Toppallianser

DeletedUser2477

Guest
Här kan ni posta er lista över vilka allianser som toppar servern!
 

DeletedUser1827

Guest
Kan börja lite smått har hänt lite och täcker bara vad jag tycker var lite roligt. Om ni vill hacka ner på min stavning eller ordförråd eller bara min lista i allmänt får ni gärna överträffa mig och göra en egen lista.

1 Hallonsaft
Ännu en allians med Geggan som stark ledare. Trodde de inte skulle ge sig på denna också eftersom de kör på föregående värld med new world men hade onekligen fel. De är starka med en duktig samling spelare. Swim de håller sig troligen på första plats ett långt tag framöver om inte något drastiskt händer. Kan vara värt att nämna att de hette Riktiga Nordic ett tag i början kan det vara en koppling till Nordic?
2 Pommes coola allians
Berras påfund kan jag gissa. Har sett berra leda en allians i andra världar men första gången han styr en från början som grundare. Roligt helt klart , trodde också denna allians skulle toppa världen då han samlat in ett stort gäng från många olika hörn. De tappade dock några städer i början och flera av spelarna växer dåligt. Om de lyckas få lite energi kommer de nog helt klart gå om ettan men det krävs en del helt klart. Stabilt Swim på denna
3 Phoenix Rising
En allians som trots sitt namn gick ner efter några dagar på serven efter att ha varit etta ett tag. Trodde de skulle tappa efter jag sett flera nya spelare och lite blandat med erfarenhet på resterande spelare i alliansen men verkat att ha haft fel. Om ingen stor spelare lämnar tror jag de kan hålla en tredje placering , självklart finns risken de tappar om förbundet maxar ihop sig till en stor allians. Swim på denna dock måste de nog skaffa sig fler förbund i framtiden om de ska hålla placeringen
4 Nordic
En allians som lyckas samla som det ser ut två förbund så tidigt på serven , även hallon hade en koppling med dem tidigt om jag inte minns så man vet inte om de fortfarande har det. Poängmässigt är förbundet större än första alliansen så de är väldigt mäktiga. Aktivitet är väl dock lite sisådär på inte minst förbundet eller akademierna om man vill säga så. Huvud alliansen Nordic är dock väldigt aktiva och kan mycket möjligt gå högre upp speciellt om de tar in någon från de mindre akademierna. Säger swim på detta , de kan lätt ta någon placering upp om de bestämmer för att kassera någon av de lägre akademierna.
5 Nordic 2
Akademi till Nordic gissar jag räcker väl att skriva detta.
6 Mupparna
En samling aktiva spelare många från achilles vilket jag tycker är roligt. Dessa tror och hoppas jag kan stiga lite i rankerna är alltid till fördel att vara under en akademi för då kan det lätt komma möjligheter att höja sig , top 5 minst i framtiden skulle jag säga de har potential. Swim här
7 Nordic 2.1
Akademi till Nordic är min gissning även här slutsnackat på den punkten.
8 Mordor Kingdom
En allians med Twelve i spetsen finns några sådana här alliansen i flera världar och lika som denna tror jag inte de satsar på att blir stora utan köra några stycken. Då de troligen kör kvar på sin kant och kanske blir av med någon spelare måste jag nog säga sink på denna.
9 Folkkungarn
Om de är kungar eller inte återstår att se. Men då flera av deras spelare är små och de som är kvar ligger brevid hallon så tror jag de har svårt att växa. Ser inga kända namn här heller. Blir sink på denna.
10 Karolinerna
Vad ska man säga denna allians består av 3 spelare , att de ens är i top 10 är imponerande eller kanske sorgligt visar ju att de inte finns så många stora allianser på denna värld. Sedan är en spelare också nollad , så snarare två aktiva. Då de inte har någon profilinformation på alliansen eller har några mindre spelare gissar jag de kör själva och inte för att bli någon stor allians. Därför blir det en sink på denna.
 

DeletedUser3392

Guest
Tack för listan Axel
smiley_emoticons_steckenpferd.gif
 

DeletedUser277

Guest
Första gången jag gör en lista så ni får ta de som det är, vill dock tillägga att trist att se värld efter värld går ut på samla alla bra spelare i en o samma ally, nej tacka vet jag alpha o beta där snackar vi om krig ;)
1a
Pommes coola allians segla upp på plats nr 1 vilket jag tror dom kommer fortsätta vara med all den rutin deras spelare sitter på, nu fick dom in balbolan med som inte försämrar deras chanser, så blir det inga mass avhopp så har vi vinnaren här!

2a

Hallonsaft är väl egentligen dom största utmanarna till pommes med geggan i spetsen, dock lite tveksam då han kan sluta precis när som men kör han så kan dom nog störa pommes lite, dock inte fullt ut!

3a

Phoenix ja känner till lite namn bland dom dock inga topp namn som bland dom övriga 2 ovanför sig så tror tyvärr inte så mycket om denna ally

4a

Nordic, ja vad ska man säga om alla dessa allianser som knappt hinner grunda sin första stad innan dom har 3 under allianser, förstör mer än gör spelet roligt, ja min åsikt och tror ikke dessa håller heller utan precis som phoenix blir det nån forma av byggare bob och deff ally

5a

Nordic 2 jaha ännu en nordic ally, dock tror jag axel spelar ett spel för han har förmågan att byta ally namn för reta folk, dock ingen fakta, dessa krigar vi emot en jämnstark ally, tyvär måste dessa kalla på hjälp ibland vilket bevisar att dom inte kommer hålla

6a

Mupparna där jag själva lirar, kände på denna värld att nej fan nu ska man inte hoppa med 1eller 2an sen fick jag en inbjudan av en gammal vapendragare nordman som vi vann e värld ihopa och inte sett sen dess och då blev valet enkelt, hur de går för oss? svårt att säga då de känns som alla topp allianser gått ihopa för få bort oss(e dom rädda?) men vi kämpar på och tror vi kan stiga nån placering framöver

7a

Mordor, ska ärligt säga jag har absolut ingen aning och i omed det så lär dom inte komma mycket högre så var glada ni kom på en lista ;)

8a

Nordic 2,1 jaha ännu en av alla dessa allys som bara fyller ut spelare för verka stora men ger inte den enskilde en chans att bli bra i nån annan ally, så jag har inte mycket över för alla dessa under allys så hoppas ni kommer på det och hittar på nått annars blir ni en slagpåse

9a

Folkkungarna, ja ingen aning men gillar dock namnet så hoppas ni kommer finnas kvar :)

10a

karolinerna på 2 pers, dock ett aktat namn men med 2 st kommer man inte långt pga alla dessa förbaskade förbund, kanske dom med har med en topp ally att göra? annars skulle dom väl varit historia redan? :)
 
Senast redigerad av en moderator:

jacoblilje

Active Member
Dags för min lista, gör den kort och bra ;)

1- pommes, 1a just nu tack vare 20/20 spelare säkert någon hyfsad och verkar som vissa även kan finnas på us servern, synd att vi inte mötts på internationella :(, går även o notera att de dödat mina ks hittills :(
2- Hallonsaft 2a tack vare 17/20 spelare, bästa spelarn på servern finns där (inte du geggan) och kommer troligen ta tillbaka rank 1 när ledarna lyssnar på den bästas råd.
3- phoenix rising, rank 3 nu tack vare deras flera förbund som gör att de inte blir överkörda :), inte särkilt imponerande gäng heller ;)
4- Nordic, någon duktig i alliansen och sen några gamla kompisar där, kan dock inte ta en stad om deras liv skulle hänga på det, 7/7ks e döda från dem de senaste dagarna ;)
5- Nordic 2, är la någon liten akademi som även de lever med sina förbund
smiley_emoticons_blush-pfeif.gif

6 Mupparna, de är la bra
7. Någon allians som jag inte har koll på
8. Nordic 2.1, massa hårda ord och inget jobb från dessa tomtar, Tror mig tagit 3 städer från dem och de tagit 0 från mig även fast "Jag skulle bli krossad från början" då jag undgick deras MRA, har förbund med 2 allianser som kan hittas över btw.
Resten är inte av intresse för tillfället

MVH Jacob

ps jag spelar definitivt inte på denna värld
smiley_emoticons_panik4.gif
 

DeletedUser3586

Guest
3 Phoenix Rising
En allians som trots sitt namn gick ner efter några dagar på serven efter att ha varit etta ett tag. Trodde de skulle tappa efter jag sett flera nya spelare och lite blandat med erfarenhet på resterande spelare i alliansen men verkat att ha haft fel. Om ingen stor spelare lämnar tror jag de kan hålla en tredje placering , självklart finns risken de tappar om förbundet maxar ihop sig till en stor allians. Swim på denna dock måste de nog skaffa sig fler förbund i framtiden om de ska hålla placeringen

Ch1max var här å gjorde denna till en sink ;)
 

DeletedUser1915

Guest
Nordic har ingen relation till de andra Nordic allianserna, dessa är enbart copy cats. o_O
 

DeletedUser3651

Guest
Det pratas alldeles för lite på det här forumet, så jag gör en liten lista i hopp om att blåsa lite liv i forumet.

1. Mupparna - 5.927.360 poäng - 19 spelare - 311.966 poängsnitt
Alliansen som har tagit över ettaplatsen efter avhopp hos Hallonsaft. Ligger en bra bit under Pommes coola allians och Hallonsaft på kämparlistan, om det beror på att de krigar lite eller att man fick ettaplatsen på grund av nya värvningar och avhopp i andra allianser vet jag inte.
Har ett fint fäste i hav 54, men jag ser ett problem i att de delar många öar med allierade som inte bara kan hoppa in i alliansen innan UV då Heraklion hanterar en gräns på 20 spelare per allians. Kanske är det läge nu att bryta pakten med Hallonsaft och Wirre.

2. Pommes coola allians - 5.714.512 poäng - 20 spelare - 285.726 poängsnitt
Alliansen som ständigt anklagas för att vara InnoGames mest lönsamma allians på SE33. Sanningshalten i det kan jag inte kommentera, kan dock inte tänka mig att Pjotr som inte kommenteras av sina allianskamrater har byggt sitt imponerande flygvapen genom att spela utan Prästinna och tempelplundra fram sin gunst. Har en fin bas i hav 45, kanske den bästa på Heraklion i dagsläget. Deras 3 största spelare utgör 75% av anfallstoppen.

3. Hallonsaft - 4.318.953 poäng - 12 spelare - 359.913 poängsnitt
Hallonsaft har bantats ned rejält det senaste dygnet och deras kärna är splittrad. Frågan är om de kan repa sig och få tillbaka sina avhoppare eller om hela alliansen splittras. Mupparna har bara 2 (1+1 inaktiv) platser så frågan är var övriga ska ta vägen.

4. Spoils of War - 2.372.066 poäng - 11 spelare - 215.642 poängsnitt
Min egen allians, någon annan får berömma eller smutskasta den.

5. Wirre - 2.364.765 poäng - 13 spelare - 181.905 poängsnitt
Dålig koll på denna, men ser inte bra ut på statsen. Förlorar mycket till Pommes coola allians och H4X0R har nyligen lämnat dem för Pommes coola allians.

6. Atlas - 2.061.572 poäng - 19 spelare - 108.504 poängsnitt
Stor allians mätt i antalet spelare, men mindre i poängsnitt. Har en del städning kvar att göra, men görs det rätt så är det som är kvar en grupp rutinerade spelare. Ligger rätt så utspritt jämfört med andra allianser.

7. Aktiva Ledare - 1.244.795 - 2 spelare - 622.398 poängsnitt
En allians bestående av GQ Orion och Ch1max som båda lämnade Hallonsaft för att göra denna allians. Hakar Arijon på så kanske vi har Heraklions sandlåda här.

8. -= Fight Club =- - 998.753 poäng - 9 spelare - 110.973 poängsnitt
En liten fransk allians i sydvästra hörnet. Äter sig mätt på inaktiva, blir spännande att se om de ska göra en entré bland de stora allianserna eller om de håller sig på sin kant.

9. Wardens of the North - 597.150 poäng - 5 spelare - 119.430 poängsnitt
En liten allians med hela 2 aktiva spelare som verkar bygga upp sig på hav 43 kant. Inte denna allians fel, men tråkigt att svenska världar är så små att en sån allians ligger i topp 10.

10. Atlas 2 - 445697 - 13 spelare - 34.284 poängsnitt
En dotterallians till Atlas. Ligger utspridd som bara den och verkar mest duga som kanonfoder åt -= Fight Club =.
 

jacoblilje

Active Member
Dags för min lista :)
Poäng, poängsnitt och medlemmar får ni leta upp själva, detta är bara mina tankar kring top 4 allianserna
Rank 1, Karolinerna, en allians som är resultatet av sammanslagningen mellan hallonen, mupparna och Wirre. Samma problem som innan sammanslagningen där vissa är hyper aktiva och vissa inte vet vart stöd knappen finns.

Rank 2, Pommes coola allians, en halvaktiv allians, vissa anfaller och vissa verkar bara segla med men de har iallafall mer spelare som vet vart stödknappen också. Var ett tag sedan jag fightades emot dem men är det som förr sitter dem på största flygvärnet på Heraklion.

Rank 3, Armee de terra, Samma som rank 1 men de med mindre poäng och kp ligger där istället.

Rank 4, Spoils of war, en "liten" allians med de spelare jag haft mest motstånd med, De försöker sig ofta på ks och vissa lyckas o vissa inte. Antagligen det gänget jag sett hittills som tajmar bäst stöd/anfall runt ett ks

Efter dessa tror jag inte det finns några allianser som är av intresse förutom små allys som de större allianserna feedar av.

smiley_emoticons_grepo_pacman.gif
 

DeletedUser1423

Guest
Jag undrar vart man finner dessa "hyperaktiva" spelare ;)
 

DeletedUser1713

Guest
Rank 1, Karolinerna - Ett gäng egoister - Vissa är aktiva och vissa inte, stöd knapp eller anfallsknapp verkar några ha men inte alla 38 spelare som tillhör här.
Rank 2, Pommes coola allians - Finns en hel hög med kända och aktiv spelande här med ett bra sinne för strategispel gent emot Rank 1 och Rank 3
Rank 3, Armee de terra - Finns väl inget att skriva om när de gäller dessa då dom tillhör Rank 1 så de är samma skit med andra ord ingen klass alls..
Rank 4, Spoils of war - Denna allians växer och vågar anfalla sina FI, besitter på en massa trupper vilket de visade senast, verkar också ha ett spel sinne och hjälper sina medspelare gent emot va Rank 1 och Rank 3 gör.
 

DeletedUser277

Guest
Blir man så här bitter för man inte lyckas med en belägring så man måste göra en desperat lista direkt efter ska man nog satsa på sim city eller nått?
smiley_emoticons_stevieh_rolleyes.gif
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser3392

Guest
Blir man så här bitter för man inte lyckas med en belägring så man måste göra en desperat lista direkt efter ska man nog satsa på sim city eller nått?
smiley_emoticons_stevieh_rolleyes.gif
Tror att poängen personen över ville fånga var väl att ni är ett kollektiv med 14 miljoner poäng som inte lyckas göra något vettigt tillsammans.

Nåja.
 
Topp