Vart är alfa beta etc??

DeletedUser

Guest
Hej, har nu återvänt till detta spel efter ca 1.5 års uppehåll minst.
Har noterat att alfa och beta finns ej längre??? Kan bara välja mellan 5 andra relativt nya servrar.
Alla dessa har minst världshastighet 3??
Jag föredrar att spela med hastighet 1 då jag inte spelar överdrivet ofta. Plus att det är svårare för andra att komma ifatt en också :D

Är de även bara alfa och en till server som har belägring som erövringssystem?

Har googlat febrilt utan att finna svar. Någon som kan hjälpa mig?
Rätta mig om jag har fel, men Varför namnge servrarna som nr 8, 9 , 10 etc om dom egentligen är 1, 2 , 3 så att säga.

Tack på förhand,

:eek:
 

DeletedUser

Guest
Världarna Alfa, Beta, Gamma, Delta, Epsilon, Zeta och Eta har försvunnit för att de är över och har stängts ner, underverken är färdigbyggda och en segrare har utnämnts. Om du inte känner till underverken så kan du läsa om dem på wikin, de infördes till grepolis.se någon gång i mitten av 2011 har jag för mig.

Alfa, Zeta, Achilles och Iota är de servrar som har haft belägring, av dessa är som sagt Alfa och Zeta stängda. Achilles är en hjältevärld och kräver en viss medalj. Iota är den nyaste av dem.

Det är antagligen smidigast att numrera servrarna som de gör så att man håller isär dem. Som exempel så fanns Alfa (se1) fortfarande kvar när Zeta (se6) startade. Efter ett tag så stängdes ju Alfa, skulle man då plötsligt döpa om Zeta till se5? Och sedan till se4 när Beta stängde, osv. Vore helt ologiskt =)

Som jag uppfattar det vill du ha en belägringsserver med låg hastighet? Då är nog Achilles det närmaste du kommer, belägring, världshastighet 2.0 och enhetshastighet 1.0. Som sagt behöver du dock skaffa en speciell medalj innan du kommer in där, vilket du måste skaffa på någon annan server. Här är kraven för den medaljen (hjältestrateg): http://wiki.se.grepolis.com/wiki/Hj%C3%A4ltev%C3%A4rldar


Ibland är jag så hjälpsam och god att jag knappt fattar det själv =)
 
Topp