Topp 10 spelare

DeletedUser

Guest
Har en känsla av att det finns en gammal snubbe som är på väg uppåt i listan.
 

DeletedUser

Guest
Jag tar mig friheten att gissa vilka som kommer toppa denna lista efter ett par veckor.

8. jaskomilla
Kommer ligga i topp, mycket bra spelare!

Om det är den rätta "Jaskomilla" så håller jag med dig... men om det är spelaren som tog över kontot efter att "Jaskomilla" slutade så håller jag inte med dig......
 

DeletedUser

Guest
Om det är den rätta "Jaskomilla" så håller jag med dig... men om det är spelaren som tog över kontot efter att "Jaskomilla" slutade så håller jag inte med dig......

Möjligtvis om han får en hel del hjälp kan han toppa listan
 

DeletedUser

Guest
själv så tog man kontakt med jacksomilan och han kände igen mig från beta så om den riktiga jacksomilan spelade i beta så är det den riktiga jacksomilan som spelar på kappa
 

DeletedUser

Guest
1 Toysan 84168 Devotum
En spelare som tog tag i taktpinnen och visar ett stort engagemang i Devotums framtid. Vill han ha en stad så ska det mycket till att klara försvara den emot honom. Ligger 3:a på anfallslistan och kommer stanna i topp på båda, skulle bli väldigt förvånad om han sjönk under plats fem.
2 jingerandernu 53593 Devotum
En ny bekantskap som är en skicklig krigare och som hjälper alliansen i vått och torrt, ligger 4:a på anfallslistan så ser man hans trupper börjar röra sig emot sig bör man ropa på hjälp.
3 Geletin 46826 Devotum
17 plats i anfallslistan, spelar smart och kommer fortsätta på den inslagna vägen. topp tio kommer nog vara rimligt framöver.
4 BajenBrudar 44384 Devotum
Började i ett rasande tempo, hade ett litet uppehåll men är tillbaka på banan igen, dags att visa att början inte bara var en tillfällighet utan att denna mystiske spelare kan hålla i även när servern nu går in i nästa skede.
5 Maleros 43692 Devotum
Även här en ny bekantskap, även här en mycket aktiv och bra krigare.Leder anfallslistan och verkar ha outsinliga mängder av trupper!
6 mgdt 40676 Phoenix Birds
En gammal spelare som tillsammans med Perg får fåglarna att lyfta, Kommer fortsätta sitt korståg i de nedre delarna av haven. Har ju en fördel av att inte ligga mitt i det smet som bildats utav de övriga allianserna. Ligger på 36:te plats i anfallslistan så hittills verkar det mest varit ganska enkla mål.
7 Perg 40641 Phoenix Birds
"Hjärnan" i fågelkroppen, tror att med hans kontaktnät och skicklighet blir han svårstoppad att fortsätta ligga i toppskiktet.
19 plats i anfallslistan men kan betydligt mer om det blir nödläge.
8 Chama 32578 Devotum II
Osäker på vem detta är, har visat sig ha krigskunskap så det räcker med sin 5:te plats i anfallslistan. Kan det finnas en okänd spelare eller kanske från en server jag aldrig spelat på.
9 asem92 32554 Devotum II
asem92 har på flertalet servrar visat sin kunskap, nu när han har en bra omgivning kan det bära långt. Plats 9 i anfallslistan ger respekt.
10 tallialli 31043 Devotum
Aktiv och dödlig för de flesta fiender.
Kommer hålla sig topp 15 framöver.

Bubblare:
Madeinsweden ligger på 11 plats idag och fortsätter sin väg uppåt, hjälper sina vänner enormt och kanske ger bort sin topp placering i listan för den sakens skull. En riktig teamplayer!
Jiippii ligger på andra plats i anfallslistan, kommer när städerna börjar ramla in rusa som en komet uppför listorna.
ATLAS74 har en del att bevisa, har en bra placering på poänglistan men endast ca:300 poäng i anfallslistan. Det var en del snack i början men mindre nu. Dock vet jag att han har kompetensen, kanske fel omgivning bara på Kappa...

Besvikelser:
Koffeinkick: Har alltid vart en riktig toppspelare men verkar ha begränsad tid på Kappa....
Guyen: Bjöd upp till dans men höll inte alls som det verkade...
 

DeletedUser

Guest
bra lista med för många från Devotum.....

Tror du dom skulle legat top 10 om dom inte vart med i Devotum utan spelat mot dom?
 

DeletedUser

Guest
bra lista med för många från Devotum.....

Tror du dom skulle legat top 10 om dom inte vart med i Devotum utan spelat mot dom?

Ja det tror jag faktiskt, eventuellt att några andra hade haft lite lättare att ta sig in med hjälp av dessa ifall de vart i andra allianser.
Flertalet av de allianser som finns med i topp 5-7 har bra spelare, bara att deras strategi verkar brista en hel del.

@Koffe, besvikelsen gällande dig är att när man har bra koll på din kapacitet så är det trist att se din låga aktivitet.
 

DeletedUser2496

Guest
Ja det tror jag faktiskt, eventuellt att några andra hade haft lite lättare att ta sig in med hjälp av dessa ifall de vart i andra allianser.
Flertalet av de allianser som finns med i topp 5-7 har bra spelare, bara att deras strategi verkar brista en hel del.

@Koffe, besvikelsen gällande dig är att när man har bra koll på din kapacitet så är det trist att se din låga aktivitet.

DEt är väll det som är hans Kapacitet? ;/
 

DeletedUser378

Guest
Tänkte sno en lista som kom upp på vår fina hjältevärld för ett tag sedan och göra något liknande här.


Vad tror ni om den här listan?
Är det rätt folk som ligger i topp på poängranken?

Ekvationen lyder Poängrank+Offensiv+Defensiv+Kämpar/Antal städer= Resultat
Resultatet av ekvationen skall bli så lågt som möjligt för en bra bedömning.

SpelareAlliansPoängrankOffensivDefensivKämpeAntal städerResultat
BajenBrudarAlnilam1161590,15
ToysanBröderna Bäver5132113461,13
wirfSurGubbar82314361,25
mgdtAlnilam39348511,65
KarambaMorsus Mihi Tutor48116501,84
ThorwaldAlnilam10154417352,45
PontusMatzStjärnkrigarna9164722342,76
ATLAS74Sons Of Ithaka II6229539384,26
skvättenSons of Ithaka22801972424117,6
DombåsIngelas Virus72165253857,82

Med vänliga hälsningar
Lothoria
Support och Forumschef
Grepolis Team
 

DeletedUser2279

Guest
Finns det möjlighet att få en likvärdig lista men med kanske topp 10 i anfall eller topp 10 i kämparranking istället?
Så man kan jämföra med den lista du precis la upp.

Pöss och Gull
 

DeletedUser378

Guest
Ska försöka ta mig tiden att sätta samman en över topp 10 kämpar under morgondagen

Med vänliga hälsningar
Lothoria
Support och Forumschef
Grepolis Team
 
Topp