Topp 10 spelare

DeletedUser1855

Guest
Det ryktas att Doc Holliday inte kan skilja på veganer och kött
 

DeletedUser3448

Guest
Man ska inte deffa med mantisar nanne, dem är till för anfall, dock helst inte mot milis då man inte får kp
 

DeletedUser3790

Guest
Hade varit hur härligt som helst om man fick kp för millis dock ;)
 

Himladris

Member
Trevligt att ni hittat plats för mej på era listor, tror dock jag får svårt att leva upp till era forväntningar. Ska göra mitt bästa :cool:
 
Senast ändrad:

DeletedUser3448

Guest
Tjoflöjt alla fotbollsspelande hockeyspelare och plåtslagande östermalmskids.

Nu kommer en top 10 lista eftersom trusts lista börjar bli lite gråhårig.

1. Bebe Rexha
Ja, vad ska man säga om den här busen, jobbat sig upp under några år från att vara rätt så okänd till att vara i dagslaget en av Sveriges bästa Grepolisspelare. Otrolig krigsmaskin som haft Lillsven som Sensei men på senare tid hoppat av Lillsvens dojo, kan bero på att krigsmaskinen Lillsven gått i pension och spelar utan guld.
Aldrig rädd för att anfalla någon och anfaller man honom får man 10 anfall tillbaka. Har själv aldrig mött Bebe Rexha, skulle inte vilja göra det heller då han är en otroligt trevlig person att lira med. Man har alltid roligt med honom. I dagsläget bästa spelaren på servern och även en vän man vill fortsätta ha på detta vackra spel.

2. YooHansSon
Nytt namn för mig, men har snart lika mycket poäng som PiriPiri använt guld till olympiska spel. Kör på varje dag och verkar inte finnas någon broms just nu när det gäller utökning av hans imperium av städer. Etta i poäng och trea i kämpar gör han till i dagsläget en av dem hetaste spelarna just nu.

3. Himladris
Akkurat en av dem trevligaste spelarna som jag stött på. Hjälper till i våt och torrt och finns nästan alltid tillgänglig. Himladris trupper och råvaror verkar alltid vara villiga att fara över havet till sina medspelare, kul att se! Spelare som Himladris som gör att allianser blir tightare och farligare. Femma i poäng och etta i kämparranken visar att hans trupper är effektivast på servern.

4. nogold
nogold, nogold, nogold... Alltid en spelare med god attityd och lätt att hålla trevliga diskussioner med. Spelat med denna spelare innan och är en riktig vass spelare, gillar att ligga på motståndarens öar vilket är en viktig pusselbit i TheGliders då hon utgör största hotet på våra öar då inte många andra i gliders gillar att vara på fienden. Har varit med länge på grepolis och är roligt att hon fortfarande finns med och hoppas hon fortsätter då det skapar bra motstånd.

5. Gratch
Gratch är en otroligt stabil och duktig spelare att ha i sin allians, ger en extra trygg känsla och med sin erfarenhet gör han att fienden måste vara på tårna, annars snor han er ballerina ni gömt i kakburken. Bra tryck i anfall och deff vilken lägger han fyra på kämparrankingen. En viktig del i hans allians. Han funkar väldigt bra med dem flesta i alliansen då många spelat med varandra sedan tidigare.

6. Trruuusstt
Blev lite osäker på Trust när han funderade på om vi skulle ta in AxelHe till alliansen, men som tur var skrattade vi åt honom och fick han att tänka om, gillar inte räkor, så inga glidande räkmackor får vara med. Men nu när han är fullärd av oss så har han visat att han vill vinna. Tagit stora städer och växt i en bra takt jämt med sin kämparrank. Första gången jag spelar med han och det är otroligt roligt.

7. Oscar91
Skånegrabben som legat på playan i semesterläge är nu tillbaka och han har varit med så länge jag kan minnas på svenska grepolisservrarna. Otrolig skicklig och erfaren spelare som inte stannar för lite motstånd, har kommit tillbaka och slängt i högsta växeln direkt. Var inte många som han om honom i poäng även fast han varit borta. Förvånar mig om han inte ligger i top 10 snart igen.

8. Hailee Steinfeld
Finne i röven, det vill man inte ha, men vissa finnar är alldeles för fina för att ta bort. En väldigt rolig och trevlig grepolisspelare som jag mer än gärna har i alla mina framtida alliansen, hade varit tomt utan denna personen i chatten. Dock borde han lugna sig med sitt red bull drickande så han kan ha råd med lite mer guld. Men det lär vi ta på discord några gånger till. aja, tur han hittat ett nattöppet ställe som säljer red bull där han bor. Han lär ju inte vara en lika bra spelare utan det flytande guldet. Vill se lite mer av hans hårda finska muminkrigare.

9. PiriPiri
Verkar ha Christofer Columbus som förebild med alla grundade städer, även tagit massa småstäder. Dock fick han ju ta en IE stad av deras krigsmaskin Nanne, äntligen en stad över 1000p erövrad. Samt vill jag veta hur denna räv har så många stadsplatser, menmen, dem verkar inte användas mot oss iallafall. Men vi får hoppas att dem kommer för oss snart.
Skämt och sido, en spelare som kommer med erfarenhet i bagaget och är en viktig del i TheGliders. Tror han utgör en viktig pusselbit med andra spelare där som nogold och Knaz. Ligger på en stabil sexa i kämparranken. Ska bli kul att se hur det går för PiriPiri i framtiden!

10. Ronnyn48
Svenska grepolis farfar. Stabilare än dem flesta 150kg+ damerna på Ronnys favoritställe i Örebro. Har nu uppgraderat sin Nokia3310 och har nu tillgång till app. Antagligen även Sveriges coolaste pensionär. Tur att pensionsmyndigheten har höjt summan han får in på kontot varje månad då det köps en och annan guldsäck. Även ryktas att Ronny alltid har ett av dem mest fruktade flygen på alla servrar han spelar. En kämpe och är alltid lojal mot sin allians, har alltid lyckats hamna med han efter att vi krossa han på Korinth ;)


Spelare jag vill se på framtida listor:
Umrid
Jiluske
Knaz
 

jacoblilje

Active Member
*J*ag har respekt för dig men en lista byggd på två veckors erfarenhet är i allmänhet inte bra, speciellt om man genomgående hyllar sina egna varav många också guldar.
2 Ni är en överlägsen allians, hittills, och skapad för detta ändamål, vilket gör det omöjligt för många att vara med. Det riskerar att denna kommer att bli ointressant och dö fort. Fortfarande har du inte med deff vilket varje erfaren spelare borde bedöma som viktigt.
3 Att hylla den allians man själv är med i är kanske naturligt, men inte vackert

allt man behövde göra för att få en plats i allyn var att visa intresse ;)
 

docprometheus

Active Member
Fin lista!

frillieman kan mycket när han har "moroten" framme sig och har minst två vilda radarpar att jobba med. Så är det kört för resten och förpassas till hav 0 som finns i senaste lista :)
 

docprometheus

Active Member
Han och du har en sak gemensam, ni vann världar för 6år sedan och tror ni är duktiga och relevanta fortfarande

De ständiga gnället... Ja, ja, ja, ja... Vad vill du komma med dina gnäll egentligen?

Du vet och förstår det jag nämner. Saken är glasklart för oss som spelat GP längre period. Möjligen är du ute efter en "lyckade provokation" och jag kan erkänna att du lyckas, men jag ställer till större förundran över dina GP-kunskaper om du nu gnäller över nu när fredag ölen håller på att bli slut på bordet.

En enkel tumregel. Jag snackar om spelare med dessa kapacitet som de flesta icke eller känner till. Framför att dumma sig, fråga runt vad dessa kan och vet dessa kapacitet när det väl gäller! Du hade totalt blivit krossade i dessa servrar jag och frillieman spelat ihop senaste. Dra gärna pm till honom och fråga vettja :p Han är skön typ att snacka via pm ;)

Edit nummer 1. Att vinna servrar och samla på krona, utmärkelse är en sak, men att dessa är lätta att stjäla städer trots dessa utmärkelse är en sak. Detta lärde vi oss i dessa tyska servrar kära jacoblilje. "En tysk med platinakrona som är rätt lätt att stjäla städer är rätt förundrande, tills man inser att denne är en sann glidare på räkmacka" som kanske är inte så sällsynt i svenska.

Edit nummer 2! Ni övriga... gilla inte denna inlägg för sjutton!
 

DeletedUser3448

Guest
De ständiga gnället... Ja, ja, ja, ja... Vad vill du komma med dina gnäll egentligen?

Du vet och förstår det jag nämner. Saken är glasklart för oss som spelat GP längre period. Möjligen är du ute efter en "lyckade provokation" och jag kan erkänna att du lyckas, men jag ställer till större förundran över dina GP-kunskaper om du nu gnäller över nu när fredag ölen håller på att bli slut på bordet.

En enkel tumregel. Jag snackar om spelare med dessa kapacitet som de flesta icke eller känner till. Framför att dumma sig, fråga runt vad dessa kan och vet dessa kapacitet när det väl gäller! Du hade totalt blivit krossade i dessa servrar jag och frillieman spelat ihop senaste. Dra gärna pm till honom och fråga vettja :p Han är skön typ att snacka via pm ;)

Edit nummer 1. Att vinna servrar och samla på krona, utmärkelse är en sak, men att dessa är lätta att stjäla städer trots dessa utmärkelse är en sak. Detta lärde vi oss i dessa tyska servrar kära jacoblilje. "En tysk med platinakrona som är rätt lätt att stjäla städer är rätt förundrande, tills man inser att denne är en sann glidare på räkmacka" som kanske är inte så sällsynt i svenska.

Edit nummer 2! Ni övriga... gilla inte denna inlägg för sjutton!
Det ryktas att det snackas och snackas om tyska världar från din sida. Men på svenska grepolis har du spelat mer forum än spelet. Folk väntar fortfarande på att du ska sluta prata och visa vad du går för, du lever verkligen på gamla meriter, om du då har några meriter. Merit för svenska grepos fiskmås utan några som helst skills i spelet.
 

docprometheus

Active Member
Det ryktas att det snackas och snackas om tyska världar från din sida. Men på svenska grepolis har du spelat mer forum än spelet. Folk väntar fortfarande på att du ska sluta prata och visa vad du går för, du lever verkligen på gamla meriter, om du då har några meriter. Merit för svenska grepos fiskmås utan några som helst skills i spelet.

Dubbel och dubbelfacepalm. Hur i helskotta ska man uppvisa sina skills när det sker pakter, massförbund i lilla svenska när en allians är alltför för hotande?

Sluta sänka dig själv i allting! I Tyska som vi senast spelade kördes det minst 30 allianser och där kunde vem som helst växa upp sig utan all konstiga pakter som du möjligtvis känner igen i svenska servrar?

Att det nu var "tyska, tyska, tyska, tyska som alla gnäller om borde dessa med förnuftiga hjärnceller fatta... Samma tidszon, mer utmaning i spelet. Vi har försökt ragga upp er svennar utan framgångar då vi förstår av olika anledningar. Ni är rädda för tuffare utmaningar, ni klarar inte av plötsliga förändringar.Ni vill helst stanna kvar i samma gryta och fortsätta röra på er trots tuffare utmaningar.

Jag och vet, många har dragit ur på grund av "språket" = sämsta bortförklaring, har inte tid för gp när det kommer fram ca 3 sidor i CQ flikar åt alla håll.

Jag utmanar dig dJUNGELN och Jacob! Anslut till oss till nästa tyska! Då kan vi möjligtvis se till att vi svenskar är tillräckligt slagkraftiga och stå emot all möjliga pakter mot oss "farliga" vikingar och vinna en tysk utmärkelse!
Då gäller det att DU är beredd på 24/7 terror, är van med att inte klaga, inte hota folk via pm. Bara köra tillbaka vid varje "natch-ping" du får på dig.

Jag kör in mig i denna server, ni är välkommen med och dra pm till mig och så addar jag er till vår chat-grupp.
 

jacoblilje

Active Member
Dubbel och dubbelfacepalm. Hur i helskotta ska man uppvisa sina skills när det sker pakter, massförbund i lilla svenska när en allians är alltför för hotande?

Sluta sänka dig själv i allting! I Tyska som vi senast spelade kördes det minst 30 allianser och där kunde vem som helst växa upp sig utan all konstiga pakter som du möjligtvis känner igen i svenska servrar?

Att det nu var "tyska, tyska, tyska, tyska som alla gnäller om borde dessa med förnuftiga hjärnceller fatta... Samma tidszon, mer utmaning i spelet. Vi har försökt ragga upp er svennar utan framgångar då vi förstår av olika anledningar. Ni är rädda för tuffare utmaningar, ni klarar inte av plötsliga förändringar.Ni vill helst stanna kvar i samma gryta och fortsätta röra på er trots tuffare utmaningar.

Jag och vet, många har dragit ur på grund av "språket" = sämsta bortförklaring, har inte tid för gp när det kommer fram ca 3 sidor i CQ flikar åt alla håll.

Jag utmanar dig dJUNGELN och Jacob! Anslut till oss till nästa tyska! Då kan vi möjligtvis se till att vi svenskar är tillräckligt slagkraftiga och stå emot all möjliga pakter mot oss "farliga" vikingar och vinna en tysk utmärkelse!
Då gäller det att DU är beredd på 24/7 terror, är van med att inte klaga, inte hota folk via pm. Bara köra tillbaka vid varje "natch-ping" du får på dig.

Jag kör in mig i denna server, ni är välkommen med och dra pm till mig och så addar jag er till vår chat-grupp.
Inget som helst intresse att spela med dig faktiskt, tror det är mestadels snack och lite verkstad. Vill jag spela på större servrar går jag in på .en

och kan lova dig att du inte hade behövt oroa dig över masspakter om du spela svenska. för ni proffs hade säkert nollat andra på 1 vecka ;)
 
Topp