Två världar

DeletedUser

Guest
Hejsan,

Ett förslag,

Varför inte ha två världar av varje värld ?

En för dom som vill gulda.
En för dom som inte vill gulda eller inte har råd till det.

Som det är nu,så får dom som guldar en stor fördel,blir färdig snabbare med sina städer och kan snabbare få fram trupper att attackera med eller att försvara med.
Världen blir snedvriden,den alliansen som guldar är alltid den som vinner världen.

Med guld kan man få första platsen på rankingen som spelare och allians men det kan inte dom som inte har råd till guld.
 

DeletedUser2496

Guest
Guld är bara en liten del av fördel man kan skaffa sig.
På Lambda va jag ledare för BOSS, vi va topp allians visst hade vi några som guldade lite, men vi va väldigt många som inte gjorde det och vi va ändå ledande från dag ett till servern stängde.
Anledningen till att vi va det va aktivitet och sammarbete.

Om du vill vinna en server måste du,
ett se till så att du är så aktiv som det krävs.
två ser till så du hamnar i en aktiv allians.

Har du lust/möjlighet t.ex att vara in 8-12h/ dag(?) för att hålla din egna produktion så hög som det kan behövas för att ligga i topp och klara sig länge.

Ser inte det allmänna guldandet som ett stort problem på .se då aktiviteten på många av dem som håller på med detta inte är avgörande för att skaffa sig extrema fördelar.
 

DeletedUser

Guest
Klart att aktivitet i alliansen är viktig.

Men jag kan ta några exempel,
Har man inget guld så har man bara 2 byggplatser,där man får vänta timmar innan man kan bygga mera.
Har man guld så har man 7 byggplatser och så kan mata på guld så man får bort väntetiden och köra in nytt på dom 7 byggplatserna,så visst tycker jag att guld är avgörande.
 

DeletedUser2843

Guest
Jag hade gärna haft en värld utan guld, eller en värld där alla hade lika mycket guld.

Jag tror dock att du överskattar vikten av guld. Man kan klara sig ganska bra utan guld. Min första värld spelade jag utan guld och då gick jag ändå upp till rank 33 i poäng trotts att jag började på servern 1-2 månader efter serverstarten. Var inte lika bra på spelet då som jag är nu heller

Jag tror inte heller att det kommer komma nån värld utan guld. Innogames är ett vinstdrivande företag och om du vill ha en värld utan guld måste du nog komma med ett förslag på hur de ska tjäna pengar på en sån värld. En månadskostnad kommer nog inte att funka eftersom det är för få som är villiga att betala. Reklam ger nog för lite pengar också, tror jag iaf.
 

DeletedUser

Guest
Guld gör eg. störst skillnad i starten. När man väl kommit igång och börjar ha 10-15 städer mattas fördelen av en del. Själv guldar jag, men jag har nog inte använt mer än 200 guld de senaste 2 veckorna..

Man får bruka gunsten flitigt och smart så klarar man sig bättre! :) Befolkningstillväxt och Rop från havet kortar ju produktionstiden till 50% så lägger man en sådan och matar in råvaror från andra städer för att fylla byggköerna klarar man sig bra ;) En hel MO-stad på servern Pi tar t ex 3-4 dar att få ut (i marktrupper, lägg till en dag om det ska byggas upp fullt med BS och transportskepp) om man gunstar och bunkrar råvaror.

Byggnadstiderna blir ju kortare ju högre nivå man har på senaten, så den brukar vara smart att driva upp högt så fort som möjligt. Sen kan man forska i senaten för kortare byggtid och billigare byggnader/marktrupper/båtar.

Går med andra ord ganska bra att klara sig utan guld, men det kräver lite mer tankekraft ;) 90:- sen ger dig 1500 guld, då kan du ha alla premiumfunktionerna i 1.5 månad. Så de är inte dyrt heller ifall man vill gulda till sig den fördelen heller :)
 

DeletedUser

Guest
Hade verkligen varit roligt med en värld utan guld!

Jag själv har spelat utan guld sedan "Beta" och har varit på top10 på nästan varje värld som jag spelat på och varit med o slagits med dom tuffa gubbarna ;) Har inte ens haft kapten och förvaltare och dom där sakerna...
Så det går absolut att ligga högt upp utan guld men som sagt, det vore kul med en värld utan guld så får man se hur bra alla guldgrisar verkligen är. :)
 

DeletedUser2832

Guest
Det har redan kommit förslag om världar utan guld/där alla får lika mycket guld

Där har det sedan tagit stopp då Innogames inte ville ha en sådan värld :(
 

DeletedUser

Guest
Ok,där fick vi svar på det förslaget,men jag anade nästan det.
 
Topp