Vilken och varför?
Jag skulle i såna fall välja att spela Med "Kladdig Hest" bara för att det är sköna spelare med ett sinne för humor!

4. Hur tror du uppstarten av Eta kommer att påverka spelandet på Zeta servern?
Jag spelar själv på Eta, men jag tror att Zeta överlever pga att det finns många etablerade spelare som kommit lite för långt för att sluta. Man vill vinna "Kriget"

5. Hur tror du den svenska communityn skulle klara sig mot resten av världen?
Jag har fått privilegiet att spela på en engelsk community med "the top" och jag tror att vi inom kort kommer att ha etablerat oss ordentligt där. Vi har ju kalliok!

6. Om du fick sätta ihop den optimala alliansledningen med de som finns på servern. Hur skulle den se ut då?
Jag anser att jag har en komplett ledning i Röde Orm, fruktansvärt taktiska och ger allt för alliansen, däremot skulle jag vilja ha med Bjarke mest för att han är en söt nallebjörn, men även en bra diplomat.

7. Kan du komma på någonting som skulle ta livet ur Zeta servern?
Vad och varför?

Om etablerade spelare byter till Eta, förklaringen är att inspirationen hos stora allianser dör om de bästa slutar.

8. Om du var tvungen att berömma en person utanför din egen allians på servern. Vem skulle det vara och av vilken anledning?
folkabo, han/hon är trevlig i alla lägen och uppenbarligen väldigt framgånsrik

9. Tror du att allians rankingen kommer hålla i sig? (Motivering)
Jag tror att allianserna i toppen kommer stanna där länge, motiveringen är aktivitet och kunskap.

10. Vilken allians på servern anser du gör den största bedriften inom krigsförning (Defensiv som offensiv)?
Defensivt tycker jag Röde Orm, för flera mycket bra aktioner mot ULTIMATE, offensivt kan jag bara kommentera Röde Orm, så jag bör säga Röde orm.

11. Avslutar med en presentation av spelaren bakom ditt nick samt ett par visdomens ord.
Koffeinkick är en nygift kille på 30 år från STHLM. Älskar livet och har fallit för Grepolis!

Visdomsord: Anfall är ALLTID bästa försvar!
 

DeletedUser378

Guest
Sen har vi diplomaten från ULTIMATE... Mace !!

1. Vad anser du om nuvarande toppalliansers stridigheter?
Vet inte vad jag ska svara på denna o_O?
men antar att de är bra? Även fast jag inte sett så mycket av top 2.

2. Hur påverkar dessa dig som spelare?
Ehm..

3. Om du fick välja allians utöver din egen att spela i på servern. Vilken och varför?
AoE(.)
Helt klart. Ett väldigt trevlig allians, som har stor potential att bli inom Top 3.

4. Hur tror du uppstarten av Eta kommer att påverka spelandet på Zeta servern?
Tyvärr så tror jag många av spelarna söker sig ditt, eftersom de kanske ligger lite efter på zeta, och så tror dom att dom har en större chans där.

5. Hur tror du den svenska communityn skulle klara sig mot resten av världen?
Svårt att säga, beror helt på vilka som spelar där. Vilken ledning som finns, samt hur bra krigsgeneralerna är.
Men ifall du menar spelarna som spelar på Chi, så tror jag att ni/dom kommer klara sig bra.

6. Om du fick sätta ihop den optimala alliansledningen med de som finns på servern. Hur skulle den se ut då?
Tyvärr så har vissa av dom bästa ledarna slutat.

Jätte svårt att säga, det finns många bra ledarpersoner i spelet.
Men några är:
Karwo, Mword, CLAiKEN, kingkobra, Avp94, ZeusIII och Lothoria.

7. Kan du komma på någonting som skulle ta livet ur Zeta servern?
Vad och varför?

Toppspelarna i varje top allians slutar.
Varför? Det måste finnas duktiga spelare på varje server, spelar som inte anfaller med bara med TP eller med försvarstrupper. *host* Timinius.
Det ska finnas bra motståndare. Så ifall spelare försvinner så finns det inga som man kan erövra, det skulle verkligen ta livet av Zeta.
(typ)


8. Om du var tvungen att berömma en person utanför din egen allians på servern. Vem skulle det vara och av vilken anledning?
Jadu... Väljer att inte svara på denna frågan ^^.

9. Tror du att allians rankingen kommer hålla i sig? (Motivering)
Nej, absolut inte, rankningen kommer garanterat att ändras.

Motivering?
Ehm... Topp allianserna ligger i krig med varandra, de tar städer från varandra osv... Till slut kommer någon att förlora deras städer.

10. Vilken allians på servern anser du gör den största bedriften inom krigsförning (Defensiv som offensiv)?
Jag tycker absolut att KH är bäst på det, det räcker bara genom att kolla på Kämparlistan för att se att de är extrema på detta. Men tyvärr så har några av deras "bästa" spelare slutat.

11. Avslutar med en presentation av spelaren bakom ditt nick samt ett par visdomens ord.
Jag är en 16 årig kille som bor i de småländska skogarna, som ska börja andra året på Gymnasiet. Där jag går Samhälle Samhälle.

Och så glöm inte att detta är en vinstdrivande spel,Och glöm inte att detta BARA är ett spel:p
 

DeletedUser378

Guest
Passar på att samtidigt slänga in ULTIMATES jätte i form av folkabo!!

1. Vad anser du om nuvarande toppalliansers stridigheter?
Min allians är bra på att kriga

2. Hur påverkar dessa dig som spelare?
Känner mig trygg med en duktig allians i ryggen

3. Om du fick välja allians utöver din egen att spela i på servern. Vilken och varför?
Den som leder, då blir det mer på allvar.

4. Hur tror du uppstarten av Eta kommer att påverka spelandet på Zeta servern?
Inte så mycket som chi. men spelet på Zeta varkar ha gått ner på halvfart.

5. Hur tror du den svenska communityn skulle klara sig mot resten av världen?
Mycket bra

6. Om du fick sätta ihop den optimala alliansledningen med de som finns på servern. Hur skulle den se ut då?
Alliansledningarna i toppallianserna verkar vara kunniga. så jag vet inte hur jag skulle ändra

7. Kan du komma på någonting som skulle ta livet ur Zeta servern?
Vad och varför?

För långdragna spel. Alfa, beta osv skulle avslutas och man skulle utse en segrare. Grepolis kommer att konkurera ut sig själv med alla spel. Fram för kortare spel som avslutas efter en månad.

8. Om du var tvungen att berömma en person utanför din egen allians på servern. Vem skulle det vara och av vilken anledning?
Det finns flera som alltid ställer upp i både offensiv och deffensiv.

9. Tror du att allians rankingen kommer hålla i sig? (Motivering)
Vi kommer att vinna, det finns flest motiverade spelare i Ultimate.

10. Vilken allians på servern anser du gör den största bedriften inom krigsförning (Defensiv som offensiv)?
Hästarna var bra, men nu kör även de på halvfart.

11. Avslutar med en presentation av spelaren bakom ditt nick samt ett par visdomens ord.

Även jag börjar tycka att spelet är lite långdraget, många duktiga spelare har slutat, snart även jag kanske. Fram för kortare spel.
 

DeletedUser378

Guest
Efter det tar vi fram den första personen som blev önskad att medverka i Zetabladet Wattugrylla fråm Lagg of GP.

1. Vad anser du om nuvarande toppalliansers stridigheter?
Det är ju bra att dom strider sinsemellan. För att om dom skulle hålla fred med varandra, så finns det inget utrymme för mindre allianser att växa, då dom endast skulle farmas av dom större. Dessutom så verkar det lite som att top 10-12 allianserna har delats i två läger som är emot varandra.

2. Hur påverkar dessa dig som spelare?
Tjaa! Några krigar jag emot och några inte. Det som det verkar handla lite om, är att när man som jag, kommer in i världen efter4-5 månader är ju att. Först försöka att reda ut vem som krigar emot vem, och sedan välja sida.
Så indirekt så styr dom ju ,medvetet eller omedvetet, vem som krigar mot vem.

3. Om du fick välja allians utöver din egen att spela i på servern. Vilken och varför?
Kladdig Hest. Valet beror på att när jag bara hade 4 städer och blev utsatt för flera massiva anfall från Age of Empires, så skulle jag nog inte ha klarat den fjärde vågen om jag inte hade fått lite assistans ifrån ett par spelare från Kladdig hest.

4. Hur tror du uppstarten av Eta kommer att påverka spelandet på Zeta servern?
Eta servern känns som att den är för lite mer erfarna spelare som är beredda att spendera mer guld. Samt att den kommer att kräva lite mer tid då den är snabbare, så om det är samma spelare på båda så kan nog aktiviteten dämpas lite på Zeta.

5. Hur tror du den svenska communityn skulle klara sig mot resten av världen?
Det beror troligen på antalet aktiva spelare i respektive land. Spelare mot spelare skulle troligen inte vara någon skillnad.
Nu tar jag bara siffror ur lösa luften här men. Tyskland med 100 000 spelare mot Sverige med 10 000 skulle troligen bli ojämn. Så vi skulle nog bli tvungna att alliera oss med någon eller några.

6. Om du fick sätta ihop den optimala alliansledningen med de som finns på servern. Hur skulle den se ut då?
Svar 6: Där har jag för dålig kännedom för att nämna namn. Men det skulle vara rimligt att anta att toppallianserna borde sitta med bra ledare.

7. Kan du komma på någonting som skulle ta livet ur Zeta servern?
Vad och varför?

För många av toppallianserna ingår förbund. Då skulle det bli ensidigt.
Invecklade fredsavtal till höger och vänster så att ingen törs anfalla med risk att stöta sig med vänners vänners vänner osv, Det ska krigas!

8. Om du var tvungen att berömma en person utanför din egen allians på servern. Vem skulle det vara och av vilken anledning?
Hmmm... Denna var svår då jag är såpass färsk på servern. Interim, kanske för hans engagemang att försöka leda en grupp nybörjare och samtidigt hålla ihop sitt eget, han blev av med sin enda stad nyss, och redan samma dag var han på banan igen med en nygrundad stad för att leda sin grupp.

9. Tror du att allians rankingen kommer hålla i sig? (Motivering)
Top 3 kommer nog att vara top 3, sedan är det ett till lager på 4-7, nästa lager är 8-12, därunder så kan vadsomhelst hända.
Jag tror att Lagg of GP kommer in i top 10 för att sedan stanna där, då vi startade senare än dom andra.

10. Vilken allians på servern anser du gör den största bedriften inom krigsförning (Defensiv som offensiv)?
Denna fråga kan jag tyvärr inte svara vettigt på. Men tittar man på statistiken så ligger ju Kladdig hest i toppen på både off och deff.

11. Avslutar med en presentation av spelaren bakom ditt nick samt ett par visdomens ord.
Jag är en 37-årig småföretagare inom mureri och kakelsättning.
Spel har jag spelat sedan Nintendoåldern började i slutet på 80-talet, från super mario till zelda. sedan köptes dator och då blev det Diablo I och II, Heroes of might and magic 1-5,
Efter en litet lugnare period med spelande, så trillade jag in på grepolis alpa i februari, sedan har det liksom växt på, och i maj nångång så testade jag zeta, och nu testar jag även eta, (att man aldrig lär sig).
När jag inte spelar så tar jakt en stor del av livet i anspråk.

Wattugryllas wisdom: Riktiga smörgåsar bygger man.
 

DeletedUser378

Guest
Sen så har vi forumets egen författare Timinius från Röde Orm

1. Vad anser du om nuvarande toppalliansers stridigheter?
Just nu så anser jag att det är fullt krig mellan topp 5 men det består av mest av 2 mindre krig. Ett mellan Maffian och Hestarna och sedan ett mellan ULTIMATE mot Röde Orm och TSE så vi får väll se hur krigen slutar och vilka av dessa topp 5 som kommer fortfarande finnas kvar. Och om någon försvinner så får vi hoppas på att en ny krigs sugen allians kommer upp ;).

2. Hur påverkar dessa dig som spelare?
Dessa krig påverkar mitt spelande enormt! Då min aktivitet ökar mycket mer när det finns lite action med i leken.

3. Om du fick välja allians utöver din egen att spela i på servern. Vilken och varför?
Då skulle jag nog ha valt Maffian eller någon annan allians som krigar mot Hestarna för att kanske få göra en Hest hamburgar fabrik ;). Nej men till det lite mer seriösa så skulle det vara roligt att möta en starkare allians än en själv som anfaller allt o alla.

4. Hur tror du uppstarten av Eta kommer att påverka spelandet på Zeta servern?
Tror inte att mycket kommer förändras då folk inte direkt vill sluta på servrar man kan avsluta. Så tror att folk hellre ger upp en gammal server än Zeta. Då det är fullt krig och liv i denna server!

5. Hur tror du den svenska communityn skulle klara sig mot resten av världen?
Ja vissa av oss har ju gått med en .com server för att visa vad vi går för där och som det ser ut så verkar folk rädda för oss. Men det är ju mest engelsmän och amerikaner där och inte så mycket av övriga världen. Men det skulle varit roligt med en "Världs server" där olika communityn skulle få göra upp om vilka som är bästa landet på grepolis ;). (Självklart skulle vi vinna men de gör ju inge ;)!!)

6. Om du fick sätta ihop den optimala alliansledningen med de som finns på servern. Hur skulle den se ut då?
Skulle sätta Ulukai som en av ledarna då han är given för posten. Sedan skulle jag nog ha Danzap som en diplomat. Till rekryterare skulle jag nog ha dig (Lothoria) då du vet vad man ska ha som medlem. Sedan så skulle jag ha Koffeinkick som anfalls stateg. Ja och till den deffensiva rollen vet jag inte vem på Zeta jag skulle ge den till

7. Kan du komma på någonting som skulle ta livet ur Zeta servern?
Vad och varför?

Om alla krig skulle sluta. Då det skulle leda till att många skulle sluta för då skulle detta spel bli alldeles för lik SIM CITY. Det är nog det enda jag kommer på just nu.

8. Om du var tvungen att berömma en person utanför din egen allians på servern. Vem skulle det vara och av vilken anledning?
Blir väll Anemonen för att komma högt i deff listan inte är så svårt då man oftast får hjälp av alliansen men att hamna i toppen på off det är en helt annan sak! Då att det är bara ens egna trupper som dör och inte alliansens.

9. Tror du att allians rankingen kommer hålla i sig? (Motivering)
Den kommer väll hålla i sig någon vecka till innan den ändras på grund av krigen. Då bl.a vi som ligger topp 4 så skiljer det inte många erövringar. Sedan har vi dom under topp 5 som kan åka upp och ner men det blir inga jätte drastiska upp och nedgångar för någon allians inom ett par veckor. Men sedan när några av allianserna fått in ett par fina stötar så kommer väll visa gå om varandra.

10. Vilken allians på servern anser du gör den största bedriften inom krigsförning (Defensiv som offensiv)?
Poängmässigt skulle jag nog säga att det skulle vara Hestarna men om man tänker på dem som stigit mest enligt mig den senaste tiden skulle jag nog säga att vi i Röde Orm skulle ha den största bedriften. I alla fall på den offensiva sidan. Och bäst på den deffensiva sidan blir väll vårat offer ULTIMATE då dom blir anfallna ;).

11. Avslutar med en presentation av spelaren bakom ditt nick samt ett par visdomens ord.
Ja till att börja med så är jag en av dem yngre spelarna som gjort sig hörd lite här och där. Är en kille på 15 år som bor i Göteborg. Intressen som jag har är tennis,vänner, tv spel och självklart grepolis. Men tyvärr så ligger det längst ner på listan :/. Men det betyder inte att man inte är aktiv ;).

Och till sist ett par visdoms ord då!
Om du inte lyckas första gången så ge dig inte utan försök igen tills du lyckas!
 

DeletedUser378

Guest
Börjar närma sig slutet nu. Men härnäst har vi Twitty från Kladdig Hest

1. Vad anser du om nuvarande toppalliansers stridigheter?
Det har blivit lite lugnare nu när Eta är där, så lite små segt skulle jag säga.

2. Hur påverkar dessa dig som spelare?
Inte mycket alls.

3. Om du fick välja allians utöver din egen att spela i på servern. Vilken och varför?
Skulle aldrig välja en annan allians, men det skulle nog vara AoE för att jag har börjat gillar Karwo och Mword nu när vi spelar tillsammans på .COM

4. Hur tror du uppstarten av Eta kommer att påverka spelandet på Zeta servern?
Tror? Man märker väl det redan nu? Massor med folk slutar på Zeta för att dom hoppas på en bättre start och mindre Hestar på Eta.

5. Hur tror du den svenska communityn skulle klara sig mot resten av världen?
Vi skulle regera om alla var aktiva och spelade helhjärtat, vi ser ju bara hur det går för våran lilla samling på Chi server.

6. Om du fick sätta ihop den optimala alliansledningen med de som finns på servern. Hur skulle den se ut då?
Lothoria som grundare, Anemonen som Ledare, Jag själv som upprätthåller aktiviteten och IE listan på alliansen, sköter man sig inte blir det IE snabbt ;)

7. Kan du komma på någonting som skulle ta livet ur Zeta servern?
Vad och varför?

Hmm, om KH skulle börja skaffa sig allianser. Tror det skulle bli ganska tråkigt och dött då.

8. Om du var tvungen att berömma en person utanför din egen allians på servern. Vem skulle det vara och av vilken anledning?
Oj, det finns så många jag har kommit att respektera på Zeta men om jag måste välja så skulle det vara Mword som har varit så duktig på att plocka inaktiva från oss i KH :)

9. Tror du att allians rankingen kommer hålla i sig? (Motivering)
Nej, för att folk tröttnar och slutar spela eller blir semi aktiva.

10. Vilken allians på servern anser du gör den största bedriften inom krigsförning (Defensiv som offensiv)?
Kladdig Hest.

11. Avslutar med en presentation av spelaren bakom ditt nick samt ett par visdomens ord.
Jahap, vet inte riktigt vad jag ska skriva så jag kör på lite random nu.
Michel heter jag irl, Twitty är nicket jag har blivit tilldelat. Brukar nicka Linken annars som ni säkert har sett dryga sig här på forumet ;). Är 24 år ung och jobbar som väktare. Kom att börja spela grepolis för att min eviga ledare Lothoria drog hit mig från Kingsage där vi dominerade. Speciellt Lothoria som inte har ngt annat att göra än att spela web baserade strategi spel :).

Mina visdoms ord skulle nog vara att, om du har mig på din ö? Starta om och välja den motsatta sidan på havet ;)
 

DeletedUser378

Guest
Och slutligen ger jag er Brushaan från Kladdig Hest som från början inte skulle vara med i det här numret men väldigt vänligt ställde upp i sista stund då det blev 2 avhopp.

1. Vad anser du om nuvarande toppalliansers stridigheter
Stridigheterna börjar bli ganska tama, lite tråkigt att folk inte kan erövra städer av varandra utan tvingas grunda på varandras öar istället, försvars bonusarna är helt enkelt för bra ;)

2. Hur påverkar dessa dig som spelare?
Jag har redan fått massor av försvarspoäng tidigare, så jag kan inte säga att det påverkar mig allt för mycket förutom att det är lite långtråkigt…

3. Om du fick välja allians utöver din egen att spela i på servern. Vilken och varför?
Age of Empires! Oerhört skönt gäng som man kan skämta med och som inte tjurar eller ignorerar vid minsta lilla meddelande som tråkmånsarna Cosa Nostra, dessutom spelar de tight, synd bara att det är så många spelare där som bara dras med av deras toppspelare och inte gör något själva.

4. Hur tror du uppstarten av Eta kommer att påverka spelandet på Zeta servern?
Det är precis som vanligt, vissa slutar, vissa får ny glöd på Zeta. De som det inte gått bra för får en ny chans och Zeta ”toppas” ännu mer när bara toppallianserna som har något att slåss för stannar.

5. Hur tror du den svenska communityn skulle klara sig mot resten av världen?
Faktiskt väldigt bra, det finns många duktiga spelare i vår svenska community och det har bevisats på Chi där vi är en av de bättre allianserna även om vi gav de andra ett försprång och kom på idén att skaffa en seriös allians så sent som samma kväll som servern startade.

6. Om du fick sätta ihop den optimala alliansledningen med de som finns på servern. Hur skulle den se ut då? Lothoria, Twitty, Anemonen, Karwo och Mword, Lothoria och Twitty är grymt bra på att pusha och få andra att samarbeta, Anemonen, Karwo och Mword är några av de bästa krigsplanerarna jag har spelat med eller mot.

7. Kan du komma på någonting som skulle ta livet ur Zeta servern? Vad och varför?
Hmm, kan väl inte komma på något speciellt förutom tiden, alla servrar dör ut mer och mer ju mer tid som går, tyvärr är underverken allt för avlägsna och det är svårt att spela utan att kunna ”vinna” i längden.

8. Om du var tvungen att berömma en person utanför din egen allians på servern. Vem skulle det vara och av vilken anledning?
Karwo, en av de bättre spelare jag har mött, min ärkerival på Zeta och skulle vilja säga att han NÄSTAN är lika taktiskt briljant som mig själv ;) han har tyvärr 1-0 och går därför till historien som den tredje personen att erövra en stad från mig efter Chamie och MrBd men det ska jämnas ut någon gång i framtiden! Se min stad nr 2 :)

9. Tror du att allians rankingen kommer hålla i sig?
Nej, jag tror att Cosa Nostra inom en snar framtid kommer att gå om oss hestar pga den enkla anledningen att vi har så ruggigt dålig aktivitet vad gäller erövringar just nu.

10. Vilken allians på servern anser du gör den största bedriften inom krigsförning (Defensiv som offensiv)?
Jag anser ändå att vi hestar har den största bedriften vad gäller krigsföring, 3 allianser mot oss har det varit under en längre tid och vi har ännu kvar att förlora en stad som tillhör en aktiv spelare till fienden sedan det ”kriget” startade.

11. Avsluta med en presentation av spelaren bakom ditt nick samt ett par visdomens ord.
Jaha, jag är en 19 årig kille ifrån Huskvarna som har funnits här i communityn sedan dagen då Beta öppnade. Jag spelar piano, gitarr och fotboll och har en egen youtubekanal med pianomusik. Jag har planer på att studera till civilingenjör inom industriell ekonomi nästa år. Jag uppskattar strategispel på datorn så som Age of Empires, League of Legends, Heroes of Newerth och Starcraft 2 och självklart även Grepolis! Musikintresset innefattar i princip allt, men för att gå in på några band och genres: Springsteen, U2, Coldplay, Veronica Maggio och diverse RNB ;)
Visdomsord från Hestarna: "Sir, we're surrounded!" "Excellent! Now we can attack in any direction"
 

DeletedUser378

Guest
Öppnar nu tråden för allmänna kommentarer och förslag inför nästa nummer.
Ser gärna önskemål på deltagare och förslag på frågor som man kan ta med.
 

DeletedUser678

Guest
Och efter acorla så kallar vi ut Koffeinkick från Röde Orm
8. Om du var tvungen att berömma en person utanför din egen allians på servern. Vem skulle det vara och av vilken anledning?
folkabo, han/hon är trevlig i alla lägen och uppenbarligen väldigt framgånsrik

Thanks, väntar på att ditt sem tar slut nu, grr

Alltså riktigt mot koffe, inte dig loth.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser678

Guest
Öppnar nu tråden för allmänna kommentarer och förslag inför nästa nummer.
Ser gärna önskemål på deltagare och förslag på frågor som man kan ta med.

Jag skulle vilja se dig själv svara på frågorna :) Eller Gaffel skulle inte vara helt fel ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
WOW mitt namn skrevs 2 gånger :O. Och ifall jag anföll utan BS och med deff trupper så är 30 000 KP inte så dåligt ;). Det skulle betyda att ni (Ultimate) deffar med med off?
 

DeletedUser378

Guest
Får se om jag tar mig tid att svara på mina egna frågor till nästa utgåva.
 

DeletedUser

Guest
Om du behöver material för omgång nr 3, skicka ett pm till mig ;)

(skypen kan krångla)
 
Topp