Topp Allianser

DeletedUser3352

Guest
Som sagt Det är trupper som dödar, inte poäng.

Absolut, visst är det så. Men har man höga poäng på kämparlistan/anfallslistan är det ett kvitto på att man också använder sina trupper och inte bara låter de stå i städerna. För mig är det ett kvitto på aktivitet och engagemang. Men det betyder inte att jag inte tycker att man kan vara en värdefull tillgång för sin allians även om man inte ligger i topp på listerna.
 

DeletedUser2489

Guest
Topp 10 allianser efter total poäng, medlemmar och krigspoäng och en liten kommentar från mig.

1. Gladhogs Banden - 11,645,419 poäng - 67 medlemmar - 4,446,839 krigspoäng
Många spelare och leder servern stort både i poäng och krigspoäng blir svårstoppade. Har ett enormt säkert område varifrån de kan ladda på och köra över vilka som helst. Storfavoriter till servervinst.

2. De Lyckliga Kompisarna - 4,545,530 poäng - 24 medlemmar - 2,878,180 krigspoäng
De lyckliga, är bara lyckliga, fortsätter anfall det mesta de ser. Har Sensei och Tjuppathor aka "the complainer" som leder dem framåt.

3. Band of Brothers + II + III - 1,825,871 poäng - 57 medlemmar - 316,462 krigspoäng
Även här en allians med många spelare, dock inte av samma kvalitet som 1a rankade alliansen, men några guldkorn finns det allt, kan de få ihop något?.

4. Keiron Legionen - 883,445 poäng - 23 medlemmar - 145,158 krigspoäng
Relativt ny allians som leds av en rutinerad ledning, de smyger just nu i utkanten av server och plockade in delar av fellowship som föll ihop, kan de med rätt strategi bli en allians att räkna med? spännande!

5. South 55 - 650,569 poäng - 22 medlemmar - 676,335 krigspoäng
Allinsen bytte namn, men bytte de även skepnad som allians? Hittills tyder inte mycket på det, men det finns än gott om tid att vända på detta. Helt okej kp mängd vilket alltid är en fördel!.

6. Sympathy for the Devil - 640322 poäng - 25 medlemmar - 60,580 krigspoäng
Även här en ny allians med nya norrmän, håller sig just nu i utkanten men växer fort, kan bli väldigt intressant med bra ledning!

7. Alliansen. + .. - 503,206 poäng - 36 medlemmar - 714,818 krigspoäng
Dessa herrar och damer hänger i trotts att huvudalliansen bröt sig loss, men de har förtvivlat svårt att stoppa blödningen. Ser tyvärr ingen ljus framtid för dem.

8. Otyg - 286,338 poäng - 3 medlemmar - 29,871 krigspoäng
Waffen tröttnade och startade eget? med några till lyckade värvningar kan de säkert bli en nagel i ögat hos många!

9. Beginners Republic - 263,015 poäng - 3 medlemmar - 8,970 krigspoäng
Serverns slackers, hänger kvar i utkanten efter hallonens kollaps, finns det en plan för att bli en faktor på servern igen för dessa herrar? tiden får helt enkelt utvisa.

10. Blodsfränder 254,605 poäng - 18 medlemmar - 172,669 krigspoäng
Ingen server är komplett utan våra Blodsfränder, de kom in sent på servern denna gång och får jobba i uppförsbacke. Ska de klättra krävs det nog att andra allianser halkar efter.

Be nice, jag är fortfarande relativt ny i listskapandet!
 

DeletedUser2601

Guest
Du gör bra och roliga listor!
Alltid kul att läsa andras tankar och alltid kul att läsa andras tankar om sin egna allians och om sig själv
smiley_emoticons_bravo2.gif
 

DeletedUser3356

Guest
hittar inte den första alliansen men bra lista och oj vad de svider hela tiden låter de som
 

DeletedUser3403

Guest
Topp 10 allianser efter total poäng, medlemmar och krigspoäng och en liten kommentar från mig.

4. Keiron Legionen - 883,445 poäng - 23 medlemmar - 145,158 krigspoäng
Relativt ny allians som leds av en rutinerad ledning, de smyger just nu i utkanten av server och plockade in delar av fellowship som föll ihop, kan de med rätt strategi bli en allians att räkna med? spännande!

Tack Jester för en intressant lista
Chu.gif

Vill bara tillägga att vi redan är en allians att räkna med ;)
 

DeletedUser2489

Guest
hittar inte den första alliansen men bra lista och oj vad de svider hela tiden låter de som

It really does... Tar dock gärna fler liknande fighter som senast, blev fin utdelning... men ja, svider rejält...

Men skönt att ni flesta verkar gilla listan i alla fall :)
 

DeletedUser3356

Guest
listor är alltid en trevlig läsning.
vi gratulerar till KP
 

DeletedUser

Guest
instämmer med föregående..

Om inte ha en trevlig vecka alla..
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser3465

Guest
ny lista skulle vara roligt! alltid trevligt att läsa om vad folk tycker :)
 

DeletedUser2807

Guest
Blir en topp 8 från mig. Håll till godo och spy inte för mycket galla på den är ni snälla, jag gör bara mitt bästa :p

1 Gladiators
Ja vad ska man säga? Bra läge, massa samarbeten och en jäkla massa flygande. Aktiviteten på topp dessutom. Klart att ettan på servern blir ... trumvirvel
Swim

2 De Lyckliga kompisarna
Toppar anfallrank, deffrank och därmed kämperank och detta trots att de i sin nuvarande form kom igång nån månad efter övriga "stora" allianser. Ryktas att allt detta beror på Sensei enligt opålitliga källor... Jämfört med övriga i topp 3 har de/vi mer motstånd i området av andra stora allianser och därmed inte lika mycket space bakom ryggen. Dessutom inga samarbeten med de stora kanonerna.Men aktiviteten på topp och kompisandan likaså så blir en ...
Swim

3 Olsen Banden
Precis som på Rho så har de skaffat en stadig grund med många helägda öar och i princip ryggen fri. Allyn har alltid en armada med flygande i överflöd men tycker mig se att aktiviteten inte är helt på topp som förra gången de hälsade på svenska servrar. Men är alltid kvalite med våra västra grannar så blir en ...
Swim

4 The Hedgehogs
Alliansen med 9 liv. Ligger mitt i smeten utan nått riktigt centrum. Har en hel del spelare med rutin men även en hel del som kanske inte har aktiviteten på 100%. Har däremot ett bra samarbete med allys som nämnts ovan vilket är ett plus och när de använder samarbetet så kan det smälla ordentligt. Verkar dock ha en väldig rotation på spelare så blir en ...
Sink

5 Band of Brothers
Nu får ni ju hjälpa mig om jag har fel men känns som om denna "nya" ally är en av många som påbörjat något men sen avslutat för att börja nått nytt igen? Det stora pluset ligger ju i ett bra läge ovanför Olsen och inga "större" fiender bakom ryggen. Återstår att se om de håller ihop, hoppas på det. Men just här och nu blir det för mig en ...
Sink

6 Keiron Legionen
Startade efter många av de större allianserna. Har byggt upp en bra bas nordväst om DLK och verkar ha en stabil ledning som vet vad den vill. Osäker på kvaliten rakt igenom just nu även om toppen är bra. Men trots detta blir detta en ...
Swim

7 Otyg
En sammanslagning från olika allianser och relativt ny just nu. Har en hel del rutinerade spelare men även en massa jag inte känner igen. Det säger ju iofs inte så mycket då jag kan ha noll koll :p Kan falla platt som en pannkaka men lika gärna bli ett spännande tillskott på servern. Jag vill ju gärna vara positiv så hoppas på det sistnämnda och därför blir det en ...
Swim

8 Sympathy for the devil
En ny falang från vårat västra grannland. Startade långt efter de flesta andra och har lyckats bygga upp en bra grund. Ryktas att det är rutinerade spelare och ska bli spännande att se om de fullföljer i samma fina tempo som de börjat. Kan ju inte bli annat än en ...
Swim
 

DeletedUser2489

Guest
Lista efterfrågades och till allas förtvivlan hade jag lite tid över... Jag har valt att begränsa mig till top 7 på denna lista dock då jag känner att de är de enda som har kapaciteten att göra ett större avtryck för tillfället (ni andra får gärna motbevisa mig). Underallianser och akademier får räknas in i respektive huvudallians. Men enjoy... I guess...
Hade dock hoppats på en lista från vackrastad, gick rykte om att en sådan lista skulle dyka upp...

1. Gladiators
Serverns suveräner, har haft ett fast grepp om 1a platsen på servern väldigt länge nu och jag ser ingen anledning till att tro att det kommer ändras inom en snar framtid. De är även väldigt svåra att ta städer av då de har någon form av samarbete med andra toppallianser. De har även bäst poängsnitt på servern och växer fortast för tillfället. Detta får gör att de för tillfället får anses som favoriter till servernvinsten.

2. De Lyckliga Kompisarna
De lyckliga fortsätter växa på i en lagom takt, hade behövts mer för att ta över 1a platsen och just nu växer man även långsammare än Gladiators. Det går dock rykten om att en mjukglassmaskin ska installeras på de lyckligas kontor, kan detta ge en injektion som lyfter upp de lyckliga till 1a platsen? Tiden får utvisa...

3. Olsen Banden
Norrmännen, ja förutom att de är till större delen norrmän så fortsätter de att stärka sina positioner genom att fylla ut öar med erövring och grundningar, utan att göra så stort väsen av sig. Kanske ändras det när de känner sig nöjda med sin bas? Att de har ett par stora spelare i SL är enda anledningen de tappat lite i poängrank mot de andra stora allianserna. I likhet med Gladiatorerna så är de väldigt svåra att ta städer ifrån då har någon form av samarbete med andra toppallianser ....og Valborg

4. The Hedgehogs
Här är en allians som har det tufft just nu, de har många spelare i SL och tappar en del städer till andra allianser. Men de kämpar på vilket de ska ha en eloge för och har fortfarande ett fast grepp om en ohotad 4e plats på servern. Om de vill ta upp kampen på riktigt mot top 3 så måste de nog få in några bidragande spelare, men finns den ambitionen?

5. Keiron Legionen
En av två relativt nyskapade allianser på server, växer fort men ligger lite dåligt till rent geografiskt för att kunna öka tempot än mer. Men med en bra plan och fortsatt aktivitet så finns det möjlighet för denna allians att klättra på servern.

6. Band of Brothers
En allians som jag tyvärr har väldigt dålig koll på, de håller till längst upp i norr vilket innebär att de har ryggen fri men det innebär även att de har begränsat utrymme att växa på om de inte helt riktar in sig på grundning.

7. Sympathy for the Devil
Den andra relativt nyskapade alliansen. Ligger långt ner i syd men verkar inte rädda för att avancera snabbt norrut. De verkar dock noga med att fylla ut sina öar för att skaffa sig en bra bas vilket är ett sundhetstecken. Har bättre utrymme för att växa än de allianserna precis ovan dem i listan vilket är en fördel. Förutom att det blir spännande att se hur de kan växa så är de väldigt norska, vilket är trevligt.
 

DeletedUser2469

Guest
Trevlig lista, men nu när du har gjort en lista kanske jag får ta ett litet ryck och göra en lista för spelare istället :D
 

DeletedUser2646

Guest
Det går dock rykten om att en mjukglassmaskin ska installeras på de lyckligas kontor

Man vill ju komma på besök på det där kontoret någon gång ibland, känns som lycka skulle dubblas i själen :p

Trevlig lista, kul att höra!
 

DeletedUser3356

Guest
äntligen en lista från vår trevliga TJ. vi tackar så mycket=)
 
Topp