Nu har det inte gjorts en lista på ett tag och jag verkar vara den enda som vill göra dem
. Denna lista är lika mycket för uppskattning nu som den är menad att uppfriska minnet om man tittar tillbaka på utveckligen av servern då det mesta jag skriver redan är sånt som typ alla spelare på servern känner till.
1. Agony
Agony är ju som i alla tidigare listor tippade att vinna servern, men det går en del rykten om inre strider i gänget. Efter att ha slagits med Armata natt efter natt fattades ett beslut om natt-fred mellan GGO, Freedom och Agony som en spelare i Agony bröt två gånger vilket ledde till slutet för pakten. Det verkar även som att brotten gynnat 0skake då han ryktas fått ledar-status i efterdyningarna av paktens avslutande. Har dock fått höra att Ugoeld är den spelare som många i alliansen helst skulle se som ny bland ledarna men vad vet jag, mycket är ju skvaller. Eftersom en sådan här lista inte gjorts på ett tag har mycket hänt och däribland ligger Agonys starka rekrytering av danska spelare för att fylla leden, denna server börjar likna ett inbördes-krig där båda sidorna tar in stöd utifrån, den ena från Italien och den andra från Danmark (Antar också att det är enda gången danskar och svenskar skulle kunna samarbeta
)
Chans att vinna som det ser ut nu: 70%
Utveckling:
2. Glada Gubbens Order (GGO)
Tänk att vi fortfarande finns kvar här, det är det inte många som trott genom året som gått sedan servern startade. Axelhe var lite skeptiskt redan i sin första top 10 lista och vissa andra spelare har försökt locka över mig till sina allianser med motiveringen att GGO snart inte skulle finnas mer, men här står vi. Vi är nu en mixad allians med spelare från Wings of Liberty, Hafgans Knektar, Spartan elite och Sleeping Beauty. Jag är den enda som är kvar från grund-alliansen men min högra hand Krackazoom har funnits vid min sida längst. I och med Ihoppslagningen med Sleeping Beauty blev vi serverns näst största allians och fick en motiverad topp spelare i form av Ragnarook och ett gäng deff-spelare som Axelhe, Belgarion, Shihan och Magnus Ericson. Vi har också vår starkaste nykomling i form av Zeusius som är en av serverns snabbast växande spelare. GGO är i samarbete med Armata vilket dock haft sina törnar varje gång vi kommit överens med Agony om något, så som natt-pakten, men nu ser samarbetet starkt och positivt ut.
Chans att vinna som det ser ut nu: 10%
Utveckling:
3. Armata Gorgone Nazgul (AGN)
Detta måste nog vara den mest aktiva alliansen på servern, dessa Italienare är till stor del i samma nivå på poäng-rankingen och samarbetar för att ge Agony en match de sent ska glömma. I spetsen för denna allians står främst två spelare; Sasuka och laur som båda lyckas smita in KS i fiende städer och oftast är centrala figurer inom all action på servern. Gänget verkar ha en god stämning och lever grepolis till det fullaste och väntar sig inget annat av spelarna runt om sig. Endast tid kan avgöra om Armata hinner bli stora nog att utmana Agony om första platsen men som det ser ut nu är Agony för stort.
Chans att vinna som det ser ut nu: 15%
Utveckling:
4. Freedom
Det här gänget har haft det jobbigt ett tag, först med mycket press från Armata och GGO i H54 och sedan eftersom en av deras största spelare bara droppade servern och börja någon annanstans utan IE. Lego var med och skapade natt-pakten mellan Agony, freedom och GGO som numera bara är aktiv mellan GGO och Freedom vilket dock kanske givit ett visst lugnt tillbaka. Det verkar dock som att Röris blivit pappa om mina källor har rätt (Grattis till honom <3) vilket betytt att hans konto fått en ny äger som dock kanske inte blivit förberedd på pressen det kontot hade på sig. Utöver dessa saker besökte Obe och Grinder Freedom ett tag vilket kanske inte är så konstigt eftersom Agony och Freedom samarbetar men det var ändå oväntat att se Agonys ledare hoppa över. Efter att ha tappat både Admiral Naji och Priapism ser Freedom något skakade ut, den enda starka frontfiguren är Legondra som verkar hålla motståndarna stången trots den hårda anstormningen. Den enda möjligheten jag ser för Freedom att vinna är om Agonys inre strider skulle leda till en split och en del av dem hoppade över till Freedom, det är därför Freedom fått sina 5%.
Chans att vinna som det ser ut nu: 5%
Utveckling:
5. The Vanguard
Här har vi ett gäng av Agony rekryterade nordiska spelare, själv kände jag endast igen Zikk men han verkar ha varit in kortvarigt. Dessa spelare fick väl inte plats i Agony så de har sin egna lilla allians där de växer upp och hoppar in i Agony om någon plats öppnas. Det behövs inga rykten för att bekräfta detta då deras allians logg har följande citat ” Ja vi er danskere men er her for at hjælpe vores broderfolk svensken imod pastafolket”. Jag ser inte att denna allians kan vinna men med tanke på att de kanske spelar inom Agony i framtiden allihopa kan de ju vinna på sätt och vis.
Chans att vinna som det ser ut nu: 0%
Utveckling:
6. Fred
Denna allians består av endast en spelare vars enda mål är att få Axelhe att sluta ta städer av honom.
Utveckling:
7. Scuba FTW
Här har vi scuba på sitt nya konto i sin egna lilla allians. Det står i hans logg att han simmar solo men han lär ha något mini samarbete med Agony i alla fall för att inte bli totalt mosad.
Utveckling:
8. INACTIVE
Jaa, namnet säger nog det mesta, i loggen står det att Freedom är bae men jag har aldrig sett hen i någon action så jag kan inte uttala mig om det.
Utveckling:
9. Vi som blev över
Några pytte-spelare som har gruppat sig i en liten mini allians på 3 personer.
Utveckling:
10. VOLEMOSEBBBENE
Har inget att säga om denna, den är liten xD
Utveckling:
Nu får vi se om någon ens läser detta forum längre men hoppas ni uppskattat listan om ni gör det