Topp 10: Spelare

DeletedUser3566

Guest
Här kan ni lista de tio bästa spelarna på servern!
 

docprometheus

Active Member
Här kommer en top-10 spelare rank. Förhoppningsvis utvecklar vi ännu spännande rank inom snart och beskriva dessa spelare utifrån egna erfarenheter. Då jag är relativt ny i Grepolis där jag spelade i Phi för första gång så får ni snällt räkna med lite snål beskrivning på er
smiley_emoticons_winken4.gif



1. DaveLaholm Wolfpack

Står stabilt på förstaposten. Trevlig och kunnande offensivt spelare och kan föreställa mig honom en livsfarlig anfallare efter några världar och matcha meriterade anfallare från tidigare och aktiva världar här på svenska servar.


2. Buse76 MatOchSpritFest

En av Efesos mest rutinerade spelare som besitter fullt med kunskaper i spelet men hamnat tydligen i en tryggad territorium och jag har inte riktigt fått känna på honom än då Vi i Wolfpack nosar mest på torsten1, Olius, Oliver0209 vid fronten. Skulle Busen komma närmare oss, lär det bli spännande boxningsmatcher vid fronten.


3. Eridor MatOchSpritFest

Tyvärr har jag inte mött honom tidigare, inte ens låtit fjuttiga svärdsmän smaka på varandras kämpande händer. Förhoppningsvis kommer vi mötas förutom att mangla sönder dina enheter när docprometheus beryktade flygande sopar rent belägringar hos Spriten.


4. torsten1 MatOchSpritFest

Samma inlägg ovanstående, trots vi ligger på grannön, lär vi komma ta på oss boxningshandskar och matcha varandra.


5. philip970501 GevaliA

Började aggressivt men slutade helt plötsligt när han tog SL... Återstår och se när du kommer tillbaka och gör Efesos mer levande fullt med krig.


6. jonasareo MatOchSpritFest

Var helt "stum" i Phi och blev rätt förvånade när du började kavla upp ärmarna och plocka flera städer. Uppskattas!


7. phie Mopar

Har aldrig mött spelaren tidigare, efter en del lite djupdykningar i hans "meritlista" ser jag att hans allians vunnit kronan i världen Omicron. Alltid kul med attraktiva karaktärspelare i Efesos.


8. docprometheus Wolfpack

Wolfpacks egen Dr. Phil eller "mantis-prometheus" som snackar en del massa i interna forum. Nog måste docprometheus dämpa ned på snacket och börja plocka mer städer för att inte försvinna helt i Tartaros djupaste håla
smiley_emoticons_irre4.gif



9. Axelhe MatOchSpritFest

När jag tänker Axelhe.... Snubben som har flera dörrar öppna och spelar i många server. Måtte han vara anställd hos Innogames för att kunna spela flera världar samtidigt
smiley_emoticons_biggrin.gif


10. smirmat MatOchSpritFest

Har aldrig stött på spelaren i fråga så förhoppningsvis når vi varandra genom kikarens titthål med 25 gånger förstoring inom snart.



Ni övriga. Pumpa på fram mer och roligare lista!
 
Senast ändrad:

DeletedUser2331

Guest
Här kommer en top-10 spelare rank. Förhoppningsvis utvecklar vi ännu spännande rank inom snart och beskriva dessa spelare utifrån egna erfarenheter. Då jag är relativt ny i Grepolis där jag spelade i Phi för första gång så får ni snällt räkna med lite snål beskrivning på er
smiley_emoticons_winken4.gif



1. DaveLaholm Wolfpack

Står stabilt på förstaposten. Trevlig och kunnande offensivt spelare och kan föreställa mig honom en livsfarlig anfallare efter några världar och matcha meriterade anfallare från tidigare och aktiva världar här på svenska servar.


2. Buse76 MatOchSpritFest

En av Efesos mest rutinerade spelare som besitter fullt med kunskaper i spelet men hamnat tydligen i en tryggad territorium och jag har inte riktigt fått känna på honom än då Vi i Wolfpack nosar mest på torsten1, Olius, Oliver0209 vid fronten. Skulle Busen komma närmare oss, lär det bli spännande boxningsmatcher vid fronten.


3. Eridor MatOchSpritFest

Tyvärr har jag inte mött honom tidigare, inte ens låtit fjuttiga svärdsmän smaka på varandras kämpande händer. Förhoppningsvis kommer vi mötas förutom att mangla sönder dina enheter när docprometheus beryktade flygande sopar rent belägringar hos Spriten.


4. torsten1 MatOchSpritFest

Samma inlägg ovanstående, trots vi ligger på grannön, lär vi komma ta på oss boxningshandskar och matcha varandra.


5. philip970501 GevaliA

Började aggressivt men slutade helt plötsligt när han tog SL... Återstår och se när du kommer tillbaka och gör Efesos mer levande fullt med krig.


6. jonasareo MatOchSpritFest

Var helt "stum" i Phi och blev rätt förvånade när du började kavla upp ärmarna och plocka flera städer. Uppskattas!


7. phie Mopar

Har aldrig mött spelaren tidigare, efter en del lite djupdykningar i hans "meritlista" ser jag att hans allians vunnit kronan i världen Omicron. Alltid kul med attraktiva karaktärspelare i Efesos.


8. docprometheus Wolfpack

Wolfpacks egen Dr. Phil eller "mantis-prometheus" som snackar en del massa i interna forum. Nog måste docprometheus dämpa ned på snacket och börja plocka mer städer för att inte försvinna helt i Tartaros djupaste håla
smiley_emoticons_irre4.gif



9. Axelhe MatOchSpritFest

När jag tänker Axelhe.... Snubben som har flera dörrar öppna och spelar i många server. Måtte han vara anställd hos Innogames för att kunna spela flera världar samtidigt
smiley_emoticons_biggrin.gif


10. smirmat MatOchSpritFest

Har aldrig stött på spelaren i fråga så förhoppningsvis når vi varandra genom kikarens titthål med 25 gånger förstoring inom snart.



Ni övriga. Pumpa på fram mer och roligare lista!
Smirmat är väl ingen att hänga i julgranen direkt, men är en okej spelare - med mig som handledare har det hittills gått bra för honom.

Sedan är det väl inte så svårt att hamna på förstaplats om man matas av IE-städer, eller vad tycker du doc?
smiley_emoticons_hecheln.gif
 

docprometheus

Active Member
Smirmat är väl ingen att hänga i julgranen direkt, men är en okej spelare - med mig som handledare har det hittills gått bra för honom.

Sedan är det väl inte så svårt att hamna på förstaplats om man matas av IE-städer, eller vad tycker du doc?
smiley_emoticons_hecheln.gif

Jo det går att diskutera
smiley_emoticons_smilenew.gif
Då vi hade oturen på oss att genomgå massor av frustrerade IE för att se till alliansen Wolfpack vara en levande allians. Antingen stanna och kämpa eller försvinna fanns i oss aktivas tankar. Men efter en del hårda slit verkar vi komma på rätt spår och förmodligen göra världen Efesos mer attraktiv.

Fullskaliga krig mellan oss kommer. Så ha lite tålamod du
smiley_emoticons_biggrin.gif
 

DeletedUser2331

Guest
Jo det går att diskutera
smiley_emoticons_smilenew.gif
Då vi hade oturen på oss att genomgå massor av frustrerade IE för att se till alliansen Wolfpack vara en levande allians. Antingen stanna och kämpa eller försvinna fanns i oss aktivas tankar. Men efter en del hårda slit verkar vi komma på rätt spår och förmodligen göra världen Efesos mer attraktiv.

Fullskaliga krig mellan oss kommer. Så ha lite tålamod du
smiley_emoticons_biggrin.gif
Om jag hade spelat i Wolfpack skulle jag också hamna på första platsen
smiley_emoticons_auslachen2.gif
Hur länge klarar Dave(Något med holm) av att vara på toppen min vän?
 

DeletedUser2601

Guest
Oh, jag och oliver kan jag bjuda på fina boxningsmatcher. När jag är tillbaka från SL då smäller det :)
Inte alltid lika lätt att ta städer när vissa kan skita ur flyg nu förtiden ;)
 

DeletedUser2331

Guest
Efter press från mina kamrater känner jag mig tvungen att lägga ut en special version av Top 10. Jag reserverar mig för att alla inte kommer hålla med om den, exempelvis bröderna Oliver, samt en stor majoritet av Wolfpack & Gevalia - inget konstigt med det. Jag har dessutom inte rangordnat spelarna. Gjorde listan utan att direkt tänka till.



Docprometheus - Utan honom kommer Wolfpack byta namn till Amatörpack. Han är den spelaren som utgör det största hotet av alla fiender vi har, alltsomoftast hoppas man på att liraren inte skickar attacker under en belägring - då är det garanterat inte anfall som innehåller 8 BS. Wolfpack kommer bli beroende av att Doc håller sig vid liv så länge som möjligt, det är deras Dr. Phil.

ZaraLarsson - Självklart skall den här liraren få en plats på den här listan. Var på väg till Gevalia för en stund, hoppades personligen på att ZaraLarsson skulle stanna där så att man fick nöta nere honom - men blev inte så. Ställer upp med deff när det väl behövs, är vic alerten så fort en stad blir belägrad - men ett krav finns, FÅR INTE VARA NÅGON MUR. Haft lite svårt med att tjäna ihop KP jämfört med alla andra, lär bli ännu större när fler triumftåg kan verkställas.

Buse76 - Är som känt en erfaren spelare, han vet vad han gör när det kommer till att kriga. Är ett bra exemplar på hur en grovjobbare bör fungera, och jag tycker att han passar i den rollen. Tror personligen att han fungerar som bäst när han inte befinner sig i en ledning, det är en spelare som skall fokusera på att kriga.

Axelhe - En lirare som man bör nämna när det kommer till top 10 på just den här servern. Han lirar väl på alla servrar som finns, vilket ställer höga krav på honom. Verkar dock ha fått in tempot på Efesos för tillfället, men misstänker att det kan bli tuffare senare när servern har levt ett längre tag. Leder överlägset off-ranken på servern, vilket talar för att han kommer försöka hålla den positionen fram till serverns död, frågan är om han klarar av det?

Bubbbas - Är för tillfället störst i H55. En av mina favoriter på spelet, även om han är från Skåne. Är likt Buse76 en grovjobbare, har en god balans när det kommer till spelstilen. Trampar på minor väldigt ofta, men när han väl lyckas så gör han det med stil. Gillar lirare som tar risker - vilket Bubbbas är bra på att göra. Ställer alltid upp i vått och torrt, och då går han verkligen in för det.

Hallström - Har väl inte direkt etablerat sig fullt ut ännu, men kommer vara en viktig aktör för MatOchSprit senare. Har väl ännu inte utgjort något direkt hot mot Wolfpack & Gevalia, men jag är säker på att hans KP kommer öka inom en snart framtid. Alla allianser är beroende av en trevlig, erfaren och varm spelare, Hallström tillhör den kategorin.

JimmyTheBoss - har inte jättekoll på den här spelaren, men det lilla jag sett av honom säger väldigt mycket. Hans övergång till MatOchSprit påverkade servern ganska mycket, vilket vi även kan se på hur situationen ser ut. Är en spelare som man inte skulle vilja ha emot sig, ger aldrig upp förrän han plockar staden som han har siktat in sig på. Har troligtvis inte sett hela hans register ännu, ser lovande ut.

Smirmat - Är väl dags att ge honom lite uppmärksamhet också, tröstpriset. Är precis som ZaraLarsson aktiv och man kan förvänta sig hjälp från honom vilken tid som helst (förutom när han står på bardisken). Är en allround lirare som kan utvecklas till att bli ännu bättre. Hursomhelst är det en lirare som man bör passa sig för, både när det kommer till Skype & Grepolis.

Eridor - En skön lirare att ha i sitt lag, han jobbar i det tysta. Finns alltid någon stad han hackar på, det viktigaste är att han även lyckas med sina mål. Eridor kommer befinna sig bland top 5 under hela resans gång, det är jag säker på.

EdwardBlom - Är i nuläget inget större hot, men han har alla förutsättningar för att etablera sig på nytt. Efter internerövringen av Edward blev det mycket svett för både M&S och Concordia, hans ledarförmåga går knappt att ersätta. Har överlag bra koll på spelet och är en lirare som även kan kriga, nyttig lirare att ha i en allians - synd att han fortfarande är bakfull bara. Kan utvecklas till en ännu bättre spelare, vilket han även lär göra.


Nu har ni skådat mitt mest seriösa mästerverk på Grepolis genom tiderna.
 

DeletedUser1827

Guest
Nämen blir jag nämnd på din lista bosnjak nu blir jag lite stolt:) Du får gärna segla om mig på anfalls rank eller kämpar rank börjar bli lite tomt med våra spelare i top 3 där ;);)
 
Topp