Värld Iota - vad vill du ha för inställningar?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser4

Guest
Vilka inställningar vill du ha? Motivera gärna så mycket det bara går.

Det finns inga garantier att det blir som just du vill, men vi vill fortfarande höra dina tankar och idéer.

Här medföljer en mall:

<style>.ws { width: 400px; border: 1px solid #DED3B9;} .ws th { width: 40%; font-weight: bold; background: none repeat scroll 0 0 #EFE6C9; } .ws td { background:none repeat scroll 0 0 #F8F4E8; }</style><div style="padding: 0 5px 0 5px"><table class="ws"><tr><th>Hastighet:</th><td>1.0 till 4.0
</td></tr><tr><th>Enhetshastighet:</th><td>0.1 till 3.0
</td></tr><tr><th>Nattbonus:</th><td>Ja / Nej
</td></tr><tr><th>Nybörjarskydd:</th><td>Hur många dagar?
</td></tr><tr><th>Alliansgräns:</th><td>Hur många? 10 till 70.
</td></tr><tr><th>Erövringssystem:</th><td>Revolt / Belägring
</td></tr><tr><th>Moral:</th><td>Aktivt - Tid?
</td></tr><tr><th>Gudar:</th><td>Alla? 4 st - Vilka?
</td></tr></tbody></table>
Krav: Alla förslag som går över gränserna på mallen, tas bort från tråden.

Vi hoppas att vi är ute i bra tid, då vi förr i tiden har varit lite för tidiga med sådana här trådar och lite för sena.

Tack på förhand för era förslag.
 

DeletedUser

Guest
<style>.ws { width: 400px; border: 1px solid #DED3B9;} .ws th { width: 40%; font-weight: bold; background: none repeat scroll 0 0 #EFE6C9; } .ws td { background:none repeat scroll 0 0 #F8F4E8; }</style><div style="padding: 0 5px 0 5px"><table class="ws"><tr><th>Hastighet:</th><td>3.0
</td></tr><tr><th>Enhetshastighet:</th><td>3.0
</td></tr><tr><th>Nattbonus:</th><td>Nej
</td></tr><tr><th>Nybörjarskydd:</th><td>3
</td></tr><tr><th>Alliansgräns:</th><td>70
</td></tr><tr><th>Erövringssystem:</th><td>Revolt
</td></tr><tr><th>Moral:</th><td>vet inte
</td></tr><tr><th>Gudar:</th><td>Alla
</td></tr></tbody></table>
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Ganska lik det förslaget innan men lite ändringar.

Hastighet: 3.0
Enhetshastighet: 3.0
Nattbonus: 00:00 - 06:00
Nybörjarskydd: 7
Alliansgräns: 20
Erövringssystem: Belägring
Moral: Nej
Gudar: Alla

Jag undrar även när den här servern kommer att komma/släppas, jag förstår att ni inte kan säja exakt men på ett ungefär.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Hastighet: 3.0
Enhetshastighet: 3.0
Nattbonus: 00-07
Nybörjarskydd: 7
Alliansgräns: 25
Erövringssystem: Revolt
Moral: 1 månad
Gudar: Alla
 

DeletedUser

Guest
Vad menar dom med moral? Moral är väl hur mycket extra anfalls poäng man får i ett anfall mot en annan spelare, eller?
 

DeletedUser1915

Guest
Hastighet: 4.0
Enhetshastighet: 4.0
Nattbonus: 02.00-06.00
Nybörjarskydd: Nej
Alliansgräns: 50
Erövringssystem: Revolt
Moral: Nej
Gudar: Alla (Även Artemis)
 

DeletedUser

Guest
Vad menar dom med moral? Moral är väl hur mycket extra anfalls poäng man får i ett anfall mot en annan spelare, eller?

Att en mindre spelare har skydd mot en större genom moral. Den större spelaren får lägre moral mot små och förlorar mer trupper i anfall.
 

DeletedUser

Guest
Hastighet: 4.0
Enhetshastighet: 3.0
Nattbonus: 01 - 06
Nybörjarskydd: 4
Alliansgräns: 50
Erövringssystem: Nya (Revolt)
Moral: Aktivt - 2 Månader
Gudar: Alla
 

DeletedUser

Guest
Gaffel - Jag undrar bara hur ni använder de här förslagen som vi spelare lägger upp här? Använder ni det som en exakt mall när ni bestämmer inställningarna, som ett ungefärligt mått på vad spelarna vill ha eller kollar ni bara på detta ifall det väger mellan två olika inställningar och ni är osäkra på vilken ni bör välja?
Och vilka andra faktorer spelar in när ni bestämmer er?

Tror inte jag lägger något eget förslag på inställningar den här gången, kommer troligtvis inte spela på den här servern.
 

DeletedUser4

Guest
Gaffel - Jag undrar bara hur ni använder de här förslagen som vi spelare lägger upp här? Använder ni det som en exakt mall när ni bestämmer inställningarna, som ett ungefärligt mått på vad spelarna vill ha eller kollar ni bara på detta ifall det väger mellan två olika inställningar och ni är osäkra på vilken ni bör välja?
Och vilka andra faktorer spelar in när ni bestämmer er?

Tror inte jag lägger något eget förslag på inställningar den här gången, kommer troligtvis inte spela på den här servern.

Hej CheddarBob.

Vi sammanställer ett ungefär på vad ni spelare föreslår och ser till hur det passar vår variationsfaktor och annat. Mitt mål är att göra världarna så inriktade på det ni vill ha och sedan så får min chef komma med det som passar företaget och vad som är viktigt utifrån ekonomiska synvinklar. Jag förstår att ni vill ha snabba världar utan något strul eller klydd som vi säger i Skåne.

Men mycket av det vi frågar er om, är det vi vill försöka nå så mycket som det bara går. T ex: om vi släpper en långsam värld, kan nästa därigenom bli snabbare och så jämför vi de funktioner och försöker ha en övertygande variation i slutet på dagen. Det viktiga här är att ni spelare berättar om era åsikter, fast jag förstår att motivationen kan gå upp och ner p.g.a de besluten som blir tagna, så vill jag övertyga er om att jag kommer göra mitt yttersta för att ge er JUST de inställningar NI vill ha.

Eftersom Theta (eftersom Iota är en "Warrior World", dvs inte Hjältevärld) var en "långsam" värld med hastighet 2, hoppas jag på en snabbare och en mer varierad inställning i slutändan. Något som vi mer eller mindre inte har likadant på någon utav de äldre världarna. Så jag hoppas nu, trots att du inte känner för att skriva, så ber jag dig ändå att överväga det en gång till för att ge mig material att gå på.

Hoppas på framtida resultat som ska visa att det jag säger, är det jag jobbar för. =)
 

DeletedUser

Guest
<style>.ws { width: 400px; border: 1px solid #DED3B9;} .ws th { width: 40%; font-weight: bold; background: none repeat scroll 0 0 #EFE6C9; } .ws td { background:none repeat scroll 0 0 #F8F4E8; }</style><div style="padding: 0 5px 0 5px"><table class="ws"><tr><th>Hastighet:</th><td>4.0
</td></tr><tr><th>Enhetshastighet:</th><td>3.0
</td></tr><tr><th>Nattbonus:</th><td>Nej
</td></tr><tr><th>Nybörjarskydd:</th><td>Inget
</td></tr><tr><th>Alliansgräns:</th><td>20
</td></tr><tr><th>Erövringssystem:</th><td>Belägring
</td></tr><tr><th>Moral:</th><td>Moral aktivt i 1 månad efter det att en spelare startat.
</td></tr><tr><th>Gudar:</th><td>5 alla utom Athena, men kasta gärna in han den nya killen. (Ingen tycker om Athena)
</td></tr></tbody></table>
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser176

Guest
<style>.ws { width: 400px; border: 1px solid #DED3B9;} .ws th { width: 40%; font-weight: bold; background: none repeat scroll 0 0 #EFE6C9; } .ws td { background:none repeat scroll 0 0 #F8F4E8; }</style><div style="padding: 0 5px 0 5px"><table class="ws"><tr><th>Hastighet:</th><td> 4.0
</td></tr><tr><th>Enhetshastighet:</th><td>1.5
</td></tr><tr><th>Nattbonus:</th><td> 12-06
</td></tr><tr><th>Nybörjarskydd:</th><td> 1 dag
</td></tr><tr><th>Alliansgräns:</th><td> 25
</td></tr><tr><th>Erövringssystem:</th><td> Belägring
</td></tr><tr><th>Moral:</th><td> aktivt 1 månad efter spelaren startat
</td></tr><tr><th>Gudar:</th><td> alla
</td></tr></tbody></table>
 

DeletedUser

Guest
Hastighet: 4.0
Enhetshastighet: 3.0
Nattbonus: 01:00-06:00
Nybörjarskydd: 4
Alliansgräns: 40
Erövringssystem: Revolt
Moral: NEJ
Gudar: Alla
 

DeletedUser

Guest
Hej CheddarBob.

Wall of text.

Ok tack för svaret. Bara för att förtydliga så tänkte jag låta bli att skriva ett eget förslag på inställningar enbart av den anledningen att jag inte tänker spela på servern, inte alls för att jag tvivlar på att mitt inlägg kan göra skillnad, att jag är missnöjd med tidigare inställningar etc.
 

DeletedUser

Guest
Till dig Zigvard;) Jag gillar Athena, hon är bra när man får anfall emot sig för då kan man gunsta "vishet" och då kan man se vhur många trupper som anfaller. "Hjältemod" är också ganska bra för då blir markenheterna 10% starkare i
 

DeletedUser2204

Guest
Hastighet: 4.0
Enhetshastighet: 3.0
Nattbonus: 24.00- 06.00
Nybörjarskydd: 5
Alliansgräns: 50
Erövringssystem: Revolt
Moral: 20 Dagar
Gudar: Alla
 

DeletedUser2396

Guest
Hastighet:2.5

Enhetshastighet:2.0

Nattbonus:vet inte riktigt men tror mest på nej

Nybörjarskydd:1 vecka (7 dagar)

Alliansgräns:70 st

Erövringssystem:revolt

Moral:aktivt i 2 månader sen spelarn började spela

Aktivt - Tid?vet inte

Gudar:alla(5 st helst alla 6

det är vad jag tycker
 

DeletedUser285

Guest
Då jag vill ha en aktiv värld så kommer detta:

<style>.ws { width: 400px; border: 1px solid #DED3B9;} .ws th { width: 40%; font-weight: bold; background: none repeat scroll 0 0 #EFE6C9; } .ws td { background:none repeat scroll 0 0 #F8F4E8; }</style><div style="padding: 0 5px 0 5px"><table class="ws"><tr><th>Hastighet:</th><td>4.0
</td></tr><tr><th>Enhetshastighet:</th><td>3.0
</td></tr><tr><th>Nattbonus:</th><td> Nej
</td></tr><tr><th>Nybörjarskydd:</th><td>5
</td></tr><tr><th>Alliansgräns:</th><td>25 mer för mkt mindre förlite (vill även ha maxgräns till allierade till max 2)
</td></tr><tr><th>Erövringssystem:</th><td> Spelar ingen roll..
</td></tr><tr><th>Moral:</th><td>Nej...
</td></tr><tr><th>Gudar:</th><td>Alla..
</td></tr></tbody></table>

Vill även ha en Admin som kan ge mer svar än "rensa Cockies"...
Är det för mkt begärt av vår kära gaffel att fixa fram? :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp