Tyst minut!

DeletedUser2861

Guest
Någon blev sur..
http://puu.sh/lli8p/70de3574b3.jpg

Och sedan Larsthai. Läste du det jag skrev så säger jag att detta står oss nära. Jag är fullt medveten om alla andra kriser runt om i världen. Men detta hände nära oss... Men du kanske behöver läsglasögon ;) Vad vet jag :p

Så vitt jag kommer ihåg var det ingen tyst minut vid katastrofen i skolan i Trollhättan.... eller var det inte tillräckligt många som var inblandade?

Genom att ändra vårt agerande gör vi precis som terroristerna vill. Men genom att fortsätta som vanligt visar vi att vi sörjer och inte accepterar deras fruktansvärda agerande.

Men skulle man nu vilja demonstrera på något sätt vore det väl smartare att kontakta alla ledare och göra en överenskommelse. Istället för att precis som terrorister gör, tvinga på andra sitt eget sätt att tänka. Man kan ju nästan börja fundera om det finns nån annan anledning till att ni vill vara anfallsfria i kväll ....

btw, var det inte ikväll det var en stor fotbollsmatch mellan Sverige och Danmark?
 

DeletedUser3343

Guest
Jag respekterar att ni har kommit överens om vapenvila! men det är inget som Inno har påvisat! därför är det ganska grundlöst att gå ut med ett sådant önskemål, även om det är för den goda saken skull! det måste vara väl förankrat för att det skall få det resultat som ni önskar.

Ja justeja. Du har inte påvisat detta. För det ryktas ju att du är en del av "det". Så då är det klart att du tar dig friheten och skriver på det sättet. Förståeligt.
 

DeletedUser

Guest
Jag respekterar att ni har kommit överens om vapenvila! men det är inget som Inno har påvisat! därför är det ganska grundlöst att gå ut med ett sådant önskemål, även om det är för den goda saken skull! det måste vara väl förankrat för att det skall få det resultat som ni önskar.

Bara du som anser detta vad alla ser så du e nog ensam i denna frågan "Larsthai" eller vem du nu e.
För lars hade aldrig skrivit det du skriver.

Men visa du den sidan o fördärva riktiga lars anseende på GP.
 

DeletedUser3343

Guest
Så vitt jag kommer ihåg var det ingen tyst minut vid katastrofen i skolan i Trollhättan.... eller var det inte tillräckligt många som var inblandade?

Genom att ändra vårt agerande gör vi precis som terroristerna vill. Men genom att fortsätta som vanligt visar vi att vi sörjer och inte accepterar deras fruktansvärda agerande.

Men skulle man nu vilja demonstrera på något sätt vore det väl smartare att kontakta alla ledare och göra en överenskommelse. Istället för att precis som terrorister gör, tvinga på andra sitt eget sätt att tänka. Man kan ju nästan börja fundera om det finns nån annan anledning till att ni vill vara anfallsfria i kväll ....

btw, var det inte ikväll det var en stor fotbollsmatch mellan Sverige och Danmark?

Ingen tog initiativet till det då. Men nu har vi gjort detta.
Sedan angående Trollhättan. Det finns de som blir skjutna i Sverige utan att någon reagerar. Nu dör det över 100 st i Frankrike och det är terrorister som gör det. Är lite skillnad.
Man kan inte tvinga någon till något men medkänsla har väl alla? Eller jag trodde iaf.
Jo det vore egentligen smartare som du säger GG. Men nu gjorde ingen det. Det är inte ett sånt scenario nu. Utan det är som det är.
 

DeletedUser

Guest
Så vitt jag kommer ihåg var det ingen tyst minut vid katastrofen i skolan i Trollhättan.... eller var det inte tillräckligt många som var inblandade?

Genom att ändra vårt agerande gör vi precis som terroristerna vill. Men genom att fortsätta som vanligt visar vi att vi sörjer och inte accepterar deras fruktansvärda agerande.

Man kan ju nästan börja fundera om det finns nån annan anledning till att ni vill vara anfallsfria i kväll ....

btw, var det inte ikväll det var en stor fotbollsmatch mellan Sverige och Danmark?

Dra dessa paralleller är ju bara sjukt.
 

DeletedUser2483

Guest
Herregud vad ni spårar ur här....

Det är frivilligt detta och självklart ska inte folk känna sig tvingade inför en sådan sak. Så om LS vill anfalla idag så har de rätt att göra det.
MEN kom ihåg då ni som anfaller att folk kanske inte är i sina egna sinnesjag då det kan finnas kopplingar inför detta och deras temperament inte stämmer överens.

GG tror du totalt misstolkat allt detta... Terrorism och mord står nära varandra men det finns vissa skillnader. Det fanns tysta minuter för det som hände i Trollhättan. Det jag vill komma fram till är att man kan inte sitta och jämföra sånna här saker för att få sin poäng rätt.
Jag tycker det är bra att folk tar seriöst på sånt här och känner att det finns hopp. Därför tänker jag inte vara den som stoppar när folk visar empati utan uppmuntra det och kanske kan flera fall som du syfta på i Trollhättan bli mera uppmärksammat för dig och flera.

Sen detta handlar inte om att ge vad terroristerna vill... Detta är för att visa medkänsla för offren och inget mera. Ingen här sitter och länkar klipp eller förmedlar vad som hänt. Det enda folk gör är att de visar att de bryr sig.

Sen dina sista punkter är så pinsamma att du ens nämner här att jag inte tänker lägga mera krut än att säga: lägg ner med sånt snack i en sådan här tråd. Vill du diskutera din dumma jämförelse med terrorism och folk som vill försöka göra något gott kan du och jag snacka på pm så ska jag förklara för dig hur det funkar här i världen.
 

DeletedUser3392

Guest
Heder till dig Jamson, du satte verkligen bulls-eye på darttavlan!
smiley_emoticons_thumbs-up_new.gif
smiley_emoticons_thumbs-up_new.gif
 

DeletedUser3343

Guest
Jo det är intressant när man går iväg en sväng och sedan läser allt ännu en gång och ser att man spårat ur. (barnet inom mig blev lite ja ni vet ^^ )
Vilket det inte var meningen skulle hända.

Men man kan inte tro att alla tar detta lätt. Utan lite utrymme bör man ge alla när en sådan här stor sak händer som är så nära oss som det faktiskt är. Det inser alla. Jag säger då inte att alla saker som händer i kriget i Syrien m.m. inte är viktigt. Det påverkar oss inte på samma sätt är det jag menar.

Men man gör som man vill. Det är inget Inno har sagt till om. Det stämmer till hundra.
Men om nu en allians skriver att de tar vapenvila med alla just idag pga allt detta så står man för det man gör under den dagen mot den alliansen, då den alliansen troligen kommer ge tillbaka för det.
 

DeletedUser2878

Guest
Ja du har rätt i sak.

Dock har Invictus meddelat de infört vapenvila idag.

Så att LS anfaller i detta läge är förkastligt i sig.

Då många säkert redan planerat annat då ledningen gått ut med vad som gäller.

Håller inte med här.
Hade det varit viktigt för BB att detta ska hållas på hela servern, borde kontakt ha tagits med samtliga allianser. Då hade ni fått reda på att LS inte står bakom detta.
Återigen, alla hanterar sina tankar/sorg och/eller känslor olika.
Har man stor sorg och inte orkar med GP, då respekterar i alla fall jag dessa privata önskemål om fred tills SL kickat in. Men en dag utan anfall. Det lägger jag aldrig på medlemmarna i LS.
Vi spelar spel. Låt oss göra det, för att orkar med att tackla en usel verklighet.
 

DeletedUser

Guest
Skall det behövas föras aggresiva diskussioner kring detta?

Ett mycket vackert initiativ av BB som väljer att föreslå en fredsdag för servern. Vi i Invictus valde att hedra denna fredsdag, just för att kunna fokusera på annat idag än att ständigt behöva ducka i ett spel man kanske inte alltid har tid för. Som Jamson sade, många kan alltså behöva detta efter ett sådant fruktansvärt skeende i en stad många av oss har många relationer och minnen till.

Att vissa allianser inte valde att göra detta, är inget fel då det inte är ett obligatorisk arrangemang. Vad jag dock reagerar på är att vissa inte respekterar de som tagit detta beslut vars syfte endast är att visa respekt. Anfall hur mycket ni vill, men visa empati och respekt för de som valt detta -i en generaliserad term.

Och Green Goblin, öppna endast munnen när vad du skall säga är mer vackert än tystnad.

Mvh,
Sea
 

DeletedUser3150

Guest
Vi borde hedra de som dog igår i terrorattentatet i Paris. Så varför hetsar vi emot varandra?

Att mena att det är respektlöst att andra anfaller under en "fredsdag" som inte annonserats av InnoGames eller förmedlats via pm till alla ledare för de stora allianserna, och där också bekräftats av dessa, är respektlöst enligt mig. Om en sådan fredsdag skulle genomföras utav oss spelare, måste alla allianser med slagkraft få reda på detta. För alla läser trots allt inte forumet.
Endast Blå Brigad, Invictus och The North har bekräftat att man deltar i fredsdagen. Misslyckande? Ja.
Så nästa gång, vänligen skriv pm till alla toppallianser så att vi slipper sitta här och kasta skit på varandra.
För det är inte denna dag värd.
 

DeletedUser2878

Guest
Jag säger då inte att alla saker som händer i kriget i Syrien m.m. inte är viktigt. Det påverkar oss inte på samma sätt är det jag menar.

Tycker inte du ska generalisera alldeles för mycket. Geografisk närhet är inte detsamma som känslomässig närhet. Speciellt inte i tider då vi har många människor i vårt land som härstammar från Syrien, Irak mm. Det är väldigt terroristutsatta länder där vi har många medmänniskor i Sverige som har en relation och förmodligen släkt.

I sak har jag inget emot BB:s initiativ, det kändes rätt för dem. Men det var mycket dåligt förankrat och då blir det så här.
 

DeletedUser2861

Guest
Och Green Goblin, öppna endast munnen när vad du skall säga är mer vackert än tystnad.

Mvh,
Sea



Det är såna här kommentarer skapar aggressiva diskussioner ..... I Sverige har vi yttrandefrihet men den gäller tydligen bara när man yttrar "rätt". Tragiskt men sant.

Eftersom ni inte verkar ha "läst" vad jag skrivit ska jag försöka analysera det åt er.

Min åsikt är att terrorister utför sina fruktansvärda dåd för att få uppmärksamhet. Med att ändra våra vanliga rutiner ger vi dem precis det dom vill ha, uppmärksamhet. Därför tycker jag att det är bättre att fortsätta som vanligt men det behöver inte innebära att man inte på något sätt respekterar eller stöttar offren.
Precis som Lars skrev sker det många fruktansvärda saker på många platser i vår Värld idag. Frankrike och Libanon är ett par, Trollhättan är en annan. Så fort en människa dödas eller skadas på grund av åsikter är det en typ av terrorism. Och för mig spelar inte antalet någon roll utan just bara att det sker.

I något inlägg skrev någon att det var respektlöst att anfalla för de kanske hade andra planer under det de ensamma bestämt att det skulle vara en fredsdag. Och det var just den kommentaren jag syftade på när jag skrev min avslutande mening.

Dessa ovan är mina åsikter. Kommentera gärna dem med vettiga argument men låt personangrepp och simpla kommentarer som att det ex är bara idioti eller liknande, stanna på tangentbordet.

Tack för ordet!
GG
 

DeletedUser2483

Guest
Jag läste ditt tidigare inlägg och höll inte med på de punkter du analyserade igen för att underlätta.

Ja det är en stor del för att få uppmärksamhet de gör dessa hemskheter och detta är en svår fråga när man börjar jämföra vad som är okej och inte att vissa sitt medlidande för de drabbade.
En reaktion kräver en motreaktion och vi som gjorde detta gjorde det inte för att lyfta fram terrorismen alls(det var ni andra som nu börjar diskutera det och ger den debatten de vill) utan vi ville ge och visa vårt stöd till dem som blev drabbade.
Detta var frivilligt och förstår fortfarande inte varför folk gastade upp sig här som de gjorde.

Fast om du upplever att det händer en massa hemska saker dagligen(som det gör jag vet) kanske du med ska försöka göra något för att förbättra det? Det BB gjorde var att uppmärksamma och visa empati samt att det är okej att visa hänsyn till de drabbade. Tänk på att det finns barn här med och inte enbart personer i högre åldrar.
Hur tror du att befrielsen av diktaturen i Egypten startade som exempel? Inte var det på grund av att man var tyst utan för att man sa ifrån i små skalor som senare blev större och fick hel världen att titta på.
Jämför detta med det som händer nu, vi kan inte uppmärksamma allt direkt för då hade folk tyckt det hela känns obehagligt och kanske valt att titta bort. Nu i små skalor växer inte terrorismen då det inte blir ett faktum så fort vi inte blir rädda och ändrar efter deras tycke. Det som växer är medlidande för det som hände i Paris. Detta ses av mig rätt positivt då det kan frammana att folk ser det som händer i resten av världen och vi kanske kan få ett stopp på det hela. Att sen jämföra mord och terrorism är rätt dumt då du inte kan göra det på detta vis. Det som hände i Trollhättan var tragiskt men inte terrorism(kanske har kommit nya uppgifter men innan fanns det inte något direkt motiv) och inte på grund av att det var färre som dog. Kolla på de mass skjutningarna i USA där det inte heller klassas som terrorism alltid(kan säkert finnas fall) utan istället för massmord.
Det finns en skillnad på terrorism och mord. Mord behöver inte innebära terrorism medans terrorism oftast innebär mord. Mord är när man berövar någons liv medans terrorism är när man vill injuta skräck och rädsla emot de civila offren för att tvinga fram politiska eller andra typer av förändringar. Detta är viktigt att ha i åtanke annars kommer ordet terrorism tappa sin mening om folk överanvänder det.

Det som är idiotiskt är att skriva i en tråd som är anpassad för att sörja de drabbade, bra eller dåligt upplägg spelar ingen roll. Där kan man inte jämföra det med terrorism när ämnet är för de som är drabbade ifrån riktig terror. Tycker du personligen använder det ordet för mycket och det tappar sin mening tack vare det i dina argument. Därför min reaktion att sitter man i en tråd måste man kunna respektera folk. Handlar om allmän vett. Du går väl inte in i kyrkan och beter dig liknande eller står på andras gravar bara för att det finns tak där för regnet? Tyckte det var otaktisk och osmakligt i mina ögon ditt tidigare inlägg och om du vill att "simpla kommentarer" inte skrivs så får du nog tänka efter innan du skriver något sådant.
Finns ingen bortförklaring för det utan enbart en ursäkt och hoppas du förstår varför folk reagerar som de gör.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2688

Guest
sent svar i know.

men VADFAN HAR HÄNDELSEN I PARIS MED GREPOLIS O GÖRA? INGET!

större skämt än NOPO o BB har jag aldrig sett!
 
Topp