Topp 10 spelare

DeletedUser2483

Guest
trevligt se en ny topp lista , väldigt bra skrivit också.

men lite tidigt för mig hamna på topp lista ännu haha.

Tycker jag verkligen inte att det är för tidigt. Tycker du har visat framfötter och förtjänar en plats här!
Handlar inte alltid enbart om hur stor man är eller hur mycket man syns i forumet(mig själv) utan hur man faktiskt presterar och sin närvaro i spelet. Där är du en utav de som ska uppmärksammas till den grad att du fick vara med på min top 5 =)
 

DeletedUser3391

Guest
Tycker jag verkligen inte att det är för tidigt. Tycker du har visat framfötter och förtjänar en plats här!
Handlar inte alltid enbart om hur stor man är eller hur mycket man syns i forumet(mig själv) utan hur man faktiskt presterar och sin närvaro i spelet. Där är du en utav de som ska uppmärksammas till den grad att du fick vara med på min top 5 =)

roligt att höra från en veteran av grepolis. då man hör ordet veteran spelare överallt ^^
 

DeletedUser3319

Guest
VIKTIG SAMHÄLLSINFORMATION!

Då var jag tillbaka igen.
Efter stor efterfrågan har jag tvingats att avsätta min dyrbara tid till att skriva en lista helt på egen hand eftersom PAPPA Muscles sparar pengar inför nästa event. Nåväl, jag hoppas att ni kommer uppskatta denna lista som jag inte har lagt ner överdrivet mycket tid på, men tillräckligt för att roa er för en kort stund. Vi river igång listan.

Min givna rank - Nick - Allians - Poäng - Kämpe - Anfall - Försvar

1. Muscles - Lost Souls - 6 - 1 - 1 - 3
Mannen med dom största musklerna! Han är aktiv, envis och har en del guld till sitt förfogande. Han har och har haft en väldigt stabil ledning på kämperanken än längre tid nu och verkar inte finnas några injektioner på att han ska tappa ledningen. Han var också först till 100 städer, vilket är en stor milstople. Däremot kan man fråga sig varför Muscles har tappat sin saftiga ledning på deffranken. Som vanligt har jag en teori. Du har för mycket deff. Belägringarna du deffar anses ha för mycket deff för att det ska vara värt att slå ut dom. Det ligger faktiskt en viss sanning i det. Muscles är även en av få på denna lista, kanske den enda, som inte förlorat en enda stad till fienden. Mycket anmärkningsvärt med tanke på hur många städer han tagit av fienden. En mycket omtyckt spelare av undertecknad och många andra människor både inom Grepolis värld och ute i verkligheten. Go Muscles!
2. Jamson - The New World - 2 - 3 - 2 - 2
Grabben som är farligare än en kungskobra placerar sig på en välförtjänt andra plats på denna lista! Silvertungan som vissa kallar honom är med sin aktivitet, guld och erfarenhet en av de bästa på Tau. Han ligger på en medaljplats på alla ranker, men kan han stäppa upp den sista nivån för att ta sig upp högst på någon utav rankerna? Att han besitter den nivån är det i alla fall inget snack om. Jamson är också känd för att vara kaxig, precis som mig, skillnaden är att Jamson faktiskt har något att vara kaxig över. En personlig favorit som jag hoppas att jag hade en bättre relation med.
3. Buggo - Blå brigad - 5 - 4 - 5 - 4
En riktigt duktig veteran från Alfa! Den enda upplevelsen jag har från Buggo är när han tittade in och sänkte ett ks han hade fått nys om, när jag var uppe i H43 och lekte en kort stund. Och det om något säger väl något om Buggo, ständigt på jakt efter kp. Han har bra placeringar i alla ranker och växer väldigt fort. Hög aktivitet, stor erfarenhet och en del guld (för jag antar att han guldat en del för att ha tagit sig upp i toppen så snabbt) gör honom till Blå brigads store MVP.
4. LORDI79 - The New World - 1 - 8 - 4 - 15
Precis utanför pallplaceringen hittar vi den krigslystne Lordi! En väldigt stark och gyllene start ledde till besvikelser både från Lordis sida och hans allierade. Efter en tid som ensamvarg samlade han sedan ihop ett gäng som har kamperat ihop sedan dess i olika formationer. På senaste tiden har han visat varför han är en utav svensk belägrings bästa spelare. Han har visat upp sin järnvilja och hans förmåga att genomföra det. Det är synd om Djal som måste möta den väldigt duktiga spelare som har mycket guld. Mycket cred ska du ha, Lordi.
5. Risse - The New World - 11 - 9 - 6 - 21
Här kommer listans första skräll, Risse! Riktigt duktig på att tajma och på det sättet hålla sina städer. Det krävs ofta många försök innan man lyckas ta en stad av Risse, om man ens lyckas. Han är också alltid väldigt trevlig, även till fiender. En spelare som jag tycker är grovt underskattad och värd att hedras trots att han inte är en av världens mest anmärkningsvärda spelare. Verkar inte heller vara en stor-guldare vilket är ett plus i kanten. Jag tycker Risse förtjänar en femteplats, men behöver öka ännu en växel för att hålla topp 5 till nästa lista.
6. Balbolan - Lost Souls - 4 - 6 - 8 - 7
Guldpojken placerar sig sexa! Efter att ha varit en av Taus huvudpersoner har han nu klivit in i en mer anonym roll som Taus störste bs-byggare. Jag har hört vissa obekräftade rykten om att Balbolan ska ha över 11k brandskepp till sitt förfogande. Han är en väldigt duktig spelare med mycket guld att använda sig av på eventen. Huruvida hans aktivitet står sig jämfört med andras just nu är svårt att svara på, men han kan vara riktigt aktiv när han väl behöver det.
Med lite större engagemang och högre aktivitet är Balbolan en självklarhet högre upp på listan.
7. Rider - Blå brigad - 13 - 7 - 11 - 6
Bara 7 månader spelande på servern leder till en sjundeplats på denna lista för Rider! Väldigt imponerande och anmärkningsvärt vilket tyder på en hel del guld. Däremot är detta nick helt okänt för mig och några andra jag frågat. Så troligtvis ett nytt nick från en erfaren spelare. Men guld kan gömma en spelares erfarenhet och förmåga. Huruvida detta stämmer in på Rider vet jag faktiskt inte. Det enda jag kan säga är att Riders raketfart är imponerande och att om han/hon fortsätter i denna farten så kommer han/hon placerar sig ännu högre upp på listan.
8. Djal - Blå brigad - 8 - 2 - 3 - 1
Trots stort tapp senaste tiden lyckas Djal ta sig in på plats åtta! Efter en god start i Musketeers tillsammans med sina nu största fiender gick dom skilda vägar. Djal hamnade i Lordis sikte och tappar stad efter stad till Lordi och ett par andra i TNW. Han är en ligger topp 3 i alla krigsranker vilket är väldigt imponerande, trots detta så tappar han många städer. Varför? Jag har inget bra svar, men som vanligt besitter jag ett par teorier. Antingen får han dålig uppbackning av sin allians, har dålig aktivitet eller så har han mött sin överman i Lordi.
Djal ska ändå hyllas, han står ännu på benen, trots att han är så pass hårt ansatt.
Djal ska ha stor heder och jag hoppas han kommer upp till forna höjder.
9. Buse76 - The New World - 3 - 13 - 13 - 20
På plats 9 hittar vi ingen mindre än Busen! En väldigt duktig och kompetent spelare och ledare. Han är väldigt duktig på att hålla i sina städer och erövra städer. Det som går att anmärka är att han bara är på plats 13 på kämperanken trots sin tredjeplats på poängranken. Det är på grund utav detta Buse har hamnat här nere och inte högre upp. Börjar han växa i en högre grad i krigspoäng så behöver jag inte tveka en sekund på att sätta honom högre upp på nästa lista. Lägger han i ett par växlar till så kan Buse bli ett riktigt vasst vapen för TNW.
10. Reedot - Lost Souls - 17 - 19 - 23 - 16
Reedot in på plats 10, en skräll kan tyckas men en välförtjänad plats enligt mig!
En ganska underskattad spelare enligt mig som förtjänar mer uppmärksamhet. En ganska anonym men väldigt lojal spelare som alltid ställer upp. Är nästan alltid först med att skicka deff till en belägring vi har oavsett tid på dygnet. Reedot är också duktig på att sätta de ks han vill. Helt enkelt en riktigt bra lagspelare, och sådana kan man aldrig få för många av.

Jag har även samlat tre st bubblare som inte tog sig hela vägen in på listan men som förtjänar att uppmärksammas! Observera att jag inte orkat skriva långt och utförligt om dessa.
Bubblare:
Knaz
Håller högt tempo och verkar vara grym på att ta städer.
NoPo
Riktigt duktig veteran med stor erfarenhet och spelkunnighet.
larsthai
Tappat i fart, men är en riktigt bra spelare om han väl kommer igång.


Alla klagomål på listan lämnas hos Jamson.
 

DeletedUser3391

Guest
Bra gjord lista gillas! :D

lite info om mig, har ingen större erfarenhet spelade lite på beta ingen populär spelare heller var man :p
 

Knaz

Active Member
Bugar och bockar för att ens någon tar upp mig som bubblare på en sådan här lista! Har trots allt inte lirat på några år innan jag kom in sent på Tau.

För att vara lite kritisk hade jag gjort dessa ändringar :

Byt plats på Buggo och Rider.
Ersatt Djal med Hallström.
Bytt NoPo mot Heartquake

Håller Rider, Buggo och Heartquake som de tre bästa i BB. I just den ordningen också. Tyvärr NoPo så håller jag dig som en av de sämre i BB.

Med andra ord : STATISTIK ÄR LÅNGT IFRÅN ALLT.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Bugar och bockar för att ens någon tar upp mig som bubblare på en sådan här lista! Har trots allt inte lirat på några år innan jag kom in sent på Tau.

För att vara lite kritisk hade jag gjort dessa ändringar :

Byt plats på Buggo och Rider.
Ersatt Djal med Hallström.
Bytt NoPo mot Heartquake

Håller Rider, Buggo och Heartquake som de tre bästa i BB. I just den ordningen också. Tyvärr NoPo så håller jag dig som en av de sämre i BB.

Med andra ord : STATISTIK ÄR LÅNGT IFRÅN ALLT.

Alla har rätt till sin åsikt antar jag. Men att kalla NoPo för en av de sämre i BB är endast okunnigt. En duktig spelare och taktiker som jag bara får större och större respekt för. Hade jag själv gjort en lista så hade jag nog haft NoPo som topp 5 spelmässigt. Kan inte riktigt se hur du kan säga att han är en av de sämre i BB.
 

DeletedUser

Guest
Alltid kul med en lista :

Tack för ditt engagemang

Bugar och bockar för att ens någon tar upp mig som bubblare på en sådan här lista! Har trots allt inte lirat på några år innan jag kom in sent på Tau.

Vi började samtidigt :)

så varför e du inte uppe hos mig haha

smiley_emoticons_skullhaufen.gif
 

Knaz

Active Member
Alla har rätt till sin åsikt antar jag. Men att kalla NoPo för en av de sämre i BB är endast okunnigt. En duktig spelare och taktiker som jag bara får större och större respekt för. Hade jag själv gjort en lista så hade jag nog haft NoPo som topp 5 spelmässigt. Kan inte riktigt se hur du kan säga att han är en av de sämre i BB.

Som du sa själv, alla har rätt till sin åsikt.

Grundar min åsikt i att jag lirat en del mot hela BB och därför märk att NoPo är en av de sämre. Konstiga blandningar i anfall, ingen timing osv.

Alltid kul med en lista :

Tack för ditt engagemang



Vi började samtidigt :)

så varför e du inte uppe hos mig haha

smiley_emoticons_skullhaufen.gif

Vad jag fått fram så började du ca 1 månad innan mig och hade erövrat 20 städer innan jag erövrade min första. Så att vi börja samtidigt är skitsnack :)
 

DeletedUser

Guest
Grundar min åsikt i att jag lirat en del mot hela BB och därför märk att NoPo är en av de sämre. Konstiga blandningar i anfall, ingen timing osv.



Vad jag fått fram så började du ca 1 månad innan mig och hade erövrat 20 städer innan jag erövrade min första. Så att vi börja samtidigt är skitsnack :)

20 städer under första månad ja de säger ju allt :)
slå det om du kan haha.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jag har själv lirat mer eller mindre sen alfa. Jag har spelat mot och med en del duktiga spelare under min tid på gp. Det är svårt att jämföra spelare mot spelare. Men jag rankar absolut NoPo som topp 10 av de spelarna jag mött/spelat med. Och då har jag ändå spelat med och mot en hel del duktiga lirare. Dessutom kommer man inte så högt upp i alla rankningar om man är så dålig ;)
 

DeletedUser2688

Guest
Jag har själv lirat mer eller mindre sen alfa. Jag har spelat mot och med en del duktiga spelare under min tid på gp. Det är svårt att jämföra spelare mot spelare. Men jag rankar absolut NoPo som topp 10 av de spelarna jag mött/spelat med. Och då har jag ändå spelat med och mot en hel del duktiga lirare. Dessutom kommer man inte så högt upp i alla rankningar om man är så dålig ;)

"mer eller mindre sen alfa" inte sett dig på ett par världar, vart spelar du nu? ^^

tror du var inne här på tau en sväng? om jag inte minns helt fel
 

DeletedUser2688

Guest
20 städer under första månad ja de säger ju allt :)
slå det om du kan haha.

guld har tyvärr blivit allt mer viktigare, ju mer guld jag lägger ju snabbare kommer man igång. när man har ett gäng städer 40-50. så kostar de mer att nyttja guld som i början. i dagsläget guldar jag knappt något, ändå växer jag fort! ;)
 

DeletedUser2469

Guest
"mer eller mindre sen alfa" inte sett dig på ett par världar, vart spelar du nu? ^^

tror du var inne här på tau en sväng? om jag inte minns helt fel

Det finns faktiskt fler än du som har fler än ett nick ^^
Och om min teori fortfarande stämmer spelar Svendberg fortfarande på den här servern
 

DeletedUser

Guest
Ja det är ju bara att använda lika mycket guld som du gjorde så är det ju inga problem :)

var faktiskt musk "buse" som försökte sig på mig när jag var liten :)

dock var staden redo o mega deffad o kp kalaset ett faktum :)
smiley_emoticons_party.gif

behövdes inget guld alls grabbar :)
 

DeletedUser2688

Guest
Det finns faktiskt fler än du som har fler än ett nick ^^
Och om min teori fortfarande stämmer spelar Svendberg fortfarande på den här servern


svendberg spelar fortfarande, kom snabbt ett pm till mig efter jag postade här o berättade hem som var svendberg ;)

otur att han bara lever mest uppe i hav 43 :(
 

DeletedUser

Guest
Japp, jag lever i H43, ligger och guppar där. Tråkigt att man inte har lika mycket tid som förr, annars hade jag nog legat högre i rankning. Men jag har spelat varje belägringsvärld på gp.se faktiskt. Dock har jag inte kunnat nicka svendberg sen Iota då jag gav bort mitt konto pga tidsbrist. Då byttes e-mail och den som tog kontot har vägrat hjälpa till att försöka fixa tillbaka det. Så har fått byta nick nu, men sånt är livet ^^
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2688

Guest
Japp, jag lever i H43, ligger och guppar där. Tråkigt att man inte har lika mycket tid som förr, annars hade jag nog legat högre i rankning. Men jag har spelat varje belägringsvärld på gp.se faktiskt. Dock har jag inte kunnat nicka svendberg sen Iota då jag gav bort mitt konto pga tidsbrist. Då byttes e-mail och den som tog kontot har vägrat hjälpa till att försöka fixa tillbaka det. Så har fått byta nick nu, men sånt är livet ^^

ja o inte har du förvånat mig iaf ;)
svaga natt ks, inaktivitet, lätt att ta städer av osv :D
 

DeletedUser

Guest
ja o inte har du förvånat mig iaf ;)
svaga natt ks, inaktivitet, lätt att ta städer av osv :D

Svaga natt ks vet jag inte vad du snackar om. Jag ser ingen skillnad, dag som natt. Det tråkiga är ju NB. Många är aktivare än på natten än på dagen, så att gnälla över det är löjligt. Jobbat mycket så jag har inte kunnat vara lika aktiv nej. Och så lätt kan det inte va att ta städer av mig. Jag har förlorat 4 städer totalt. Under en månadsperiod hade jag väl 100 attacker om dagen på mig i snitt och kanske 5 KS i snitt per dag. Så antingen är ni riktigt dåliga som kan ta så få städer trots min dåliga aktivitet och vart mina städer ligger, eller så är det inte så lätt som du påstår tror jag ^^
 
Topp