Värld Iota - vad vill du ha för inställningar?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
<style>.ws { width: 400px; border: 1px solid #DED3B9;} .ws th { width: 40%; font-weight: bold; background: none repeat scroll 0 0 #EFE6C9; } .ws td { background:none repeat scroll 0 0 #F8F4E8; }</style><div style="padding: 0 5px 0 5px"><table class="ws"><tr><th>Hastighet:</th><td>3.0
</td></tr><tr><th>Enhetshastighet:</th><td>3.0
</td></tr><tr><th>Nattbonus:</th><td>01.00-06.00
</td></tr><tr><th>Nybörjarskydd:</th><td>7 dagar
</td></tr><tr><th>Alliansgräns:</th><td>70
</td></tr><tr><th>Erövringssystem:</th><td>Revolt
</td></tr><tr><th>Moral:</th><td>Nej
</td></tr><tr><th>Gudar:</th><td>Alla
</td></tr></tbody></table>
 

DeletedUser

Guest
Då jag vill ha en aktiv värld så kommer detta:

<style>.ws { width: 400px; border: 1px solid #DED3B9;} .ws th { width: 40%; font-weight: bold; background: none repeat scroll 0 0 #EFE6C9; } .ws td { background:none repeat scroll 0 0 #F8F4E8; }</style><div style="padding: 0 5px 0 5px"><table class="ws"><tr><th>Hastighet:</th><td>4.0
</td></tr><tr><th>Enhetshastighet:</th><td>3.0
</td></tr><tr><th>Nattbonus:</th><td> Nej
</td></tr><tr><th>Nybörjarskydd:</th><td>5
</td></tr><tr><th>Alliansgräns:</th><td>25 mer för mkt mindre förlite (vill även ha maxgräns till allierade till max 2)
</td></tr><tr><th>Erövringssystem:</th><td> Spelar ingen roll..
</td></tr><tr><th>Moral:</th><td>Nej...
</td></tr><tr><th>Gudar:</th><td>Alla..
</td></tr></tbody></table>

Vill även ha en Admin som kan ge mer svar än "rensa Cockies"...
Är det för mkt begärt av vår kära gaffel att fixa fram? :)

Så en hjältevärld borde ha sett ut ;)
Och så med bra mycket högre krav, baserade på hur bra man har spelat och inte bara hur länge.
 

DeletedUser

Guest
När kommer denna värld vara klar? Jag har frfågat det förut men inte fått något svar så jag frågar igen.
 

DeletedUser4

Guest
När kommer denna värld vara klar? Jag har frfågat det förut men inte fått något svar så jag frågar igen.

Inget planerat för tillfället, så det är därför vi inte kan besvara din fråga.

Vi försöker helt enkelt vara ute i tid med att hämta in åsikter och förslag, sedan så ska det summeras och diskuteras.

Världar annonseras runt 7 dagar innan de öppnar, så kör på den tumregeln så slipper du sömnlösa nätter. :D
 

DeletedUser2469

Guest
hastighet: 3.0
enhetshastighet: 2.0
nattbonus: 23:00-05:00
nybörjarskydd: 7 dagar
alliansgräns: 50
erövringssystem: Revolt
moral: Nej
gudar: Alla
 

DeletedUser

Guest
<style>.ws { width: 400px; border: 1px solid #DED3B9;} .ws th { width: 40%; font-weight: bold; background: none repeat scroll 0 0 #EFE6C9; } .ws td { background:none repeat scroll 0 0 #F8F4E8; }</style><div style="padding: 0 5px 0 5px"><table class="ws"><tr><th>Hastighet:</th><td> 2
</td></tr><tr><th>Enhetshastighet:</th><td>2.5
</td></tr><tr><th>Nattbonus:</th><td>Nej
</td></tr><tr><th>Nybörjarskydd:</th><td> 21 dagar
</td></tr><tr><th>Alliansgräns:</th><td>25
</td></tr><tr><th>Erövringssystem:</th><td>Revolt
</td></tr><tr><th>Moral:</th><td>Nej
</td></tr><tr><th>Gudar:</th><td>Alla som finns
</td></tr></tbody></table>
 

DeletedUser458

Guest
En ny värld låter kul kan man vara med från början i virrvarrvet hehe.

Röstningen:
<div style="padding: 0 5px 0 5px"><table class="ws" border="2 px">
<tbody>
<tr><th>
Hastighet:</th><td>2.0
<br></td></tr><tr><th>
Enhetshastighet:</th><td>2. 0
<br></td></tr><tr><th>
Nattbonus:</th><td>22:00-06:00
<br></td></tr><tr><th>
Nybörjarskydd:</th><td>5 dagar
<br></td></tr><tr><th>
Alliansgräns:</th><td>50
<br></td></tr><tr><th>
Erövringssystem:</th><td>Belägring<br>
</td></tr><tr><th>
Moral:</th><td>Nej<br></td></tr><tr><th>
Gudar:</th><td>Alla som finns
<br></td></tr>
</tbody>
</table>
<br><table width="90%" border="5 px">
<tbody>
<tr><th>
Nybörjarskydd:</th><td>
5 dagar och nästkommande Måndag.
Dvs.
Ex. 1 Börjar du på onsdag blir det (5dagar) tor>fre>lör>sön>(dag5) Måndag
Ex. 2 Börjar på en Fredag (11dagar) lör>sön>mån>tis>(dag5)ons>tor>fre>lör>sön> [/I][/U] Måndag
</td></tr><tr><th>

Erövringssystem:</th><td>

Tror att de som endast spelat på Revolt röstar automatiskt på det alternativt, precis som alla som spelade på Alfa inte ville lämna det gamla systemet.

Belägring:
Detta är min personliga favorit för det är mer känsla i det mer spänning att se om man kommer igenom man satsar allt på ett kort och kör på och tajmar in stöd att landa på sekunden.
Tjänar massa KP då man håller staden och ägaren försöker bryta belägringen, riktiga KP fester


Revolt
Känns som Jaha, fick igång revolt och skickar,(lite på automatik)..
Behöver inte bry sig om stöd eftersom det måste startas revolt och man missar massa KP under tiden man har alternativet "Belägring"

Så gällande röstningen på den delen anser jag lite alternering.
Ni startar relativt ofta nya servrar och har dem igång länge.
Så varför inte ta varannan på så sätt kan man stanna kvar på sin ex. Revolt server till nästa igen öppnar. Kan ju som det ser ut i dagsläget ha två världar igång hela tiden eftersom det finns 4 faktiskt 5 med hjälte världen inräknad världar igång

<br></td></tr>
</tbody>
</table>
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1915

Guest
Gör en speed värld nu Gaffel … Orka med alla sega världar som tar 5 miljoner år för o gö ngt vettigt …
 

DeletedUser2469

Guest
Bygg vackra städer,
slut kraftfulla allianser,
åkalla gudarnas makt,
erövra världen!

det borde alla försöka sig på! :cool:
 

DeletedUser

Guest
Ja, det skulle vara kul med en speed värld, det kräver mera aktivitet och det är det som är roligt.
 

DeletedUser4

Guest
Gör en speed värld nu Gaffel … Orka med alla sega världar som tar 5 miljoner år för o gö ngt vettigt …

Vi gjorde faktiskt ett försök på speed-värld för ungefär ett år sedan, tyvärr så krävde det så mycket prestanda att våra servrar inte klarade av det. Grepolis är rätt grafiskt krävande och med en massa klick som en speed genererar så är det idag tekniskt omöjligt. Men man ska aldrig säga aldrig, så vi får väl hålla tummarna att det kan komma i framtiden. =)
 

DeletedUser1290

Guest
<style>.ws { width: 400px; border: 1px solid #DED3B9;} .ws th { width: 40%; font-weight: bold; background: none repeat scroll 0 0 #EFE6C9; } .ws td { background:none repeat scroll 0 0 #F8F4E8; }</style><div style="padding: 0 5px 0 5px"><table class="ws"><tr><th>Hastighet:</th><td>4
</td></tr><tr><th>Enhetshastighet:</th><td>3
</td></tr><tr><th>Nattbonus:</th><td> Nej
</td></tr><tr><th>Nybörjarskydd:</th><td>3
</td></tr><tr><th>Alliansgräns:</th><td>50
</td></tr><tr><th>Erövringssystem:</th><td>Revolt
</td></tr><tr><th>Moral:</th><td>Aktivt - men försvinner när spelaren uppnått 20 000p
</td></tr><tr><th>Gudar:</th><td>Alla
</td></tr></tbody></table>

Startas helst efter sommaren.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
<style>.ws { width: 400px; border: 1px solid #DED3B9;} .ws th { width: 40%; font-weight: bold; background: none repeat scroll 0 0 #EFE6C9; } .ws td { background:none repeat scroll 0 0 #F8F4E8; }</style><div style="padding: 0 5px 0 5px"><table class="ws"><tr><th>Hastighet:</th><td>1.5
</td></tr><tr><th>Enhetshastighet:</th><td>2
</td></tr><tr><th>Nattbonus:</th><td> Ja 00-06
</td></tr><tr><th>Nybörjarskydd:</th><td>3 dagar
</td></tr><tr><th>Alliansgräns:</th><td>50
</td></tr><tr><th>Erövringssystem:</th><td>Belägring
</td></tr><tr><th>Moral:</th><td>Aktivt - men försvinner när spelaren uppnått 20 000p
</td></tr><tr><th>Gudar:</th><td>Alla inkl Artemis
</td></tr></tbody></table>


Mitt önskemål är att enhetshastigheten är snäppet högre än världshastigheten, så för min del spelar det ingen roll om det är (värld 2 enhet 2.5).
Varför jag tycker detta är enligt följande!
Marknad, handel inom alliansen idag är under all kritik inom GP. Om det tar lite längre tid att producera varor så blir det inte lika enkelt att producera enheter heller. Kontentan blir att, har man inte huvudet med sig med dessa inställningar så förlorar man mer enheter än man hinner bygga upp igen. Detta kräver förhoppningsvis mer handel, mer hjärna och framför allt mer lagspel..... Inte bara lagspel som det är idag, vid off eller deff!

Nu vet inte jag om dessa inställningar jag skrev in är som gjorda för min tanke men hoppas ni förstår vad jag menar?
 
Senast redigerad av en moderator:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp