Topp Allianser

DeletedUser3520

Guest
Gör en topp 4 rank

1.Rosa Fluffiga Brigaden
Ser ett par kända namn här och de verkar va glöd här både anfall/Försvar.
Aktivitet finns här både dag som natt. men tror att dom kommer falla så fort dom får lite motstånd, hoppas inte de, för då spricker era planer i havet 55 där ni verkar ha kontroll över öarna.
Dock så röstar jag på en klar tredje plats inom snar framtid.

2.Gp mys
Kan kanske säga att de är ett gäng av lite svensk/dansk allians och med sensei strax på topp så kommer de gå undan här för denna allians. Ligger mycket aktivitet här och inte minst etta på anfallranken ( vackert att se ) Denna allians ser jag som en klar första plats och troligen server vinnare ( snacka om att spå eller helt sjukt, med japp så är de )

3.Forb's diktatur
Bra aktivitet än så länge och som troligen kommer finnas med i toppen ett tag framöver.
Här har vi några kända namn så som 4willy,Grump,Kayz Denver!
Tror stenhårt på denna allians och röstar dom en klar andra plats i framtiden

4.V.I.P Party
Finns en vis kämpar glöd här men tror inte de kommer hålla i framtiden. Finns dock två duktiga spelare som man träffat på och de är Grinder & TheSneakyWurf några att se upp för. lägg ingen röst här då de är lite ostabilt än.¨

Lycka till all där ute och kämpa på.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Gör en topp 4 rank

1.Rosa Fluffiga Brigaden
Ser ett par kända namn här och de verkar va glöd här både anfall/Försvar.
Aktivitet finns här både dag som natt. men tror att dom kommer falla så fort dom får lite motstånd, hoppas inte de, för då spricker era planer i havet 55 där ni verkar ha kontroll över öarna.
Dock så röstar jag på en klar tredje plats inom snar framtid.

2.Gp mys
Kan kanske säga att de är ett gäng av lite svensk/dansk allians och med sensei strax på topp så kommer de gå undan här för denna allians. Ligger mycket aktivitet här och inte minst etta på anfallranken ( vackert att se ) Denna allians ser jag som en klar första plats och troligen server vinnare ( snacka om att spå eller helt sjukt, med japp så är de )

3.Forb's diktatur
Bra aktivitet än så länge och som troligen kommer finnas med i toppen ett tag framöver.
Här har vi några kända namn så som 4willy,Grump,Kayz Denver!
Tror stenhårt på denna allians och röstar dom en klar andra plats i framtiden

4.V.I.P Party
Finns en vis kämpar glöd här men tror inte de kommer hålla i framtiden. Finns dock två duktiga spelare som man träffat på och de är Grinder & TheSneakyWurf några att se upp för. lägg ingen röst här då de är lite ostabilt än.¨

Lycka till all där ute och kämpa på.


Vi kan vända på det lite snabbt! :)

Allianserna i topp!

1, GP Mys, Solklar etta i mina ögon. Inte nog att dom är på framfart, dom har tyngd i ledet.

2, Rosa Fluffiga Brigaden, En smidig 2'a, med lynniga spelare som Geggan, så kommer denna allians att vara starka på pappret men moralen i botten.

3 - Alla andra.
 

Geggan

Active Member
Vi kan vända på det lite snabbt! :)

Allianserna i topp!

1, GP Mys, Solklar etta i mina ögon. Inte nog att dom är på framfart, dom har tyngd i ledet.

2, Rosa Fluffiga Brigaden, En smidig 2'a, med lynniga spelare som Geggan, så kommer denna allians att vara starka på pappret men moralen i botten.

3 - Alla andra.

nu får du nog förklara dig, jag, ingår absolut inte i fluffiga brigraden. jag ingår i min egen allians. så förklara dig, gärna
smiley_emoticons_irre.gif
 

DeletedUser

Guest
nu får du nog förklara dig, jag, ingår absolut inte i fluffiga brigraden. jag ingår i min egen allians. så förklara dig, gärna
smiley_emoticons_irre.gif

Absolut, är en egen allians, men alla vet att du tillför dom rosa. eftersom all information du har, ligger internt i forumen.
För det otränade ögat är du kanske solo, men vi som är insatta vet bättre. :)
 

Geggan

Active Member
Absolut, är en egen allians, men alla vet att du tillför dom rosa. eftersom all information du har, ligger internt i forumen.
För det otränade ögat är du kanske solo, men vi som är insatta vet bättre. :)

kan ligger lika nära gp mys, som Forb´s diktatur och rosa brigraden.

påhopp är något jag aldrig gillat, kommer inte börjar göra de heller
 

DeletedUser3520

Guest
Geggan klart du ska spela med brosan din ;) menar du platsar ju inte längre i GP mys :) Där va den chansen rökt.
 

DeletedUser2477

Guest
Vill inlägga här att IRL namn är förbjudet att användas i det offentliga forumet och Byt tonen här inne till en vänligare, ha fortsatt trevlig helg
 

DeletedUser2630

Guest
1. Agony
agony eller tidigare GP mys är den största alliansen på servern just nu utan större motstånd med tanke på att de har dubbelt så mycket poäng som närmaste allians. Om man även ser till under-alliansen Agony II som en del i Agony finns det inte mycket andra allianser kan göra för att stoppa dem. Några spelare jag känner igen är Opeth och rödlök.

2. Fel tid
Fel tid är den närmaste alliansen till Agony även om deras chanser mot jätten ändå ser mörka ut så har denna allians herravälde över H44 vilket kan komma till nytta senare i spelet om de håller ihop. Några spelare jag känner igen är endast BioQ.

3. Rosa fluffiga Brigaden
Rosa fluffiga brigade låg tidigare på topp i servern innan flera allians omformningar ledde till deras tredje plats. Några spelare jag känner igen är Zwak, Knaz och Buggo.

4. Bumbibjörnarna
Bumbibjörnarna är en stor allians med hela 3 medlemmar, jag förmodar att denna allians bara är temporär en tid innan spelarna tar sig in i andra allianser men eftersom de tar en fjärde plats med bara 3 medlemmar förstår man kraften hos de medlemmarna. Det är Geggan & Forbidden som banar väg för denna allians.

5. V.I.P Party
Jag har inte spelat i någon större omfattning sedan Zeta men jag känner inte igen så många i det här gänget. VIP party har precis nått 1 milj poäng när detta skrivs och ligger förhållandevis stadigt på sin 5e plats och kanske en plats högre med tanke på att Bumbibjörnarna & Agony II troligtvis kommer upplösas i framtiden när spelarna vill in i större allianser igen.

6. Agony II
Detta är Agonys lilla elit styrka på 2 man, Senseianders etta på servern och sällskap av Balboan som i skrivande stund ligger på en tredje plats.

7. The Phoenix
Jag vet heller inte så mycket om denna allians men de tampas med Brutal Termina i rankingen med bara 4000 poängskillnad i snittpoängen.

8. Brutal Terima
Brutal Termina på axlarna av ragnarook & Marcus Ericson är en stadig allians som dock ligger i närheten av Agony vilket jag kan tänka mig kan komma att ska dem senare. En spelare jag känner igen är Vajking.

9. Glada Gubbens Order
En mysig lite allians för gladagubbianer som har sitt säte i H44. Alliansen har ett fåtal erfarna spelare och alltså många nykomlingar.

10. Ec Pec

Ungerska spelare har etablerat sig på den svenska spelservern och Ec Pec är deras största allians med spelare som Gitta & rolandsvayok. Alliansen finns i H44 och är den allians med näst flest städer där under Fel tid.


Jag har inte spelat Grepolis på ett bra tag så jag har inte så stor koll på vad som hänt sedan jag spelade så ni får ha överseende med listan. Ingen top 10 lista hade skapats så jag på mig uppdraget själv.

Tack och hej
// Sanfan
 

DeletedUser1827

Guest
1. Agony

Vad ska man säga de kör på som vanligt:D Få ie och många top spelare har gjort detta till en allians att frukta. De är inte omöjliga att få in ks hos eller bryta när de fått in ks hos en. Men de kör hela tiden väldigt aktivt och har hittlist lyckas avärja varje ks som kommit mot dem. Sedan om man lyckas bryta en belägring hos sig kommer de köra in ett nytt ks senare som man inte kommer bryta. Kort sagt de dominerar servern just nu. Spelare att akta sig för är de flesta men wienerbröö och korvgrillen4 är de som jag har sett som extra farliga. Ser inte något som tyder på att de kommer gå ner i ranken så de håller nog första platsen ett tag framöver i alla fall;D

2. Rosa Brigaden

Verkar vara en klick från lite av alla allianser , gått ifrån en del och några har kommit till men efter fel tid lämnade och efter denna sammanslagning ligger de som stark tvåa. Med sitt eget område så kan de helt klart komma att bli en stark fiende i framtiden. Just nu är agony på dem som alla andra allianser i toppen. Spelare att akta sig för är ragnarook en spelare som verkar köra både off och deff som toppar rankerna trots en del fall lyckas han komma tillbaka stark igen , zwack en off spelare som hela tiden varit i toppen troligen kan man förvänta sig mycket från spelaren i framtiden, Rider en off spelare också hög i kämparranken fortfarande efter att varit borta en längre tid men ryktas om att denna spelare är på väg tillbaka därför hoppas jag på detta och lägger han som en trolig framtida stark off spelare mot agony:D. De är rosa och fluffiga nämen seriöst de finns många starka spelare här så de kommer troligen inte gå ner här om de inte kommer göras några direkta byten mellan brigaderna.


3.Svarta Brigaden

Hm verkar som att de samarbetar med rosa rejält då de har samma namn och allting;D. Hoppas detta troliga samarbete kommer ge dem en nystart då andra samarbeten mot agony gjort att de flesta allianser blivit väldigt deffensiva. Verkar även här flyttats runt en hel del vilket också tyder på någon form av samarbete. Spelare att se upp mot är vittarios som är en väldigt stark spelare ser också mycket off här och en del deff , Legondra spelat i samma allians som denna spelare och vet vilken kapacitet denna spelare innehar så tror denna spelare kommer bli en nyckel spelare för denna allians ett långt tag framöver. Kan kanske tappa något steg men kommer helt klart vara i top 5

4.Lila Brigaden

Ännu en brigad kanske man skulle skriva en stort inlägg bara om brigader och sedan ett om agony 1,2 och sedan övriga;D
Även här finns spår från lita av alla allianser förut var de mycket mindre så de verkat ha fått ett ganska stort uppsving av alla olika svängningar. Spelare att se upp för här är inte minst Buse76 en spelare som toppar flera världar och kan både köra off och deff , verkar just nu sikta upp sig att bygga upp sig men så fort han är klar med detta så får nog agony akta sig;D , gloj nämns då spelaren växt som bara den trots sent ingång. har fortfarande en ganska låg kp rank men om spelaren bara kan fixa det så ska nog denna spelare bli något att frukta. Möjligen går ner någon rank om någon blir ie eller förflyttningar men helt klart i top 5
5.
Agony II
Detta är Agonys lilla elit styrka som igen är en stark tvåmans allians. De fick besök av matador som nu är tillbaka i agony igen. Toppar rankningar och trots så få spelare är de rank 5 i allianser. Se upp för hela denna allians balbs deff och sensai off är något värt att frukta. Kommer troligen tappa någon rank då de bara är två stycken men kommer helt klart vara kvar i top 10 om inte agony skulle sakna dem och de skulle få komma tillbaka till moderalliansen.



6. Vita Brigaden

Verkar som de aldrig tar slut men det här är den sista brigaden på listan eller kanske finns fler men är den sista med brigaden i namnet;D De verkar vara en av de få brigaderna som inte flyttat om så rejällt många top spelare hänger sig kvar så gissar ledningen är den samma. Gått ner någon rank efter de gjort förflyttningar men har också haft många ie. Spelare att akta sig för är Malva som är svår att köra mot spelaren tajmingar är väldigt duktiga också tappat få städer vilket är ett plus , LarsArne kan också nämnas då spelaren varit i top ett längre tag trots mycket tryck från agony. Alliansen rank ligger mycket i om brigaderna kommer köra fler förflyttningat men verkar också vara en självständigt del i detta träd så top 10 placering kan man nog gissa sig till i alla fall.


7. Sleeping Beauty

Ska fatta mig kort då jag själv är med i denna allians inte för att det gör den till något större hot;D
Kommer kanske vara kvar i top 10 vi får.

8. Glada Gubbens Order

Trevligt gäng de har gått upp en rankt trots att de fått oerhört svårt nu med brigaderna som tryckt på från alla håll , de har också haft både ie och belägringar att tänka på. spelare att se sig för mot är nog mest sanfan och krackazoom båda väldigt duktiga spelare och de har också lyckas fått in några ks mot mycket större allianser och också tagit några städer om jag inte minns fel. Hoppas de håller i sig i ranken men tror tyvärr inte det någon rank ner får vi nog räkna med då de har mycket ie och mycket tryck utifrån.

9. Ec Pec

En samling ungerska spelare som varit med länge på denna server. Ryktats om att flera större allianser och spelare börjar sikta in sig på denna allians så vi får se om de kommer kunna överleva och klara sig mot detta angrepp. Många aktiva spelare men Gitta är nog deras frontfigur med väldigt mycket off och deff. Kommer nog vara kvar i top 10 kanske gå upp någon rank.

10. Fel tid
Sorgligt nog är detta en spillra från längre tillbaka. De flesta spelare är i sl och de andra tappar städer överallt kan nog inte vänta sig mycket av dessa spelare om inte någon kommer tillbaka och styr upp dem. Många spelare har också lämnat denna allians och gått till andra allianser vilket tyder på deras nerdyk. Troligen försvinner de för eller senare annars krävs något stort om de ska hålla sig kvar.


Mina åsikter har inte koll på allt som sker är själv en ganska liten spelare på denna värld ha överseende , om ni skulle tycka denna lista är kass kan ni göra en egen lista och inte klaga över denna.


En liten lista då allt ändrat sig;D(axelhe)
 

DeletedUser1827

Guest
;D nog mycket mer som kommer ändrats så står nog över så länge :D
 
Topp