Version 2.13!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Precis vad grepolis behövde. Spelregler som premierar ett defensivt spelsätt lite till.
 

DeletedUser

Guest
Inte nog med att det krävs mycket mer från anfallaren, nu får en försvarande allians dessutom KP i kvadrat. För 40.000 väggade offtrupper av fienden igår fick vi som allians 130.000 krigspoäng, fördelat mellan de som hjälpte till att försvara staden. Seriöst, hur tänkte ni med balansen?
 

DeletedUser855

Guest
Inte nog med att det krävs mycket mer från anfallaren, nu får en försvarande allians dessutom KP i kvadrat. För 40.000 väggade offtrupper av fienden igår fick vi som allians 130.000 krigspoäng, fördelat mellan de som hjälpte till att försvara staden. Seriöst, hur tänkte ni med balansen?

Enda skillnaden är la att en enskild spelare inte får all kp utan att det delas på alla de som deffar staden?
 

DeletedUser855

Guest
Nej, skillnaden är att vi fick 130.000 KP där vi före uppdateringen skulle fått 40.000.

Då är det ju bara korkat!

Skulle vara kul att få Gaffelns förklaring på hur det funkar.
Delar man på kp beroende på hur stor procent av ens enheter som är i staden eller hur fungerar det?

Får du död på tex 130 svärdsmän så borde den totala kp-skörden för alla inblandade tillsammans inte överstiga 130 kp.
 

DeletedUser

Guest
fråga, dödade ni 40k offtrupper eller 40k off i farmplatser?
 

DeletedUser

Guest
Om en spelare deffar med marktrupper eller bara bi och det sen kommer anfall med bs eller bara mark/flyg.

Får då den som skickat deff dit krp även om man inte har någon deff där som kan döda något i anfallen?
 

DeletedUser

Guest
fråga, dödade ni 40k offtrupper eller 40k off i farmplatser?

40k bondgårdsplatser. +130k defkp över alliansen.

Tror det rörde sig om 27-28 anfall som väggade i slutändan och alla var inte maxade städer direkt, det går inte att komma upp i 130k bondgårdsplatser på det.
 

DeletedUser

Guest
40k bondgårdsplatser. +130k defkp över alliansen.

Tror det rörde sig om 27-28 anfall som väggade i slutändan och alla var inte maxade städer direkt, det går inte att komma upp i 130k bondgårdsplatser på det.

K tänkte bara så ni inte räknat fel, men då kan jag hålla med om att det verkar väldigt skumt ;)
 

DeletedUser

Guest
K tänkte bara så ni inte räknat fel, men då kan jag hålla med om att det verkar väldigt skumt ;)

Jag misstänker att man misslyckades med att översätta goda intentioner till en fungerande verklighet. Det här ger försvararen ett alldeles för stort övertag. Själv kunde jag sätta igång 45 triumftåg till kostnaden av 600 biremer, många med mig upplevde samma fenomen..
 

DeletedUser

Guest
Jag hade idag stöttat en stad med enbart biremer. Anfallaren anföll markvägen, varpå jag fick KP. Mina trupper bidrog inte till en enda av anfallarens enheters fall, ändå kunde jag kamma hem KP.

Jag tycker nog att vi förtjänar lite svar på hur det nya systemet fungerar exakt, för det här verkar fullständigt bananas.

EDIT: Intressant, på engelska forumen hävdar modsen att det är förbjudet för dem att ge svar på frågan. Suck, jaja. Vi får väl finna oss i situationen och anpassa spelet till att vi helt plötsligt får dubbelt upp för försvar.. haha.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jag hade idag stöttat en stad med enbart biremer. Anfallaren anföll markvägen, varpå jag fick KP. Mina trupper bidrog inte till en enda av anfallarens enheters fall, ändå kunde jag kamma hem KP.

Jag tycker nog att vi förtjänar lite svar på hur det nya systemet fungerar exakt, för det här verkar fullständigt bananas.

EDIT: Intressant, på engelska forumen hävdar modsen att det är förbjudet för dem att ge svar på frågan. Suck, jaja. Vi får väl finna oss i situationen och anpassa spelet till att vi helt plötsligt får dubbelt upp för försvar.. haha.

Wow.... först trodde jag att man fick KP för sina förlorade enheter bara..
Sen trodde jag att det delades ut KP i %-tal, den som hade mest deff fick mest KP etc..

Sen läste jag detta och .... WTF? =D
Ska man se till att alla i alliansen skickar minst 1 birem/1 markdeff trupp till en stad man deffar så får alla KP? haha sjukt dåligt om detta är sant.
 

DeletedUser

Guest
Wow.... först trodde jag att man fick KP för sina förlorade enheter bara..
Sen trodde jag att det delades ut KP i %-tal, den som hade mest deff fick mest KP etc..

Sen läste jag detta och .... WTF? =D
Ska man se till att alla i alliansen skickar minst 1 birem/1 markdeff trupp till en stad man deffar så får alla KP? haha sjukt dåligt om detta är sant.

Nej, det är någorlunda proportionerligt till hur många av det totala försvarets bondgårdsplatser du bidrar med. Dock får du tex fortfarande KP om du ställer dit enbart marktrupp och anfallaren väggar sina brandskepp i biremerna, eller tvärt om.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp