Topp 10 spelare

DeletedUser

Guest
Dags för mig att göra en lista här också då. Tar på kämperanken då jag känner att den är mest relevant av alla rankningar.

....


Hela listan borde förstås läsas med glimten i ögat och inte tas på för stort allvar bortsett från delarna som ni känner att ni tycker om. Dom är förstås 100% allvarliga.
Och sist men inte minst så önskar jag att vår käre Björn kan vara med på nästa lista som görs. Om han finner att han inte hittar några bra kpgruvor så kan han PMa mig ingame för vidare instruktioner. Ciao!


Så då var man uppe på tionde plats i alla fall :)
 

DeletedUser994

Guest
Min top 10 spelare!

Det var ett tag sedan jag skrev en lista senast, det är kanske lika bra att skriva en igen. Denna lista är baserad på vilka jag tycker är mina top 10 spelare för tillfället på Iota.

1. ambjorn
Jag har bara en sak att säga och detta är en en spelare som jag vill se i en vinnande allians på Iota oavsett hur världen slutar enligt mig är han även värld första platsen på denna lista till 100%. Jag har pratat mer med Ambjorn nu sedan de tidigare listorna jag skrivit. Ambjorn är trevlig att ha att göra med även om det kan innebära att man tappar en/två städer till denna utmärkta spelaren pga sin enorma prick säkerhet, lyckas alltid med att få in ks precis innan sl (senast hos mig) eller korta ks som är "vältajmade" när man tex lagar mat en 20 min eller något liknande. Jag kan nog helt ärligt säga att denna spelare är den jag haft störst problem med Ingame och beundrar hans anfalls o försvars kunnighet. Det har hänt man kommit till datorn och svurit lite över Ambjorn men det med ett leende på läpparna.

2. The Jester
Tj, det eviga anfalls målet hos klanen. Den mängden tagna och förlorade städer som han har bytt fram och tillbaka på Iota vet jag inte om jag sätt tidigare under min tid på Grepolis. Vi har haft många härliga snack i vår chatt oftast har man själv förlångt för kunna bidra vid belägringar. Men endå klarar han behålla sina städer på fronten mot klanen eller vänta lite nu, hans städer ligger ju nästan mitt bland alla klanens städer. TJ har även bra kp på båda listorna som är något att läsa av. Keep on going!

3. Soeren
Inq´s eviga krigsmaskin är tillbaka efter sin onödiga thailand resa. ;) Soeren, är en ovanlig guldklimp som man ska ta vara på. Han är vår eviga räddare sitter alltid och lurar när man mist anar det. Jag önskar honom evigt lycka till!

4. olofbeckling
Ob, min vän i norr. Han ställer alltid upp i alla lägen och är en riktigt grym allround spelare som jag inte känt tidigare men som jag aldrig kommer glömma igen. En vän för livet!

5. Nimonic
Nimonic är en av dessa spelare som Tj byter städer med dagligen. Han anfaller mycket här på iota om man jämför med många känns det som och det gör en glad. Sen kan jag säga jag inte gillar anfalls sätt, hela mo städer utan Bs är vanligt från denna spelare och det är något jag har svårt för. Inte för det spelar någon större roll så länge där inte finns några skepp så spelar det ingen roll. Tror anfallen kommer öka igen nu när alla IE av tryckaren är klara.

6. 1c3m4n
Daniel min grundande vän, En respekterad man enligt mig både på GP och utanför. Han tar ofta viktiga städer som är bra mål för alliansen och vet vad han gör. Jag skulle önska honom en högre ranking på alla listorna det är han värd. Guld, Guld, Guld det är allt han är för vilken allians som helst. Vår start här på Iota glömmer jag aldrig, nu efter sitt långa semi-aktiva tid så är han tillbaka igen och det gör en del av mitt hjärta lite extra glad.

7. Magnolia99
Detta är en spelare jag gärna sätt mer av som jag tror kan vara riktigt bra till och från. Det ända jag sätt är ett gäng anfall på någon av mina städer för en stund sedan. Jag skulle gärna växla några ord ingame samt komma på fika besök för att se hur spelaren är som person men jag känner det är en offensiv spelare som gillar att skicka anfall. Hoppas vi krockar i framtiden.

8. rubyman
En rubin på Iota, känslan är dock att rubyman har tappat en del på sittonde men en riktig jävel att möta. klarade man sig en dag utan att han skulle åt ens bs så hade man tur. Ruby är en genom härlig människa med en spelstil jag gillar.

9. Pong
En spelare jag inte riktigt har koll på men vad jag fick en känsla av att han vet vad han gör och kommer nog växa till sig. Plockade bra städer med flertalet städer långt bort i fjärran hav. Skulle gärna vilja se vad han går för och växla några ord.

10. svendberg
SB, är en spelare med hör högsta nivå men som jag tyvärr inte sätt så mycket av. Jag har dock märkt att här ligger en mycket hög aktivitet till och från som gillar att predeffa. Just nu är det SB som är hela Blitz alla kategorier tillsammans med några enstaka spelare till.


Jag tänker avsluta med att säga tack för mig och hoppas listans uppskattas, om inte skriv gärna någon egen lista och gör den det kan ni skriva en egen ändå. Kriga väl!
 

DeletedUser

Guest
OJ, det var värmande ord kg! :) Även kul att ni/du fått upp ögonen för fler Klanenspelare ;)

Skall försöka leva upp till din önskan och finnas i den segrande alliansen i slutändan :)
 

DeletedUser

Guest
Top 12 enligt Soeren

Denna lista är inte baserad på någon ranking utan enbart på egna erfarenheter. Om någon skulle känna sig utelämnad så ber jag så hemskt mycket om ursäkt för det men troligen har vi inte haft så mycket med varandra att göra.

1. madeinsweden. Krigardrottningen av Iota!! Vad ska man säga om made? Hon är min självklara 1:a. Jag har henne att tacka för allt på denna min första värld. Utan hennes hjälp hade jag förmodligen nollats inom ett par veckor och troligen inte spelat grepolis längre. Vilket vissa kanske hade varit glada för – om inte annat min sambo.
En gudabenådad krigare som erövrar vem som helst när hon väl tar sig tid för Iota. Kanske spelar hon på någon värld för mycket men jag rekommenderar inte någon att reta henne så att lusten för denna värld kommer tillbaka.

2. 1c3m4n. Räddaren!! Det såg ut att gå riktigt illa för INQ under hösten. Då klev han likt Clark Kent in i telefonkiosken och kom ut som Superman och styrde upp allting!
Spelare, ledare, människa – när det gäller detta finns det bara ett ord för 1c3m4n – Otrolig!!
Vill du ha mig på en annan värld kommer jag alltid att vilja dra svärd vid din sida!

3. CheddarBob. En spelare som inte syns till i toppen på några listor utan jobbar i det tysta – men oj vad han jobbar!!
Enligt mig så är det han som till stor del ligger bakom den stora vändningen på Iota bl.a genom Klanens strategiska flytt och supersmart diplomati.
Kort sagt en av de största ledarna på Iota som jag i framtiden gärna skulle spela ihop med.

4. ambjorn. Har man inkommande från ambjorn vet man att man ligger skrynkligt till. En spelare som inte syns till i toppen på off eller def listorna men är en erövrare av rang! Den andra spelaren på Iota som har tagit en stad av mig (som jag iofs hjälpte Jester att ta tillbaka).
Han gör nog inte så många spontana erövringsförsök utan de är troligen planerade in i minsta detalj. Sen har han en unik förmåga att hitta aktivitetshål hos sina motståndare. Men tar man upp emot 50 städer av INQ så är man sannerligen kungen av Iota. Jag är imponerad ambjorn – mycket starkt jobbat!!

5. Korvgrillen4/DYNAMITE=SwE=. Överallt o ingenstans kanske man skulle kunna säga lite elakt.
Men KG är en otroligt duktig spelare som finns med var saker än händer, bidrar både med off och def åt alla sina allianskamrater.
Jag är helt övertygad om att han skulle leda den offensiva rankingen om han hade spelat på samma konto från början o inte haft sitt uppehåll. En riktig krigsmaskin som man bör se upp med.

6. rubyman. Jaha ruby – förmodligen Iotas jobbigaste spelare att möta med sina ständiga hamnkollar, spioner och bs-rens. En av de två spelare som jag har tappat en stad till.
Men en otroligt trevlig o rolig typ som jag hellre har på min sida än i motståndarlägret. Att han sen är en av de allra bästa krigarna gör ju inte saken sämre.
På nästa värld kör vi tillsammans ruby!!!

7. GrecoStyle. Kapten Greco! Utan egen vinning seglar kaptenen runt på Iotas hav med sin fantastiska flotta som kan säkra vilken stad som helst mot vilken fiende som helst.
Här har vi en lagspelare ut i fingerspetsarna - han gör inga spektakulära erövringar längre utan offrar sig helhjärtat för alliansen. Riktigt stort Greco!!
Dessutom är han en fantastisk kille och ledare som man med stolthet kallar sin vän.

8. The Jester. Förmodligen en av de spelare jag har haft mest att göra med här på Iota. Här får man ständigt komma till undsättning när den elaka Klanen skickar ks, vilket de gör mer eller mindre dagligen.
Fantastiskt att han lyckas behålla så många av sina städer i det utsatta läge han befinner sig i. Detta är en kämpe och en fantastiskt duktig spelare som jag gärna spelar tillsammans med även på andra världar. Att han dessutom är en glad skit gör ju inte saken sämre.

9. olofbeckling. Slår man upp lagspelare i en ordbok kommer man att hitta lille Olof.
Här har vi en spelare som verkligen sätter alliansen i första rummet. Han finns alltid där med hjälp vid belägringar eller brytningsförsök. En spelare jag vill ha vid min sida alla dagar i veckan!
Sen är han en fantastiskt trevlig kille och en väldigt duktig ledare som alla allianser skulle ha nytta av.
Han började mest som def spelare men har på senare tid visat sig vara en jätteduktig anfallare också.

10. Holios. Här har vi en spelare som har tjatat sig till en plats på listan.
Nejdå, jag skojar naturligtvis. Holios är en otroligt duktig spelare som jag dessvärre inte har krigat så mycket tillsammans med på grund av geografin men det ser ut att bättra sig nu.
Jag ser fram emot att få göra lite gemensamma raider med denna spelare som har vunnit min respekt under de senaste månaderna.
Jag är övertygad om att han kommer att klättra kraftigt på alla listor framöver.

11. Lolophant. Denna före detta Viking har jag haft en del att göra med till han/hon drog ner på spelandet och bytte allians. En motståndare som jag verkligen respekterar och håller som den främsta Vikingen på Iota. Mycket synd att du spelade på ”fel” sida bara!
Ser fram emot att eventuellt få spela tillsammans på en annan värld när tiden räcker till bättre.

12. Pattematte. En relativt ny bekantskap för oss i INQ men en mycket nyttig sådan. Han finns alltid där både med off och def. Jag ser mycket fram emot att få fortsätta kriga med dig i vårt norra fälttåg patte.

Over and out! Finns många fler som skulle ha förtjänat en plats på min lista men tyvärr måste man ju dra gränsen någonstans. :(
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2503

Guest
Man får tacka för dem fina orden och att man fick vara med på denna fina lista! Kul att du funnit dig till rätta här på externa Soeren, även om jag blev lite sne efter att blivit rankad bakom böcklingen... ;)
 

DeletedUser

Guest
Mycket att säga till dig samtidigt Soeren, jag får lista upp det =)
Mycket trevlig och bra lista!
Tusen tack för den hedrande platsen!
Grattis till först på servern med 100 städer!
Välkommen till externa forumet!
Fortsätt spela i samma stil, det finns mycket att se upp till hos dig för många!

/Cheddar
 

DeletedUser

Guest
Här kommer min lista. Den är enbart baserad på mina erfarenheter och vad jag har sett, så bra spelare som t.ex. Furjo, madeinsweden, rubyman, etc. medverkar inte då jag inte haft något med dem att göra.

1. Soeren.
Den bästa spelaren på Iota. Gör aldrig några fel, kan det mesta om spelet och har en så hög aktivitet att helheten är perfekt. Han är dessutom en trevlig person som tar detta som ett spel, på allvar, men inte dödsallvar. Det mest imponerande var när vi utförde en raid med 5 simultana ks-försök, massor av skenattacker och Soeren lyckades skydda sig mot alla 5 ks.

2. 1c4m4n.
Inquisition var djupt nergången med interna strider och alliansdelning som följd. 1c3m4n lyckades med skickligt ledarskap vända detta. Detta är guld värt i ett sådant här spel. 1c3m4n är dessutom en trevlig person, vilket är ett stort plus.

3. olofbeckling.
En grymt bra spelare som kan spelet utantin. Att anfalla böcklingen kräver att man planerat noggrant i förväg och ser till att göra allting rätt. Han är en spelare som är noggrann, för ser man att ens brandvakt har dödats av honom så vet man att han redan har skickat in biremar och markdeff, något som annars brukas slarvas med mycket. Det enda negativa jag har att säga om honom är att han tar spelet på för stort allvar och verkar lite småsint ibland, han är dock en trevlig spelare.

4. torsten1
Vikingarnas grundare och en spelare som lyckades med något mycket stort, att under ett pågående krig mellan två titaner lyckats lyfta upp en liten allians till en av de mest betydelsefulla allianserna på Iota. Det spelar ingen roll vad kritikerna säger, Vikingarna hade en kämparrank och tillväxt som hette duga, trots att merdelen av våra spelare aldrig tidigare spelat grepolis.

5. Jayman.
En extremt bra all-round spelare som kan det mesta. Krigare, ledare, taktiker och strateg allt i ett paket. Han är trevlig och gör allting enkelt för sina medspelare. Han är helt enkelt en stor tillgång för de han spelar med.

6. Madswede76.
Anfallskungen. Han anfaller som en galning och är grymt bra på spelet. Alla spelare har städer man kan anfalla med, men ingen sätter sina städer i lika mycket arbete som Madswede76. Han är väldigt trevlig också och jag har haft mycket roligt att spela med honom.

7. snurrblom.
En mycket kompetent spelare som man kan lita på. Han är en mycket bra anfallare, men även någon man kan lita på när det gäller att hålla kvar i det han tagit. Han är rolig och trevlig och man märker att han verkligen gillar spelet.

8. ambjorn.
Jag vet inte så mycket om ambjorn, men han förtjänar en plats på listan för att han på ett strategiskt sätt lyckats skapa en helt ny front i hav 45 på ett sätt som helt saknar motstycke på Iota.

9. svendberg.
Jag har inte haft så mycket att göra med svendberg, men vad jag har upplevt genom de få städer jag hade i hans område så vet jag att han vet precis hur man spelar och det går inte argumentera med rank 1. Hade jag haft merdelen av mina städer i hans område hade han med all säkerhet haft en högre plats på min lista.

10. ZanaxXx.
När jag var allierad med honom genom förbund skrev han en byggnadsguide som täckte allt från stadsspecialicering till truppkombinationer. Jag hade inte spelat detta spelet tidigare och satte mig och läste denna guide en kväll. Det var en enorm succé då jag verkligen märkte hur bra spelet gick när jag baserade min taktik på vad ZanaxXx skrivit. Jag förfinade vad han hade skrivit så det skulle passa mig, samt skaffade mig en övergripande strategi, men själva grunden har varit vad ZanaxXx skrev.
 

DeletedUser

Guest
Hej Lolophant!

Kul att du skrev en topp 10-lista. Jag tycker dock att den verkar vara lite orättvis. Om nu ZanaxXx (det vill säga firetounge som antagligen gjorde listan), tycker jag att han förtjänar en högre placering. Likväl som den spelaren du har rankat som nummer 1 har du och blivit vägleden av en otroligt erfaren och bra spelare.
 

DeletedUser994

Guest
Härlig läsning tycker jag och du skrev om lite andra spelare så blev intressant med.

Synd man inte fick en plats på listan bara, får jobba hårdare nu då :)

nu vill man bara se en lista från någon i klanen med, cheddar, ambjorn eller någon annan?
 

DeletedUser

Guest

Jag bara passivt läste hans guide från vårt delade forum, det var ingen vägledning. Även Grom-guiden (skriven av en spelare på grepolis.com som heter Grom) har hjälpt mig mycket.

korvgrillen/dynamite: vi har haft oturen att inte vara som mest aktiva samtidigt, du hade självklart haft en plats på listan. :)
 

DeletedUser2503

Guest
Kul med lista från en f.d. vikings perspektiv... Sen kan man väll säga som så att den ZanaxXx du stötte på var antagligen "Firetounge" och inte original ZanaxXx eller den som kör nu...
 

DeletedUser

Guest
Det var Firetounge som spelade där på den tiden ja. "Original" ZanaxXx har inte spelat på det kontot på väldigt väldigt länge, var på Beta servern för ett par år sen sist. Jag tror att de flesta känner ZanaxXx som Firetounge, dock inte han som spelar där längre =)
 

DeletedUser

Guest
Topp 10 lista.

10 - Rubyman

Butt scratcha!!!? Hans anfall är lika störande som någon som kliar.

9 - Torsten

Butt scraaatcher! En kittlande plåga för FI.

8 - Daniel

Butt scratchaaaa? Hans naglar känns som lugnande medel.

7 - Holios

Butt scratcher. Ställer alltid upp på alla, Anfallsspelets mästare. Terroriserar alla motståndare med sina brandskepp. Även en riktig trivselspridare som alltid ställer upp både socialt och med trupp. Han är speciellt väldigt mycket bättre än olof. Man kan dra slutsatsen att INQ skulle bara vara ett gäng fjållor utan Holios (ex.ex. Se ). En spelare man alltid skulle välja först i ett dream team.
Att göra en Holios - Vara helt överlägsen i alla avseenden och katogorier.

6 - Grecostyle

Butt scratchaaaa!? Har haft väldigt hög kvalité på sina inlägg i forum och chatt och vill därför varva ner för att återfinna inspiration.

5 - Olog

Butt scratcheeeer! Om någon skulle få klia min rumpa, då har ni mannen här.

4 - CheddarBoB

Butt scratcheeer? Gillar dock inte att riva ostar.

3 - TJ

Butt scratcha. Justin bieber får klia vem han vill, så är det bara.

2 - KnatteTM

Butt scratchaaa? Är en ganska given spelare på den här listan. Kommer antagligen klättra.

1 - NimoniC

Butt scratcher. Hans anfall mot INQ känns som a***k***a
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jag uppskattar att du tar med mig (han, för övrigt) på din INQ/Ex-INQ dominerade lista men din bedömning av torsten är horribel. En trevlig man och duktig ledare.

Att du kallar dragoon för en duktig krigare visar hur seriös den listan var...

En nyfiken spelare undrar om det här fortfarande är aktuellt? ;)
 

DeletedUser2522

Guest
Topp 10 lista.

10 - Rubyman

Butt scratcha!!!? Hans anfall är lika störande som någon som kliar.

9 - Torsten

Butt scraaatcher! En kittlande plåga för FI.

8 - Daniel

Butt scratchaaaa? Hans naglar känns som lugnande medel.

7 - Holios

Butt scratcher. Ställer alltid upp på alla, Anfallsspelets mästare. Terroriserar alla motståndare med sina brandskepp. Även en riktig trivselspridare som alltid ställer upp både socialt och med trupp. Han är speciellt väldigt mycket bättre än olof. Man kan dra slutsatsen att INQ skulle bara vara ett gäng fjållor utan Holios (ex.ex. Se ). En spelare man alltid skulle välja först i ett dream team.
Att göra en Holios - Vara helt överlägsen i alla avseenden och katogorier.

6 - Grecostyle

Butt scratchaaaa!? Har haft väldigt hög kvalité på sina inlägg i forum och chatt och vill därför varva ner för att återfinna inspiration.

5 - Olog

Butt scratcheeeer! Om någon skulle få klia min rumpa, då har ni mannen här.

4 - CheddarBoB

Butt scratcheeer? Gillar dock inte att riva ostar.

3 - TJ

Butt scratcha. Justin bieber får klia vem han vill, så är det bara.

2 - KnatteTM

Butt scratchaaa? Är en ganska given spelare på den här listan. Kommer antagligen klättra.

1 - NimoniC

Butt scratcher. Hans anfall mot INQ känns som a***k***a

Not sure if bäng or full...
 
Topp