P&P Vår sak (är allas sak) (CN's historia.)

DeletedUser285

Guest
Så då alla större allianser på denna server har kommit med den ena storyn efter den andra så kände vi i KH att det va vår tur att presentera CN som allians så som vi lärt känna dem :)

XXX 13.05.2011 20:41
helt seriöst, ingen inser alltså att vi gör ett stort misstag att ha MMM som grundare, han är 10 år och har frågat WWW om många av sina beslut, sen har han också kickat XXX från diplomati för att han var för "kaxig". vi e å modiga nu. vi har inte haft en enda fiende på hela tiden, sen är vi klassade som en halvbra feg allians i gerpolis forumet, och det är inte ok. ultimate har haft en mer poäng ökning än oss även fasst va hade dubbelt så mycket poäng, tänk över lite vem ni sätter som era ledara, och om du CCC tycker att han är bra kan du lika gärna lägga ner grepolis!



XXX 01.06.2011 17:13
Detta är kanske fel ställe att kommentera ovanstående på men vet inte var jag annars skall kommentera.
Flytta eller ta bort - ni som kan, men jag måste säga min åsikt nu.

Det verkar som att vi kör två parallella race. Ett mot Sakar och ett mot KH. Det racet vi hela tiden ligger minus i vet vi alla vilket det är. Bara att se vad vi förlorat den senaste tiden. Nu till min fråga - skall vi dra oss neråt och koncentrera oss på Sakar eller skall vi stå emot KH som kommer uppifrån / österifrån?

Beroende på vad svaret blir så tycker jag att vi bör agera på helt olika sätt. Är svaret att vi skall koncentrera krafterna på Sakar - då är prioriterade bokningsmål egalt. Men är svaret att vi skall hålla stånd mot Hestarna så borde vi ha en strategi där vi ser till att dom öar som är mest utsatta befolkas av CN - En "prioriterade mål" där också. Det finns bara små städer på dom öarna och det kostar att ta dom - men strategiskt sett vore det guld om vi fick in lite flere starka spelare på dom utsatta öarna. Vi är flere som plockar små städer för att bygga upp oss och kunna hålla ställningarna, och då är det inte så roligt att se att man borde prioritera någon ö som ligger 6 timmar bort!

Jag vet att jag låter gnällig men åter loosade vi minst en stad till Hestarna idag och inte bara en stad. Även massor med troups.

MVH
XXX

WWW 01.06.2011 17:37
Jag ser ingen anledning till att vi inte kan utöka vårt territorium på flera håll. Sarkar ger enkla städer i lugna områden där vi kan utvecklas i fred, på så sätt kommer vi kunna producera mer deff som vi kan skicka till de utsatta städerna.

Vi håller på att diskutera med AoE om vårt framtida samarbete, att eliminera hestarna ingår i detta.


YYY 01.06.2011 22:00
jag håller med ### jag själv har fyra städer på en av dom utsatta öarna och två av dom har jag tagit bara för att hålla ön. jag tycker att vi ska sikta in oss på att stå imot hestarna nu annars blir dom för starka och till slut så äger dom allt och börjar plocka "sarkar" städerna oxå "fast vi har tagit dom", men dom är snart för starka och då blir denna server som det vart på Epsi att en allians äger hela servern. man kan bygga deff och off i små städer oxå storleken har inte alltid så stor betydelse

CCC 01.06.2011 22:10
hmm jag tycker vi anfaller AoE, de verkar svaga??

Haha nej xxx och xxx har helt rätt, hur många städer tar Sarkar av oss? det är ju som att ta godis från barn...

Hestarna leker med oss vi har en Ö för oss själva de går in och tar 3 städer? det är ju för fan obegripligt. AoE är helt med på en pakt mot KH låt oss då för an ta några städer, anfall e bästa försvar och det är den taktiken Hestarna kör.

låt oss nu fokusera på en kant och Sarkar e inget att slåss emot.. det är Hestarna

men det är mina 2 cent jag kan ha fel

/CCC

QQQ 01.06.2011 22:16
bra snack. förbund med aoe så vi får ett stark försvar/anfall mot hestarna. Då kan man börja plocka lätta städer av Sarkar. Det kanske inte känns så aktuellt för spelare längre bort men hestarna är bra och äter sig sakta in mot er om vi inte stoppar dom. min åsikt.

XXX 01.06.2011 22:21
Och det är vi som sitter i skyttegravarna / skottlinjen konstant som blöder.

Det är HÄR deff o off behövs !!
MMM 01.06.211 22:23

jag har en stad därupper, men jag pallar inte ta ngn småstad där, fett kasst med 4k poängs städer eller hur stora dem nu är..


