Toppallianser

  • Trådstartare DeletedUser3566
  • Start datum

DeletedUser3566

Guest
Här kan ni posta er lista över vilka allianser som toppar servern!
 

DeletedUser3448

Guest
Slänger ihop en liten Swim/Float/Sink. :)

1. Sticky fingers
Toppallians med många kända namn, här har vi en allians med potential att vara med till slutspurten. Blir roligt att se hur dem står emot när dem andra allianserna börjar sätta press. Lite finslipande i alliansen och få en stabil core så ska detta vara ett svårt territorium att ge sig på. SWIM

2. Namn?
Även här ser vi många gamla gamar som sitter på fina styrkor. Skulle själv säga att detta är den starkaste alliansen vi har på servern. Med spelare som Buse, Maximedus, Mendio och 5555g är detta en allians som inte backar mot någon. Ska bli roligt att se vad som händer mellan Namn? och sticky fingers och popcornen är redo sen start. SWIM

3. Söderbröder
Alliansen med flest medlemmar på servern. Känner igen vissa namn lite här och där men med ett poängsnitt på 3k är det inte mycket att hänga i granen. De är väldigt utspridda och har 40 medlemmar att hålla reda på får vi se hur det klarat sig om en månad. Blir roligt att se, men vet aldrig vad som kan hända. Hoppas att dem sätter igång och pressar och bygger en core. Men tror många försvinner och alliansen går samma öde som Twilight. SINK

4. Musketeers
Hmm Omicron? Njaaa, ibland kan man vill hitta på något nytt. Många namn jag sett tidigare men inte någon som sticker ut. Håller ut ett tag men tror att andra allianser slår till dem från alla håll och kan bli svårt. Samma som söderbröder får vi se om någon månad hur det ser ut. Spelarantalet är näst högst och poängsnittet lägre än söderbröder. Dock tror jag dem håller sig kvar lägre än söderbröder och ger en bra fight. FLOAT

5. White dragons
Min egen allians så kommenterar inte denna

6. PILU PILU PILU
Berra och Italienarna? Kända runt om på svenska servrar. Kanske inte alltid kända för något bra. Roligt iallafall att se dem då det blir en större server. Bra spelare finns och tror dem håller sig kvar ett tag på servern. Man vet aldrig vad italienare med berra kan hitta på. SWIM

7. Hjortronstället
Hjortronstället är en liten allians man inte hört vid sedan någon dag sedan, etablerar sig i hav 55 och har några spelare man känner igen. Har ingen aning hur det kommer gå. FLOAT

8. Juktas
Inget jag känner igen eller vet något om. Väldigt liten allians bara med någon enstaka stor spelare. SINK

9. Twilight imperium
Sink,sink,sink. Typiskt exempel på hur man inte ska göra en allians när en server startar.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser3356

Guest
trevlig lista jerry!..men starkaste allians får du nog ändra om
smiley_emoticons_viking.gif
smiley_emoticons_steckenpferd.gif
 

DeletedUser3680

Guest
Nåväl. Även om man skulle kunna tycka att de fantasilösa har en bättre uppställning än kladdfingrarna så lämnar deras ledare många frågetecken att räta ut. Jag menar, att leda superstjärnor som Malva, Legondra och Olius kräver ju en enorm erfarenhet och fingertoppskänsla. Har de det? Det återstår att se, men jag tvivlar.
 

DeletedUser3660

Guest
smiley_emoticons_bravo2.gif
smiley_emoticons_bravo2.gif
. Kul att vi får någon som kommenterar detta. Ja jag har väl mycket att bevisa antar jag
smiley_emoticons_mttao_schuetze.gif
 

DeletedUser3679

Guest
Tack dJUNGELJERRY för serverns första lista!
Riktigt roligt att läsa och riktigt roligt att spela tillsammans med många kända namn
smiley_emoticons_thumbs-up_new.gif
 

Legondra

Active Member
Nåväl. Även om man skulle kunna tycka att de fantasilösa har en bättre uppställning än kladdfingrarna så lämnar deras ledare många frågetecken att räta ut. Jag menar, att leda superstjärnor som Malva, Legondra och Olius kräver ju en enorm erfarenhet och fingertoppskänsla. Har de det? Det återstår att se, men jag tvivlar.
Vet inte ens vem du är (antagligen är du för feg för att köra på din riktiga nick), men har säkert gjort nått fint mot dig för att förtjäna denna fina kommentar, puss hej :)
 
Senast ändrad:

DeletedUser3681

Guest
Då ska jag göra ett försök på detta då ^^ Var ett tag sen så kan vara lite ringrostig. Siffrorna är tagna från när jag började skriva dem vid 17:30 17/10 så de är självklart inte exakt samma när ni läser detta ^^

1: White Dragons, 326837 Poäng, 20 Spelare
Den ledande alliansen på denna värld som har gjort ett kraftig uppryck i ranken efter förra veckans slut. De var med en allians som plockade åt sig spelare efter den omtalade "reformen" vissa pratar om vilket kan ses på både gott och ont beroende på vems ögon. För WD gav detta att de fick alliansens stridsmaskin i sina led vilket leder anfallsranken och kämpe ranken med mer än dubbelt än spelare nummer 2. Alliansen i sig är placerad i sydost av denna värld med ingen direkt konkurrent om området för tillfället.
Den stora frågan är om denna allians kan hålla ifrån sig de andra allianserna när de blir större och om de internt kan hålla sig samman för det gemensamma målet. Lite tidigt att ge en större utvärdering på en icke testad allians(mig själv) men ser fram emot att se vad de kan göra i framtiden =)

2: The New World, 324479 Poäng, 21 Spelare
Efter den stora "reformen" bildades det en allians bestående av 2 allianser och lite annat från annat håll. Detta var en ide om att igen köra samman spelare från dess forna tid på belägring trots att det saknar merparten av namnen som gjorde denna allians känd. Dock med de nya spelarna och de äldre medlemmarna har de lyckats ta sig in på världen nu med storm och tagit över området i nordväst där forna alliansen "namn?" låg. Finns rester där av spelare som inte valde samma väg och får se om de förhindrar denna maskins framfart. Ha stött på en hel del problematik genom detta och fick en måltavla på ryggen vilket resulterat i ett par viktiga städer i yttre kanterna har gått förlorat och troligtvis kommer fler städer förloras med. Den stora frågan man bör dock ställa sig är ifall de kan kompensera sina förluster med vad de vinner? Denna alliansen har från skillnad från WD blivit testad och med facit i hand kan man nog säga att det gått åt båda hållen men kanske förväntat? Får se hur denna allians står sig när de med är lika etablerade i ett område som de andra större.


3: Sticky Fingers, 253902 Poäng, 19 Spelare
En utav de allianser vilket fick på sig en hel del nya alliansbyten under den stora "reformen". De har ändå behållit sig på topp 3 och visat att de är en fungerande allians att inte underskatta. De har visat tydligt att de inte släpper sitt område och jagar i detta nu ut folk från deras öar med mål att skapa sig trygghet för deras medlemmar på sina öar. Det har varit en hel del känslor inblandat här och det har visat sig inte minst sagt på spelet men också i forumet. Lite utav en pajkastning har pågått och i viss mån är det kanske bra för att de visar att det finns en spänning och attraktion på världen att den ska vara vid liv. Dock får inte allt förekomma och det har väl varit en snackis om det stämmer eller ej. Oavsett är detta kanske den alliansen som krigar mest emot de i topp 3 skiktet genom att själva vara ledande i aktionerna(belägra) och hoppas på flera intiativ från denna allians i framtiden. Hoppas inte de avtar när/ifall de tar över sitt område igen. Denna allians har sitt område i sydväst och frågan är om de kommer gå emot mitten eller emot någon kant med sin krigsföring? Den som lever får se.


4: MUSKETEERS, 253623 Poäng, 39 Spelare
Den stora alliansen på världen ifall man räknar spelare. Gamla jätten och legendariska alliansen vilket vann en server och sedan utklassade i starten en annan. Dock på den andra händelsen utav de räknade tappade de sin kraft efter interna strider och bildandet utav det nya musk gjordes vilket var en mindre aktiv allians med mer acceptans. En allians de flesta är välkomna till och de ligger i nordost av våran värd med ett stort område där de enbart hotas av vissa spelare ur WD. Kan de rå sig på en större allians med sin fördel av att vara samlade och storlek i området? Teoretikerna skulle säga ja medans de i praktiken skulle säga... ja det får vi väl se ^^. Ryktet går att de har ett förbund med andra på topp 10 och den stora frågan är om det är sant eller falskt. Den stora frågan för denna allians(samt kanske förbund) om de kan utmana de större allianserna i poäng och stegra upp placeringen till topp 3 av denna värld eller om de kommer bli som sin föregångna allians på Tau där det var dem som fick flytta på sig och aldrig vara riktigt trygga.


5: Hjortronstället, 168429 Poäng, 22 Spelare
En utav de mindre allianserna börjar vi nu närma oss till. Hjortronstället är en allians som påminner ett tema där man har gått på olika namn med bär(Har jag fel Lordi?). Oavsett namnet är detta en allians med ett par känna ansikten bakom som tyvärr delar område med WD i sydost. Har inte riktigt integrerats med dem men ryktet går att de med har samarbete med andra allianser på topp 10(undrar om de är samma?) och att de kanske därför inte ska räknas bort ur matchen för snabbt emot sin dubbelt så stora motståndare. Något man har lärt sig angående utsatta allianser är att de finurligt hittar på andra lösningar att kunna ställa upp sig emot sina motståndare och har de ett kraftigt förbund är detta ett gyllene läge för dem att tillsammans kunna hjälpa varandra på traven. Underskatta samt överskatta inte dina motståndare då det finns alltid tillfällen att utnyttja får båda hållen och ingen spelare/allians är för stor för att testas och ingen spelare/allians är för liten att anse vara ute ur matchen. Denna allians framtid hänger på de nästkommande valen av deras medlemmar och vi på åskådarbänken är ivriga att se vad som kommer att ske =)
 

DeletedUser3681

Guest
6: söderbröder, 149716 Poäng, 26 Spelare
Tillhör en utav allianserna vilket har fått vara slagpåse på denna värld och om jag inte misstog mig var denna allians 40 spelare för några dagar sedan? Ifall så var fallet har de tappat en massa spelare och troligtvis marker på havet att kunna handskas med emot de andra allianserna. Väldigt utspridda och inte alls något fäste kring krysset där allt händer. Frågan är om de gör som andra spelare/allianser som inte vill köra kriget just nu om krysset genom att de koloniserar en bit bort och därifrån bygger upp sig starka? Oavsett en allians som inte alls har imponerat kring krysset och hoppas de med som alliansen ovan hittar en lösning på sitt problem inom alliansen. Mycket av deras framtida vistelse som allians står för det. En allians till vilket ryktet går är med i ett större förbund och kanske är det deras stora ledstjärna att använda sig utav sina större alliansvänner som hjälp att kunna etablera sig. Frågan är dock om det finns kämparglöd här eller om denna allians kommer gå sina forna slagpåse fränders öde att segla iväg och tyna bort?

7: PILU PILU PILU, 138918 Poäng, 17 Spelare
Den omtalade Italienska alliansen vilket ryktet om dem kom framför mig via smutskastning och rädsla samt narr. Ingen allians eller så jag själv har erfarenhet om och hoppas dessa rykten delvis stämmer, att de är duktiga men inte det andra. Skulle vara intressant att se deras stamina emot de större allianserna vilket avskyr dem trots dess storlek. Kanske vill det på grund av detta skrida i det dolda och inte visa sig förens de är tillräcklig starka att slå tillbaka eller så har de inte den ambitionen längre. De ligger i öster av våran värld och har musk som sin närmsta granne ifall man tänker alliansvis. Vi får allt se vad de kommer hitta på i framtiden då de just nu inte alls syns på världskartan i striden om krysset(kanske är planen som sagt?).


8: Sixtens höns, 76066 Poäng, 15 Spelare
Inte någon allians jag faktiskt har koll på med ett dåligt poängsnitt och kanske en alldeles för liten allians för top 10(se. ni vet) men nu ligger dem där så därför ska de nämnas ^^. Denna allians ligger i norra delarna av vår värld och tror de kommer att bruka ostört där tills världen har kommit upp till dem. Finns en del spelare vilket har syntes förut och kan nog tyda på erfarenhet samt list men ibland enbart på spelare vilket kör på varje värld. Vi får nog allt se vad denna allians kommer finna kvar på listan eller om topp 10 behöver sänkas till en lägre siffra för att det ska finna någon relevans i vad som skrivs. Har dock gett det ett försök och hoppas jag har mer att säga om dem nästa gång ifall de är kvar.

9: Diplomater, 71314 Poäng, 6 Spelare
En allians vilket med ligger vid WDs område, verkar finnas något intresse att ligga där som jag inte riktigt vet om ^^. En allians vilket trots sina få medlemmar ändå ligger på topp 10 och ger en bra fajt vad jag har fått höra. Undrar om de gömmer sig några rävar bakom acc och frågan är om dessa spelare kanske passar bättre i en större allians än som dess fiende? Kanske inte funkar i praktiken men i teorin kanske det går? Frågan är dock om denna allians kommer fortsätta själva eller om de kommer söka sig till de större i samarbete eller sammanslagning. De har byggt upp en liten koloni i utkanten i öst som kan vara en plan att de tänker använda sina befintliga städer som kp-källor och samtidigt bygga upp sig för att återförenas med sina fiender senare i spelet.

