Topp Allianser

DeletedUser3551

Guest
:ddd xd
smiley_emoticons_lol.gif
 

DeletedUser2630

Guest
1. Agony

Klara kungar över servern. Av de bästa 20 spelarna tillhör 15 Agony, jag tror att det är det värsta jag sätt. Balboan har själv nog med poäng för att vara den 7e starkaste alliansen på servern. Om inte saker förändras på servern drastiskt är Agony klara vinnare redan nu.

Chans att de vinner som det ser ut nu: 90%


2. Det är över nu

Denna består av de främsta spelarna som slåss mot Agony, även om de själva inte har så stor chans så har de samarbete med Sleeping beauty, V.I.P Party och Musketörerna i saken. Starkast i Alliansen är Röris med strax äver 400.000 poäng följt av Rama S kri och Bolsjeviken. En annan välkänd spelare i alliansen är Ragnarook men han verkar ha tappat något på sista tiden. De är som störst i H54 (1a plats).

Chans att de vinner som det ser ut nu: 6%


3. V.I.P Party

Vip party är en annan allians som sätter in vad de har mot Agony, i deras allians spelar den största icke Agony spelaren Verenti med 440.000 poäng just när detta skrivs. De är som störst i H45 (2a plats)

Chans att de vinner som det ser ut nu: 3%


4. Sleeping Beauty

Sleeping Beauty är med i samarbetet med VIP och Det är över nu med främst Farcas i täten på anfallsfronten. Axelhe är ledare för alliansen med som man kan tro av namnet har han kanske sovit lite för jag har inte stött på honom mycket i mina anfall mot alliansen. De är som starkast i H54 (4e plats).

Chans att de vinner som det ser ut nu: 1%


5. Glada Gubbens Order

En av de allianser som hållit ihop längst tid på servern. De största spelarna är Jag (sanfan) och min käre kumpan Krackazoom som för övrigt är den 4e starkaste icket Agony spelaren. Glada Gubbens Order är i förbund med Ec Pec och Spartan Elite men är neutral mot Agony samt samarbetet mot det även om vi länge slagits med Farcas. Vi är störst i H44 (3e plats).

Chans att de vinner som det ser ut nu: 0%


6. Ec Pec

Ec pec har ett fast samanhängande imperium i H44 men är dock något isolerade från vad som pågår på servern p.g.a något sämre engelska. Ec Pec har starka spelare som Gitta och Rolandsvayok. Ec pec är i förbund med GGO men är utöver det neutrala vad jag vet. De är som nämnt tidigare störst i H44 (2a plats)

Chans att de vinner som det ser ut nu: 0%


7. Spartan Elite

Spartan elite leds av Jimmytheboss (tidigare av Maximus Alfa). De är i förbund med GGO men är utöver det så vitt jag vet neutrala i de olika samarbetena. De är som störst i H54 (3e plats)

Chans att de vinner som det ser ut nu: 0%


8. Musketörerna

Leds av Thjc i teorin men med tanke på deras måtto kanske de leds av alla. De största spelarna är Thjc och Hellsensder. Musketörerna är med i Samarbetet mot Agony. Personligen har jag inte stött på dem så jag kan inte mycket om dem. De är störst i H44 (6e plats)

Chans att de vinner som det ser ut nu: 0%


9. Armata Gorgone Nazgul

Jag vet inte mycket om denna allians men de verkar köra ännu mer än Musketörernas slogan eftersom alla i alla i alliansen står som grundare och ledare. De ryktas vara påväg in i samarbetet mot Agony. De är som störst i H54 (5e plats).

Chans att de vinner som det ser ut nu: 0%


10. Rosa brigaden

Här tror jag att det ligger två grabbar kvar i SL eller något i den stilen sedan alla andra lämnat alliansen. De är som störst i H54 (7e plats)

Chans att de vinner som det ser ut nu: 0%


Hoppades ni gilla min ranking, här är en chart av poängfördelningen mellan allianser och samarbeten på servern.

 

DeletedUser2630

Guest
Tyckte att det kunde vara dags för en ny lista :)



  1. Agony
Finns inte mycket att säga om denna allians, de största spelarna på servern samlade under en fana kortfattat. De har varit dominerande på servern ett bra tag nu även om spelare från andra allianser nu sakta börjar smyga sig upp i toppen. Jag skulle säga att denna allians har en 80% chans att vinna servern som det ser ut nu men jag tror dock att chansen kan ligga snarare runt 50-70% beroende på hur Italienarna växer fram tills dess.



2. Sleeping Beauty

Den största anti Agony alliansen. Leds av två av de starkaste icke Agony spelarna (Axelhe och Verenti). Denna allians har förbund med Italienarna vilket är det enda, vad jag vet, offentliga samarbetet på servern just nu. Alliansen är väldigt defensivt lagd då den får ta emot många anfall.



3. Glada Gubbens Order

GGO är den äldsta alliansen på servern. Alliansen leds av mig, krackazoom och Raze. GGO är uppdelad i två delar med denna allians som huvud men delar allting med sin dotter-allians (Sista Gubbens Order). Jag anser inte detta som ett samarbete eftersom det inte är två olika allianser.



4. Italienarna (Armata eller Lucrezia som de heter just nu)

Denna allians är en av de största utmanarna på servern. Alliansen består av otroligt aktiva stridslystna Italienare som, enligt många på servern, är det största hotet mot Agonys bekväma vinst. Stilen påminner om den nu försvunna spelaren Alinfarcas99 (rest in peace my old nemesis).



5. Freedom

Ett gäng stora solospelare som vill göra lite som de själva vill efter Det är över nu splitten. Freedoms medlemmar är till stor del den gamla ledningen från Det är över nu. I ett tidigt skede hade Freedom båda de stora spelarna Röris och Verenti men nu bara Röris efter att Verenti gått med Sleeping Beauty.



6. Hajar som hajar

Den mest sammansvetsade alliansen på server…troligtvis. Dessa 4 spelare spelar tight tillsammans och har historia av att göra det på flera servrar. Hajarna var från början egentligen en del av Det är över nu men lämnade innan den stora splittringen för att de ville spela själva.



7. WOLVES NIGHT

Jag ska inte låtsas, jag kan ingenting om denna ”allians”. Denna allians är en enmansshow inkluderande en grabb som spelar långt från all action med lite byggare bob stil.



8. Sista Gubbens Order

Hör ihop med GGO.



9. Vi som blev över

Jag borde ha avslutat den här listan vid #6 känner jag nu…Denna allians kan jag inte mer än någon annan om, antar att de blev över.



10. The Island Dankers

En liten allians i H55 med ett fåtal medlemmar. Denna allians skulle jag betta på som vinnare för servern om jag hade 1kr över med tanke på att oddsen troligtvis skulle vara 1 mot 22.900.653.
 

DeletedUser3581

Guest
smiley_emoticons_skullhaufen.gif
 

Bilagor

  • AGN.PNG
    AGN.PNG
    40,8 KB · Visningar: 98
  • agon.PNG
    agon.PNG
    37,5 KB · Visningar: 88

DeletedUser2630

Guest
1. Agony


Fortfarande dominerande, dock blödande städer efter förlusten efter sin bästa spelare. Efter förlusten av Balbolan har Agony förlorat mycket av sin dominans i H54 till Armata. De skulle även ha förlorat mycket dominans i H44 till G.G.O om det inte varit för nyförvärvet Darkblue från Hajarna.


Chans att vinna: 65%


Utveckling:
emvCEtr.jpg





2. Sleeping Beauty


Spelare ur SB har tagit sig till 3e och 4e plats på 10 rankingen och har haft det bra på grund av Balbolans fall. SB har inga klara fästen så det är svårt att avgöra hur det går på deras fronter men poängmässigt har de ökat på senaste tiden.


Chans att vinna: 10%


Utveckling:
O0G4hSa.png






3. R.I.P Lucrezia (f.d Armata)


Armata som jag kommer fortsätta kalla dem, ätit av Agonys städer i H54 sedan Balbolans ban. Det är inte mycket fint spel som kommer från de här grabbarna. Jag kommer inte ta upp min egen åsikt i ärendet men det går rykten om sp samlande innan Balbolans ban och trakasserier mot andra spelare på servern i PM. Det man kan säga säkert är att Armata gör vad som krävs för att vinna den här servern.


Chans att vinna: 20%


Utveckling:
Z3c3QZ3.jpg






4. Glada Gubbens Order


Jag vet inte om jag ska skriva ”vi” eller ”dem” här, tänker hålla mig till ”vi”. Vi har förlorat en av våra största spelare i form av Rama S Kri som inte kommer överens med Moonlight om uppkopplings frågor. För övrigt så har S.G.O gått in i den stora alliansen vilket har vägt upp något för förlusten. Balbolans fall kunde ha givit oss 1a platsen i H44 om det inte varit för Agonys intagning av före detta hajen Darkblue.


Chans att vinna: 5%


Utveckling:
SblQ6ki.png






5. Freedom


Freedom har det, vad jag vet, lite upp och ned. Sedan Röris gått in i SL har de slagits mot Armata samtidigt som de tagit städer från Balbolans fallande imperium. Lite svårt att säga åt vilket håll denna allians är påväg förrän Röris kommer tillbaka.


Chans att vinna: 0%


Utveckling:
5qRWD0O.png






6. Hajar som hajar


Saker och ting går inte hajarnas väg just nu. Hajarna brukade spela i ett tajt gäng men Darkblue har rekryterats till Agony och Pingeling är i SL så nu är det bara Kimjun och Grovis som håller ställningarna i hajbukten.


Chans att vinna: 0%


Utveckling:
bc7xVee.jpg
 

DeletedUser3581

Guest
Vi har gjort rätt, balboban har förbjudits eftersom det inte respekterar reglerna, inte vårt fel. De spelar dåligt, gjorde Agony inte sluta på vår spelare när han var på sjukhus.
 

DeletedUser2630

Guest
Nu har det inte gjorts en lista på ett tag och jag verkar vara den enda som vill göra dem :p . Denna lista är lika mycket för uppskattning nu som den är menad att uppfriska minnet om man tittar tillbaka på utveckligen av servern då det mesta jag skriver redan är sånt som typ alla spelare på servern känner till.



1. Agony


Agony är ju som i alla tidigare listor tippade att vinna servern, men det går en del rykten om inre strider i gänget. Efter att ha slagits med Armata natt efter natt fattades ett beslut om natt-fred mellan GGO, Freedom och Agony som en spelare i Agony bröt två gånger vilket ledde till slutet för pakten. Det verkar även som att brotten gynnat 0skake då han ryktas fått ledar-status i efterdyningarna av paktens avslutande. Har dock fått höra att Ugoeld är den spelare som många i alliansen helst skulle se som ny bland ledarna men vad vet jag, mycket är ju skvaller. Eftersom en sådan här lista inte gjorts på ett tag har mycket hänt och däribland ligger Agonys starka rekrytering av danska spelare för att fylla leden, denna server börjar likna ett inbördes-krig där båda sidorna tar in stöd utifrån, den ena från Italien och den andra från Danmark (Antar också att det är enda gången danskar och svenskar skulle kunna samarbeta ;) )


Chans att vinna som det ser ut nu: 70%

Utveckling:
6JLJB4D.jpg


2. Glada Gubbens Order (GGO)


Tänk att vi fortfarande finns kvar här, det är det inte många som trott genom året som gått sedan servern startade. Axelhe var lite skeptiskt redan i sin första top 10 lista och vissa andra spelare har försökt locka över mig till sina allianser med motiveringen att GGO snart inte skulle finnas mer, men här står vi. Vi är nu en mixad allians med spelare från Wings of Liberty, Hafgans Knektar, Spartan elite och Sleeping Beauty. Jag är den enda som är kvar från grund-alliansen men min högra hand Krackazoom har funnits vid min sida längst. I och med Ihoppslagningen med Sleeping Beauty blev vi serverns näst största allians och fick en motiverad topp spelare i form av Ragnarook och ett gäng deff-spelare som Axelhe, Belgarion, Shihan och Magnus Ericson. Vi har också vår starkaste nykomling i form av Zeusius som är en av serverns snabbast växande spelare. GGO är i samarbete med Armata vilket dock haft sina törnar varje gång vi kommit överens med Agony om något, så som natt-pakten, men nu ser samarbetet starkt och positivt ut.


Chans att vinna som det ser ut nu: 10%

Utveckling:
EuRWEIN.jpg


3. Armata Gorgone Nazgul (AGN)


Detta måste nog vara den mest aktiva alliansen på servern, dessa Italienare är till stor del i samma nivå på poäng-rankingen och samarbetar för att ge Agony en match de sent ska glömma. I spetsen för denna allians står främst två spelare; Sasuka och laur som båda lyckas smita in KS i fiende städer och oftast är centrala figurer inom all action på servern. Gänget verkar ha en god stämning och lever grepolis till det fullaste och väntar sig inget annat av spelarna runt om sig. Endast tid kan avgöra om Armata hinner bli stora nog att utmana Agony om första platsen men som det ser ut nu är Agony för stort.


