Världen NU och dess krig som pågår!

DeletedUser

Guest
Som talesman för en utav de mindre allianserna så vill jag påpeka att det här är en utmärkt idé! Vi vill också vara med och spela, men som det ser ut nu så är det väldigt svårt.

Sen vill jag tillägga att en del utav de stora allianserna faktiskt låter mindre spelare flytta på sig och inte bara kör över dem. Detta är vi väldigt tacksamma för. :)

Ja det är bra att det finns vissa spelare/allianser som låter bli att gå all in för att nolla spelare. Men tyvärr är det inte alla som resonerar så. Spelet ska ju vara roligt och varken gynnar det spelvärlden och dess spelare eller innogames att spelare nollas i häxjakten som vissa allianser kör med. För vem vill spela på en värld där bara 3-4 toppallianser krigar eller till slut kör byggare bob stuket? ;)

Jag tycker att alla större spelare/allianser borde överväga deras krigande. Krig är spelet men kriga då emot jämnbördiga när ni tagit era lätta städer. För på sikt gynnar det alla. För hur roligt är det egentligen att köra 4-5 spelare plus eventuella förbund mot en och samma spelare och ta stad efter stad? är det inte roligare att kriga emot de som kan göra lite motstånd? ;) tycker topp allianserna borde överväga att låta mindre allianser få återhämta sig och fokusera på lite mer krig mellan varandra. Jag anser ju iallafall personligen att man ska kriga/erövra städer men man måste inte ta alla städer på en ö/ett hav direkt och ser man att man är överlägsen trots eventuellt motstånd så kan man ju erbjuda spelaren en tid att förflytta på sig sen när de ser att spelaren har 1-2 städer på ny plats javisst tuta och kör igen. Då blir han/hon ju inte nollad.

Vore faktiskt roligt att se någon från topp allianserna kommentera denna tråd. För vi alla vill väl ha roligt på denna värld oavsett vän/fiende? ;) Ni i topp allianserna kanske har lite förslag så vi får världen att blomstra och vara en rolig värld att spela på? ;)
 

DeletedUser1558

Guest
Två saker, för det första är inte detta "ryktestråden, för det andra, DU lämnade alliansen helt utan grund eller anledning, jag bad dig i ett par PM förklarar varför där du skrev "sparcus är en rättskaffens man tyckte det var sorgligt med folk man inte kunde lita på,därför slutade jag" den 24/10.
Jag frågade igen då vad du menade och om något va oklart och konstigt så ville jag gärna höra det, har fortfarande inte hört eller sett vad du menade utan får istället se ett sånt här skitsnack igen från dig här?!!?
Det är ju jävligt enkelt att kasta ur sig skit men då får du stå för det oxå, så ta det gärna här, jag vet hur vår allians funkar och vilka som är med och jag tar oerhört illa upp när jag ser sån skit!
Under mina 4 år i detta spelet så har jag ALDRIG haft att göra med en spelare som kastar ur sig sån skit, så som sagt, du har din chans nu o förklara vad du menar, annars förväntar jag mig en kraftig ursäkt.
Under mina mina år i detta spelet så har jag ALDRIG haft o göra med en spelare som snackar mer skit än dig,förmodligen har du inte sagt ett sant ord under hela din nu-tid,du ä nog den som lurat mest folk i jakten på kronan,ryktas det
 

DeletedUser2960

Guest
Med tanke på allt snack som går omkring just nu så vill jag förtydliga att det var Solexus som gav oss tid och stöd att flytta på oss. Våra städer råkade ligga på en strategiskt viktig ö och Solexus bestämde sig för att ta städerna. De kontaktade oss och bad om ursäkt för att de behövde ta våra städer.

Under hela processen var alla de olika spelarna jag kom i kontakt med väldigt trevliga. Vi fick gott om tid på oss att flytta och de hjälpte flera utav spelarna i min allians med resurser för att bygga upp de nya städerna.
 

DeletedUser

Guest
Med tanke på allt snack som går omkring just nu så vill jag förtydliga att det var Solexus som gav oss tid och stöd att flytta på oss. Våra städer råkade ligga på en strategiskt viktig ö och Solexus bestämde sig för att ta städerna. De kontaktade oss och bad om ursäkt för att de behövde ta våra städer.

Under hela processen var alla de olika spelarna jag kom i kontakt med väldigt trevliga. Vi fick gott om tid på oss att flytta och de hjälpte flera utav spelarna i min allians med resurser för att bygga upp de nya städerna.
Där ser man ju att det finns schysta spelare i solexus som jag skrivit i mina tidigare inlägg :), väldigt starkt gjort av dessa spelare och gjorde mer spelare så här så skulle vi få en bättre miljö samt roligare. :)
 

DeletedUser2040

Guest
Under mina mina år i detta spelet så har jag ALDRIG haft o göra med en spelare som snackar mer skit än dig,förmodligen har du inte sagt ett sant ord under hela din nu-tid,du ä nog den som lurat mest folk i jakten på kronan,ryktas det
Va????????
Vad snackar du om??????
Du får mer än gärna fråga mig VAD SOM HELST om vad f..n du vill..
Eller förresten, jag lägger inte mer energi på en sån som dig.
och för sista gången, detta är INTE ryktestråden.
 

DeletedUser1558

Guest
Va????????
Vad snackar du om??????
Du får mer än gärna fråga mig VAD SOM HELST om vad f..n du vill..
Eller förresten, jag lägger inte mer energi på en sån som dig.
och för sista gången, detta är INTE ryktestråden.
Om det inte är ett rykte så är det sanning,helt omöjligt att du spelat 4år-4h däremot,sämsta alliansen sedan grepo startade,orkar inte höra dig tjuta mer amatör
 

DeletedUser2853

Guest
Där ser man ju att det finns schysta spelare i solexus som jag skrivit i mina tidigare inlägg :), väldigt starkt gjort av dessa spelare och gjorde mer spelare så här så skulle vi få en bättre miljö samt roligare. :)
håller med
 

DeletedUser2961

Guest
To be, or not to be amatör

...däremot förstår ja inte vad du gör i den kanske falskaste alliansen grepolis någonsin skådat....amatör
Genom sig själv känner man andra, ryktas det...fel ingen ryktes tråd, bekräftas det! :p

Då jag bara funnits på Grepolis i snart 4 (timmar) och lyckats undgå allm forumet så kanske jag måste förstå att vissa spelare faktiskt enbart lever för detta spel och kanske måste få ur sig sin galla då de misslyckats med att nå målet att riva ner en allians, där de trott att några anfall skulle få alliansen att vika ner sig och upphöra, lämnat viktiga info till anfallarna för att själv bli fredad, stulit åt sig råvaror, struntat i bröder som blöder i revolt, har några delade internetdelningar, men annars helt ok spelare. För en annan som bara kör ett konto, och är naiv och litar på det folk säger...joo, jaa då är man nog en..."amatör"! Men hellre en stolt amatör, som låter mindre fiender vara, ger alla spelare svar med respekt, än att bli som "dagens" grepospelare; Jag spelar för att vinna, om inte...för att sabba...!
 

DeletedUser1558

Guest
Genom sig själv känner man andra, ryktas det...fel ingen ryktes tråd, bekräftas det! :p

Då jag bara funnits på Grepolis i snart 4 (timmar) och lyckats undgå allm forumet så kanske jag måste förstå att vissa spelare faktiskt enbart lever för detta spel och kanske måste få ur sig sin galla då de misslyckats med att nå målet att riva ner en allians, där de trott att några anfall skulle få alliansen att vika ner sig och upphöra, lämnat viktiga info till anfallarna för att själv bli fredad, stulit åt sig råvaror, struntat i bröder som blöder i revolt, har några delade internetdelningar, men annars helt ok spelare. För en annan som bara kör ett konto, och är naiv och litar på det folk säger...joo, jaa då är man nog en..."amatör"! Men hellre en stolt amatör, som låter mindre fiender vara, ger alla spelare svar med respekt, än att bli som "dagens" grepospelare; Jag spelar för att vinna, om inte...för att sabba...!
Du svamlar så mycket att ja förstår inte vad du skriver,Sparcus kan man lita på,du däremot är falskare än wolf,du ä den enda som inte bygger mur på en alliansö,givetvis för att du ske ge bort staden,,bara kolla din historik så förstår man,så snacka inte massa dravel med mig,förresten var ja den som ledde defflistan när ja spelade hos er,tyvärr blev jag vilseledd av er men genomskådade erat katastrofalt dåliga skådespeleri
 

DeletedUser

Guest
Sparcus, var kommer all din ilska ifrån?
Blev du vald sist?
Fick du inte plats i sandlådan?
Blev du nekad medlemskap i Solexus?

Vad det än var så är du ganska jobbig i dina kommentarer.
Man kan faktiskt vara trevlig mot dem man krigar mot!
 

DeletedUser1558

Guest
Sparcus, var kommer all din ilska ifrån?
Blev du vald sist?
Fick du inte plats i sandlådan?
Blev du nekad medlemskap i Solexus?

Vad det än var så är du ganska jobbig i dina kommentarer.
Man kan faktiskt vara trevlig mot dem man krigar mot!
okey du har rätt,ja ska skärpa mig
 

DeletedUser

Guest
Vill be er att höja nivån på inläggen i denna tråden.

När ni funderar på att skriva ett inlägg så försök tänka att det ska vara sakligt och inte en rad av pajkastningar.
 

DeletedUser1595

Guest
Kan vi inte istället fokusera på vilka krig som pågår? Hur ser det ut i Nu? För min app verkar inte funka. Inga inkommande anfall någon gång....
 

DeletedUser2832

Guest
Så är det nog för många :(

Tror jag haft 5 anfall max på mig denna värld :/
 

DeletedUser2943

Guest
Så är det nog för många :(

Tror jag haft 5 anfall max på mig denna värld :/
Kanske inga anfall mot dig,men från dig kom det hela tiden. Däremot sägs det att man kanske råkade hamna lite mitt i smeten när man startade ;)
 

DeletedUser1595

Guest
Kanske inga anfall mot dig,men från dig kom det hela tiden. Däremot sägs det att man kanske råkade hamna lite mitt i smeten när man startade ;)

Skulle ha startat tidigare då. De enda anfall jag får är från den ruskige Nugge. Ibland 68 slungor, ibland 5 bs..
 

DeletedUser

Guest
Haha nej den kan vara kvar, kan ju prata om vad som verkar vara ett litet intresse i din allians att komma in i 66an ;)
 
Topp