10: Juktas, 69307 Poäng, 27 Spelare
En utav de stora slagpåsarna vilket verkar ha fått stora skador som allians. Kollar man på listan verkar det finnas få spelare hos dem som kör seriöst och kommer kunna växa till sig för att inte bli någons farm. Kanske beror det lite på deras alliansprofil där de skriver att spelarna ska ha mindre än 750 poäng för att gå med("less 750 points"), dock kanske de har en tanke bakom det som jag ej vet. Tror inte jag kan skriva mer om denna allians än att denna inte kommer vara en huvudaktör på denna värld och troligtvis få av dess spelare med. Får hoppas att jag har fel men ja då ska det ske mycket.

Denna lista skrevs igår men glömde att skicka iväg den ^^ Som sagt så har vissa placeringar och så ändras på rankerna men det drar inte mycket i min text =) Hoppas det var en trevlig läsning och svårt att skriva mycket tidigt in på en server med denna hastighet då det är få krig. Ignorera språket då detta skrevs med lite vin i blodet och när flaskan var slut glömde jag skicka vidare :pHoppas nästa lista kan vara lite mer ingående än min ^^

ha en bra helg!
Med vänlig hälsning, Silvertungan
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser3448

Guest
Stort tack för listan Saltwater! Nu behöver jag inte läsa litteratur på ett tag ;)
 

DeletedUser3356

Guest
det var en rejäl lista..orkade bara läsa första 4
smiley_emoticons_lol.gif


med en så utförlig lista lär vi nog inte få se fler nu när saltwater satt ribban.
smiley_emoticons_eazy_cool01.gif


skämt o sido en bra och utförlig lista får man ju säga och inte minst opartisk
 

DeletedUser3680

Guest
Vad för sorts åsikter? Detta är mer en objektiv syn lista och inte propaganda för någon trots att jag kan vara lite mindre kritisk emot min egna men försöker ge det en rättvis bild =)

Åsikter om hur du faktiskt tror det går för alliansen, jag tycker det är kul att höra sånt :) Men kanske inte nåt som alla vill ge sig in på
 

DeletedUser3681

Guest
Okej ja jag kan testa det om du menar att skriva som exempel "swim" och "sink"? =) Jag tror det brukar vara mest något i starten men kan absolut om jag skriver en till försöka lägga till något sådant =)
 

DeletedUser3719

Guest
1. The New World, 9476410 poäng med 26 spelare
Fortsätter att dominera Juktas.
Finns nog inte så mycket att tillägga här! =)

2. Diplomaterna, 4932825 poäng med 38 spelare
Har tappat ett gäng av deras "topp" spelare men rekryterar hej vilt för att täcka upp i leden.
Finns iallafall ett gäng bra spelare här!

3. AGN-BANG THEORY, 2805383 poäng med 22 spelare
italienarna är här för att stanna. Många erfarna och goa spelare.

4. Lost Souls, 1040877 poäng med 5 spelare
Tajt gäng som rekryterat smart, dessutom ryktas det att det fylle skypeas på fredagar.

5. Hajar som hajar, 950180 poäng med 7 spelare
har ingen direkt erfarenhet av dessa spelare, har dock förlorat ett gäng städer till italienarna.

6. Assassin's Creed, 903250 poäng med 16 spelare
Rekryterat smart och ligger ganska samlat, kan kanske bli något av detta?

7. RedbullVodka, 476968 poäng 1 spelare
JOKOII föredetta diplomat, gillar som många andra RedbullVodka
erfaren spelare och en riktig hingst i sängen ryktas det!

8. stickyfingers, 285251 poäng med 12 spelare
Vad ska man säga om stickan?
Jag vet inte vad som gjorde att stickyfingers sjönk snabbare än Titanic, men det blev som det blev iallafall.

9. Banjospelaren, 266821 poäng med 1 spelare
Juktas ENDA banjospelare, ryktas också att det är en riktigt duktig banjospelare dessutom!

10. TH s Soffa, 243027 poäng med 1 spelare
från sticky till Dip till egengjord allians.
När du anfaller den soffliggande Thor så bör du bjuda på pizza.

Kort lista, har egentligen inte så mycket info att gå på.
 
Topp