Chans att vinna som det ser ut nu: 15%

Utveckling:
GFvaGdT.jpg


4. Freedom


Det här gänget har haft det jobbigt ett tag, först med mycket press från Armata och GGO i H54 och sedan eftersom en av deras största spelare bara droppade servern och börja någon annanstans utan IE. Lego var med och skapade natt-pakten mellan Agony, freedom och GGO som numera bara är aktiv mellan GGO och Freedom vilket dock kanske givit ett visst lugnt tillbaka. Det verkar dock som att Röris blivit pappa om mina källor har rätt (Grattis till honom <3) vilket betytt att hans konto fått en ny äger som dock kanske inte blivit förberedd på pressen det kontot hade på sig. Utöver dessa saker besökte Obe och Grinder Freedom ett tag vilket kanske inte är så konstigt eftersom Agony och Freedom samarbetar men det var ändå oväntat att se Agonys ledare hoppa över. Efter att ha tappat både Admiral Naji och Priapism ser Freedom något skakade ut, den enda starka frontfiguren är Legondra som verkar hålla motståndarna stången trots den hårda anstormningen. Den enda möjligheten jag ser för Freedom att vinna är om Agonys inre strider skulle leda till en split och en del av dem hoppade över till Freedom, det är därför Freedom fått sina 5%.


Chans att vinna som det ser ut nu: 5%

Utveckling:
Pj7o43V.jpg


5. The Vanguard


Här har vi ett gäng av Agony rekryterade nordiska spelare, själv kände jag endast igen Zikk men han verkar ha varit in kortvarigt. Dessa spelare fick väl inte plats i Agony så de har sin egna lilla allians där de växer upp och hoppar in i Agony om någon plats öppnas. Det behövs inga rykten för att bekräfta detta då deras allians logg har följande citat ” Ja vi er danskere men er her for at hjælpe vores broderfolk svensken imod pastafolket”. Jag ser inte att denna allians kan vinna men med tanke på att de kanske spelar inom Agony i framtiden allihopa kan de ju vinna på sätt och vis.


Chans att vinna som det ser ut nu: 0%

Utveckling:
8606067e-17dc-48ee-abba-6675d3cbb2f1
PvQaCfm.jpg


6. Fred


Denna allians består av endast en spelare vars enda mål är att få Axelhe att sluta ta städer av honom.


Chans att vinna som det ser ut nu: 0%

Utveckling:
51VLpBR.jpg


7. Scuba FTW


Här har vi scuba på sitt nya konto i sin egna lilla allians. Det står i hans logg att han simmar solo men han lär ha något mini samarbete med Agony i alla fall för att inte bli totalt mosad.


Chans att vinna som det ser ut nu: 0%

Utveckling:
dEOYzFH.jpg


8. INACTIVE


Jaa, namnet säger nog det mesta, i loggen står det att Freedom är bae men jag har aldrig sett hen i någon action så jag kan inte uttala mig om det.


Chans att vinna som det ser ut nu: 0%

Utveckling:
qO7NGYy.jpg


9. Vi som blev över


Några pytte-spelare som har gruppat sig i en liten mini allians på 3 personer.


Chans att vinna som det ser ut nu: 0%

Utveckling:
zTbEJow.jpg


10. VOLEMOSEBBBENE


Har inget att säga om denna, den är liten xD


Chans att vinna som det ser ut nu: 0%

Utveckling:
jz686g4.jpg



Nu får vi se om någon ens läser detta forum längre men hoppas ni uppskattat listan om ni gör det :)
 

DeletedUser3612

Guest
Ville være fedt med en ny liste her, der er jo sket en del siden den sidste :)
Og tak for dem du allerede har lavet, de er sku sjove at følge med i.
 

DeletedUser3612

Guest
Point rangliste :
687d9ba4ec.png

Angriber rangliste :
6e6c9e1104.png


Forsvarere rangliste :
1be8c2df29.png


Kæmper rangliste :

3367b15af1.png


Alt i alt var det en spænende server, hvor splittelsen af Agony havde stor betydning for hvor tæt det sluttede til sidst. Uden at lyde for stolt så syntes jeg det er imponerende at en af serverens yngste alliancer kan overgå serverens ældste alliance som oven i købet indenholdte de to største spillere på serveren. Det viser at Grepolis er et spil der bedst er spillet på et hold og ikke udelukkende drevet på solo præstationer.​
 
Topp