Topp 10 spelare

Boefst

Community Manager
Team Grepolis
Här kan ni lista de tio bästa spelarna på servern!
Vad de är bäst på kan ni själva avgöra.
 

AndreaPirlo

New Member
Jag har ingen koll på om spelaren har spelat under annat användarnamn tidigare men för mig är "Bragde" nummer 1 hittills i denna värld. Håller en hel allians under armarna och är skicklig både offensivt och defensivt.
 

DeletedUser3352

Guest
Jag har ingen koll på om spelaren har spelat under annat användarnamn tidigare men för mig är "Bragde" nummer 1 hittills i denna värld. Håller en hel allians under armarna och är skicklig både offensivt och defensivt.

Det var en kort lista det där. Tackar för de fina orden, jag tror dock att du överdriver lite, vi har många bärande spelare som alla är duktiga och de flesta bättre än mig när de väl lägger manken till.
 

DeletedUser3176

Guest
Ryktas att 1a platsen ska komma till en annan spelare snart
 

DeletedUser3574

Guest
Ryktas att 1a platsen ska komma till en annan spelare snart

Beror helt och hållet på vem som gör listan
bezradny.gif

Ryktas att jag ångrar att jag slutade nu när det finns en ny Fi på servern
 

Cspeete

Member
Då ingen annan ville skriva en topplista så gör väl jag det. All kritik skickas till @Boefst!

Topp 5 lista: Spelare - Allians - Poäng - Anfallare - Försvarare - Kämpar - Antal städer

1. Iora - Yttrandefrihet - 1 - 3 - 1 - 2 - 33 städer

Spelaren som alla på servern får se upp till då han ligger på första platsen. En okänd spelare för mig som nu ligger före giganter som geggan, nogold och sensei, vilket får mig att undra. Vem fan är killen? Något gör spelaren uppenbarligen rätt. Vill man hitta Iora inaktiv så är chansen att man vinner på lotto högre, hans aktivitet är skrämmande hög. Fast med den höga placeringen på poäng hade man hoppats på att resterande ranker hade följt med i samma stil, fast hans guld kanske inte räckte till för det? Vi vet ju redan att han kan gulda upp enheter för att skicka mot belägringar som hans fiender försöker bryta och att han lägger mycket i eventen. Jag har även noterat att han har rensat fienden och satt ks i nb en del… Fast trots detta har han grundat majoriteten av sina städer, så han är nog kanske en aktiv byggare bob spelare? Han kanske bara är för lat för att sätta riktiga KS mot fienden som är aktiva? Om man summerar detta: Han är aktiv, kör på som bara den, guldar en hel del, verkar kunna en hel del och tar inte så mycket städer av fienden… Varför känns detta bekant så väldigt bekant? Nästan som att jag skriver en biografi, bortsett från att Iora är mycket sötare än mig själv. :p Jag hoppas att Iora fortsätter i den takt han spelar nu, för då lär han behålla sin första rank, och säkerligen med tiden klättra i de ranker han ligger lågt i.

2. happines - Oldies but Goldies - 9 - 2 - 23 - 3 - 27 städer
nogold eller happines, en stark spelare vars skicklighet skiljer sig från mängden. De dagar då jag lärde upp denna spelare från en gröngöling till min klippa på korinth är sedan länge förbigångna. Spelaren finner vi på rank 2 i anfall och 3 i KP. Om detta beror på att spelaren nyttjat SS från de fina anfallspaketen eller inte är en fråga som jag inte kan besvara. Om spelarens skicklighet inte har försämrats sedan den tid då jag lärde upp spelaren så är det en spelare att akta sig för. Att KS blir snipeade på sekunden var inget konstigt förr, fast rykten går att timingen har blivit sämre, så jag är osäker på vad som stämmer idag. Får hoppas att timingen är bättre än stavningen, för det är en bra start åtminstone. :p Hur som helst en spelare jag hyser stor respekt för, trots personliga åsikter om spelaren i fråga.

3. Geggan - Yttrandefrihet - 4 - 1 - 3 - 1 - 27 städer
Geggan/Lordi79 är min gamla mentor som en gång i tiden hjälpte mig lära mig skillnaden mellan att anfall och skicka stöd :O Denna spelare har tuffat på som ett tåg likt föregående spelare på denna lista. Vi finner spelaren på första platsen i både anfall och kämpar, men även som trea på försvar. Jag är inte förvånad över detta egentligen efter att ha sett spelaren skicka fulla BS städer mot templen för att sedan illa kvickt bygga upp dem och skicka igen. Han anfaller och erövrar städer i ett snabbt tempo, och ingen verkar vara säker när han är igång. Om det kommer ett spännande event snart så lär han knipa förstaplatsen från Iora med hans berg av guld. Geggan må inte vara med i Oldies but Goldies, men han är nog en av de med mest erfarenhet på denna servern. Än så länge så har Geggan tagit det försiktigt och inte anfallit större och aktivare spelare, men snart kanske han använder sin erfarenhet till att göra just detta! Framtiden får visa.

4. PiriPiri - Oldies but Goldies - 7 - 6 - 29 - 6 - 24 städer
Spelaren som jag först träffade på tau där han valde att lämna den vinnande alliansen för att spela själv i sitt eget lilla område som den schizofrena person han är. Spelaren är numera nogolds högra hand och dessa spelare tillsammans kan orsaka stora dåd. I början av världen körde Piri på som bara den, men nu har spelaren varit kvar på 24 städer i två veckor nu. Tog guldet slut eller insåg spelaren att OS inte är lika effektivt när man börjar få ett par städer? Trots detta är det svårt att hitta Piri offline, även fast det är möjligt. Att få se Piri anfalla fienden händer inte så ofta, fast skulle det vara som så att en allierad blir belägrad, ja, då åker hela Piris armé iväg för att rädda spelaren i nöden. Helt klart en lagspelare som ställer upp för alliansen. Väntar nyfiket på när denna spelare ska explodera i antal städer då han troligen hamstrar stadsplatser.

5. Hyperionz - Yttrandefrihet - 11 - 12 - 25 - 11 - 19 städer
Hyper hyper hyper… En av mina personliga deffare från Baris vars framfart på spelet fortsätter förvåna mig. Ännu en gröngöling som verkar ha fått tycke för mig. Vem vet, det kanske är Hypers tur att bli upplärd likt nogold, fast hans koncentrationsförmåga liknar en treårings. Att lära Hyper vad som är rätt och fel tar tid, och ibland måste man upprepa sig innan han förstår något. Trots detta så vaktar spelaren alla belägringar likt en hök och håller koll på det minsta lilla. Om han skulle ha varit smart med sina köp av guld så hade han kunnat få mer valuta för pengarna, men ikke. Snart får han väl sälja frugan i hopp om att få lite guld som han kvickt slösar på både sig själv och mig. ;) Skämt åsido så ser jag fram emot att få följa Hypers utveckling under servern. För med den aktivitet han har nu och den koll han har på allt så krävs det inte mycket för att spelaren ska ta sig väldigt långt.

Bubblisar:

Bragde - 2 - 5 - 7 - 5 - 27 städer

Spelaren som för mig är både helt okänd och känd. De rykten jag har hört om Bragde är att han är en av de bättre deffarna på revolt, men här har jag inte sett tillräckligt för att avgöra om ryktena stämmer. Om nu alla rykten stämmer som jag har hört så är Bragde väl förtjänt av en plats i min nästa lista, men i nuläget vet jag för lite om spelaren.

5555G - 14 - 8 - 4 - 8 - 25 städer
Allas charmgosse 5555G. Oavsett vad man har för åsikter om 5G så är han väldigt charmig och trevlig. 5G presterade bra i början av världen och jag hade stora förhoppningar om att spelaren snart skulle ta sig in i topp tre, men på senare tid har aktiviteten minskat, och du hamnar därmed på min bubblare lista. Fortsätter du köra som jag vet du kan så hamnar du säkerligen på min nästa lista :D

XcentoryX - 6 - 13 - 22 - 13 - 19 städer

Sensei/XcentoryX är spelaren man har hört mycket bra om, men på denna värld verkar spelaren ta det mer lugnt och har inte visat sig så mycket. Ett nattks här och där imponerar inte på mig, så jag väntar förväntansfullt på att få se om du kommer köra på eller inte! :D Dina gamla meriter hade fått in dig på min lista, men dina nuvarande på servern räckte inte till.

AndreaPirlo - 3 - 9 - 11 - 9 - 25 städer
Spelaren som jag själv inte vet så mycket om, men en spelare som jag finner väldigt komisk i chatterna. Hans höga aktivitet och samarbete får man ej glömma. Trots en bra placering på poäng så känner jag inte till denna spelare tillräckligt bra för att placera honom på en lista. Du får visa vad du går för så kommer du säkert med på min nästa lista :)

Ronnyn48 - 16 - 20 - 17 - 20 - 17 städer
Serverns ålderman, Ronny, är fortfarande här och kämpar vilket man märkte i början av servern, men på senare tid så trappades aktiviteten ner. Ronny kanske spelar på för många servrar samtidigt för sitt eget bästa. Därmed platsade inte ronny i min lista, men om Ronny börjar köra på som han gjorde i början så hamnar han definitivt på min nästa lista. Kämpa på Ronny!


PS: Ett stort tack till @Iora som hjälpte till på några hörn på listan!

Hoppas listan faller er i smak ;)
 

DeletedUser3689

Guest
Topp 5 lista: Spelare - Allians - Poäng - Anfallare - Försvarare - Kämpar - Antal städer

1. Iora - Yttrandefrihet - 1 - 3 - 1 - 2 - 33 städer

Spelaren som alla på servern får se upp till då han ligger på första platsen. En okänd spelare för mig som nu ligger före giganter som geggan, nogold och sensei, vilket får mig att undra. Vem fan är killen? Något gör spelaren uppenbarligen rätt. Vill man hitta Iora inaktiv så är chansen att man vinner på lotto högre, hans aktivitet är skrämmande hög. Fast med den höga placeringen på poäng hade man hoppats på att resterande ranker hade följt med i samma stil, fast hans guld kanske inte räckte till för det? Vi vet ju redan att han kan gulda upp enheter för att skicka mot belägringar som hans fiender försöker bryta och att han lägger mycket i eventen. Jag har även noterat att han har rensat fienden och satt ks i nb en del… Fast trots detta har han grundat majoriteten av sina städer, så han är nog kanske en aktiv byggare bob spelare? Han kanske bara är för lat för att sätta riktiga KS mot fienden som är aktiva? Om man summerar detta: Han är aktiv, kör på som bara den, guldar en hel del, verkar kunna en hel del och tar inte så mycket städer av fienden… Varför känns detta bekant så väldigt bekant? Nästan som att jag skriver en biografi, bortsett från att Iora är mycket sötare än mig själv. :p Jag hoppas att Iora fortsätter i den takt han spelar nu, för då lär han behålla sin första rank, och säkerligen med tiden klättra i de ranker han ligger lågt i.

Man tackar för platsen. Det kanske är jag som är du, som sagt, väldigt lika, dubbelkonto kanske? :O
Att resterande ranker inte följer med vet jag inte dock, men helt rätt bör vara 1-1-1-1, jävla geggan :D

"Så han är nog kanske en aktiv byggare bob spelare" Väldigt förolämpande ;) Har nog tagit mest städer på servern ryktas det ;)
 

Geggan

Active Member
Man tackar för platsen. Det kanske är jag som är du, som sagt, väldigt lika, dubbelkonto kanske? :O
Att resterande ranker inte följer med vet jag inte dock, men helt rätt bör vara 1-1-1-1, jävla geggan :D

"Så han är nog kanske en aktiv byggare bob spelare" Väldigt förolämpande ;) Har nog tagit mest städer på servern ryktas det ;)

hahha, "jävla Geggan" du får väl börja vara mer aktivare med byggandet ;) jag är garanterad den i toppen som använt minst guld :p
tagit mest städer? :O ja, det är du eller jag...
 

DeletedUser3689

Guest
hahha, "jävla Geggan" du får väl börja vara mer aktivare med byggandet ;) jag är garanterad den i toppen som använt minst guld :p
tagit mest städer? :O ja, det är du eller jag...
Hahaha, blir lätt så när ari är op och man har semester, men jodå det kommer ska du se, är väl lite lat av mig, verkar fungera rätt bra ändå.
Kul ändå att du nämner guld, man måste väl säga sånt som folk alltid sagt till dig själv, när du väl kör med aningen mindre guld. Skulle ju bli löjligt om du hata på någon som använder sig av guld på vilken annan server som helst du kört på, men tar på mig den om det får dig att känna dig bättre, äntligen en server någon guldar aningen mer en dig, kan inte jämföra mig med dig på andra servrar dock ;)

Ah, en snabb koll på grepodata visar att du plockat 27 städer var av 10 IE, var av jag har plockat 25 (4 IE) räknade obviously inte med IE när jag skrev som jag skrev. 10 IE städer är ändå impressive, rycka åt sig så mycket gratis poäng vill jag också vara bra på, IE städer är så svårt att ta, krävs så fruktansvärt bra tajming ;) Dock kunde inte bry mig mindre om jag grundar eller tar städer, är väl skönt att slippa bygga städer så man kan börja bygga BS och få kp direkt, men ibland måste man ju ta en för laget också :)

Säger allt detta med en glimt i ögat såklart, verkar som att du är som mig och kan skoja om sånt här utan att ta illa upp, uppskattar dig som person och spelare, gött att vi spelar i samma allians :)
 

DeletedUser3847

Guest
Värst vad mycket IE ni har hos er :p
Vi har bara haft en men hon saknade oss för mycket och kom tillbaka ;)

Kul att någon tagit sig tid att skriva en lista :) Tack för det
 
Topp