Vad är bra att forska fram i akademin?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Vad är bra att forska fram i akademin?
Har just nu forskat fram Bågskytt, Diplomati, Byte och Ryttare.
Jag har 30 forskningspoäng kvar.
 

DeletedUser834

Guest
Slungkastare,Hopliter,Birem osv. gör vad du vill;)

jag vet inte vad ni andra tycker men ni får säga vad ni vill:rolleyes:......
 

DeletedUser

Guest
Vad är bra att forska fram i akademin?
Har just nu forskat fram Bågskytt, Diplomati, Byte och Ryttare.
Jag har 30 forskningspoäng kvar.

Ofta delar man upp städerna i offensiva och defensiva städer. Dvs anfall och försvarsstäder. Lite beror alltså på vilken typ av stad du ska satsa på.

"Normalt" brukar man satsa på var 3:e stad som en offensiv. Men det är alltid svårt att avgör. En del beror på läget, t ex om man själv är utsatt för anfall.

Men sedan handlar det också om vilken typ av spelare man är. En offensiv spelare som "krigar" mot andra spelare eller en defensiv spelare sk "Sim City" spelare som mest ägnar sig åt att bygga.

Men jag återkommer med något mer konkret exempel och lite bilder om någon dag.
 

DeletedUser

Guest
Som du säkert har förstått så räcker inte forskningspoängen till alla möjliga forskningsområden utan man för välja noga. För ångrar man sig så kostar det 1 kulturpoäng att ta tillbaka ett forskningsområde.

Så här har jag prioriterat forskningen i en av mina defensiva städer. Men naturligtvis har jag varit tvungen att ta tillbaka en del som jag tidigare forskat fram.
Akademi - Def.jpg


... och så här i en av mina offensiva städer.
Akademi - Off.jpg



Det är möjligt att jag borde argumentera för varför jag har valt det ena eller det andra men det skulle ta hur lång tid som helst, så jag föreslår att du även läser på ordentligt. Mycket finns att hitta på Wiki
 

DeletedUser

Guest
Man ska väl inte heller överskatta Akademin och dess forskningsområden. Bortsett från fotsoldater och skepp som man kan behöva av olika slag då de fyller olika ändamål, så är fördelarna relativt marginella. På truppsidan så är det så stor variation på turbonus vid anfall och försvar att en fördel på 10% motsvarar ca +- 50-100 enheter vid ett anfall med runt 1500 enheter.
På byggsidan så sparar man någon timma vid en uppgradering som tar 10 timmar.
Utan det är väl egentligen Premium som har den största fördelen, och en kombination är väl det optimala.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp