Topp 10 spelare

DeletedUser378

Guest
Här kan vi skriva in topp 10 spelarna och kommentera dem.

Diskutera, kommentera och så håller vi tråden "clean" och snyggt.

:cool:

Grundfrågor:

- Kommer de nuvarande topp 10 spelarna att bistå?
- Eventuella sammanslagningar?
- Övriga spekulationer?
 

DeletedUser

Guest
1. Nyxx, Cosa Nostra: känner igen honom från epsilon servern men där har han inte gjort så bra intryck på mig annars är han okänd för mig-tror han kommer hålla sig i toppen ett tag
2. herakleitos, Joculautores: helt okänd för mig-vi får se hur det går
3. Tjabas, Kladdig häst: okänd för mig också :confused:
4. Ufferix, Cosa Nostra: okänd för mig igen, nu blir jag riktigt förvirrad :eek:
5. Sunshine, Kladdig häst: känner inte igen honom/henne från mina servrar iallafall
6. Anemånen, Kladdig häst: nu tror jag aldrig jag vart så här förvirrad, känner inte igen Anemånen heller
7. ingewest, Kladdig häst: tror jag känner igen spelaren från The West där han ligger bra till-om han är lika bra strateg här som i The West kommer han klara sig länge i toppen
8. xiarx, Cosa Nostra: kanske TribalWars spelare men han ser ut att ha en lite ostadig uppbyggnad så tror han kommer falla snart
9. Sucatraps, Kladdig häst: kanske finns i någon server men mindes inte riktigt vilken
10. Magnuzzon92, Kladdig häst: känner igen honom från både Alfa och beta servern där han ligger i toppen-han kommer helt klart hålla sig i toppen så länge han är aktiv i denna värld

en helt förvirrande topp med nästan inga kända ansikten:eek:


Over and Out :cool:
 

DeletedUser

Guest
1. Nyxx, Cosa Nostra: känner igen honom från epsilon servern men där har han inte gjort så bra intryck på mig annars är han okänd för mig-tror han kommer hålla sig i toppen ett tag
2. herakleitos, Joculautores: helt okänd för mig-vi får se hur det går
3. Tjabas, Kladdig häst: okänd för mig också :confused:
4. Ufferix, Cosa Nostra: okänd för mig igen, nu blir jag riktigt förvirrad :eek:
5. Sunshine, Kladdig häst: känner inte igen honom/henne från mina servrar iallafall
6. Anemånen, Kladdig häst: nu tror jag aldrig jag vart så här förvirrad, känner inte igen Anemånen heller
7. ingewest, Kladdig häst: tror jag känner igen spelaren från The West där han ligger bra till-om han är lika bra strateg här som i The West kommer han klara sig länge i toppen
8. xiarx, Cosa Nostra: kanske TribalWars spelare men han ser ut att ha en lite ostadig uppbyggnad så tror han kommer falla snart
9. Sucatraps, Kladdig häst: kanske finns i någon server men mindes inte riktigt vilken
10. Magnuzzon92, Kladdig häst: känner igen honom från både Alfa och beta servern där han ligger i toppen-han kommer helt klart hålla sig i toppen så länge han är aktiv i denna värld

en helt förvirrande topp med nästan inga kända ansikten:eek:


Over and Out :cool:


3,5,6,7 är duktiga spelare från alfa :)
 

DeletedUser

Guest
ja men jag kör inte på alfa, förresten coolt att prata med godlajk ;)
 

DeletedUser378

Guest
1 Nyxxx Cosa Nostra = Finns endast på epsilon servern tidigare. Verkar även vara en väldigt defensiv spelare som inte direkt går på offensiven. Lär även ha guldat en hel del för att toppa den här lista. Kommer antagligen inte hänga kvar jätte länge i toppen pga brist på offensiva aktioner.

2 herakleitos Joculatores = Ett namn som jag egentligen inte kan säga någonting alls om. Spelar endast på epsilon i övrigt och där med en väldigt nystartad stad.

3 Tjabas Kladdig Häst = Spelade förr på alfan i alliansen 300. Har en ganska offensiv spelstil och kan absolut komma att hänga kvar uppe i toppen ett bra tag.

4 Ufferix Cosa Nostra = Vet ingenting om denna spelare. Spelas det på andra servrar så är det under ett annat namn. (Ganska troligt)

5 Sunshine Kladdig Häst = Spelar som alliansgrundare för ArchAngels på alfan samt tidigare för Saints from HELL. Helt klart en av alfans bästa spelare och antagligen den mest kvalifierade ledaren jag någonsin stött på.

6 ingewest Kladdig Häst = Var länge en av alfa världen mest offensiva spelare innan fokus hamnade på annat håll och alfan hamnade lite på andra hand.
Har även en tendens att prestera på de flesta spel som namnet dyker upp på.

7 Anemonen Kladdig Häst = En spelare som spelade i början på alfan och sedan var tvungen att avbryta sitt spelande på grund av irl. Har fått väldigt höga vitsord, men jag personligen vet inte så mycket här.

8 xiarx Cosa Nostra = Spelar i alliansen Rebellion på betan. Men har varken särskilt imponerade siffror på varken poängen och i krigsstatistiken. Tror inte denna spelare kommer att ligga kvar här länge till.

9 magnuzzon92 Kladdig Häst = Spelar i alliansen 300 på alfan och är av deras stadigaste spelare vad gäller krigsföring. Finns inte mycket som saknas här för att göra en komplett krigare. Även medlem i WoL på deltan där hans ställer till med en del otyg.

10 Sucatraps Kladdig Häst = En av de offensivaste spelarna som idag finns att finna på alfa servern. Sitter även i allianen ArchAngels ledning. Är den typen av spelare som ganska lätt kan ta död på sitt närområde då de snabbt tröttnar på sin situation.
Började även spela på deltan ett tag men gav upp när servern precis hade tagit fart.
 

DeletedUser285

Guest
Top 4 roligaste killarna på Zeta..

1. Chamie.. - Psykfall som egentligen borde låsas inne..
2. Opeth - Alkis som inte vet vart deff knapparna finns..
3. Trachian - Trasselko som inte kan något om något.. Typ..
4. Zture - ...


:cool:
 

DeletedUser973

Guest
1. Chamie.. - Psykfall som egentligen borde låsas inne..
2. Opeth - Alkis som inte vet vart deff knapparna finns..
3. Trachian - Trasselko som inte kan något om något.. Typ..
4. Zture - ...


:cool:

haha visste inte att vi var så lika opeth..
 

DeletedUser

Guest
1. Chamie.. - Psykfall som egentligen borde låsas inne..
2. Opeth - Alkis som inte vet vart deff knapparna finns..
3. Trachian - Trasselko som inte kan något om något.. Typ..
4. Zture - ...


:cool:

Så jävla gött att lägga sig själv som 2:a...haha

Jag lägger nog mig själv som etta faktiskt.
 

DeletedUser339

Guest
Top10 listan på spelarna ändras för snabbt såhär i början. Svårt att säga! Jag kommer iaf att komma till top10 snart ;)
 

DeletedUser

Guest
Eftersom jag bara vet vilka hestarna på topp 10 är så gör jag ingen lista utan nöjer mig med att skriva att:

6/10 från Hestar
2/10 från AoE
1/10 från CN
1/10 från Ulti
 

DeletedUser

Guest
Försök till seriös lista :)

Rank enligt mig.

1. Anemonen. Kladdig hest.
Näst största spelaren på Zeta inte långt efter mig själv. Spelaren med flest städer dock tedje sämst snitt. Antagligen beror på det på att alla resurser går direkt till att bygga offensiva trupper då Anemonen är den överlägset mest offensiva spelaren på servern. Med sina 39 k anfalls-KP ligger han 11 k högre än tvåan.
Anemonen leder även försvarsligan vilket ger honom en helt överlägsen plats på kämparlistan med dubbla poängen från tvåan. Dock är denna poäng nog till stor del ett resultat av hans allianskamraters uppoffringar under hans erövringståg. (vilket givetvis bygger på en effektiv offensiv)
Kommer nog ligga kvar i toppen så länge Kladdig Hest inte gör sig ovänner med för många allianser på servern.

2. kalliok. Kladdig hest
Tredje största spelaren men med sina nio städer har han det tredje bästa snittet på topp tio.
Kalliok ligger på andra plats på anfallslistan men även på kämparlistan. Till skillnad från Anemonen utgörs kallioks poäng till 89% av offensiv KP vilket gör honom lika farlig som Anemonen trots att han endast har hälften så mycket KP totalt sett. (troligtvis har han haft otur och blivit blåst på deffKP av Anemonen efterhand som Kladdig Hest brett ut sig)
Kommer förbli i toppen under lång tid. Spelar offensivt och är medlem i en seriös allians med bra framtidsutsikter.

3. BiP-O-B3. Cosa Nostra
Jag själv då. Största spelaren på zeta men endast nia på anfallslistan.
Tänker inte göra några djuplodningar i mig själv med risk för partiskhet men tror nog jag ska kunna hålla min plats i toppen. Spelar med en bra allians och har ett strategiskt utgångsläge i hav 45.

4. folkabo. ULTIMATE
Den ständiga trean. fjärde störst (nästan tre ju:)), tredje mest offensiv och tredje mest KP.
För mig relativt okänd men ligger strategiskt utspridd med en stad per ö som ULTIMATE dominerar.
Jag tror att framtiden ser ljus ut för folkabo så länge det fortsätter finnas rimliga mål att anfalla. Verkar iallafall inte varit något problem än så länge och med tanke på ULTIMATES dominans i området verkar ha hämmat alla andras tillväxt är det KP förtjänade i anfall med väldigt låg moral.

5. Xcelera AOE

Endast tionde största spelaren men med den näst bästa snittpoängen vilket tyder på att målen väljs med omsorg.
Fjärde bästa kämpen på servern och i skrivande stund endast 3 KP från tredjeplatsen. Dock utgörs enbart 68% av offensiva KP. Men att ligga topp tio storleksmässigt med 12 k deffKP är en bra start och hur man får sina KP är egentligen inte viktigt. Även om en omställning till högre offensiv är ett måste för att hålla sig i toppen.
Tror Xcelera kan klättra nu när AOE lyckats få till lite mer gynnsamma positioner och är på frammarsch.

6. gbg031 Cosa Nostra
En (för topp tio) average spelare. mellanstor, mellansnitt. mellankämpe med mellanoffensiv.
Men att hålla sig på palts 5-6 på alla listor tyder på en bra spelare.
Har en tydligt offensiv inställning till sitt spel och spelar som grundare i Cosa Nostra.
Bibehåller nog en plats på topp tio men kommer nog inte klättra.


7. Ingewest. Kladdig hest.
Skulle lika gärna kunnat vara sexa. Närmast indetiska förhållanden som gbg031. Dessa två spelare ligger oehört nära varandra på alla listor och verkar vara varandras motsvarighet i serverns två mest framträdande allianser.
Skillnaden dem emellan är att Ingewest har tio städer mot gbg031:s 8. Men med sämst snitt på topp tio är han ändå mindre.
Spår Ingewest en likanande framtid som gbg031.


8.Zixten Kladdig hest
Åttonde största spelaren men med näst sämst snitt på topp tio.
Sjätte mest offensiva spelaren men verkar trots det inte stå ut. Kommer nog ha svårt att hålla sig kvar på topp tio jämfört med de som är placerade plats 10-20.

Längre ner börjar det bli svårare att bedömma på vilka kriterier olika spelare står ut.
Några kan dock nämnas som aspiranter på dessa positioner.

TINAT Cosa Nostra: stor men finns först på plats 41 i offensiv KP. Kommer troligtvis tappa i position efterhand som spelet fortskrider.

Bubbos TSE 2.0: Precis som TINAT alldeles för passiv för att hålla sig på topp tio men än så länge räcker storleken för att nämnas

Tjabas Kladdig hest: Väldigt offensiv spelare men verkar ha fått ta en del mindre attraktiva städer som hämmar honom en del. Kommer nog kunna klättra eftehand som han får ordning på dem.


Finns givetvis fler och kampen om att få komma in på topp tio är stenhård. Mycket hårdare och mer svårtolkad än de övre skikten.

jaja hoppas någon tycker det är intressant läsning. Tyckte det var intressant att reflektera lite :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Grymt bra engagemang att göra en sådan genomtänkt lista...skoj läsning!!
 

DeletedUser

Guest
Får väl börja plocka lite större städer nu då så jag kan göra dig nöjd ;)
 

DeletedUser176

Guest
bra lista men lite fel på siffrorna bara har 39k i off.. hade jag haft 29k hade det bara varit en skillnad på 1k ner till tvåan.. :) sen kan jag väll hålla med om att mycket resurser går till att bygga trupper.. men poängen har ingen betydelse för mig..
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
fixat

Sådär. Gjorde lite ändringar i språkkvalité då.

Trode jag skulle få fler mothugg eller reflektioner dock :)
 
Topp