Topp spelare

DeletedUser378

Guest
Har noterat att alfa delen av forumet där mer och mer så i hopp om att kanske få in lite folk som vill yttra sig om saker så tog jag inspiration från de andra servrarnas forum och skapar mig en lite lista på spelets topp spelare.
Men tänkte göra den betydligt längre än vad de andra har, så här kommer topp 40 spelarna på alfa servern samt min åsikt om dem.
Ser gärna att folk kommer med egna listor. De behöver självklart inte vara lika långa som min egen.

1. Godlajk= Ledare för en av trions huvudallianser. Väldigt aktiv och vinst inriktad spelare.

2. MrBd= Även här en ledare för en del av trions huvudallianser. Börjar bli ett ganska vant ansikte att se i toppen på de servrar som han spelar på. Kom från början som en chock och klättrade upp i rankingen otroligt snabbt om man ser till en ganska sen start.

3 Azael= Antagligen en av serverns absolut bästa spelare vad gäller krigföring och ser mer till alliansens bästa en sin egen vinning.

4 Sunshine= Ännu en ledare i trion. Antagligen en av de spelare med bäst ledaregenskaper som jag någonsin träffat. Gör allting för sin allians.

5 jalo= SoE's stora monster i h44. Ser honom inte jätte ofta på rapporter men när han kommer brukar det betyda stora problem.

6 Sucatraps= Ännu en av trions stora kämpar. Gör livet väldigt surt för de spelar som anses som inkräktare i h54

7 tom-rex= En spelare som jag inte direkt vet så mycket om men placeringen säger väll sitt. En spelare att räkna med.

8 El Capitano= Väldigt bra spelare som visar viljan att vara med till slutet och är beredd att göra uppoffringar för sin allians.

9 roppan= Utan tvekan en av serverns mest offensiva spelare. Och ett sinne för spel av den här sorten. Fanns en tid när vi slogs av placeringarna sedan hände något och han försvann upp i rankingen i en väldans fart.

10 Tjabas= Ingen super uppfattning om denna spelare men uppfattat det så att han är en teamplayer som hette duga.

11 Hassel= Ytterligare en viktig person inom trion som bidrar otroligt till sin allians och som nu har tappat lite på rankingen på grund av semester. Tror helt klart att vi kommer få se ett ryck från det här hållet.

12 Micke Lee= En ledande person inom II med väldiga diplomatiska färdigheter och den kontakt jag haft med honom har alltid varit bra bemött. Också ett namn som tagit sig betydligt högre än vad jag väntat mig.

13 Bengonius= En spelare som hoppat lite mellan trions allianser men verkar nu ha funnit rätt plats och kämpar på som aldrig förr. Väldigt bra inställning till spelet och vågar säga sin mening även om han har resten av skaran emot sig.

14 kantarell= Ja vad ska man säga här...? Tror jag låter anfallspoängen tala för sig själv och lämnar det där.

15 Wakka= Ett evigt horn i sidan på trion. En verklig kämpe som tyvärr har spelet på motsatt sida till mig på spelplanen redan från start.

16 oset71= Tidigare ledande person inom BB som numer har brutit sig loss tillsammans med ett gäng därifrån och bildat The Vets.
Väldigt duktig spelare som jag anser stod för en stor del av BB's sammanhållning.

17 centurion= Så kommer vi till ännu en av trions fina kämpar. Här har vi en av dem som alltid verkar ha ännu en stad att skicka iväg.

18 K i X= I mina ögon det största hornet som finns i trions sida. Har ända sedan dag 1 varit en av de motståndare jag funnit att respektera för sin vilja att dominera sin omgivning.

19 A.ostlund= Vet inte alltför mycket om denna spelare men har fått uppfattningen att det kan finnas lite av en allianshoppare där. Men fortfarande en väldigt bra rekrytering av II.

20 Chino= En spelare som jag tyvärr har haft alldeles för lite kontakt med för att lämna en ordentlig åsikt om.

21 swipp= Verkar alltid lyckats förstöra planerna för sina fiender. Såg det först som en slump men har skett otaligt upprepade gånger för att det ska kunna vara så. Han vet helt enkelt vad han sysslar med och kommer göra livet till ett helvete för många innan den här världen är slut.

22 ambjorn= Även här en ledande person inom II som faktiskt stod för mina första kontakter med II utöver anfall. Han lyckades då rädda en av sina spelare med en otrolig diplomatisk förmåga. Ett verkligt kap att ha som en del av sin allians.

23 fonzo= En av de spelare som jag har flera år tillbaka tillsammans med. Finns stora mängder erfarenhet här och en vana att alltid köra för att ligga på topp. Verkligen en spelare som jag aldrig skulle vilja se i motsatta laget.

24 nikeman= Saknar även här kunskapen för att kunna lämna ett ordentligt omdöme

25 angostura= Även här blir det blankt i brist på kunskap

26 Rex Viking= Väldigt duktig spelare som kan sitta krigande och verkar lyckats att genomföra detta men ganska små förluster.

27 Twitty= Även här en spelare som jag har flera år tillbaka med. Han tillsammans med fonzo var med i den stomme som jag en gång grundade en allians på. Har genom spelets gång ett flertal gånger försökt att hetsa fram anfall från SoE men ändå kommit undan väldigt mycket om man ser till hans placering på kartan.

28 Now and Forever= Kan inte heller här lämna någon uppskattning då detta är en spelare som jag aldrig haft kontakt med.

29 labbe= En spelare som trots väldigt duktiga grannar aldrig verkar förlora en stad. Väldigt imponerad av förmågan att försvara sig här.

30 Brasidas The Spartan= Vad jag sett av denna spelare så finns det en del kunskap att finna här men har en alldeles för ytlig uppfattning för att komma med något konkretare.

31 magnuzzon92= Ett av de namnen som man förr alltid fann uppe i topp20 men som nu har delat upp sin uppmärksamhet på flera servrar. Fortfarande värdig en topplacering om man ser till det spelkunnande och den vilja som finns.

32 Disaster= En spelare som jag inte har alltför mycket kunskap om men har vid flera tillfällen sett denna spelares byar skifta ägare till en annan i alliansen för att inte förstå att det finns något strategiskt tänkande här bakom.

33 polkal= En spelare som har visat viljan att vara med och spela fram tills servern är slut. Finns stora förhoppningar att denna spelare kommer att göra fina prestationer i framtiden.

34 atilla= Ännu en osviklig krigare som jag är glad befinner sig på min sida av krigandet. Återfinns på flertalet servrar och i mina ögon en av spelets bästa spelare.

35 Lothoria= Avstår att kommentera mig själv det lämnar jag till er.

36 Aldur= En spelare som jag ett tag hade mina funderingar om och som nu har blomstrat ut till fullo.

37 Staysin= Ett namn som man tidigt i spelet fick lära sig att frukta efter åtskilliga anfall mot min dåvarande allians.

38 Imperor= Länge antagligen en av serverns mest hatade spelare. Iaf om man ska se till hur länge som han toppade försvarslistorna för servern.
Mäkta imponerad av denna spelares förmåga att försvara sig.

39 Shiny Tess= En engagerad spelare som jag tror kommer att vara med och leka ett bra tag till.

40 Pjotr= Ännu en spelare som återfinns högt upp på topplistorna på flera servrar. Och som har varit en av de absolut bästa på servern. Anledningen till fallet ner till den nuvarande placeringen har jag ingen förklaring till då detta sannerligen är en spelare att hitta på toppen.
 

DeletedUser

Guest
Azael har alltid varit den bästa spelaren för mig. Finns gott om intern erövrade runt om i alfa, men den här spelarens krigspoäng talar för sig själv

Bra initiativ Lothoria
 

DeletedUser

Guest
Det var en fantastiskt trevlig läsning Lothoria och en gedigen arbetsinsats från din sida. Sådana initiativ gör att man gärna tittar in här på forumet. :)

(Nu gäller det bara att få upp fler II-spelare på topp 40... ;)
 

DeletedUser

Guest
38 Imperor= Länge antagligen en av serverns mest hatade spelare. Iaf om man ska se till hur länge som han toppade försvarslistorna för servern.
Mäkta imponerad av denna spelares förmåga att försvara sig.

Jag känner mig hedrad! Men ju mer man blir anfallen ju mer rätt gör man ju! Så ser jag det iaf. :D
Vill dock påpeka att jag för tillfället har lika många anfallspoäng som försvarspoäng och att de försvarspoäng jag drar in från er idag ändå kan ses som ganska offensiva då jag ju försvarar en erövring!
Stora delar av de andra "försvarspoängen" har också dragits in genom att erövra städer från spelare som Godlajk, Azael, m fl. ;)
 

DeletedUser378

Guest
Får väll se om någon annan får viljan att skapa sig en egen lista i sinom tid också. Annars får jag väll göra en ny om ett tag och rapportera förändringarna.
 

DeletedUser378

Guest
Uppdatering. Tar denna gång med hur folk har flyttat sig på ranken sedan sist samt vilken allians var och en hör till. Och avslutar med en sammanfattning av vad som finns från varje allians.

1. Godlajk: Spartans from HELL +/-0
2. MrBd: Spartans from HELL +/-0
3 Azael: Spartans from HELL +/-0
4 Sunshine: Saints from HELL +/-0
5 jalo: Souls of Elysium +/-0
6 Sucatraps: Saints from HELL +/-0
7 El Capitano: Spartans from HELL +1
8 tom-rex: Spartans from HELL -1
9 roppan: Saints from HELL +/-0
10 Hassel: Saints from HELL +1
11 kantarell: Spartans from HELL +3
12 Bengonius: Spartans from HELL +1
13 swipp: Saints from HELL +8
14 oset71: Imperium Internum +2
15 Wakka: Souls of Elysium +/-0
16 Micke Lee: Imperium Internum -4
17 Chino: Saints from HELL +3
18 A.ostlund: Imperium Internum +1
19 centurion: Spartans from HELL -2
20 K i X: Souls of Elysium -2
21 ambjorn: Imperium Internum +1
22 nikeman: Saints from HELL +2
23 fonzo: Saints from HELL +/-0
24 Witchcross: BB56 +/-? (Ny på topp 40)
25 angostura: Spartans from HELL +/-0
26 labbe: Souls of Elysium +3
27 Rex Viking: Spartans from HELL -1
28 Brasidas The Spartan: Spartans from HELL +2
29 Twitty: Saints from HELL -2
30 Now and Forever: Souls of Elysium -2
31 Disaster: Souls of Elysium +1
32 magnuzzon92: Spartans from HELL -1
33 Lothoria: Saints from HELL +2
34 polkal: Saints from HELL -1
35: davs: Souls of Elysium +/-? (Ny på topp 40)
36 atilla: Saints from HELL -2
37 Imperor: Souls of Elysium +1
38 Poseidons arvinge: Spartans from HELL +/-? (Ny på topp 40)
39 Buggo: Saints from HELL +/-? (Ny på topp 40)
40 marcuso: Saints from HELL +/-? (Ny på topp 40)

Så ser alltså vår nya lista ut.
Nykomlingar:
Witchcross
davs
Poseidons arvinge
Buggo
marcuso

Och så de som försvunnit:
Tjabas rank 10 --> 41 (-31)
Aldur rank 36 --> 43 (-7)
Staysin rank 37 --> 48 (-11)
Shiny Tess rank 39 --> 44 (-5)
Pjotr rank 40 --> 46 (-6)

Antal representanter per allians på topp 40:
Saints from HELL: 14 representanter (35%)
Spartans from HELL: 13 representanter (32,5%)
Souls of Elysium: 8 representanter (20%)
Imperium Internum: 4 representanter (10%)
BB56: 1 representant (2,5%)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
intressant läsning :) du verkar ha bra koll och kontakt med många spelare.
 

DeletedUser378

Guest
Som en van ledare sedan x-antal år tillbaka så vet jag att information och framförhållning kan ta dig till slutet av en server endast genom att ha koll på vad som händer omkring dig.
Så har som vana att hålla mig uppdaterad om så mycket som möjligt av det som händer omkring mig.

Och pratar med mycket folk, ja så blir det väll om man sitter som ledare i serverns nuvarande största allians samt att man suttit som ensam regent för en av topp allianserna sedan spelet kom ut.
Men brukar annars försöka få kontakt med folk som verkar lovande i spelet hur som helst.
 

DeletedUser

Guest
16 oset71= Tidigare ledande person inom BB som numer har brutit sig loss tillsammans med ett gäng därifrån och bildat The Vets. Väldigt duktig spelare som jag anser stod för en stor del av BB's sammanhållning..[/QUOTE sa:
Får tacka för de orden :)
Tänkte lämna en liten förklaring. Jag överlät mitt konto till en i BB i slutet på december. Till den dagen hade jag inte tappat en enda stad, och inte misslyckats med ett enda övertagande. Och började 6 månader efter server start. Var högt rankad på både anfall pop och försvar. Den som bröt sig loss från BB var den som tog över mitt konto. Hade jag fortsatt spela, så skulle jag inte ha lämnat Scramble!
Det var han som gjorde mig bra, förutom alla travian servrar som jag har lirat.

Ps jag skickade efter mitt lösenord på min email, och raderade kontot, då han som tog över förstörde mitt rykte!

Mvh oset71
 

DeletedUser

Guest
Vore kul med en uppdatering här Lothoria! :)

Finns inte tiden för dig så hör av dig så kanske jag kan göra en uppdatering. :)
 

DeletedUser

Guest
Att du skall sitta och skriva om alla känns som lite väl mycket begärt MEN en uppdatering på hur topp 40 ser ut idag kunde vara roligt... En hel del förändring är det ju. :)
 

DeletedUser2230

Guest
Och snart är man med på denna lista :p om den existerar än :)
 
Topp