Jepp - det var exakt det jag skrev - det suger fett att plocka små städer och börja bygga upp allt - både resurser o trupper. Men det kallas

STRATEGI

WWW 01.06.2011 22:28
Vi kommer att tillsammans med AoE anfalla Hestarna och rensa upp våra öar. Men vi kan inte enbart inrikta oss mot dem.

Bara för att dessa städerna står som prioriterade innebär inte att man måste plocka städer där.

Detta är ett litet urdrag av vad vi vet om Allas våran öppna allians "Vår sak" :)
More to come=)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Haha Opeth ditt svin, smutskastning av sämsta kvalité :D
Nädå, fortsätt du, alla med lite vett i knoppen fattar nog hur vinklat detta är och att de är långt ifrån hela bilden. Sen visar väl detta även att vissa faktiskt har fått kämpa för att behålla sin plats på toppen och inte bara glidit omkring och varit störst och aktivast med sin i förväg hopsatta topp allians.

Fanns en hel del klassiska citat där också, gulligt av er att ha sparat alltihop!

helt seriöst, ingen inser alltså att vi gör ett stort misstag att ha MMM som grundare, han är 10 år och har frågat WWW om många av sina beslut, sen har han också kickat XXX från diplomati för att han var för "kaxig". vi e å modiga nu. vi har inte haft en enda fiende på hela tiden, sen är vi klassade som en halvbra feg allians i gerpolis forumet, och det är inte ok. ultimate har haft en mer poäng ökning än oss även fasst va hade dubbelt så mycket poäng, tänk över lite vem ni sätter som era ledara, och om du CCC tycker att han är bra kan du lika gärna lägga ner grepolis

Det legendariska inlägget som man många gånger har skrattat gott åt, skrivet av vår antagligen mest värdefulla medlem genom tiderna :p
Det startade helt klart en del debatt inom alliansen..
 

DeletedUser

Guest
Haha Opeth ditt svin, smutskastning av sämsta kvalité :D
Nädå, fortsätt du, alla med lite vett i knoppen fattar nog hur vinklat detta är och att de är långt ifrån hela bilden. Sen visar väl detta även att vissa faktiskt har fått kämpa för att behålla sin plats på toppen och inte bara glidit omkring och varit störst och aktivast med sin i förväg hopsatta topp allians.

Fanns en hel del klassiska citat där också, gulligt av er att ha sparat alltihop!



Det legendariska inlägget som man många gånger har skrattat gott åt, skrivet av vår antagligen mest värdefulla medlem genom tiderna :p
Det startade helt klart en del debatt inom alliansen..


Givetvis väljs bara guldkornen ut ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser285

Guest
Tiden gick och gick och sen helt plötsligt så Hände detta?
Döm av vår förvåning när vi såg detta.. ;(

XXX 26.05.2011 16:36
Jag börjar känna att allt spelet går ut på är att bygga deff numera.
Man bygger deff i flera dagar och sen kommer en hest o rensar. Det börjar kännas hopplöst.

Hestarna är väldigt starka och på oss oavbrutet, och smyger sig in på våras öar.
Jag tror att vi behöver en plan som enbart går ut på att hantera hestarna.
T.ex. skulle de öar som hestarna har ögonen för ha ett långtids stöd. Städerna som ligger på våras öar måste tas. Vart skall vi kolonisera, så det inte blir utspridd och svårare att skydda.

Vad säger ni andra, vad har ni för tankar?

ZZZ 26.05.2011 16:59
Vår tanke är att vi skall röra oss längre in i hav 45, dvs. bort från Hestarna. Anledningen till detta är att vi vill säkra hav 45. Detta innebära att vi även kommer samla våra spelare mer. Dom städerna är i alla alla för tillfället lugna, och man kan utveckla en ny bas och på så sätt bygga oss ännu starkare för att stå emot Hestarna ännu bättre.

Mitt råd till er som ligger på de öarna, skaffa en stad länge in i hav 45 där många av oss andra ligger. T.ex. så är fortfarande 2 av SaoRs städer obokade, ett perfekt tillfälle att få en ny stad i ett nytt område där ni kan bygga upp en bra bas.

WWW 26.05.2011 17:00
Jag ser det lite som att vi spärrar vägen för dem mot mer gynnsamma marker. Om man kollar kartans utformning har hestarna nästan tagit vad de kan i sitt område ochvi ligger mellan dem och de flesta andra spelare i denna världen. Detta gynnar oss om vi kan hålla dem instängda där och fritt befästa våra positioner. Laternativet skulle väl vara att slå oss ihop med ett par andra allianser. Dela hestarna e 4-5 delar och sen vara en allians mot respektive 5 spelare. Slå ut dem helt.

QQQ 26.05.2011 17:28
Tycker vi ska slå ihop oss med AoE dom ligger bra till och nära oss som är utsatta m tillsammans med dom så kan vi säker ta mark . och personligen tycker jag att dom hestar som har varit på mej inte spelar spec bra titta bara på Anemonen skickar med 10 st katter med ks anfall.. det är ju inte spec . ska man riva mur ska man ju göra det i början av anfalls vågen.
Chamie som ska va så bra anfaller med 20 bs och 300 hästar och 200 slungor rakt in i birem muren och det är inte bara han som har gjort det . Den sista ks raiden som landade i morse va den första som kom igenom birem muren . så vi är en bra allians och duktiga på att stödja varandra, en annan sak är att det är jätte viktigt om man kan tajma in deffen så nära ks som möjligt tajamr men in 200 biremer innan ks så klarar man sig . men min önskan är ett nära förbund med AoE /

SSS 26.05.2011 17:49
Har som sagt förslagit inför ledningen en "oprövad" taktik som jag inte vet om Grepolis har blivit utsatt för tidigare.

De är att samla Topp allianserna i Hestarnas territorium (alla utom de vi vet är vänner med hestarna). Och fråga dem om de vill göra gerilla krig emot dem, medans vi kommer från andra hållet och försvagar dem, så att vi stänger in dem i ett hörn.

Detta låter svårt, men de är något jag tror starkt på att de kommer funka. Med viss övertalning...

Ännu en lite framtids plan.

XXX 26.05.2011 18:27
Vore skit skönt att sänka hestarna! Skulle i princip göra oss oslagbara.

AAA 26.05.2011 18:41

ZZZ har skrivit följande:
Dock ser jag inte det som ett rpoblem de ansätter oss hårt så länge vi inte förlorar städer.


JA men det är ju det vi gör MrP förlorade en stad i förrgår. Och med den farten hestarna anfaller är det bara tidsfråga innan nästa stad på den samma ön går förlorad. Vi 5 som "bor" där har ett jä''igt bra sammarbete och ställer upp för varann och tack o lov är dom andra 4 (Pliggen, Manni, Uffer.. o MrP) duktiga på att tima stöd, annars vet jag inte hur det skulle gå.

Det är inte så roligt att bygga bara biremer hela tiden. Så fort man har byggt upp nya försvinner dom igen och man hinner inte ens bygga en anfallsflotta. :( Suuuck !

sorry uffer.. höll ju på o glömma dig .. :)
hälsn


CiteraÄndra

DDD 26.05.2011 23:01
Nu skall jag ju lämna, men kan inte låta bli att lägga mig i hur ni skall göra i mina sista inlägg. Jag tror inte att de är de som bygger flest biremer som kommer att vinna det här krige, utan de som bygger flest bs och använder dem. Hade jag varit kvar skulle jag propagerat stenhårt för att tänka Pearl Harbour och slaget om Storbrittannien:

Om varje Storspelare ser till att ha 300 bs och varje småspelare minst 30 Bs och varje spelare forskar fram bs i hälften av sina städer. Skulle hästarna kunna vakna en morgon av att himlen täcktes av eldsflammor. Tänk er anfall mot de trettio-fyrtio största städerna från 100 olika städer. Jag tror att man skulle kunna vinna något som kan kallas sjöherravälde på detta viset. Kalla det gärna operation eldstorm. Sedan skulle man aldrig släppa greppet, utan olika vågor skulle välla in under olika tidpunkter på dagen. Spelarna skulle kunna delas in i olika grupper som anfaller olika tider beroende på avstånd, arbetstider etc. Allt kunde ju administreras av den fantastiska Mr. Sorensen
 

DeletedUser

Guest
Det är så man krigar

ZZZ 26.05.2011 16:59
Vår tanke är att vi skall röra oss längre in i hav 45, dvs. bort från Hestarna. Anledningen till detta är att vi vill säkra hav 45. Detta innebära att vi även kommer samla våra spelare mer. Dom städerna är i alla alla för tillfället lugna, och man kan utveckla en ny bas och på så sätt bygga oss ännu starkare för att stå emot Hestarna ännu bättre.
 

