Zetabladet Utgåva:1

DeletedUser378

Guest
Har här intervjuat en ledande person från varje topp 10 allians. Men på grund av uteblivet svar från TSE 2.0 så kommer deras svar att saknas i den här upplagan.
Hoppas att detta ska nå upp till era förhoppningar som ni har haft för den här utgåvan.

Och skulle nu ha förslag för kommande blad vad gäller allt från frågor eller sakar att skriva om till personer att fråga ut.

*Under arbete*
 

DeletedUser378

Guest
Först ut har vi Mword från alliansen Age of Empires

1. Berätta lite kort om dig själv?
Heter Martin och är 20år, bor i Västernorrland. Gillar att titta och spela fotboll då Barca är världens bästa lag som både jag och farfar hejjar på.

2. När och varför började du spela grepolis?
Jag börja spela grepolis då Alpha server kom ut. Varför jag började var nog för att jag letade ett online spel så jag kan fördriva tiden och det lyckades jag med.

3. Vilken är den absolut bästa alliansen på den svenska communityn? Oj, det var svårt eftersom jag inte har varit med så länge. Man har hört att Heretics "ägde" eller äger på Beta, vet inte om dom gör det nu. var själv med dom i alpha så vet hur dom var. Sen i Epsilon, Drakens rike ser väldigt överlägsna där så mellan dom 2 står det, vet inte vilken tyvärr.

4. Hur ser du på serverns framtid och dess utveckling?
Som jag ser det på Zeta så har Kladdig Hest ett stort övertag, men tycker att det börjar tunnas ut så vi alla andra allianser har nog stor möjlighet att komma ikapp och göra motstånd, dom är ju trots allt mänskliga.

5. Hur ser förhoppningarna ut för din allians i framtiden? Vart kommer ni hamna?
Jag tycker självmant att AoE har en bra grund i sina medlemmar, fast några är nya så ger vi dom all info vi bara kan och dom gör det riktigt bra. Tack vare våra medlemmar så tror jag i slutändan så kan vi slåss om en plats i toppen som många andra allianser komma få.

6. Har du några tips för den nya spelaren?
Om du är ny i spelet så läs igenom reglerna noga, efter det så är det bara att nöta på, träning ger färdighet som man brukar säga.

7. Vad är det mest oväntade som du har råkat ut för under din tid på grepolis?
Haha själklart då man ser att man har en erövring på sin stad men tyvärr så har jag aldrig fått det :p men, annars är det nog hur mkt jag har lärt mig sen jag började med detta spel, mest strategiska saker då.

8. Vad anser du om 2.0 så här långt?
Jag tycker den här uppdateringen är bra

9. Vilken allians anser du har förtjänat första platsen på servern mest?
Eftersom Kladdig Hest ligger först så är det ju dom, dom är inne mest och dom har säkert mest rutin.

10. Om du fick nämna en spelare som verkligen har utmärkt sig på den svenska communityn vem skulle det vara då och varför?
Oj, har inte så bra koll så jag får säga blankt där

11. Om du var en badanka vilken färg skulle du ha? (Motivering) tycker inte badanka och färg passar i denna fråga då badanka för mig är att man gillar att bada :p

12. Tror du att det här bladet är något som kommer finnas kvar i fortsättningen?
Eftersom det började på Delta och nu kommer till Zeta så tror jag att det kommer att fortsätta

13. Slutligen skulle jag vilja be om ett par visdomsord från dig om spelet?
Som jag skrev tidigare här i bladet så skriver jag det igen... Träning ger färdighet. Så alla ni, ge inte upp fast det går tungt det kommer tider då det vänder.
 

DeletedUser378

Guest
Efter följer SWE-MAFIA från Brothers In Arms

1. Berätta lite kort om dig själv?
-27 årig Snickare från STHLM som nu bor i västernorrland med tjej och 2 hundar.

2. När och varför började du spela grepolis?
-Började strax innan Zeta öppnade,på Epsilon där jag fortfarande spelar i Drakens Rike Har 6 städer där och 5 här på Zeta.

3. Vilken är den absolut bästa alliansen på den svenska communityn?
-Det utgår jag från att Kladdig Hest är! Inte för att jag vart i kontakt med de själv,men poängen talar sitt tydliga språk.

4. Hur ser du på serverns framtid och dess utveckling?
-Kan bli mycket intressant i slutskedet. Speciellt med tanke på Underverken! Hårda strider där många tusen man är inblandade kommer att vara intressant att se då hela öar kommer att skydd/ta över städerna där..

5. Hur ser förhoppningarna ut för din allians i framtiden? Vart kommer ni hamna?
-Vi satsar seriöst men vart vi hamnar beror på så många saker,så det kan jag inte spekulera i..

6. Har du några tips för den nya spelaren?
-Lyssna på de mer erfarna spelarna! Det var så jag lärde mig! Och fortfarande gör! Var dessutom aldrig rädd för att be om hjälp! Det är vad du har din allians till.

7. Vad är det mest oväntade som du har råkat ut för under din tid på grepolis?
-Vart spärrad i 4 dygn för: Olämpligt meddelande till spelare en gång! Var snälla mot varann!

8. Vad anser du om 2.0 så här långt?
-Tycker det är mycket bättre än tex Epsilon då det är lite enklare att hålla koll på allt!

9. Vilken allians anser du har förtjänat första platsen på servern mest?
-Än en gång så tycker jag att poängen får visa det. Kladdig Hest får man anta är i topp av en anledning.

10. Om du fick nämna en spelare som verkligen har utmärkt sig på den svenska communityn vem skulle det vara då och varför?
-Svår fråga.. Nr 1 blir man ju även det av en anledning,annars vet jag många duktiga men som kanske inte utmärkt sig för andra än mig..

11. Om du var en badanka vilken färg skulle du ha? (Motivering)
-RS-Blå! (Snabba saker ligger varmt om hjärtat)

12. Tror du att det här bladet är något som kommer finnas kvar i fortsättningen?
-Ingen aning! Det märker vi nog.

13. Slutligen skulle jag vilja be om ett par visdomsord från dig om spelet?
-Var noggrann i planeringar av anfall,våga fråga och Satsa hårt! Glöm inte att dina gubbar finns av en enda anledning: Att dö under ditt styre för att uppnå större mål! Dom gör ingen nytta om de bara står och hänger!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser378

Guest
Och efter SWE-MAFIA släpper vi ut Gelon från alliansen *EK2K*

1. Berätta lite kort om dig själv?
Här på Grepolis så startade jag under nicknamnet Gunnis på Beta & Alfa servern. Privat så är jag en Värmlänning på 45 år som är boende i Stockholm. Har en dotter på snart 5 år som är en mycket stark konkurrent till Grepolis om min tid när jag är ledig från jobbet.

2. När och varför började du spela grepolis?
I maj 2010 hittade jag annons om Grepolis när jag spelade fotbollsmanagerspelet, soccermanager och tyckte det lät intressant så jag testade och fastnade för spelet.

3. Vilken är den absolut bästa alliansen på den svenska communityn?
Mycket svår fråga....Går nästan inte att jämföra de olika servrarna samt att man vet inte hur de stora allianserna har fungerat internt mot sina spelare. För hur alliansens ledning styr sin allians tycker jag väger tungt och inte bara resultaten ute på slagfältet när man skall utse den absolut bästa alliansen.

4. Hur ser du på serverns framtid och dess utveckling?
Den här servern har en mycket god framtid då många spelare som trappar ner ofta behåller sitt konto på den här nyaste servern.

5. Hur ser förhoppningarna ut för din allians i framtiden? Vart kommer ni hamna?`
Vi växer oss sakta men säkert större och större och vart vi hamnar i slutändan beror på hur vi lyckas med diplomati när det gäller vänner och fiender. Vår ambition är att bli en av toppallianserna på denna server.

6. Har du några tips för den nya spelaren?
Var lojal mot den allians du väljer att starta i och ställ upp för dina vänner. Om du förlorar någon stad så tänk på att det här bara är ett spel som skall vara en avkoppling och att man skall ha kul och inte gräva ner sig om man drabbas av motgångar.

7. Vad är det mest oväntade som du har råkat ut för under din tid på grepolis?
Ja det måste väl vara här på Zeta när fienden anföll sina egna birems när de försökte erövra en av mina städer.

8. Vad anser du om 2.0 så här långt?
Intressant men jag har fortfarande en hel del kvar att lära mig när det gäller allt det som är nytt med 2.0

9. Vilken allians anser du har förtjänat första platsen på servern mest?
Måste nog svara Kladdig Hest på den frågan.

10. Om du fick nämna en spelare som verkligen har utmärkt sig på den svenska communityn vem skulle det vara då och varför?
belgarath1969 för att han är en mycket duktig spelare på att både anfalla och försvara sig samt är väldigt lojal mot sin allians och sina vänner.

11. Om du var en badanka vilken färg skulle du ha? (Motivering)
Gul då det är den vanligaste färgen på en badanka.


12. Tror du att det här bladet är något som kommer finnas kvar i fortsättningen?
Ja det tror jag då det i den här världen kommer att hända mycket med alla de rutinerade spelarna som finns samlade här på denna server.


13. Slutligen skulle jag vilja be om ett par visdomsord från dig om spelet?
Tänk på att det är ett spel och låt det inte gå ut över livet IRL. När det blir mycket så trappa ner i tid så du inte går in i väggen och tappar lusten.
 

DeletedUser378

Guest
Nästa man till räkning blir dragoon från Röde Orm

1. Berätta lite kort om dig själv?
Heter , Kjell , en av de äldsta som spelar Grepolis i Sverige (58 år)

2. När och varför började du spela grepolis?
Kommer inte ihåg riktigt men tror det är 1½ år sedan. Efter en lång och svår sjukdom med lång kovalecens började jag spela för att förhöja tillvaron. Har spelat annat, framförallt sport spel.

3. Vilken är den absolut bästa alliansen på den svenska communityn?
svårt att säga efter som det skilljer på alla nivåer.

4. Hur ser du på serverns framtid och dess utveckling?
Jag hoppas den utvecklas o blir snabbare. Även att man utvecklar lite svårare nivå som kräver mer av hela alliansen och inte enbart av bara enskilda spelare.

5. Hur ser förhoppningarna ut för din allians i framtiden? Vart kommer ni hamna?`
Framtiden ser ljus ut, är övertygad om att vi blir en av topp allianserna.

6. Har du några tips för den nya spelaren?
Ta hjälp av erfarna spelare. Var inte rädd och be om hjälp. Läs både hjälpsidorna och följ med på forumet.

7. Vad är det mest oväntade som du har råkat ut för under din tid på grepolis?
Jag hittar inget enskillt så där, men förvånas över att duktiga spelare bara hoppar av.
Jo en sak buggar som irriterar

8. Vad anser du om 2.0 så här långt?
Lite för långsamt i uppbyggnadsfasen. Annars okej, är inte speciellt förtjust i erövringsmodellen.

9. Vilken allians anser du har förtjänat första platsen på servern mest?
Just nu är det Kladdig Hest men spelet är inte slut ännu.

10. Om du fick nämna en spelare som verkligen har utmärkt sig på den svenska communityn vem skulle det vara då och varför?
Det är inte bara en utan 2 för mig o det är Drottning Esther, skicklig strateg o bra ledare. Atilla för hans sätt att spela o utnyttja resurserna.

11. Om du var en badanka vilken färg skulle du ha? (Motivering)
Grön /vit som själen.

12. Tror du att det här bladet är något som kommer finnas kvar i fortsättningen?
Ja absolut om spelarna vill, en riktigt kul grej som säkert kommer skapa muntrationer och en del annat.

13. Slutligen skulle jag vilja be om ett par visdomsord från dig om spelet?
Var vänlig, visa respekt mot dina med och motspelare och ta lärdom av andra.
" Ensam är inte stark" & "Enade vi stå och söndrade vi falla"
Är två bra utryck som gör sig bra i det här spelet.
 

DeletedUser378

Guest
Efter det så släpper vi ut Kingskobra från alliansen ULTIMATE

1. Berätta lite kort om dig själv?
Cobbe, 26-årig smålänning som alltid varit "spelgalen" och spelat många olika slags spel.

2. När och varför började du spela grepolis?
Började väl spela för två somrar sedan klickade på en länk och vips var jag fast Ju mer jag spelade desto roligare blev det och nu är det få saker som ö.h.t skulle kunna få mig att sluta

3. Vilken är den absolut bästa alliansen på den svenska communityn?
Svår fråga, finns många bra allianser enligt mig, men måste då säga de jag själv spelar i; Nike på beta, Drakens Rike på epsilon och ULTIMATE på zeta. Även den f.d alliansen på delta-WOL.

4. Hur ser du på serverns framtid och dess utveckling?
Alltid svårt att veta hur framtiden kommer att se ut men jag hoppas och tror Zeta kommer att fortsätta i samma takt som det gjort, många bra och erfarna spelare som finns här i top-allianserna och fortsätter bara spelarna och inte alltför många slutar blir det nog en bra framtid för Zeta.

5. Hur ser förhoppningarna ut för din allians i framtiden? Vart kommer ni hamna?
Allt hänger givetvis på om folk fortsätter el lägger ner i framtiden, men fortsätter spelarna kommer vi fortsätta att utvecklas och klättra uppåt ännu mer.

6. Har du några tips för den nya spelaren?
Ja, håll dig till så få världar som möjligt- det tar TID med grapolis, och hitta snabbt en bra allians. Ställ alltid upp och gör ditt bästa för din allians, var lojal och kanske det viktigaste av allt- samarbete/teamwork!

7. Vad är det mest oväntade som du har råkat ut för under din tid på grepolis?
Haha,det var väl när min dator la av och jag inte kunde logga in på flera dagar, när jag sedan kom tillbaka saknade jag lite städer Händer vär lite "oväntade" saker då och då men inget annat jag kan minnas.

8. Vad anser du om 2.0 så här långt? Gillar det, finns väl några få
saker som kunde varit annorlunda men överlag- positivt!.

9. Vilken allians anser du har förtjänat första platsen på servern mest? Svårt..finns ju bara en allians på Zeta som har förstaplatsen och det är KH. Klart att de har förtjänat den, man hamnar inte på förstaplatsen av en "slump"

10. Om du fick nämna en spelare som verkligen har utmärkt sig på den svenska communityn vem skulle det vara då och varför? En spelare som verkligen har utmärkt sig? Jag? Nej måste nog ge blankt svar här då det säkert är flera som har utmärkt sig så kan inte bara säga en spelare

11. Om du var en badanka vilken färg skulle du ha? (Motivering) Färg? Svart, då skulle jag skilja mig från mängden

12. Tror du att det här bladet är något som kommer finnas kvar i fortsättningen?
Jag hoppas det, tror många spelare vill ha kvar det.

13. Slutligen skulle jag vilja be om ett par visdomsord från dig om spelet?
Kör så det ryker, håll inte tillbaka, lär dig samarbeta och ha kul! Även att det är viktigt att skaffa pålitliga vänner, finns många som gör allt för att komma längre och de spelarna kan hugga dig i ryggen om du inte är på din vakt.
 

DeletedUser378

Guest
Så var det dags för Gotland från Shadows of Vengeance


1. Berätta lite kort om dig själv?
Född -77 på Gotland men lämnade ön för snart femton år sedan för att försöka överleva som musiker. Fastnade dock i servicebranschen istället och blev kvar. Har jobbat över hela landet men har nu landat i kungl. hufvudstaden. Reser dock runt en del i tjänsten och tycker att detta är ett underbart sätt att fördriva den tid som blir över…

2. När och varför började du spela grepolis?
Antar att jag är den grönaste bland intervjuobjekten i detta nummer. Har inte spelat särskilt länge jämfört med många andra. En vän till mig som jag spelar en del brädspel med (jag är toksåld på strategispel i alla former) visade mig grepolis då han trodde jag skulle gilla det. Det gjorde jag och numera sitter man här alldeles för ofta.

3. Vilken är den absolut bästa alliansen på den svenska communityn?
Svårt för mig att säga då jag inte varit med om så mycket än. Har hört oerhört mycket gott om flera från de tidigare servrarna. Svårt att namnge någon speciell. Personligen gillar jag ju hestarna vi har här på Zeta, Jag tycker de verkar gulliga.

4. Hur ser du på serverns framtid och dess utveckling?
Just nu känns det som att vi står inför en intressant tid. Flera av de mindre allianserna har positionerat sig och kommer börja försöka expandera. Det finns en del intressanta allianser som suktar efter en plats på topp tio och kommer kriga hårt för att växa sig större och kliva in på listan. Hav 45 är det hav där det kommer hända en del. I toppen stretar hestarna på och krigar mot nästan samtliga övriga. Känns dock som att det florerar lite väl många förbund och pakter som gör att det inte rör särskilt mycket på sig bland topp 5 men jag vet att det är förändringar på gång även där. Tror dock att Zeta skulle må bra av lite fler regelrätta krig. Framförallt lite större krig. Men det kommer väl…

5. Hur ser förhoppningarna ut för din allians i framtiden? Vart kommer ni hamna?`
Jag tycker att vi har skaffat oss en intressant position i det hav där allting händer just nu. Vi hoppas kunna vara med och påverka en del av den utvecklingen.

6. Har du några tips för den nya spelaren?
Ta ett gott glas rött (hallonsaft om du är under 18) och leta upp goda vänner att kriga tillsammans med!

7. Vad är det mest oväntade som du har råkat ut för under din tid på grepolis?
Jag blev utvald att vara med här!

8. Vad anser du om 2.0 så här långt?
Känns helt ok.

9. Vilken allians anser du har förtjänat första platsen på servern mest?
Även om de plockat många städer av oss under serverns första tid så kan man inte vara något annat än imponerad av hestarna. Tycker de förtjänar att ligga först.

10. Om du fick nämna en spelare som verkligen har utmärkt sig på den svenska communityn vem skulle det vara då och varför?
Zixten här på Zeta - han gav mig en lektion jag sent ska glömma!

11. Om du var en badanka vilken färg skulle du ha? (Motivering)
Vinröd! Hört talas om Bordeaux?

12. Tror du att det här bladet är något som kommer finnas kvar i fortsättningen?
Absolut! Det hoppas jag verkligen!

13. Slutligen skulle jag vilja be om ett par visdomsord från dig om spelet?
Anfall en hest! Det finns alltid någonting att lära av det!
 

DeletedUser378

Guest
Sen har vi den andra representanten från Age of Empires.
Jag ger er Karwo.

1. Berätta lite kort om dig själv?
Michael heter jag, småbarnsförälder på heltid och GP nörd.

2. När och varför började du spela grepolis?
började på beta av en slump, fastnade och var med i bakgrunden i nästan ett år...
Hamnade på sjukhus och kom tillbaka, då hade jag tappat 3/7 städer och det gjorde mig pissed,
tog 9 städer på 2 dagar och satte mitt namn på kartan.

3. Vilken är den absolut bästa alliansen på den svenska communityn?
Dragon Knights VAR AoE ÄR

4. Hur ser du på serverns framtid och dess utveckling?
Jag diggar zetas nya inovativa system, fick mig o sluta på beta. Framtiden är oviss, men det kommer blifruktansvärt kul framöver...

5. Hur ser förhoppningarna ut för din allians i framtiden? Vart kommer ni hamna?
plats 1 ofcourse?

6. Har du några tips för den nya spelaren?
Slungkastare...

7. Vad är det mest oväntade som du har råkat ut för under din tid på grepolis?
Att Kladdig hest nekade mig ansökan när jag var en dag gammal, luktade inte gott nog.

8. Vad anser du om 2.0 så här långt?
best ever

9. Vilken allians anser du har förtjänat första platsen på servern mest?
det värker att säga detta... KH

10. Om du fick nämna en spelare som verkligen har utmärkt sig på den svenska communityn vem skulle det vara då och varför?
Brushaan, (han bjöd upp till dans och jag råkade tappa honom så han sov när jag tog hans stad)

11. Om du var en badanka vilken färg skulle du ha? (Motivering)
Svart

12. Tror du att det här bladet är något som kommer finnas kvar i fortsättningen?
nej, detta är KH´s sätt att försöka fördröja min utveckling.

13. Slutligen skulle jag vilja be om ett par visdomsord från dig om spelet?
ÖS PÅ!!!
 

DeletedUser378

Guest
Dags för Kladdig Hest's representant Anemonen.

1.Berätta lite kort om dig själv?
en kille från skåne på 34 som är data beroende..

2.När och varför började du spela grepolis?
jag började spela någon dag efter alfa startade körde tw innan men såg detta som en större utmaning sedan har jag haft uppehåll på 8 månader

3.Vilken är den absolut bästa alliansen på den svenska communityn?
jag tycker ju kh eftersom jag inte spelat så länge denna gången

4.Hur ser du på serverns framtid och dess utveckling?
ja just nu ser den ganska ljus ut men för min del känns det som att vissa allianser försöker döda servern

5.Hur ser förhoppningarna ut för din allians i framtiden?
Vart kommer ni hamna? mina förhoppningar är så klart att vi stannar där vi är som 1:a

6.Har du några tips för den nya spelaren?
uppgradera bondbyarna så snabbt du kan minst till nivå 3

7.Vad är det mest oväntade som du har råkat ut för under din tid på grepolis?
det mest oväntade var att jag fick en inbjudan till en allians som attackera mig flera veckor i sträck på alfa

8.Vad anser du om 2.0 så här långt?
jodå det är bara bra men saknar en mass begärnings knapp för bondbyarna..

9.Vilken allians anser du har förtjänat första platsen på servern mest? nja som jag ser det vi så klart lol

10.Om du fick nämna en spelare som verkligen har utmärkt sig på den svenska communityn vem skulle det vara då och varför?
jag gillade alltid svartevargen för han var en av dem man kunde snacka med och tävla med i början på världarna

11.Om du var en badanka vilken färg skulle du ha? (Motivering)
svart eftersom jag är så elak

12.Tror du att det här bladet är något som kommer finnas kvar i fortsättningen?
man kan ju hoppas på det nu när jag blivit tvingad att svara på en massa frågor

13.Slutligen skulle jag vilja be om ett par visdomsord från dig om spelet?
kriga mycket
 

DeletedUser378

Guest
Dags för Hestarnas stora nemesis att träda fram. gbg031 fån Cosa Nostra

1. Berätta lite kort om dig själv?
Är en 25 åring egenföretagare från Göteborg.

2. När och varför började du spela grepolis?
Började spela på Beta i juni förra året, men la av vi nyår. Har även tidigare spelat på alla världar förutom epilson. Gjorde comeback när 2.0 äntligen kom. Jag började spela eftersom jag letade efter ett roligt webbspel, testade GP och fastnade direkt för det, enligt mig det klart bästa strategispelet på internet. (Har bytt nick, så om ingen känner igen mig är det därför)

3. Vilken är den absolut bästa alliansen på den svenska communityn?
Om man ser på enbart Zeta tycker jag självklart min egna allians Cosa Nostra. På hela .se kan jag inte uttala mig eftersom det var så länge sedan jag spelade dom andra världarna och mycket har hänt sedan dess.

4. Hur ser du på serverns framtid och dess utveckling?
Är nog en ganska oviss framtid just nu. Serven består av 7 större allianser, återstår att se om alla dessa kommer att överleva, troligtvis kommer minst 1 försvinna. Kanske kan någon av de mindre allianserna lyckas röra om och slå sig in mot toppen.

5. Hur ser förhoppningarna ut för din allians i framtiden? Vart kommer ni hamna?`
Precis som de flesta andra allianser spelar vi för att vinna och kommer göra allt vi kan för att göra det.

6. Har du några tips för den nya spelaren?
Var aktiv och är du osäker på något frågan någon som vet.

7. Vad är det mest oväntade som du har råkat ut för under din tid på grepolis?
Måste nog vara den gången för länge sedan på en helt annan värld när en fiende allians totalt misslyckades med en erövring, genom att skicka markrens som anlände innan BS, vilket resultera i att en mycket stor andel av deras anfall drunkna och över 80k ganska enkla deff-KP till mig.

8. Vad anser du om 2.0 så här långt?
Verkar helt okej, tycker det är bra att det finns ett sätt att vinna på, även om sättet kanske inte är det roligaste men det återstår att se. Tycker att dem borde kunnat gjort begära/plundra råvaror från bondbyar roligare, att trycka på en knapp är väldigt tråkigt.

9. Vilken allians anser du har förtjänat första platsen på servern mest?
Motvilligt måste jag säga Kladdig Hest. Är man 1:a i anfalls, deff och globalrank är man värd första platsen.

10. Om du fick nämna en spelare som verkligen har utmärkt sig på den svenska communityn vem skulle det vara då och varför?
Jag kan bara se på zeta eftersom mina kunskaper om de andra världarna inte är aktuella längre. Det finns en hel del duktiga spelare på zeta, men om man ser på rankingen har Anemonen utmärkt mest, då han ligger topp tre i alla rankningar, sammantaget måste det bli den bästa ranken på zeta.

11. Om du var en badanka vilken färg skulle du ha? (Motivering)
Gul eftersom det känns som en badankas originalfärg.

12. Tror du att det här bladet är något som kommer finnas kvar i fortsättningen?
Ingen aning, beror på hur mycket det uppskattas av spelarna.

13. Slutligen skulle jag vilja be om ett par visdomsord från dig om spelet?
Ha kul men vinn!!!
 

DeletedUser378

Guest
Slutligen kom det saknade svaren från TSE 2.0 in från Bubbos

1. Berätta lite kort om dig själv?
34år, advokat från Stockholm.

2. När och varför började du spela grepolis?
Maj 2010, klickade på en länk från Aftonbladet ;)

3. Vilken är den absolut bästa alliansen på den svenska communityn? Nike eller Red Eyed Alliance, Nike för att det är bästa krigsmaskinen, Red Eyed Alliance för att det är alliansen med sundast värderingar.

4. Hur ser du på serverns framtid och dess utveckling?
Lite i ett nyckelskede just nu, måste bli lite fler krig för att röra om lite, riskerar att stagnera och bli sim city annars.

5. Hur ser förhoppningarna ut för din allians i framtiden? Vart kommer ni hamna? [/B
]Ser väl ok ut, men filosofin är klar vi vill kriga och ha roligt och om vi hamnar sist på vägen så må det vara hänt.

6. Har du några tips för den nya spelaren?
Var trevlig mot din omgivning.

7. Vad är det mest oväntade som du har råkat ut för under din tid på grepolis?
Tog en stad från PGAG i det gamla kriget mellan TSE och EK2K, han hade pyntat guld för att riva staden till grunden, tror akademin t.ex. var nivå 0. I skarp konkurens med Red Eyed Alliance krigsförklaring på Nike, den var episk.

8. Vad anser du om 2.0 så här långt?
elt ok, lite besviken att det är så mycket långsammare och fortfarande så buggigt. Gillar inte moralen.

9. Vilken allians anser du har förtjänat första platsen på servern mest?
Den som ligger etta, man kan väl inte komma dit utan att förjäna det?

10. Om du fick nämna en spelare som verkligen har utmärkt sig på den svenska communityn vem skulle det vara då och varför?
Agne på Beta. Har lett en av de mest framgångsrika allianserna där, alltid med ödmjukhet alltid med respekt, alltid med känsla för demokrati. Är dessutom en av de mest framgångsrika individuellt.

11. Om du var en badanka vilken färg skulle du ha? (Motivering)
gul, för att jag är tråkig och traditionell ;)

12. Tror du att det här bladet är något som kommer finnas kvar i fortsättningen?
varör inte?

13. Slutligen skulle jag vilja be om ett par visdomsord från dig om spelet?
Om du visar dina fiender respekt kommer respekten för dig att öka.
 

DeletedUser

Guest
Jätte bra frågor och vilken fantastiska läsning det blev, Du har verkligen lyckats Loth!
 

DeletedUser

Guest
Håller med Timinius. Tack för en mest intressant läsning. :)
 

DeletedUser1880

Guest
Dags för Kladdig Hest's representant Anemonen.
12.Tror du att det här bladet är något som kommer finnas kvar i fortsättningen?
man kan ju hoppas på det nu när jag blivit tvingad att svara på en massa frågor
Haha, lätt det roligaste citatet! :)
Intressant läsning. GJ! :)
 

DeletedUser378

Guest
Tack för fint gehör.
Ska försöka komma med en ny utgåva om kanske 2 veckor. Så har ni några frågor som ni vill ha med eller några personer ni vill se så skriv ner det här i tråden så ska jag se över vad jag kan göra.
 

DeletedUser

Guest
Wattugrylla från Lagg of GP är en skön typ :) Ta med honom nästa gång!
 

DeletedUser339

Guest
Det suger! Du har ju inte intervjuat favorit spelare nr 1!!!
 
Topp