Tre förslag

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Denna tråd består av tre förslag.

Notera att jag vet inte om någon redan har frågat efter det här eller om det är planerat att komma i en kommande uppdatering.

Första förslaget är "Skapa mapp funktionen".
Det innebär att man kan skapa en eller flera mappar i menyerna Meddelanden och Rapporter och döpa dem till eget tycke.
Detta medför en bättre ordning så man kan snabbare gå till/hitta det man söker efter.
Ex i Rapporter: Hitta spionrapporterna utan att behöva gå igenom alla andra rapporter med anfall och stöd etc.
Ex i Meddelande: Sortera viktiga meddelanden i en mapp eller spara konversationerna spelarvis eller hur man nu vill sortera.

Andra förslaget angår v2.0 och heter "Dra ut rutorna".
I version 2.0, eller 2.x, så kan man flytta runt alla rutor hur man vill i Grepolisfönstret.
Jag undrar om man kan ta det ett steg längre och även dra ut och in rutorna som man kan med de mesta program fönster på datorn.
Detta är inget stort problem för de flesta för de sitter med 24" datorskärmar(jag inräknad) och kan då öppna upp flera rutor som syns till fullo.
Men alla spelare har inte så stora skärmar utan måste kryssa ner ena rutan för att se på den andra rutan som var dold bakom.

Tredje förslaget kom jag på idag då jag testade den nya tabellfunktionen. Så vi kan kalla den för "Tabellfunktion Extended".
Det jag föreslår är att man i tabellen ska kunna länka BB-koder.
Kan vara en liten nyttig funktion tycker jag.

PS! Ska jag kanske lägga upp ett förslag/tråd istället?


Lämna gärna en kommentar om vad ni tycker om respektive förslag på förbättring :)
 

DeletedUser285

Guest
Denna tråd består av tre förslag.

Notera att jag vet inte om någon redan har frågat efter det här eller om det är planerat att komma i en kommande uppdatering.

Första förslaget är "Skapa mapp funktionen".
Det innebär att man kan skapa en eller flera mappar i menyerna Meddelanden och Rapporter och döpa dem till eget tycke.
Detta medför en bättre ordning så man kan snabbare gå till/hitta det man söker efter.
Ex i Rapporter: Hitta spionrapporterna utan att behöva gå igenom alla andra rapporter med anfall och stöd etc.
Ex i Meddelande: Sortera viktiga meddelanden i en mapp eller spara konversationerna spelarvis eller hur man nu vill sortera.

Andra förslaget angår v2.0 och heter "Dra ut rutorna".
I version 2.0, eller 2.x, så kan man flytta runt alla rutor hur man vill i Grepolisfönstret.
Jag undrar om man kan ta det ett steg längre och även dra ut och in rutorna som man kan med de mesta program fönster på datorn.
Detta är inget stort problem för de flesta för de sitter med 24" datorskärmar(jag inräknad) och kan då öppna upp flera rutor som syns till fullo.
Men alla spelare har inte så stora skärmar utan måste kryssa ner ena rutan för att se på den andra rutan som var dold bakom.

Lämna gärna en kommentar om vad ni tycker om respektive förslag på förbättring :)

Varför vill du ha dessa?..
Är du nOOb elle?
 

DeletedUser

Guest
Denna tråd består av tre förslag.

Notera att jag vet inte om någon redan har frågat efter det här eller om det är planerat att komma i en kommande uppdatering.

Första förslaget är "Skapa mapp funktionen".
Det innebär att man kan skapa en eller flera mappar i menyerna Meddelanden och Rapporter och döpa dem till eget tycke.
Detta medför en bättre ordning så man kan snabbare gå till/hitta det man söker efter.
Ex i Rapporter: Hitta spionrapporterna utan att behöva gå igenom alla andra rapporter med anfall och stöd etc.
Ex i Meddelande: Sortera viktiga meddelanden i en mapp eller spara konversationerna spelarvis eller hur man nu vill sortera.

Andra förslaget angår v2.0 och heter "Dra ut rutorna".
I version 2.0, eller 2.x, så kan man flytta runt alla rutor hur man vill i Grepolisfönstret.
Jag undrar om man kan ta det ett steg längre och även dra ut och in rutorna som man kan med de mesta program fönster på datorn.
Detta är inget stort problem för de flesta för de sitter med 24" datorskärmar(jag inräknad) och kan då öppna upp flera rutor som syns till fullo.
Men alla spelare har inte så stora skärmar utan måste kryssa ner ena rutan för att se på den andra rutan som var dold bakom.

Tredje förslaget kom jag på idag då jag testade den nya tabellfunktionen. Så vi kan kalla den för "Tabellfunktion Extended".
Det jag föreslår är att man i tabellen ska kunna länka BB-koder.
Kan vara en liten nyttig funktion tycker jag.

PS! Ska jag kanske lägga upp ett förslag/tråd istället?


Lämna gärna en kommentar om vad ni tycker om respektive förslag på förbättring :)


De två första förslagen är nog de sämsta jag någonsin hört. En ganska stor del av grepolis spelandet kretsar ju kring dessa punkter och att det inte automatiseras för mycket.

Tredje förslaget verkar vara som en bra idé men tror inte det går att fixa.
 

DeletedUser

Guest
Jag är inte bäst på GP och det antyder jag inte men jag tror att jag inte är sämst.

Jag är en person som gillar att ha ordning på grejer så jag tänkte dela med mig av några idéer jag hade. Om de uppskattas eller inte bryr jag mig inte om.
Om de skulle uppskattas så visst kanske de blir av, om inte så spelar det mig ingen större roll, jag spelar ju spelet fortfarande.

I första förslaget så ser jag inget som drastiskt ändras. Det är så att man själv lägger sina rapporter/meddelanden i den mapp man vill. Det var ingen fråga om automatik. Man måste gå igenom rapporterna för att sortera ut dem i den mapp man vill ha den i.
Man behöver inte skapa mappar om man gillar att alla rapporter ligger huller om buller och måste hitta rapporten som ligger på 10:e sidan.

Andra förslaget har ni inte gett någon konstruktiv kritik på så jag vet inte vad ni ser för fel på den. Angående exemplet så var det lite klent men vad är felet med att kunna anpassa rutornas storlek som man själv vill ha dem?
 

DeletedUser

Guest
3an. Menar du som < nowiki > < /nowiki > (varför kan jag inte skriva det utan mellanslag?) i Wikipedia?
 

DeletedUser

Guest
Så här ser det ut ifall jag gör en tabell med två rader och en kolumn.


[*]jJnte[/*]

[*]jJnte[/*]

Det jag menar är att man bör kunna lägga in BB-koder inom [*][/*]

[*][player]jJnte[/player][/*] eller något liknande.
 

DeletedUser

Guest
Jaså då måste det vara något jag missat, hur gör man?
 

DeletedUser

Guest
Ja där ser man, har inte upptäckt det. Då stryker vi förslag ett.

Tack för infon :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp