Topp Allianser

DeletedUser2646

Guest
Det är tråkigt om samma spelare skulle göra två listor på så kort tid så någon annan får gärna ta initiativet. ;)
Ser ut att ha hänt en del på så lite tid sedan jag gjorde min lista, skulle även vara kul att höra någon annans åsikt :)
 

DeletedUser994

Guest
1 Gladiators
Jag kan personligen inte säga jag har full koll på spelarna i denna alliansen. Men av en snabb blick på hur ställningarna ser ut så är det en av de starkare allianserna som också för tillfället leder här på Phi. Där vi har pankskate som ser ut att vara deras aggresiva spelare och nitrodoom håller försvaret uppe. Andra spelare att se upp för här ifrån skulle jag säga rent spontant är frillieman och Akillesis. Men den stora frågan är om de kommer kunna hålla sig uppe på första platsen eller om någon annan kommer och utmanar dem.

2 Olsen Banden
Dessa har jag allt lite kännedom om, våra vänner i väst och slagpåsar i historien. Det är dock kul att ha de här på ännu en .se server. Detta skulle jag säga är den farligaste alliansen i min mening med en stark strategi som går hem i många läge. Den dras fram ännu en gång med ole olsen i spetsen tätt följt av lokefanten. Jag skulle säga att de flesta i denna alliansen bör man se upp för men min tanke går ändå till PiriPiri och sneglet(var han nu än gömmer sig ;)).

3 De Lyckliga Kompisarna
Jag kommer tyvärr inte skriva så mycket om min egen allians utan bara kör på nu sensie, du ligger ju bara tvåa! Och spelare man borde se upp med här är tydligen tjuppen och Karolinerna samt MalinL gömmer sig i bakgrunden! Sen är Ice heller aldrig tråkig att spela med. over and out!

4 Legio IV Graecia
Legio är väl en allians kommer hålla sig på listan en stund men sen falla lite efter hand då de inte har spelarna som krävs för att gå upp på en top 3 utan kommer kriga om 4-7 platsen är min gissning. De spelarna man borde vara försiktiga med är enligt mig EpiC poWer och Yiio.

5 The Hedgehogs
The Hedgehogs är väl lite som föregående men dock lite mer namn jag känner till så tror det är en bättre allianse än legio på pappret men det är ju inte riktigt det som avgör vem som har högsta platsen på rankingen. Jag tror de kommer klättra upp till en fjärde plats men är nog mest upp till de själva hur långt de vill nå. Jag vet att hör finns många duktiga spelare men måste sätta ett varningens finger för PJVV och SilverFox som jag gillar stärkt och kan göra stordåd.

6 Piraterna från Somalia
Dessa piraterna tror jag mest kommer glida med och växa till sig lite. De kommer nog slåss med The Hedgehogs, Legio IV Graecia och Alliansen om vilken plats de kommer ligga på. Mitt tips till dem är att undvika kriga med någon av top 3 allianserna, om detta sker tror jag tyvärr de kommer bli överkörda pga att de inte har spelarna för stå mot vad som kommer. De jag känner får bära alliansen är Continue och Erzengelgabriel samt mar ghaz om han spelar här och inte bara på .net.

7 Alliansen
Kring denna Alliansen så vet jag inte riktigt hur det kommer gå fram över men är ju lite upp till dem hur de gör strategiskt och vilka de väljer att kriga med fram över. Jag tror mycket väl att de kan ta 1-3 steg up på rankingen om de presterar bättre än allianserna ovan men på pappret ser dessa mindre bra ut. Dock hade de sina guldkorn och de man bör se upp för är Mithrander och danna tror även bjrolkp kan vara en mina att vandra på nu på en moral värld.

8 Alliansen.
Detta är en akademi till nr7 och det gör att de kanske klarar sig kvar här uppe och kanske kan klättra upp lite med Main alliansen pga antalet och om de kan jobba tillsammmans. spelare att se upp för här är wargen och Mystico men finns även en varning för Pjotr om han kommer igång på denna världen.

9 Band of Brothers
Tror inte här finns mycket att hämta tyvärr men kanske kan växa då många ser ut att vara ganska nystartade spelare och har bra läge för att växa lite ostört. Se upp för Maximedus vilket är den ända jag ens känner till. Upp till bevis.

10 Snapphaneklanen
Tror inte det blir mycket av denna alliansen men kul att ni medverkar och är där någon här som kan ställa till det så är det Osfrid. Jag tror dock de blir först ut på listan för Beginners Republic kommer växa om dem.

Nu ska jag tacka för mig och hoppas ni gillade listan.
Korvgrillen4
 

DeletedUser3211

Guest
Då det är första gången jag kollar in det så kallade "forum" är jag väldigt exalterad att läsa allt.
Skönt att se att dom flesta tror att vi kommer vara en flopp, Älskar att förvåna personer. Uppmuntrar alla att göra en lista, otroligt roligt att höra vad folk har för åsikter.
 

DeletedUser1173

Guest
Får väl tacka korvgrillen4 för att du tar med mig som ett litet (om än litet) farotecken i Legio ;)
 

DeletedUser1898

Guest
Ser ett fel på din lista KG
Du tog inte med dig själv som spelare att se upp för i De lyckliga kompisarna, annars är din lista mycket bra :D
 

DeletedUser994

Guest
kul bob

Ser ett fel på din lista KG
Du tog inte med dig själv som spelare att se upp för i De lyckliga kompisarna, annars är din lista mycket bra :D

Bob, jag är ju inget att se upp för på denna servern har ju typ inga städer här :D
 

DeletedUser3187

Guest
Bra skrivet korvgrillen, det kommer att bli intressant att se vad som kommer att stå på nästa uppdatering av allysarna :p
 

DeletedUser2954

Guest
Ser ett fel på din lista KG
Du tog inte med dig själv som spelare att se upp för i De lyckliga kompisarna, annars är din lista mycket bra :D

Han offrade sin plats på listan för IE mästaren tjuppis!
Det var rätt så gulligt av honom faktiskt! :3 <3
 

DeletedUser3356

Guest
gör en lista jag med då eftersom det har hänt lite sen sist.

1.gladiators
skriver inte så mycket om min egna ally mer än att det är ett härligt gäng med god stämning och bra sammanhållning.
spelare att se upp för?? nitrodoom,pankskate,akillesis,filbyter

2.olsen banden

norrbaggarna som gillar den svenska servern. här finns kunskapen om GP och om hur strategin ska läggas upp.
lämnar inga luckor och drar fram över haven som en ångvält och mosar allt motstånd. Detta är en kvalitetsallians.Återstår att se om de står som segrare i denna värld också.
spelare att se upp för?? ole olsen,lokefanten,piri piri

3.de lyckliga kompisarna

"den svenska eliten" väntar i skrivande stund på att alliansnamnet ändras till HERETICS. Här finns det offensiv styrka utan dess like. Här finns arrogansen,högmod och självsäkerheten. Finns vissa spelare här man absolut inte vill ha som granne. Innehar också dom tjockaste plånböckerna på denna servern. snubblade på målsnöret i rho,låt oss se om plånböckerna är tillräckligt täta för att kunna betala hela vägen.
spelare att se upp för?? senseianders,balbolan,muscels.

4.the hedgehogs

inte full insikt eller erfarenhet av denna allians sen tidigare. hänger fortfarande med i topp 10 här på phi och verkar inte ha några större problem med att göra det. Huserar i hav 55 med flera otrevliga grannar=)
spelare att se upp för?? brythnof,wolfhoffman,silverfox.

5.fellowship of the ring

nykomling i topp 10 här på phi och är en ny allians med spelare från bland annat legio och band of brothers.
kan inte säga något om denna allians då den är så ny. ligger väl inte jättebra till och har redan börjat tappa städer,misstänker en ny splittring och att de trillar ner från topp 10.
spelare att se upp för?? Epic power,kisstank

6. alliansen

huvudallians för dessa 3 allianser. Har inte stött på några större hinder och har fått växa i lugn och ro.återstår att se hur de tacklar ett större krig mot någon av allianserna här i topp 10 listan.
spelare att se upp för?? axelhe,bender rodrigues,mithrander

7.alliansen..
underallians till föregående på listan. gäller väl i stort sett samma sak här. inga direkta spelare som gör några avtryck här på servern och överlever troligen bara pga av antalet spelare i denna pyramid.
spelare att se upp för?? steve55,mystico,gevalia

8.Legio IV Graecia

hänger fortfarande kvar i topp 10 trots stora spelaravhopp. Tror inte denna allians varken hänger kvar i topp 10 eller ens finns kvar om någon/några veckor.
spelare att se upp för?? Yiio

9.band of brothers

tagit in några nya spelare och är troligen därför de fortfarande existerar på denna listan. precis som på förra listan så tror även jag att de inte kommer bestå särskilt länge till. Gör inga större avtryck utan njuter troligen av att fortfarande finnas kvar. Höjer inget varningens finger för någon här då alla verkar vara lugna som filbunkar=)

10.alliansen...

2:a underalliansen till just alliansen
innehåller 1 större spelare och resten nystartare. Verkar som att dessa hoppas på att högt antal håller dom vid liv. Tror denna allians mycket snart trillar ner från topp 10 just för alla småspelare.
finns inga spelare att se upp för i denna allians enligt min mening.
 

DeletedUser3319

Guest
Det ska sägas att Gladiators i nuläget väntar på att byta namn till Titans och att Olsen banden väntar på att byta namn till Rising Chaos. Om vi ska hålla på så ;)
 

DeletedUser2489

Guest
Måste vi vara Heretics? Vi har ju inte ens samma ledning som Heretics hade och vi vill va lyckliga :p Gladiators kan gott få ta över "den svenska eliten" titeln om inte annat har de bevisat sig förtjäna den genom att ta massa städer av oss :mad:

Fin lista annars, mer listor till folket! :)
 

DeletedUser3356

Guest
Måste vi vara Heretics? Vi har ju inte ens samma ledning som Heretics hade och vi vill va lyckliga :p Gladiators kan gott få ta över "den svenska eliten" titeln om inte annat har de bevisat sig förtjäna den genom att ta massa städer av oss :mad:

Fin lista annars, mer listor till folket! :)

tackar för att listan uppskattades, att få över titeln "svenska eliten" är inget vi vill bära alls. vi vill spela utan press och i ärlighetens namn så saknar vi dom absoluta monstrena på denna server (sensei,balbolan).
inget jag gråter över dock utan vi har en fantastiskt gäng och skulle inte vilja bli av med någon av dom:)
 

DeletedUser3403

Guest
Roligt att se att Fellowship of the Ring finns med på listan, även om den innehåller en del felaktigheter.
Våra medlemmar kommer i huvudsak från Legio IV Graeica och Piraterna från Somalia. Som nybildad allians räknar vi med att tappa en del städer, men vi sänker fler ks än vi släpper in och om ni väntar er en splittring får ni vänta länge.
Jag skulle kunna komplettera listan med spelare att se upp för, men det får ni märka själva vad tiden lider :D
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser3356

Guest
alla har vi brister och olika åsikter.

kan va så att jag har fel koll på detta,tyckte jag såg spelare från band of brothers men får dubbelkolla detta
 

DeletedUser3403

Guest
alla har vi brister och olika åsikter.

kan va så att jag har fel koll på detta,tyckte jag såg spelare från band of brothers men får dubbelkolla detta

Ryktas att jag väntar med spänning på vilka spelare vi har från BoB, jag verkar ha missat det vid bildandet av alliansen. Ryktas det.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser3352

Guest
Dags för en ny lista. Håll till godo, synpunkter och kommentarer tas gladeligen emot.

1. Gladiators

Mycket kompetent alians men både bredd och spetskompetens förvandlade hallonsaft till hallonmos på ett imponerande sätt i början av servern. För det förtjänar man respekt. Endast en förlorad stad så här långt, det talar sitt tydliga språk om kvallitén hos spelarna. Verkar ha många sammarbeten och det kan möjligen bli svårt att hitta lämpliga måltavlor när Alliansen krossats. Jag spelade med många av dem på slutet av Rho och det var ett härligt gäng, de håller säkert ihop och finns med i toppen i slutet men har man kraften att ligga överst även när servern ska sammanfattas?? Det får framtiden utvisa.

2. De lyckliga kompisarna

Serverns gladaste gäng, i alla fall enligt dem själva. Här finns engagemang i massor och kroner i överflöd, kämpar mot allt och alla. Besitter de fyra första plattserna på såväl anfallslistan och kämparlistan, imponerande och vem har vi högst upp om inte Herr Senseianders, är någon förvånad?? Om denna spelare etablerar sig på din ö så är din enda chans att knuffa bort honom så fort som möjligt, annars äger han hela ön om någon månad. Han är dock inte ensam om att vara anfallsglad i alliansen här finns flera att oroa sig över. Frågan är dock om de lyckas dra åt samma håll och förbli lyckliga kompisar i ett år framöver eller om de blir olyckliga fiender när servern sammanfattas. Kanske finns det en risk att man förlitar sig väl mycket på en spelare och att man bara har två spelare bland topp 15 är en svaghet.

3. Olsen Banden

En stomme av erfarna norska spelare och ett antal svenska guldkorn, och så lilla jag då. Kan det vara något? Norrmännen imponerade på mig på Rho och det ska bli kul att göra dem sällskap här på Pi. Här satsar man på kvallitet framför kvantitet och vilken kvalitet det finns sen. Endast två förlorade städer så här långt är imponerande. Hög aktivitet och högt i tak.

4. The Hedgehogs

En besvikelse så här långt, själv känner jag inte till speciellt många i alliansen sen tidigare men tidigare listmakare verkar ha hållit personerna bakom The Hedgehogs högt, man lyckas inte ta städer från de andra toppallianserna snarare förlorar man städer till höger och vänster trots sina många sammarbeten, detta har gjort att man har ett rejält gap fram till topp tre. Blädrar man genom namnen så ser man att det finns kvallitet i form av kroner men man kan inte leva på gamla meriter här krävs det högre aktivitet om man ska lyckas haka på de framförvarande allinaserna.

5. Alliansen

Totalt har vi här 75!!!! spelare i tre allianser. Här kör man fullt ut på idén ju fler desto bättre. Frågan är om det verkligen stämmer. Bara 4 av 75 får plats på kämparlistans topp 50 det är för dåligt. Trots sitt stora antal spelare och sina sammarbeten har man inte lyckats göra något större avtryck offensivt och defensivt är det ännu värre. Kriget mot Gladiators går inte bra och man förlorar städer i en rasande takt. Trots en del guldkorn bland spelarna ser jag inte hur denna massallians ska kunna klättra och gå om de framförvarande allianserna, visserligen ligger de före The Hedgehogs om man slår ihop alla alliansers poäng men jag väljer att inte räkna så.

6. Band of Brothers

Maximedus och Vingepolis nordliga allians är relativt nygrundad och har vuxit och klättrat på listan av allianser men har man tillräckligt aktiva spelare för att gå till toppen? Knappast. Band of Brothers består av två allianser 46 personer. Risken med så många spelare är att många av spelarna är inaktiva och vips så har du Senseianders, Korvgrillen eller Ole Olsen som granne istället, och det vill du inte ha. Samtidigt har man inte riktigt blivit rejält testade ännu, man har figurerat relativt ostört uppe i norr så här långt men den tiden lär snart vara förbi när andra allianser söker områden att expandera in i då blir det upp till bevis.

7 Fellowship of the Ring

Har tappat stort de senaste veckorna till De lyckliga kompisarna och Olsen Banden och denna lista är sannorlikt den sista som man kommer finnas med på, det verkar tusan som att man ger bort städerna.

8 Blodsfränder

Vi tar med blodsfränder också, för vad vore väl en Grepolis server utan Holysmokers Blodsfränder. Det var länge sedan alliansen lyckades locka till sig några större namn och de senaste världarna har det bara blivit värre och värre trots att vi är många som en gång har spelat i eller börjat vår Grepolisbana i alliansen inklusive undertecknad så blir det en slagpåse även på denna server.
 

DeletedUser2954

Guest
2. De lyckliga kompisarna

Serverns gladaste gäng, i alla fall enligt dem själva. Här finns engagemang i massor och kroner i överflöd, kämpar mot allt och alla. Besitter de fyra första plattserna på såväl anfallslistan och kämparlistan, imponerande och vem har vi högst upp om inte Herr Senseianders, är någon förvånad?? Om denna spelare etablerar sig på din ö så är din enda chans att knuffa bort honom så fort som möjligt, annars äger han hela ön om någon månad. Han är dock inte ensam om att vara anfallsglad i alliansen här finns flera att oroa sig över. Frågan är dock om de lyckas dra åt samma håll och förbli lyckliga kompisar i ett år framöver eller om de blir olyckliga fiender när servern sammanfattas. Kanske finns det en risk att man förlitar sig väl mycket på en spelare och att man bara har två spelare bland topp 15 är en svaghet.

Vi får väl sluta kriga och bara bygga på våra städer som så många andra! ;)
Stadsfester och olympiska spel används också flitigt, men hur kul är det?..

Poängrankingen har ju inte stor del i om man är användbar eller inte. c:

Annars så bör man väl säga att det var en uppskattad lista!
God jul!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser3192

Guest
blir spennende å se hva de to outsider alliansene keiron legionen og sympathy for the devil kan få til
 
Topp