Topp 10 spelare

DeletedUser

Guest
Då blev det en ny lista..

(Poäng + Off + Deff + Kämpe) / Städer = Slutresultat
och eftersom denna listan går efter rank så är så låg poäng som möjligt bra..

SpelarePoäng-rankStäderOff-rankDeff-rankKämpe-rankSlutresultat
Zemilor1385840.47
mgdt236815111.00
Ushenu33210580.72
Tomgra434164101.00
percevan53151106757.64
Nikeful6372817232.00
kalliok732923121.59
surfsmur833149131.33
Perg93613831.42
Pickepock10311321151.90


där har ni en lista!
 

DeletedUser

Guest
Tycker jag fick för dålig poäng på förra listan så hittar på en till :p

Poäng/KP = Slutresultat

SpelarePoängKrigspoängSlutresultat
Zemilor5736502738372.09
mgdt5569582388682.33
Ushenu5029742612071.92
Tomgra4871762399032.03
percevan470146657737.15
Nikeful4589911488633.08
kalliok4563052235162.04
surfsmur4460492207872.02
Perg4359692840181.53
Pickepock4253441972152.15


Så en 3de när man ändå är igång..

Slutpoäng (lista1+lista2=slutresultat)

SpelareLista1Lista2Slutresultat
Zemilor0.472.092.56
mgdt1.002.333.33
Ushenu0.721.922.64
Tomgra1.002.033.03
percevan7.647.1514.79
Nikeful2.003.085.08
kalliok1.592.043.63
surfsmur1.332.023.35
Perg1.421.532.95
Pickepock1.902.154.05
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Hmm, intressant. Man kan säga att percevan sticker ut på den sista listan här, inget ont menat.
 

DeletedUser

Guest
Jag gillar inte att antal städer ska vara med längre... =( det förstör min rank i pergs listor.
men jag toppar 2:a listan med 0,92 slutresultat =P får nöjja mig med det
 

DeletedUser

Guest
bara att inse im are NR 1 ;)

Långt ifrån =)

du har väll ca 7.6k off poäng / stad
koffe ca 11k / stad

och sjävklart är Nr.1 uppe på 14k/stad (ja vem annars om inte jag *KRAM*)

Med andra ord imponerar du inte på någon med tanke på antal städer du har. Och ja.. jag toppar kämparlistan också /antal städer.
 

DeletedUser

Guest
Långt ifrån =)

du har väll ca 7.6k off poäng / stad
koffe ca 11k / stad

och sjävklart är Nr.1 uppe på 14k/stad (ja vem annars om inte jag *KRAM*)

Med andra ord imponerar du inte på någon med tanke på antal städer du har. Och ja.. jag toppar kämparlistan också /antal städer.

Har själv aldrig förstått hur man kan imponera på någon bara för att man är högt upp på rankinglistorna... Vem som helst kan väl anfalla besinningslöst och på så sätt bli högt rankad på anfallslistan, eller skicka deff till andra och då också sammantaget hamna högt även på kämparlistan. Det säger ju ingenting om dem skills man ändå inte behöver för detta spel...;) Det är istället bara jobbigt att bygga trupper hela tiden. Återigen handlar det bara om den som är mest aktiv samt guldar mest som har möjlighet att hamna högt på alla listor...
 

DeletedUser1595

Guest
Har själv aldrig förstått hur man kan imponera på någon bara för att man är högt upp på rankinglistorna... Vem som helst kan väl anfalla besinningslöst och på så sätt bli högt rankad på anfallslistan, eller skicka deff till andra och då också sammantaget hamna högt även på kämparlistan. Det säger ju ingenting om dem skills man ändå inte behöver för detta spel...;) Det är istället bara jobbigt att bygga trupper hela tiden. Återigen handlar det bara om den som är mest aktiv samt guldar mest som har möjlighet att hamna högt på alla listor...

Men iofs så är nog anfalls och kämpepoäng en ganska stor faktor i en Belägringsvärld. Det handlar inte bara om att bygga defftrupper och sedan hålla hårt i sina städer, utan att hjälpa sin allians i alla väder. Om en allykamrat hamnar i knipa så kan ju anfallspoängen visa skills genom att ständigt hjälpa till för att förhindra att ens kamrater förlorar städer eller är jag helt ute och cyklar nu?

Jag tycker det är mer skillat att bryta en belägring genom att plocka KS innan allt stöd är framme, än att predeffa sönder sina städer som gör dem ointagliga.
 

DeletedUser1978

Guest
Har själv aldrig förstått hur man kan imponera på någon bara för att man är högt upp på rankinglistorna... Vem som helst kan väl anfalla besinningslöst och på så sätt bli högt rankad på anfallslistan, eller skicka deff till andra och då också sammantaget hamna högt även på kämparlistan. Det säger ju ingenting om dem skills man ändå inte behöver för detta spel...;) Det är istället bara jobbigt att bygga trupper hela tiden. Återigen handlar det bara om den som är mest aktiv samt guldar mest som har möjlighet att hamna högt på alla listor...

Det är ju så att de som ligger högt på kämpelistan är de som inte behöver använda guld till kup.
Guld är ju framför allt en fördel i början av spelet, så att man kommer in snabbt och får upp sitt stadsantal.
När man har 20-30 städer är det mer av bekvämlighet man guldar.

Sen vill vi ju att våra kära administratörer ska få ett litet bidrag för det arbete de lägger ner :)
 

DeletedUser

Guest
Det är ju så att de som ligger högt på kämpelistan är de som inte behöver använda guld till kup.
Guld är ju framför allt en fördel i början av spelet, så att man kommer in snabbt och får upp sitt stadsantal.
När man har 20-30 städer är det mer av bekvämlighet man guldar.

Sen vill vi ju att våra kära administratörer ska få ett litet bidrag för det arbete de lägger ner :)

Vill bara svara på det med att gulda. Man har alltid en fördel att gulda även senare i spelet. Är man väldigt aktiv har man en mycket stor fördel att snabbt kunna bygga upp sina trupper. Anfaller man ofta och mycket blir skillnaden väldigt stor i ett lite längre tidsperspektiv. Detsamma gäller naturligtvis när man bygger defftrupper samt råvaruproduktionen. Därför har man ALLTID en stor fördel av att använda guld.

Om ni frågar mig hade det varit bättre att ta bort guldet för att få en rättvisare möjlighet att spela GP, men vi lever ju i en kapitalistisk värld så det är naturligtvis en utopi... Men jag förebrår inte de spelare som väljer att använda guld eftersom det är helt enligt reglerna. Livet är trots allt inte rättvist...;)
 

DeletedUser1978

Guest
Vill bara svara på det med att gulda. Man har alltid en fördel att gulda även senare i spelet. Är man väldigt aktiv har man en mycket stor fördel att snabbt kunna bygga upp sina trupper. Anfaller man ofta och mycket blir skillnaden väldigt stor i ett lite längre tidsperspektiv. Detsamma gäller naturligtvis när man bygger defftrupper samt råvaruproduktionen. Därför har man ALLTID en stor fördel av att använda guld.

Om ni frågar mig hade det varit bättre att ta bort guldet för att få en rättvisare möjlighet att spela GP, men vi lever ju i en kapitalistisk värld så det är naturligtvis en utopi... Men jag förebrår inte de spelare som väljer att använda guld eftersom det är helt enligt reglerna. Livet är trots allt inte rättvist...;)

Och om ingen använde guld, skulle inte spelet funnits alls, någon måste ju betala för eländet med ;)

Och heja alla top 10 spelare, så vi håller oss till ämnet ;)
 
Topp