Vad är detta nu då?!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser914

Guest
"Celle 16 besöker Celle 15 (celleequie) i fredstid
Celle 16
celleequie
Jamtlandia

Celle 15
celleequie
Jamtlandia
Du har just besökt din egen stad Celle 15.

Efter en stärkande fikapaus återvänder dina trupper nu hemåt."

Är de så om jag anfaller nån i alliansen eller nån allierad med?!?!
 

DeletedUser

Guest
Självklart kan man inte anfalla sig själv :) Däremot kan du anfalla alliansmedlemmar. Hur det är med allierade allianser vet jag inte men jag är rätt säker på att du kan anfalla de med.
 

DeletedUser914

Guest
De har gått förr :( då man vill döda överblivna trupper som inte är nåt att ha ju :/

Roligt de äändå står "fredstid" haha, som om mina städer skulle göra "revolt" emot mig och börja slåss emot varann eller :eek:?
 

DeletedUser

Guest
De har gått förr :( då man vill döda överblivna trupper som inte är nåt att ha ju :/

Roligt de äändå står "fredstid" haha, som om mina städer skulle göra "revolt" emot mig och börja slåss emot varann eller :eek:?

När är detta "förr" som du pratar om?
 

DeletedUser

Guest
På Alfa går det att skrota skepp och skicka trupp på självmordsuppdrag mellan sina städer om man vill, i avsikt att t ex omorganisera.
Dessutom kan man skicka trupp mot egna städer i avsikt att slå ner ev. erövringsförsök.
 

DeletedUser

Guest
På Alfa går det att skrota skepp och skicka trupp på självmordsuppdrag mellan sina städer om man vill, i avsikt att t ex omorganisera.
Dessutom kan man skicka trupp mot egna städer i avsikt att slå ner ev. erövringsförsök.

"Du har just besökt din egen stad xxxx.
Efter en stärkande fikapaus återvänder dina trupper nu hemåt."

Kopierat från en rapport på Alfa så du har tyvärr fel där.

Sen vad gäller att slå ut erövringsförsök så är det inte samma sak som att anfalla sin egen stad eftersom den under erövringen räknas som erövrarens stad och därför kräver att man anfaller för att slå ut trupperna som står där.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp