Topp 10 spelare

  • Trådstartare DeletedUser2556
  • Start datum

DeletedUser2556

Guest
Nu ska vi se vad folk tror om de topp 10 spelarna!! Gör era intressanta listor nu :)
 

DeletedUser2469

Guest
Då kan väll jag göra den första då ;)

1. Skvätten: En spelare som är väldigt aktiv och rutinerad. Har varit i toppen på många världar och kommer säkerligen vara uppe här också. Om man vill sätta ett ks i honom/henne måste man inte vara noga när på dagen man ska sätta in ett ks utan ha mycket och väl tajmat rens innan och deff efter. Skvätten får ett av mina tre varningens signaler att hålla reda på.

2. GreyFoxMe: En spelare som jag inte känner igen nicket på. Kanske det är någon som har bytat nick eller så är det en ny, men det kan också vara jag som inte har lagt märke till honom/henne :D. Bra verkar han/hon dock vara men det ska bli intressant att se hur väl han/hon håller sig kvar där uppe.

3. Pawwap: En spelare som har kört sedan i oktober förra året på de nya världarna där jag inte har spelat, men det verkar som han/hon är en bra spelare som har kommit in bra i spelet och vill kriga. Eftersom jag inte vet så mycket om honom/henne ska det bli kul att se vart han/hon landar.

4. Green Goblin: Ennu en spelare jag inte riktigt känner igen men det är ju bara kul med fler namn. Det verkar ändå vara en aktiv spelare som vet vad han gör vilket är ett måste på det här spelet. Ska bli även här intressant var han/hon landar.

5. Rubyman: Här har vi en riktigt giftig spelare som man inte vill vara i närheten. Som på andra världar och här så är han/hon riktigt offensiv och har tagit ledningen på offensiv rankingen. Han/hon är väldigt aktiv och svår att hålla reda på så det är bäst för alla som är nära honom/henne att passa sig ordentligt. Rubyman får även han/hon en varningens signal att hålla reda på.

6. Celleeqiue: Har nog Grepolis svåraste namn att stavas, men bakom namnet har vi en listig räv som inte är rädd att slå till. Han/Hon lyckas vara bland de bästa på många världar och ska bli kul att se om han/hon även här kan hålla samma status som på många andra världar så det är bara att se sig för.

7. Larsthai: Här har vi en spelare jag har sett ofta. Larsthai är både vänlig och kul att spela med och han/hon hjälper till i alla lägen med stöd för att besegra motståndaren. Men han/hon har även en sida man ska akta sig för, han/hon är inte vad man kan säga en snäll liten kisse katt.

8. Atilla: Här har vi en spelare som inte bara är riktigt bra spelare utan en spelare som alltid är bland de högsta på listorna på de olika världarna och har även med sig att ha vunnit en värld. Kanske är han/hon ute efter att vara den förste att få två vinster. Han/Hon är bra på både det defensiva jobbet och det offensiva. Atilla får även han/hon ett av mina varningens signaler att hålla reda på.

9. TimothyN: Här har vi en bra spelare som vet vad han/hon gör och gör aldrig något för gäves. Ska bli kul att se vad det här kan landa för honom/henne.

10. Novus Cafe: Här har vi en spelare som kan gå långt, men vi får se vad det landar. Gillar även att kriga så det är bara att hålla ögonen uppe så att inte din stad blir tom...

Det här var min lista, hoppas alla blir nöjda och glada :D
 

DeletedUser

Guest
1 rubyman Radioactive Sheep 5747
En riktigt söt pojke. Gör alltid sitt bästa och när turen är på hans sida så räcker det en bit. Tycker om att anfalla ibland men kommer nog gå tillbaka till sitt vanliga spel snart och grunda tills UV kommer.

2 Dödsslaktaren Radioactive Sheep 4627
Ny spelare eller en gammal med nytt namn. Verkar tycka om att anfalla men expanderar väldigt långsamt. Startade med att grunda så luktar lite noob.

3 Anemonen ARISTOCATS 3362

En av grepolis mest överskattade spelare. Han har tur som blir kp feedad av sepalre som är sämre än honom (ja det finns tydligen några). Frågan är vad han betalade tyskarna för att lyckas hamna på samma ö som dom.

4 ex0tica2000 Gargathors änglar 3302

Den enda ängeln som verkar veta att det finns en anfallsknapp. Men sen bor hen heller inte på den incestuösa ö som de flesta andra änglarna gör där de sitter och räknar på sina 6tår och 7 fingrar.

5 Spirreftw Radioactive Sheep 2760

En liten filur som jag inte har och heller inte haft mycket kontakt med. Jobbar på i bra takt men även han valde att grunda en stad som första vilket historiskt sett tyder på dålig självkänsla.

6 ImATarp ARISTOCATS 2663
Börjar inte bra när man ser att namnet är felstavat, r och a borde byta plats. Annars en hederlig katt som tidigare var en kossa., Eftersom det är personen i frågas "första" värld så misstänker jag att det är någon som olof eller någon annan kossa släpat in här igen.

7 GreyFoxMe Radioactive Sheep 2542

En riktigt gammal räv. Mycket av det som står på Spirre stämmer även in här då de dels delar ö och även sätt att expandera. Skillnaden är att Foxxy lyckats komma ett steg längre och nu även erövrat en stad.

8 TureSventon ARISTOCATS 2505
Katterna verkar inte tycka om att anfalla så de tog in dessa kossor som gör det åt dom. Ture är precis som alla katter på listan utom monen tidigare Ko. Misstänksamt det här med så många nya spelare i samma allians. hade det inte varit för att samtliga är bättre än Böckling hade jag misstänkt att han kör multikonto.

9 atilla Radioactive Sheep 2483
En spelare som varit med förr och alltid levererar. Inte mycket mer än så att säga eftersom jag inte delat värld med honom tidigare. Ser stark ut nu i början.

10 fripster ARISTOCATS 2440
Ännu en kossa som nu är en katt. Spelar på Lambda och gör det med Kalliok så antar att hen är lite kompetent.
 

DeletedUser

Guest
Skön lista...eller nått.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2640

Guest
Hade ju varit roligt att se lite fler listor nu när världen har varit igång några veckor, jag personligen ger mig inte på det då jag inte är speciellt bra på sånt.
 

DeletedUser

Guest
Skulle vara trevligt om någon ville ta sig tid att lista en top10 här.
Så man får lite info om vad folk tycker om världen etc etc..
 

DeletedUser2878

Guest
Då gör jag slag i saken med min allra första topp 10 lista, det mest intressanta är att de två största allianserna totaldominerar listan med endast två undantag.

Skvätten (LOS): Serverledare sedan jag vet inte hur länge. Kan inte se något större hot just nu heller. Aktiviteten är det sannerligen inget fel, inte rutinen heller för den delen. Kommer självklart att kvarstanna på toppen länge och väl.

Senseianders (A-A-A) Dominant tvåa som leder servern i antalet städer. Leder både anfallsranking och kämperanking överlägset. en offensiv trumma som aldrig slutar slå. Verkar dessutom vara en sympatisk personlighet av det lilla jag sett.

Wile92 (A-A-A) Trea här, trea på anfall och trea på kämpe. Ettan förlorade, två vann, trean tappade byxorna.... Liten kunskap om denna spelare, men helt klar är hen bra!

Wall street (LOS) Aldrig haft nöjet att ha med denna spelare att göra. Men han beter sig som man bör om man spelar i den ledande alliansen. Dock väldigt lågt i anfallsrankingen i förhållande till storleken. På plats 18. Bakom mig till och med. Få, men utbyggda städer.

Goliatgoo (LOS) Exakt samma omdöme som ovan. Låg anfallsrank mm.

Kayz Denver (Excelsior) Då kommer vi till den första spelare att bryta mönstret. Den gode Kayz. Tung att möta (är faktiskt lite rädd för honom) har aldrig slut på trupper, som vi vanliga döda, eller stadsplatser för den delen. Klättrar obönhörligen på anfallsrankingen. tvekar inte en sekund på att hjälpa andra.
Kayz kommer fortsätta sin klättring mot toppen, var så säkra.

GreyFoxMe (A-A-A Ligger helt okej på anfallsrankingen. Enligt rykten är det en bra spelare.

TimothyN (LOS) Har ett lägre poängsnitt på städerna än kollegorna i toppen, (Kayz har lägst) det får mig att tro att han gillar trupper. Ändå förvånansvärt lågt på anfallsrankingen. Hursomhelst en spelare att räkna med. utan tvekan.

MrAero (Blodsfränder) En kapabel spelare som spelar i en inkapabel allians. Intressant kombo. Ligger bra till i anfallsrankingen, förlorar relativt sett få städer och det är bra, med tanke på att de annars formligen rinner ur händerna på Blodsfränder. Har sett till honom förvånansvärt lite vid belägringar dock. Vad gör hans trupper när kollegorna behöver hjälp?

ex0tica2000 (A-A-A) Sist men inte minst brukar det heta. Väldigt bra anfallsrank. Comming man på topplistan!

Som en bubblare vill jag lyfta fram en spelare som jag tror kommer finnas med här snart. Och det är ingen mindre än serverns egna Galning (Hungry Bunnies), har växt kopiöst fort och verkar inte veta vad broms är. Och då har han ändå hunnit med att dela ut städer till allianskollegor.
Jag tror på alliansen och jag tror definitivt på Galning. Lycka till framöver!
 

DeletedUser2879

Guest
Ah, my man Muscles! Det är dina biceps som håller mig i schack. ;-)

Trevlig och rolig läsning som vanligt när det kommer från dig!
 

DeletedUser2640

Guest
Oj, jag vill passa på att tacka för de fina orden om en ;) Men Muscles du glömde dig själv :)
 

DeletedUser2878

Guest
Jag diggar klubbar för inbördes beundran. Men allt sådant faller platt och ser kopierat och tråkigt ut efter Inq på Iota. Det var klass :D
 

DeletedUser2878

Guest
Har jag verkligen försökt? Kan bara minnas två KS, varav ett ikväll. Båda inne och ena staden tagen?
 

DeletedUser2878

Guest
Inte många biremer i hamnen som kommer från någon annan än oss, alla anfall kom från oss. Hur menar kära Anders nu?
 

DeletedUser2640

Guest
Inte många biremer i hamnen som kommer från någon annan än oss, alla anfall kom från oss. Hur menar kära Anders nu?

Muscles, du vet jag gillar dig och har respekten där. Men att ljuga en rätt i huvudet är knappast uppskattat! Katterna har kört in en del deff där samt hur många var ni om belägringen mot mig där ni sammanlagt med alla era förbund skickar in 21000+ birem! Men det bevisar bara hur fega ni är egentligen eller hur lite tillit ni har på er själva :) Hur som helst lycka till framöver.
 

DeletedUser2878

Guest
Då var det dags igen, listan alla väntat på. den skriv självklart av Muscles - the Heroe själv.

1. SenseiAnders -I skrivande stund 102 städer, ohotad etta där. Ohotad etta på anfalls och kämperank. Helt enkelt serverns i särklass bästa spelare. Just nu. I övrigt en trevlig kille, alldeles oavsett om mardrömmar och fantasier ibland spelar honom spratt.

2. Wile92 - En för mig rätt anonym spelare men andra placeringen på anfallsrankingen visar att han/hon inte är anonym för andra. Ser stabilt ut!

3. Wall street - Lever en anonym tillvaro på anfallsrankingen sett till sin position. Bara en tidsfråga innan Kayz springer om.

4. Kayz Denver - En kunglig lirare. En stadig soldat att luta sig mot. Outstanding i att hjälpa sin allians till framgångar. Ett muskelpaket! Det är väldigt få spelare jag beundrar, detta är en av de få.

5. Snoosaren - Trevlig prick, ihärdig spelare. Har han dig i blickfånget så har du det riktigt svettigt! Bär upp sin position i anfall och leder försvarsranken. Otroligt aktiv!

6. - Rubyman - sägs att detta inte är samma slaktare som härjade runt på Iota, en fruktad motståndare i Klanen och sedermera en hyllad kamrat i Klaninq. Det märks. Ligger lägre i anfallsranken än namnet borde uppbära.

7. - Exotica2000 - Framskjuten anfallsrank i förhållande till storleken. Lurade mig på en stad innan vi kom dit. Sedan dess är den KP deffad och jag tror att innerst inne gråter han/hon när den står orörd.

8. Baron Thomaz - Vår enda baron. Alliansens snille och näst tjurigaste erövrare efter Bodda71. Tillsammans med Kayz ställer han sig stolt i min hall of fame av fantastiska spelare. Hjälper allt och alla som behöver, vrider och vänder på sig för att hjälpa gruppen framåt. This is a Freaking Heroe!

9. - Atilla - Stor spelare. Beräknande och analyserande. Vet hur tusan man ska prioritera, uppskattad hos mig!

10. - Mr Aero - Fem i anfallsrank. Har levt i en pressad situation i sjunkande BF. Sedan vi började äta blod har han klarat sig bra, kanske främst för att han legat "fel" för oss. Men det ska vi nog ordna. Ser fram emot att mäta krafter med Aero i en ny miljö. Upp till bevis nu när du slipper en så defensiv och återhållsam alliansmiljö. :)

That´s all folks, hoppas ni njuter av läsningen.

Mvh
Muscles
 

DeletedUser2640

Guest
Då var det dags igen, listan alla väntat på. den skriv självklart av Muscles - the Heroe själv.

1. SenseiAnders -I skrivande stund 102 städer, ohotad etta där. Ohotad etta på anfalls och kämperank. Helt enkelt serverns i särklass bästa spelare. Just nu. I övrigt en trevlig kille, alldeles oavsett om mardrömmar och fantasier ibland spelar honom spratt.

2. Wile92 - En för mig rätt anonym spelare men andra placeringen på anfallsrankingen visar att han/hon inte är anonym för andra. Ser stabilt ut!

3. Wall street - Lever en anonym tillvaro på anfallsrankingen sett till sin position. Bara en tidsfråga innan Kayz springer om.

4. Kayz Denver - En kunglig lirare. En stadig soldat att luta sig mot. Outstanding i att hjälpa sin allians till framgångar. Ett muskelpaket! Det är väldigt få spelare jag beundrar, detta är en av de få.

5. Snoosaren - Trevlig prick, ihärdig spelare. Har han dig i blickfånget så har du det riktigt svettigt! Bär upp sin position i anfall och leder försvarsranken. Otroligt aktiv!

6. - Rubyman - sägs att detta inte är samma slaktare som härjade runt på Iota, en fruktad motståndare i Klanen och sedermera en hyllad kamrat i Klaninq. Det märks. Ligger lägre i anfallsranken än namnet borde uppbära.

7. - Exotica2000 - Framskjuten anfallsrank i förhållande till storleken. Lurade mig på en stad innan vi kom dit. Sedan dess är den KP deffad och jag tror att innerst inne gråter han/hon när den står orörd.

8. Baron Thomaz - Vår enda baron. Alliansens snille och näst tjurigaste erövrare efter Bodda71. Tillsammans med Kayz ställer han sig stolt i min hall of fame av fantastiska spelare. Hjälper allt och alla som behöver, vrider och vänder på sig för att hjälpa gruppen framåt. This is a Freaking Heroe!

9. - Atilla - Stor spelare. Beräknande och analyserande. Vet hur tusan man ska prioritera, uppskattad hos mig!

10. - Mr Aero - Fem i anfallsrank. Har levt i en pressad situation i sjunkande BF. Sedan vi började äta blod har han klarat sig bra, kanske främst för att han legat "fel" för oss. Men det ska vi nog ordna. Ser fram emot att mäta krafter med Aero i en ny miljö. Upp till bevis nu när du slipper en så defensiv och återhållsam alliansmiljö. :)

That´s all folks, hoppas ni njuter av läsningen.

Mvh
Muscles

Jag tackar så ödmjukast för de goda orden Muscles, jag anser dock personligen att du också ska inta 1 topp 10 placeringen. Du kanske inte ligger högst på de olika listorna men envis rackare är du som jag tycker är en riktigt trevlig prick! Ser fram emot många roliga stunder på Grepolis med dig o övriga spelare!

Mvh Anders
 
Topp