DeletedUser

Guest
Nja, fast samtidigt skulle vi vara mkt mindre än vi är idag om vi bara hade försökt pressa åt ert håll. RO och TSE skulle lagt beslag på alla städer i h45 och vi skulle bara haft en liten remsa längst upp i norr.
Till skillnad från er hestar som har haft hela ert hav för er själva så har vi i h45 alltid varit tre topp fem allianser att samsas om samma hav, tänk på de.

Opeth jag vill ha skojiga inlägg, inte sånt här dravel :(
Var ju inge märkvärdigt alls, medlemmar i en allians som spekulerar öppet om olika taktiker helt enkelt, jag lovar att liknande diskussioner har ägt rum i alla topp allianser som har legat i krig.
 

DeletedUser378

Guest
I KH har det aldrig förekommit några liknande diskussioner. Där styr diktatorn Lothoria med sin Krigshestare Opeth's järnhand över allt som rör sig.
 

DeletedUser

Guest
I KH har det aldrig förekommit några liknande diskussioner. Där styr diktatorn Lothoria med sin Krigshestare Opeth's järnhand över allt som rör sig.

Mm, fast sen är ju KH också det eviga undantaget så jag tänkte att alla säkert förstår att jag inte syftade på er ;)
 

DeletedUser

Guest
Så ni hade en spion så högt uppsatt? Skulle inte förvåna mig om det var gbg…
Jag tror inte de där var från ledningsforumet, sista inlägget tror jag nämligen var från SaoR och han satt aldrig i ledningen.
gbg har styrt alliansen i princip ensam ganska länge så de vore skumt om han hade vart spion :)
 

DeletedUser

Guest
Kan avslöja att personen i fråga inte är gbg...

Frågan är om man kan lite på mig :)
 

DeletedUser378

Guest
Tänkte jag skulle bidra med en egen del.

CCC idag kl 17.11
Var hälsad osv. jag har fått höra att minst fyra av era alliansmedlemmar anfaller en av oss, nämligen UUU.
Jag undrar vad erat syfte är. Det vore ytters ovist att börja mucka gräl oss fetallianser imellan så här tidigt.
Det ni har gjort kan utan tvekan räknas som en krigshandling och vi skulle vilja ha en förklaring nu. Ett krig mellan oss så här tidigt skulle vara skrattretande osmart och bara leda till att ingen av oss stannar på topp tio listan särskilt länge till.

MVH Don CCC
Diplomat
Cosa Nostra

Lothoria idag kl 18.08
Några krig är vi inte ute efter men en neutralitet vilket är det vi har just nu, innefattar ur vår synvinkel småanfall fram och tillbaka. Sen ligger er kära medlem UUU mitt i vårt territorium och det är ett område som vi ämnar att kontrollera. Detta gjorde jag klart för er kära grundare långt innan ni började rekrytera i vår närområde. Så att anfallen skulle komma var knappast oväntat.
Sen så allting som inte är vänskapsmarkerat lovligt byte och jag tänker inte ändra på det heller.
Är det något som ni är villiga att förklara krig över så är det ett beslut som ligger hos er.
Och vad jag tycker så ser han mycket ut som en farm och enligt vad jag hört ger han även resurser som en farm. Det brukar betyda att det är en farm. Har man inget försvar så får man ta konsekvenserna av det inte sant?
Sen vad jag vet så finns det ingen IAP mellan oss vilket innebär att det inte finns något som säger att någon av oss är beskyddade från motparten.

Mvh/Lothoria

CCC idag kl 19.48
Jag återkommer med svar när jag har pratat med ledningen.

Vill dock bara säga en sak. Det där "ser ut som en farm ger resurser som en farm" uttrycket är väldigt roligt och så men i praktiken är de skittöntigt. Och vadå "har man inget försvar". Om du hör efter med dina vänner så ser du nog att han hade försvar, men jag betvivlar starkt att någon har tillräckligt med försvar för att hålla borta fyra jämnstarka spelare så här tidigt i spelet.
För övrigt ser du ut som en farm, och jag är säker att du efter ett tag också skulle ge resurser som en, som UUU. Ska du då betraktas som en farm? Väx upp.

Kan du också förtydliga följande mening för mig: "Sen så allting som inte är vänskapsmarkerat lovligt byte och jag tänker inte ändra på det heller." Jag är inte säker på om jag förstår precis vad du menar, men kanske bara är jag som är trög.

Det är sant att vi inte har någon IAP men oss storallianser i mellan vet jag av erfarenhet att det kan vara klokt att, även om man har varken förbund eller IAP, ha någon form av terrorbalans åtminstone. Särskilt såhär i början så att man inte ger ett fientligt intryck. Det optimala ur strategisk synvinkel är att inte ha några som helst stridigheter förrän man eventuellt har bestämt sig att det är dags för ett regelrätt krig.

Men personligen anser jag att vi inte tjänar någonting på att försöka sätta käppar i hjulen på varandra. Om man ser till Draken Rike och The League of Wolves i Epsilon t ex. (Om jag minns rätt så spelar du inte i Epsi men i alla fall) De två leder överlägset över alla andra allianser och det gör de pga att de alltid har haft så god kontakt och aldrig har krigat med varandra. I sinom tid kanske någon bestämmer sig för att ta ut den andra men då kommer de iallafall inte behöva oroa sig för andra allianser. Jag kan också tillägga att jag är grundare för en av de två motståndsallianser som kämpar mot vargarna och drakarna så jag är helt och hållet opartisk.

Nåja, det där var lite tankar jag hade bara, ingenting representerat av Cosa Nostra. Jag kanske hör av mig senare ifall resten av ledningen har något att tillägga. Tack för det utförliga svaret i alla fall.

/CCC

Lothoria idag kl 20.48
Vad gäller krigen på epsilon har jag ganska bra koll eftersom jag känner svartevarg sedan innan.
Så där har jag fin insikt på vad som händer.
Och visst du kanske tycker jag ser ut som en farm och jag kan garanterat ge resurser som en farm men då gäller det att komma dit också.
Och vad gäller hans deff så var 1 av dessa 4 spelare flera öar ifrån och har endast skickat båtar.
Och han var tom innan de 3 övriga fått skicka ett anfall var.
Vad scoutningarna talar om så hade han vart rökt på första spelaren om det inte vore för milisen, vilken också hade strukit med om OOO skickat med all off han hade i anfallet.
Alltså fanns det inte deff för att klara av en spelare som är mindre än honom själv egentligen.

Och meningen som du undrar över innebär att allting som inte är en IAP eller ett förbund är lovligt byte och därför är godkänt att slå på. Och vi är inte ute efter ett krig men om ni är villiga att starta ett krig för att vi tänker hålla koll på vårt eget område så får vi ta den. Och eftersom du fint använder DR och LoW som beskrivning så kan jag informera att ingen av dessa allianser inkräktade på motpartens grundområde från start.

Vilket ni inte heller gjorde förrän ni började sparka ut spelare för att ta in sådana med högre poäng. Och då började plocka in folk som ligger på våra lekmarker.

CCC den 2011-04-20 kl 21.30
Det du säger om områdena är fullständigt sant. Det är väldigt osmidigt av oss att klampa in på erat område och förvänta oss att ni inte bryr er. Dock tvivlar jag på att våra rekryterare har stenkoll på vilka som är era områden så ett smartare alternativ hade kanske varit att kontakta oss angående UUU och förklara läget innan ni anfaller. Dessutom har ni en spelare på en av våra tre stora öar, RRR 1. Långt från era områden, uppenbarligen, enligt de flesta i våran allians, bara för att vara i vägen.

Det du säger om att vi ska ha kickat spelare för att ta in folk med högre poäng är 100% falskt. Vi har aldrig tagit till några sådana åtgärder. Ifall vi har kickat någon så är det av andra, helt logiska anledningar.

Och var god och sluta påpeka att det är vårat val om vi vill starta krig för det här, som jag har sagt vill vi inte ha krig. Jag har bara sagt att det helt klart kan räknas som en krigshandling och jag vet att flera, mindre seriösa allianser skulle ha startat krig dirr om något sånt hände dom, men som du kanske märker försöker jag nu lösa det här på fredlig väg.

Så hur ska vi lösa den här situationen tycker du? Vi har båda varsin spelare på den andras område, våran var inte med avsikt, med eran vet jag ännu inte hur faller är.

MVH CCC

PS: Jag hoppas du förstår att jag inte försöker bråka med dig i den här konversationen, jag gör bara min plikt som diplomat. Ifall du skriver ett påstående om oss som jag finner är falskt, så som "ni började sparka ut spelare för att ta in sådana med högre poäng", så förklarar jag helt enkelt bara att så inte är fallet, för jag vill inte att ni ska tro fel saker om oss. Så no hard feelings va?


CCC den 2011-04-20 kl 21.52
Tja, nya uppgifter som jag har fått visar att DDD, han som rekryterade Ufferix, förstås visste att han låg i erat område (jag såg inte tidigare att ni hade flera hästar på hans ö, ber om ursäkt för det), men efter vad han hade hört av WWW, som du känner om jag har förstått det rätt, skulle vi ha goda relationer med er och snart ordna med en IAP eller förbund.

Ber om ursäkt för att jag sa tidigare att vi rekryterade honom ovetande om att det var erat område.

Men stämmer de att du å WWW hade en IAP/förbund på g?

WWW kommer inte vara inne på ett par dagar nu pga påsk osv så jag kan inte fråga honom. Själv tycker jag absolut att vi borde ha en IAP så här i början, om inte annat så tills vidare. Men först tycker jag vi löser det här med medlemmar på varandras öar. Såg att vi hade en till medlem på samma ö också, visste inte det heller innan. Sry att jag har så dålig koll, det händer så mycket här i början plus att vi ligger mitt i ett hjältemodigt självmordskrig i epsi ;)

/CCC

CCC den 2011-04-20 kl 22.00
UUU är iaf villig till en kompromiss
"UUU har skrivit följande:
Det här är jag beredd på: Att jag får ha min by ifred tills jag byggt 2 nya i "vårt område, där efter kan de få ta den utan motstånd.

Det låter väl ändå som en hygglig deal? de har ju sagt från början att de skall ta de som finns i deras område.

Vad säger du? Det förlorar ni ju egentligen inget på, han bygger upp den åt er tills han har två andra städer i vårat område sen är det bara att plocka den, uppgraderad och fin :)

Skäms lite faktiskt, känns som att vi har lurat stackars UUU. Han frågade tydligen DDD om han behövde oroa sig för er och han sa att det är lugnt mellan oss :/


Lothoria idag kl 17.52
Ni blåste honom ganska grovt skulle man nog kunna säga. Att utlova att någon går säker från oss utan att höra sig för med någon uppsatt inom våra led känns lite skevt.
Vad gäller att ha en IAP på g så finns det viss sanning i det hela.
Jag har sagt som så att vi inte kommer att teckna några som helst förbund i starten då vi vill gå ut med fria tyglar för att tex kunna ta hand om städer som UUU's.
Men har även sagt att vi skall höras när man har en bättre översikt på hur upplägget på servern blir och tala om ett IAP eller dylika då.
Så som du ser fanns det en förvarning redan där om att anfall skulle förekomma mot sådana som fanns på vårt område.
Och vad gäller poängrekryteringen så är det ord från WWW's egen mun och ingenting som jag har fått för mig. Alltså tog jag det som fakta att det genomförts eftersom att grundaren av alliansen faktiskt sa att det hade skett.
Vad gäller UUU kompromiss så skulle jag snarare kalla det ett erbjudande. För tror nog att om vi vill så tar vi den staden med eller utan hans medvilja.
Men ska lägga fram det hela för alliansen och be dem yttra sig om det.
(Kommer inte förbjuda anfall under förhandlingar då det kan påverka beslutet)
 

DeletedUser378

Guest
CCC idag kl 00.19
Ok, det må vara sant att vi har kickat någon eller några för att ta in starkare/mer erfarna spelare, men det har då varit under kontrollerade och noga övervägda former. Tyckte det lät på dig som att vi har kört desperata massrekryteringar för att stiga i poäng vilket vi absolut inte gör.

Var ju en del som blev fel och som missuppfattades i den här affären, hoppas att ni inte har fått ett dåligt intryck av vår allians eller av mig. Det är väl sånt här som händer i förvirringen som råder i början av en värld, inte minst när det närmar sig påsk.
Jag skulle även kalla eran plötsliga attack mot UUU för ett misstag då det ger ett ganska dåligt första intryck. Särskilt då ni skriver på eran alliansprofil att ni är en fredlig allians. En seriös och fredlig allians brukar väl oftast ta till diplomati innan man skickar tanklösa rensningar mot spelare som tillhör en annan seriös/stark allians.

Nog tror jag ni kan ta hans stad med eller utan hans medvilja, men inte utan konsekvenser så som grovt försämrade relationer och kanske till och med hindrar ett potentiellt fint och givande förbund mellan våra allianser. För att inte tala om eran spelare på vårt område som vi, till skillnad från er, inte har anfallit ännu tack vare god kontakt med varandra på forumet och att vi tänker genom möjliga konsekvenser innan vi agerar. Glöm inte att ta med det när du skriver om detta i ert forum.

MVH


Lothoria idag kl 17.05
Tänka sig att till och med diplomaten i den enda alliansen som jag ansåg var någorlunda seriös utöver min egen inte kan se helheten i vår alliansprofil.
Läs den igen och fundera på hur allvarligt menad den är. Och eftersom du även har erfarenhet av spelet så vet du antagligen vilka flera i vår allians är och då är fråga den.
Hur fredliga är de spelarna vi har hos oss? Svar: 90% av dem är allaround warriors och gör inget annat än att kriga på sina servrar och vi tänker göra detsamma även här.
Formuleringen med fredlig allians är skrivet med enorm ironi då detta om du inte har noterat det är ett krigsspel som går ut på att kriga.
Och vi ämnar spela spelet på dess fulla bredd och det innefattar en hel del krigande.

Att du missuppfattade vad jag skrev har jag inga som helst problem med men anser att du som diplomat och en del i er ledning borde ha koll på vad som händer i er allians och därigenom veta när vad jag säger är sant.

CCC idag kl 17.22
Jag förstår att eran profil är ironisk, "Särskilt då ni skriver på eran alliansprofil att ni är en fredlig allians. En seriös och fredlig allians brukar väl oftast ta till diplomati innan man skickar tanklösa rensningar mot spelare som tillhör en annan seriös/stark allians." detta var också skrivet med en viss ironi. Ffs kan du sluta haka upp dig på småsaker i mina meddelanden och vinkla allt till din fördel och istället bara fokusera på vad jag försöker säga??? Jag försöker skriva seriöst och diplomatiskt med dig men du verkar inte ta in någonting jag berättar eller frågar! Kan du till exempel någon gång svara på vad exakt som är meningen med eran spelare på vårt område?? Vad är det för vits att jag ska med vänlighet förklara mig för dig gång på gång när vi ändå inte kommer någon vart


Lothoria idag kl 17.57
Vad vår rödvita vän gör på ert område får du fråga honom om eftersom han ansökte till oss redan från start och då innan jag börjat ha kontakt med er grundare igm.
Och ska du börja ta till en otrevlig ton så kan jag lika gärna föra den här konversationen med er grundare som verkar vara en betydligt mer sansad person och som faktiskt svarar på tal.
Och tyckte du sa att han skulle vara borta under påsken? Jag får då fortfarande pm av honom var dag som går.
Och det är du som för det här samtalet vidare eftersom det är du som vill ha ut något ur det hela?

Vad gäller UUU's erbjudade om en kompromiss så fick han ett nytt alternativ till lösning skickat till sig via pm av OOO om jag förstått det hela rätt.
Och som det ser ut så tickar klockan och det är ni som har tiden mot er i det här. Så kom upp med en lösning som vi kan acceptera och sluta vela. Det är ändå du/ni som vill ha ut något ur den här diskussionen.

CCC idag kl 18.28
När har jag inte svarat på tal om jag får fråga? Det är snarare du som aldrig svarar på tal, exempelvis det här med RRR.

"WWW har skrivit följande:
Hej kära medlemmar,

Kommer tyvärr vara lite offline under påsk eftersom jag ska upp och hälsa på min mormor, kommer inte kunna vara inne mer än 1gång om dagen"

Det var detta jag hade läst. Jag har redan märkt att han är online du behöver inte tala om det för mig.

När, om jag får fråga, har jag förlorat humöret innan alldeles nyss? Trots spydigheten och oviljan att samarbeta i alla dina meddelanden har jag fortsatt att vara diplomatisk och tillräckligt vänlig. Men om du hellre håller den här konversationen med WWW så gärna för mig.

OOO's meddelande såg jag, det var grymt omoget och löjligt måste jag säga, det var många som fick sig ett gott skratt här på forumet och började gissa angående hans ålder.

Det är inte bara vi som har att förlora på det här, jag har redan flera gånger dragit hur förödande detta är för framtida möjligheter och att ni likaså har en spelare på våran ö som vi kan slakta.

En lösning som ni kan acceptera har ni redan fått, UUU bygger upp staden så får ni den sen uppgraderad och utan motstånd istället för att hålla på och tigga bråk så här. I gengäld ger vi samma möjlighet till RRR.

"Det är ändå du/ni som vill ha ut något ur den här diskussionen." Skiter du/ni verkligen fullständigt i om ni får oss som ovänner redan såhär tidigt? Jag orkar inte längre upprepa allt jag har sagt gång på gång, vi kommer inte böna och be till er om det är vad ni tror.

Du tar inte in någonting jag säger. Fortsätt den här diskussionen med WWW

Här bytte vi över till grundaren för CN och de sparkade sin dåvarande diplomat för att sätta in en ny.

Lothoria idag kl 18.39
Eftersom din kära diplomat verkar ha fått ett nervöst sammanbrott så vänder jag mig till dig istället. Vet att du har ganska ont om tid som du vistas här inne just nu eftersom du är borta över påsken om jag förstått det hela rätt.
Så ber dig om en lösning som fungerar då vi inte gärna ser att vi låter er bygga upp en spelare mitt i vårt område.
Bara för att han inte är problem nu så betyder det inte att han inte blir det senare.

Men antar att du läst det mesta av det här redan. Men lika bra att samla det på en och samma plats.
Ser dock helst att jag slipper ha kontakt med mr CCC i fortsättningen. Det kan aldrig leda till något lovande. Skulle nog vilja säga att han antagligen inte är den mest passande som ni har för att vara diplomat. Jag kan säkert ha fel men på hans sätt vinner man inga förhandlingar.
Man kan inte öppna med att hota om saker för att sedan backa till att kompromissa och därefter hamna i det stadiet där man själv inte för förhandlingarna utan det är motparten som styr allt. Slutligen så kom vi till det nervösa sammanbrottet när allting rann över kanten.
Visst jag gjorde det svårt för honom men man måste testa folket omkring sig för att få reda på vad de går för. Sen är det inte så lätt att göra honom nöjd eftersom vi inte direkt ser att vi tjänar någonting på att gå med på vad han skriver.
Har vid ett flertal tillfällen fått höra från både ledning och medlemmar att sluta svara bara och helt enkelt bara låta er förklara krig om det är vad ni önskar.

Så får se om du och jag kan få fram något ur detta. Men som sagt klockan går.


Mvh/Lothoria

GGG idag kl 22.31
Hej kära Lothoria.

har hört om CCC's dumheter och vi avskaffade honom som diplomat och satte dit mej ist. och vi känner nog varann lite mer. från alfa då vi var i samma allians. men vet inte om vi är det nu.

men som sagt hans dumheter var inte meningen att det skulle hända. hörde att han var påväg att starta ett krig. men det vill ingen av oss. men kanske han själv.

det var väl snack om ett förbund i början av denna värld om jag inte minns fel?

kanske kan komma ett sånt med tiden.

men vi alla i Cosa Nostra ber hemskt mkt om ursäkt för hans betende. det skall inte upprepas då jag sitter här. har ni fått någon klagomål från någon annan spelare så skulle jag vilja veta det så ska jag ta tag i det på en gång.

Med vänliga hälsningar GGG, Diplomat i Cosa Nostra

Lothoria idag kl 22.52
Klagomål? Vi har väll ett par hos er som skickar vissa hos oss dryga meddelanden. Men eftersom DW redan yttrat att ni har dåliga och omogna medlemmar så var det väll inte mer än väntat.

Men skönt att slippa CCC iaf. Men du får tacka honom från hestarna då han bjöd större delen av alliansen på ett väldigt gott skratt med sina inlägg.
Vad gäller våra problem så har vi det att vi har UUU mitt på vårt område där vi skulle vilja önska en utflytt så snart som möjligt. Eftersom det är en stad som vi helst ser i vår ägo på ett eller annat sätt.

Sen undrade RRR ironiskt nog vart de utlovade anfallen var någonstans?

Mvh/Lothoria

GGG idag kl 23.04
Det vet vi inget om. men som sagt det vi snackat lite om är att byta UUUs stad mot RRR's stad.
men frågan är hur det ska gå till isf. kan förstå att ni fått ett gott skratt av han då han inte är så mkt till Diplomat. som jag precis märkt på epsidon

Lothoria idag kl 23.10
Jag har inte snackat med någon om att byta bort RRR's stad och vad jag hört från RRR vilket innebär en del (sitter med honom på skype just nu) så har inte han heller det.
Han verkar ganska fäst vid sin stad skulle jag till och med säga.
Men sen så har ni faktiskt 2 städer inne hos oss och Uffe är bara ena.
Men eftersom det är ni som jagar en diplomatisk lösning betydligt mer än oss så lämnar jag över ansvaret hos er att komma upp med en fungera lösning som vi kan acceptera.
Kommer inte att utlysa någon frilejd medans vi för denna diskussion.

Avslutar där då resten inte är direkt roande ;)
 

DeletedUser

Guest
ggg idag kl 23.04
det vet vi inget om. Men som sagt det vi snackat lite om är att byta uuus stad mot rrr's stad.
Men frågan är hur det ska gå till isf. Kan förstå att ni fått ett gott skratt av han då han inte är så mkt till diplomat. Som jag precis märkt på epsidon

HAHAHA Geggan sa han verkligen de där?? XD XD

Tack Loth för de tilläggen, man får ju skrattårar!
Undrar förresten vem den här idioten CCC är :eek:
 
Topp