Version 2.12

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser4

Guest
Hej allihopa!

Uppdateringen kommer att ske på Tisdag (Imorgon den 4e) mellan 10.00-16.00.

Världarna (Zeta & Eta) kommer därför att ligga nere medan detta arbete utförs. Tack för er förståelse.

Funktioner/Förändringar
- Det är nu möjligt att planera attacker på spökstäder i anfallsplaneraren.
- Städer är nu länkade rätt i bondöversikten.
- Knappen för att köpa premiumfunktioner kommer att vara inaktiv när en transaktion har påbörjats för att undvika ofrivilliga köp.
- Spelaren har nu möjligheten att stänga av bekräftelserutan när de halverar byggnadstiden.
- Om spelaren inte har tillräckligt med guld för premiumfunktionen så skickas de vidare till premiumfönstret.
- Man kan nu använda knapparna för BB-koder i beskrivningen till alliansprofilen.
- Underverkens introduktionslayout har förbättrats.
- Tillgängliga byggnader som inte kan byggas kan inte längre gömmas undan utan kommer alltid att vara synliga.
- Positionen för profiltexterna är nu centrerad istället för lagd till vänster.
- Informationssidan för spelare som tappat sin sista stad är nu uppdaterad.

Buggfixar:
- Den bugg som gjorde att den dagliga bonusen blev omstartad även fast spelaren loggat in varje dag är fixad.
- Det var inte alltid spelaren fick sin dagliga bonus.
- Det var ett formateringsfel i popup-menyn efter att spelaren fört muspekaren över avbrytningsknappen i rekryteringen.
- Det var ett par buggar i stadsöverblicken som inte överensstämde med senaten som nu är fixade.
- Numren på sidorna i alliansforumet och meddelanderutan är nu fixat.
- ”E-mail bekräftelse” dialogen dirigerar om spelare till ”byt e-mail” dialogen.
- En bugg i skickade meddelanden är fixad. Om man svarade på ett kort meddelande så blev det osynligt.
- Om man håller muspekaren över belöningar visades det inte alltid korrekt.
- En säkerhetsfråga var borttagen där html fortfarande fungerade i forumbeskrivningen.
- Truppenheterna på rapportikonerna i samlingsplatsen stämmer inte överens med det riktiga antal trupperna.
- Enheterna uppdaterades inte automatiskt när trupperna återvände hem.
- Ett layoutproblem där spelare inte kunde se knappen för att köpa nya semesterdagar är fixad.
- Spejartiden för spejare fastnade ibland. Detta problem är löst.
- Automatiskt matchning för användarnamn i massmeddelande-funktionen fungerade inte korrekt.
- Resursproduktionen i spökstäder syntes ej korrekt i spionrapporter.
- ”Osynlighetens hjälm” gjorde att det var omöjligt att kolla upp en egen attack i vissa speciella fall.
- Ett layoutproblem i grottan är fixat.
- Om du fyller i registreringsblanketten och går till användarvillkoren så försvann allting. Nu blir informationen sparad.
- Nu använder alla text knappar stor bokstav.
- Ämnet på vissa rapporter som blivit publicerade hade ibland fel data.
- Den bugg som gjorde så att spelare fick ett fel när man gick in på gudsöversikten i städer när ingen gud dyrkas är fixad.
- Texten till Feniciska handelsmannen är uppdaterad och förbättrad.
- Konfirmationsrutan för att stänga av introduktionen fungerar nu ordentligt.
- En ovanlig bugg som uppstod när vissa försökte ladda upp bilder är nu fixad.
- Problemet i attackplaneraren för IE7 är nu fixad.
- Ett antal översättningsfel har hittats och korrigerats.
- Ett par mindre layoutproblem är fixade.

Tack till Steph för översättningen.
 

DeletedUser1459

Guest
Hur har man tidigare kunnat gömma undan en byggnad som inte kan byggas?

Det här måste någon förklara för jag fattar nada :)!

Men som jag förstår det, med lite eftertanke, så kommer det att bli precis som med Stadsfester - att det inte längre visas röd text för resurser som inte uppnåtts.
Det samma gäller väl då byggnader och att dessa inte längre kommer att vara gråmarkerade om det inte finns resurser eller farmplatser.

Återigen ett steg bakåt tycker jag. Har också svårt att förstå vad man vinner på det. Det är ganska smidiga funktioner.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Hur har man tidigare kunnat gömma undan en byggnad som inte kan byggas?

Det här måste någon förklara för jag fattar nada :)!

Men som jag förstår det, med lite eftertanke, så kommer det att bli precis som med Stadsfester - att det inte längre visas röd text för resurser som inte uppnåtts.
Det samma gäller väl då byggnader och att dessa inte längre kommer att vara gråmarkerade om det inte finns resurser eller farmplatser.

Återigen ett steg bakåt tycker jag. Har också svårt att förstå vad man vinner på det. Det är ganska smidiga funktioner.

Förut så syntes inte de byggnader som man kunde bygga pga avsaknad i tex rätt nivå i andra byggnader i senatens översikt.
De syntes först när alla kriterier var uppfyllda, antar att det är den prylen.
 

DeletedUser1459

Guest
Aha, så kan det vara, Danzap.

Btw, nya uppdateringen har gjort att man inte ser vilken gudakraft ett anfall har i kommandoöversikten och detta är riktigt botten.

Jag betalar ju för prem. Då kan man väl för fabian inte ändra det jag redan betalt för. F*n är dom helkorkade i Tyskland.
 

DeletedUser1459

Guest
Bondbyar:
Går inte längre att välja alla tillgängliga. Skrutt, det var en bra funktion.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp