Världen NU och dess krig som pågår!

DeletedUser

Guest
Vill ta upp en viktig del i denna värld som många säkert har tänkt/små pratat eller haft livliga diskussioner om. Dvs. Denna värld och situationen som råder.

Är ingen gnällspik men har någon av de allianser som idag massivt tar stad efter stad och går in för att nolla spelare tänkt på att ni dödar spelglädjen hos så många? dvs. till slut blir denna värld som övriga världarna där fåtal allianser finns kvar och är aktiva resten är mer eller mindre borta. Och hur kul är det att växa och krossa allt utan motstånd? Är det inte roligare att ha en spelvärld där det finns möjligheter att både utvecklas i förbund/fiende osv?

Ja jag vet att Grepolis är ett strategi/krigsspel men för det behöver man inte gå all in för att krossa de som redan är nere på sina bara knän. Och visst man vill ha mer så är det och det förstår jag med. Men innan ni anfaller spelare ta en funderar ordentligt är målet att bara ha 2-4 stora allianser som slåss inom ett par veckor? Eller vill ni ha en mer öppen möjlighet med denna spelvärld?

Tänk på att världen pågår länge inte ett par veckor till.

Så med detta sagt tycker jag ALLA större allianser som går på de svagare 24/7 kanske skulle fundera på vad som sker sen när ni nollat alla på de platser ni nu bestämt er för att ha? Kanske är dags att ta en världs IAP ett par veckor och låta balansen återfås?

Jag tycker det är ett roligt spel men man måste även vara godhjärtad och tänka längre än näsan räcker hur man vill ha världen innan man kör på som fanken ;). Vet flera som tröttnat på att de stora allianserna idag tillåter varandra växa utan att sätta stopp för varandra. Men ni kanske tycker det är roligare att slå ut de mindre och på så vis i slutändan bara ha 3-4 stora allianser kvar inom ett par veckor?

Så med detta hoppas jag att alla tar sig en funderare för som det är nu är inte hållbart för denna världsöverlevnad (rolighet att fortsätta spela).

Gnäller inte men man måste inse faktumet i alla revolter och allt motstånd man krossar. Det innebär ju på sikt att alla extremt duktiga spelare som satsar mycket pengar/tid blir ensamma kvar. Men kanske är det som är målet?
 

DeletedUser1166

Guest
Håller helt med dig där RokiG. Visst är det kul att växa, men tror vi alla tycker det är roligare att kriga på riktigt, inte mot massa småspelare.

Tur du är en större RokiG ;)

Väl Mött / Noxxic
 

DeletedUser1558

Guest
Håller också med dig,däremot förstår ja inte vad du gör i den kanske falskaste alliansen grepolis någonsin skådat,Hehe va säger du nu gamle vapendragare,ryktas det
 

DeletedUser

Guest
dawen90 Kul att håller med mig om det ;) Stor vette fasen om jag är men allt är ju relativt :)

Sparcus: Kul att du håller med mig om det jag skrev. Sen att du anser att alliansen jag tillhör är falsk vet jag inte vad du grundar på. Men för min del kvittar det i vad folk anser om olika allianser. Målet med mitt inlägg är att försöka få de stora hajarna att tänka till att även hajarna behöver små fiskarna annars dör de ut kort och gott. Men att du ogillar alliansen du tillhört är tråkigt att höra.
 

DeletedUser

Guest
Jag håller med dig i stort.
Dock kan du aldrig bortse från det faktum att alla allianser vill freda sitt område så fort som möjligt.
Det är ju exakt det vi försökte med när vi mosades i BF.

Tyvärr går man på pumpen ibland och då letar man upp nya områden där man kan växa upp igen.
Det finns exempel där allianser flyttar på sig, hittar lugna områden och börjar klättra i listorna igen.
Dock är NU ganska liten som värld (tycker jag iaf) så det kan vara svårare här.

Hursom ska man bete sig som folk oavsett om man erövrar eller förlorar städer.
 

DeletedUser

Guest
Jag håller med dig i stort.
Dock kan du aldrig bortse från det faktum att alla allianser vill freda sitt område så fort som möjligt.
Det är ju exakt det vi försökte med när vi mosades i BF.

Tyvärr går man på pumpen ibland och då letar man upp nya områden där man kan växa upp igen.
Det finns exempel där allianser flyttar på sig, hittar lugna områden och börjar klättra i listorna igen.
Dock är NU ganska liten som värld (tycker jag iaf) så det kan vara svårare här.

Hursom ska man bete sig som folk oavsett om man erövrar eller förlorar städer.

Klart det är så som du skriver. Men att gå på allt man anser är ivägen utan att ge spelare/allianser chansen att förflytta sig tar enbart död på spelet, Speciellt när de inser att försvaret som dyker in i de städer med revolt blir klenare då kanske man ska fundera vill jag verkligen utplåna denna spelare/allians? Eller ska jag ge dem en chans att förflytta sig och på så vis är jag en sann och god krigare?
 

DeletedUser

Guest
Klart det är så som du skriver. Men att gå på allt man anser är ivägen utan att ge spelare/allianser chansen att förflytta sig tar enbart död på spelet, Speciellt när de inser att försvaret som dyker in i de städer med revolt blir klenare då kanske man ska fundera vill jag verkligen utplåna denna spelare/allians? Eller ska jag ge dem en chans att förflytta sig och på så vis är jag en sann och god krigare?

vore ju fantastiskt ifall det skulle vara så,att alla gav varandra en 2 chans.
dock ligger det mkt i som jag läst i tidigare inlägg på forumen att det är svårt med tilliten,hur vet man att man inte får kniven i ryggen senare om man låter den här alliansen växa osv.
men sedan tjänar ju alliansen som blir attackerad på detta i kp så är man envis så ser jag bara vinst från båda i det här men om spelaren bara har 1 stad så borde man definitivt vissa respekt/empati och åtminstone låta han växa en del så vidare han/hon inte är en inaktiv spelare,Är min åsikt iaf men vi är ju alla olika i hur vi tänker.
 

DeletedUser

Guest
vore ju fantastiskt ifall det skulle vara så,att alla gav varandra en 2 chans.
dock ligger det mkt i som jag läst i tidigare inlägg på forumen att det är svårt med tilliten,hur vet man att man inte får kniven i ryggen senare om man låter den här alliansen växa osv.
men sedan tjänar ju alliansen som blir attackerad på detta i kp så är man envis så ser jag bara vinst från båda i det här men om spelaren bara har 1 stad så borde man definitivt vissa respekt/empati och åtminstone låta han växa en del så vidare han/hon inte är en inaktiv spelare,Är min åsikt iaf men vi är ju alla olika i hur vi tänker.

Jo men tex, skulle den starka alliansen ge den svagare alliansen chansen att förflytta sig inom tex. 1 vecka så är det ju betydligt schysstare än att bara köra över. Och skulle den lilla alliansen bjuda upp till dans så får de ju stå sitt kast för den skillnaden mellan de starka och de svaga går inte att komma ifrån så vill de ta städerna så gör de nog det ändå och på så vis om detta scenario skulle uppstå så har ju alliansen/spelarna ifråga gjort bort sig. Så jag anser nog att man ska tänka till lite grann. Speciellt om man tagit ett x-antal städer på löpande band. Men det är ju bara min åsikt. ;)
 

DeletedUser2040

Guest
Håller också med dig,däremot förstår ja inte vad du gör i den kanske falskaste alliansen grepolis någonsin skådat,Hehe va säger du nu gamle vapendragare,ryktas det
Två saker, för det första är inte detta "ryktestråden, för det andra, DU lämnade alliansen helt utan grund eller anledning, jag bad dig i ett par PM förklarar varför där du skrev "sparcus är en rättskaffens man tyckte det var sorgligt med folk man inte kunde lita på,därför slutade jag" den 24/10.
Jag frågade igen då vad du menade och om något va oklart och konstigt så ville jag gärna höra det, har fortfarande inte hört eller sett vad du menade utan får istället se ett sånt här skitsnack igen från dig här?!!?
Det är ju jävligt enkelt att kasta ur sig skit men då får du stå för det oxå, så ta det gärna här, jag vet hur vår allians funkar och vilka som är med och jag tar oerhört illa upp när jag ser sån skit!
Under mina 4 år i detta spelet så har jag ALDRIG haft att göra med en spelare som kastar ur sig sån skit, så som sagt, du har din chans nu o förklara vad du menar, annars förväntar jag mig en kraftig ursäkt.
 

DeletedUser1166

Guest
Två saker, för det första är inte detta "ryktestråden, för det andra, DU lämnade alliansen helt utan grund eller anledning, jag bad dig i ett par PM förklarar varför där du skrev "sparcus är en rättskaffens man tyckte det var sorgligt med folk man inte kunde lita på,därför slutade jag" den 24/10.
Jag frågade igen då vad du menade och om något va oklart och konstigt så ville jag gärna höra det, har fortfarande inte hört eller sett vad du menade utan får istället se ett sånt här skitsnack igen från dig här?!!?
Det är ju jävligt enkelt att kasta ur sig skit men då får du stå för det oxå, så ta det gärna här, jag vet hur vår allians funkar och vilka som är med och jag tar oerhört illa upp när jag ser sån skit!
Under mina 4 år i detta spelet så har jag ALDRIG haft att göra med en spelare som kastar ur sig sån skit, så som sagt, du har din chans nu o förklara vad du menar, annars förväntar jag mig en kraftig ursäkt.

Du verkar inte ha spelat så mkt på delta, eller följt trådarna här när det brann ordentligt i knutarna :p

Tillbaka till ämnet; Jag håller med om att man skall låta folk få andra chanser, och framför allt detta jagandet på att nolla spelare. Ofta har man ngn by lite längre bort för att ha en "backup", att ta denna skulle enbart vara i syfte att förstöra. Detta tkr jag inte är okej. Att man sedan kör offensiver mot spelare har ju med taktik att göra och är i mina ögon helt okej. Kontentan är väll att man absolut kan plocka x-antal städer av samma spelare, så länge det inte är riktat mot individen, utan det görs på ett schyst sätt.

Eftersom de flesta här är välkända GPare så tror jag säkert ni alla fått ett brev av en nybörjare som frågar varför man anfaller eller vädjanden om att sluta anfalla mm. Personligen slutar jag inte anfalla bara för PMets skull, är man med i leken får man leken tåla. Däremot jagar jag inte samma person till världens ände för att plocka nästa stad som denne grundar, det hade inte vatt okej, enligt mig iaf.
 

DeletedUser

Guest
Nu ska vi ju inte glömma dock att det under servrarnas gång funnits spelare som med sitt bedrövliga beteende faktiskt förtjänat att få en massa ingamepisk.

Men de flesta här verkar väl vara överens, jag håller med Koffe.
Låt oss få tillbaka den gamla goda känslan i communityt när vi hade en skypekanal för hela servern.
När vi drack pilsner på helgerna och garvade läppen av oss!
 

DeletedUser1595

Guest
Nu ska vi ju inte glömma dock att det under servrarnas gång funnits spelare som med sitt bedrövliga beteende faktiskt förtjänat att få en massa ingamepisk.

Men de flesta här verkar väl vara överens, jag håller med Koffe.
Låt oss få tillbaka den gamla goda känslan i communityt när vi hade en skypekanal för hela servern.
När vi drack pilsner på helgerna och garvade läppen av oss!


Det är därför jag gillar dig! :)
 

DeletedUser2853

Guest
Håller med koffe och wiskey.
Detta är ett spel man spelar för ha roligt, kan vi inte kriga hedersamt och spela glatt istället för krossa folk som är mycket mindre än en själv och pigga upp stämningen?
Istället för kasta förolämpningar fram och tillbaka. Vem vinner på det?
(bara en vädjan)

Kriga väl
 

DeletedUser1166

Guest
Ja, vi verkar absolut på samma plan här. Saknar också serverchatten och den gemytliga miljön där ens FI var lika trevliga som allysarna.
 

DeletedUser

Guest
Om ni vill kan jag skapa en sån neutral plats för er.

Ni får ansvaret att sprida den på Nu så ingen blir utanför och hjälpas åt att bjuda in folk.

Om ni önskar.
 

DeletedUser2861

Guest
Om ni vill kan jag skapa en sån neutral plats för er.

Ni får ansvaret att sprida den på Nu så ingen blir utanför och hjälpas åt att bjuda in folk.

Om ni önskar.

Det ryktas om att Olga älskar att spamma skypegrupper och därför gärna skapar nya ;)
 

DeletedUser

Guest
Jag lovar att inte vara med er massor utan vara den som kan lägga in människor som inte nödvändigtvis vill dela kontaktuppgifter med någon annan haha. Men visst hörs jag i de kanaler jag hör hemma, haha.
 

DeletedUser2960

Guest
Som talesman för en utav de mindre allianserna så vill jag påpeka att det här är en utmärkt idé! Vi vill också vara med och spela, men som det ser ut nu så är det väldigt svårt.

Sen vill jag tillägga att en del utav de stora allianserna faktiskt låter mindre spelare flytta på sig och inte bara kör över dem. Detta är vi väldigt tacksamma för. :)
 
Topp