Övrigt Varför får man inte krigspoängen?

  • Trådstartare DeletedUser2833
  • Start datum

DeletedUser2833

Guest
Krigspoängen från detta planerade anfall skulle ge mig över 300 nya poäng, sände trupper för att slå ut hans med minsta möjliga förlust och hade ett andra anfall på ingående mest för att plocka upp bytet..
Första anfallet var tänkt att förlora men att rensa ut försvaret. Anfallet lyckades alla mina dog och alla hans utom kanske 2 svärd dog dock får jag ej krigspoängen för det anfallet.

På alfa/beta behövde man inte vinna för att få poängen måste man vinna och låta trupperna transportera hem poängen på den nya servern?:/
 

DeletedUser

Guest
Du får poängen direkt och behöver inte vinna för att få det, dock kan det ta ett tag innan det registreras i spelet och uppdateras så att du kan se och använda de nya poängen. Kika igen typ nu så borde du se krigspoängen där, annars är det något mysko.
 

DeletedUser

Guest
Det kan ta från 30 min upp till 1 timma för servern att registrera kp men dom kommer oavsett man vinner eller inte. Om försvararen har ställt ut 250 upp till 375 milismän (om dessa är utforskade) får man dock inte poäng för att man dödar dem, vilket innebära att om det bara står milismän, dvs att spelaren har flyttar ut sina andra markenheter så får man alltså inte ett enda poäng. Skickar man svaga trupper såsom Svärdsmän och Bågskyttar kan man få ordentligt med stryk då milismännen är tämligen effektiva särskilt om Muren är hög och har man då inte skickat med katapulter som river Muren resultera det i att Försvararen istället får en hel del kp trots att man dödat alla miliser.

De lärde tvistar dock om de extra 125 milismännens vara eller inte då de upptar 4 forskningspoäng samt att inkallning av miliser sänker gruvproduktionen under ett antal timmar, eftersom man sällan är inne och kan inkalla dessa från Bondgården när ett anfall är på ingång. Så det är väl mer eller mindre en smaksak om man ska utforska dessa för att få 125 extra milismän om/när Bondgården är på nivå 25.

Tveklöst grymt effektiva i början på en server när man inte har så mycket gubbs att försvara med.
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp