Värld Eta 2011-07-22

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser4

Guest
Värld Eta. Andra världen med version 2.0, så var först med att inviga och prova de nya inställningarna!

Startdatum:
Fredag 22:e Juli mellan 12.00 och 16.00!
(imorgon)

Jag ska härmed informera er om en ny och spännande spelfunktion som vi skulle vilja implementera på alla nya världar, till att börja med värld "Eta" som är på väg. Den nya funktionen kommer vara rekryteringshalvering.

För 20 guld kommer du kunna halvera rekryteringstiderna i kasernerna och hamnen (liknande byggnadshalveringen i senaten).

Så, varför implementerar vi denna funktion?
Efter en premiumanalys har vi kommit fram till att byggnandshalveringen är en av de mest använda premiumfunktionerna. Vi väntar oss liknande resultat med rekryteringshalveringen. Med denna nya funktion vill vi vara helt öppna. Vår strategi är att göra drastiska förbättringar i spelet med hjälp av framgångarna från denna nya funktion. Detta kommer gynna både spelarna och utvecklarna, eftersom detta kommer utveckla spelet naturligt och erbjuda en fantastisk spelupplevelse.

Att bygga en enorm armé på några sekunder är inte möjligt eftersom det finns en begränsning för rekryteringshalvering som är något komplex, jag ska försöka förklara den så gott jag kan:


Formel: (Byggtid för enhet x "20 sekunder")- *gången tid för att utföra halvering* = icke halveringsbar tid
"20 sekunder": Beror på spelhastighet: Speed 1 - 20 sekunder, Speed 2 - 10 sekunder, Speed 3 - 5 sekunder
*gången tid för att utföra halvering*= tiden det tar mig att klicka på halveringsfunktionen innan jag nästan når 0 sekunder.

Exempel 1: 10 svärdsmän. Det tar 5 minuter att bygga en svärdsman (spelhastighet 1)

-Formel: (Byggtid för enhet x 20 sekunder)- gången tid för att utföra halvering = icke halveringsbar tid
-Formel: (10 x 20 sekunder)- gången tid för att utföra halvering = icke halveringsbar tid
-Formel: 3min och 20 sekunder- 15 sekunder för att utföra halvering = icke halveringsbar tid
-Formel: 3min och 05 sekunder = icke halveringsbar tid

Sammanfattning: Det skulle normalt sett ta 50 min (5min x 10 enheter) att bygga 10 svärdsmän. Jag kommer nu använda halveringsfunktionen. Jag kan inte halvera tiden under 3min och 05 sekunder, och måste därför vänta minst 3min och 05 sekunder.

Exempel 2: 80 Hopliter. Det tar 10 minuter för en hoplit (spelhastighet 1)

-Formel: (Byggtid för enhet x 20 sekunder)- gången tid för att utföra halvering = icke halveringsbar tid
-Formel: (80 x 20 sekunder)- gången tid för att utföra halvering = icke halveringsbar tid
-Formel: 26min och 40 sekunder- gången tid för att utföra halvering = icke halveringsbar tid
-Formel: 26min och 40 sekunder- 15 sekunder för att utföra halvering = icke halveringsbar tid
-Formel: 26min och 25 sekunder = icke halveringsbar tid

Sammanfattning: Det skulle normalt sett ta 13 timmar och 20 minuter (10min x 80 enheter) att bygga 80 Hopliter. Jag kommer nu använda halveringsfunktionen. Jag kan inte halvera tiden under 26min och 25 sekunder, och måste därför vänta minst 25min och 25 sekunder.

Därför kan inte enorma arméer byggas på sekunder. Denna formel och kravet på resurser borde vara tillräckligt för att balansera spelet för icke premiumanvändare.


Inställningar

<style>.ws { width: 400px; border: 1px solid #DED3B9;} .ws th { width: 40%; font-weight: bold; background: none repeat scroll 0 0 #EFE6C9; } .ws td { background:none repeat scroll 0 0 #F8F4E8; }</style><table class="ws"><tbody><tr><th>Hastighet:</th><td> 4.0
</td></tr><tr><th>Enhetshastighet:</th><td> 1.45
</td></tr><tr><th>Nattbonus:</th><td> Aktivt, 02-08 (6h)
</td></tr><tr><th>Nybörjarskydd:</th><td> 4 dagar
</td></tr><tr><th>Alliansgräns:</th><td> 35
</td></tr><tr><th>Erövringssystem:</th><td> Nya - Revoltbaserat.
</td></tr><tr><th>Moral:</th><td> Inte aktiverat.
</td></tr><tr><th>Version:</th><td> 2.0 + den nya guden Hades!
</td></tr></tbody></table>
ps. Första världen med version 2.0 som inte har moral åtminstone. ds

Vänliga Hälsningar,
Ert Grepolis Team

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp