Topp 10 Spelare

DeletedUser1166

Guest
Vad vet vi om spelarna?

Här har ni er chans att tycka till om spelarna på toppen!

Är de duktiga, internerövrar, krigar?

<table style="width: 100%"><tbody><tr><td style="width: 13%">Rank</td> <td style="width: 24%">Name</td> <td style="width: 24%">Alliance</td> <td style="width: 10%">Points</td> <td style="width: 10%">Cities</td> <td style="width: 19%">Avg. points per city</td> </tr> </tbody></table> <table style="width: 100%"><tbody><tr class="even"> <td style="width: 13%">1</td> <td style="width: 24%">Toysan</td> <td style="width: 24%">Capitolium</td> <td style="width: 10%">904,094</td> <td style="width: 10%">82</td> <td style="width: 19%"> 11,025 </td> </tr> <tr class="odd"> <td style="width: 13%">2</td> <td style="width: 24%">Nanne</td> <td style="width: 24%">Capitolium</td> <td style="width: 10%">824,224</td> <td style="width: 10%">61</td> <td style="width: 19%"> 13,511 </td> </tr> <tr class="even"> <td style="width: 13%">3</td> <td style="width: 24%">Carlito80</td> <td style="width: 24%">Capitolium</td> <td style="width: 10%">800,552</td> <td style="width: 10%">65</td> <td style="width: 19%"> 12,316 </td> </tr> <tr class="odd"> <td style="width: 13%">4</td> <td style="width: 24%">Chamie</td> <td style="width: 24%">Capitolium</td> <td style="width: 10%">797,766</td> <td style="width: 10%">69</td> <td style="width: 19%"> 11,561 </td> </tr> <tr class="even"> <td style="width: 13%">5</td> <td style="width: 24%">Pjotr</td> <td style="width: 24%">GoF I</td> <td style="width: 10%">746,389</td> <td style="width: 10%">63</td> <td style="width: 19%"> 11,847 </td> </tr> <tr class="odd"> <td style="width: 13%">6</td> <td style="width: 24%">migrec</td> <td style="width: 24%">Capitolium</td> <td style="width: 10%">725,924</td> <td style="width: 10%">57</td> <td style="width: 19%"> 12,735 </td> </tr> <tr class="even"> <td style="width: 13%">7</td> <td style="width: 24%">Nikeful</td> <td style="width: 24%">Segraz</td> <td style="width: 10%">700,455</td> <td style="width: 10%">66</td> <td style="width: 19%"> 10,612 </td> </tr> <tr class="odd"> <td style="width: 13%">8</td> <td style="width: 24%">makavellikrille</td> <td style="width: 24%">GoF I</td> <td style="width: 10%">624,882</td> <td style="width: 10%">52</td> <td style="width: 19%"> 12,016 </td> </tr> <tr class="even"> <td style="width: 13%">9</td> <td style="width: 24%">zture</td> <td style="width: 24%">Capitolium</td> <td style="width: 10%">616,298</td> <td style="width: 10%">52</td> <td style="width: 19%"> 11,851 </td> </tr> <tr class="odd"> <td style="width: 13%">10</td> <td style="width: 24%">Opeth</td> <td style="width: 24%">Capitolium</td> <td style="width: 10%">594,890</td> <td style="width: 10%">53</td> <td style="width: 19%"> 11,224 </td></tr></tbody></table>
 

DeletedUser4

Guest
Ja den där topp 10 stämde inte, hehe.

Nu ska det vara rätt och länkat. :D
 

DeletedUser1166

Guest
Ber om ursäkt, hade tydligen i all hast fått den engelska gamma, därav tryckfelet :p
 

DeletedUser

Guest
Det förändrar inte det faktum att mod låst trådar som inte har med de två nya att göra. Top fem att ha att göra med är en av dem. Det behöver inte vara en top10 spelare för att förtjäna en plats där.
Så snälla, lås upp trådarna igen. Lås istället trådar som varit döda för länge.
Låt spelarna prata om vad de vill prata om.







Moderatorkontrollerade samtalsämnen, nya världar titt som tätt som skapar ras i närvaron på andra världar..
Ska vi inte döpa om spelet också? Till Gestapolis..:rolleyes:
 

DeletedUser1166

Guest
Jag låser upp tråden du nämnde igen, men "topp 12 stammar" förblir låst då det är samma princip som topp 10 allianser.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Tack. Det har du rätt i samt att den tråden behövde nog rensas en aning.
 

DeletedUser

Guest
För att återgå till ämnet...

...så kan jag tycka att om plats i position inte matchar anfalls/försvarspoäng talar det sitt tydliga språk. Nog för att spelutvecklaren ska få in dinares men att växa med OS och teaterspel är host, host, hrrm... Ja, ni förstår kanske vad jag menar.
 

DeletedUser845

Guest
...så kan jag tycka att om plats i position inte matchar anfalls/försvarspoäng talar det sitt tydliga språk. Nog för att spelutvecklaren ska få in dinares men att växa med OS och teaterspel är host, host, hrrm... Ja, ni förstår kanske vad jag menar.

Jo jag håller med. Enligt min mening så är anfallspoäng den enda relevanta rankningen just nu. Jag anser att bästa kämpe inte är så relevant eftersom att försvararen får all kp själv även om den försvarar med andras enheter i form av stödtrupper. Det finns en hel drös med folk som mer eller mindre sitter och internerövrar och maxar sina städer för att få så mycket poäng som möjligt på gammas top 12, jag tror inte det finns någon som kan ha respekt för en sådan spelare ;/.
 

DeletedUser

Guest
Jo jag håller med. Enligt min mening så är anfallspoäng den enda relevanta rankningen just nu. Jag anser att bästa kämpe inte är så relevant eftersom att försvararen får all kp själv även om den försvarar med andras enheter i form av stödtrupper. Det finns en hel drös med folk som mer eller mindre sitter och internerövrar och maxar sina städer för att få så mycket poäng som möjligt på gammas top 12, jag tror inte det finns någon som kan ha respekt för en sådan spelare ;/.

Både håller med och inte, eftersom min tid ibland kan bli lite begränsad så slår jag om ibland och kör endast deff av mina vänner.

Jag får varken offpoäng eller deffpoäng men jag törs nog påstå att jag gör hyfsat med nytta ändå.
När jag inte blir av med ngt under ett par dagar så blir det fester så jag kan utveckla imperiet. Oftast internt.
Förstå inte hur det kan tyckas vara mindre värt än att stå utan deff och bara smälla på...
 

DeletedUser845

Guest
Ja du vet mycket väl att jag gör samma sak på en del andra världar Danzap.
Hur som helst så kör en spelare nästan aldrig bara off, utan en hel del egen deff behövs lite här och där för att undvika revolter om inte annat. Får väl dock säga att det är precis som du säger, en deffroll kräver mindre aktivitet, mindre aktivitet gör att man hamnar efter på alla rankningar :).
 

DeletedUser

Guest
Att diverse rankingspoäng inte står i paritet till KP är ju egentligen helt irrelevant huruvida det är en bra spelare eller inte... Det grundar jag på att man i systemet tjänar på stadsfester kontra anfallskp sett till hur mycket resurser det går åt för att införskaffa sig mer kp. Så länge det är så har jag full förståelse för dem spelare, inklusive mig själv, som hellre kör stadsfester än håller på att bygga trupper hela tiden om man lider av kp-brist... Det har heller inte att göra med hur aktiv man är eller inte. Att farma sig till många stadsfester tar sin lilla tid. Antagligen mer tid än att sitta och skicka meningslösa anfall bara för att få mer kp. Då ger man ju även kp till fienden vilket jag inte vill...
 

DeletedUser

Guest
Man kan väl sammanfatta att respektive allians har nog vett att uppskatta sina spelare utefter vad de tillför.

Dock kanske det är svårt för utomstående att veta vad som ligger bakom allt.
Och det kanske de ska ge fasen i att bry sig i också för att vara ärlig.
Tex verkar vissa vara mer intresserade av vad andra gör istället för att fokusera på att få upp sitt eget imperium.

Vad man kan säga generellt är väl att de som ligger topp 10 på poäng på servern har ju trots allt spelat väl, annars sitter man inte med så många städer.
 

DeletedUser845

Guest
Man kan väl sammanfatta att respektive allians har nog vett att uppskatta sina spelare utefter vad de tillför.

Dock kanske det är svårt för utomstående att veta vad som ligger bakom allt.
Och det kanske de ska ge fasen i att bry sig i också för att vara ärlig.
Tex verkar vissa vara mer intresserade av vad andra gör istället för att fokusera på att få upp sitt eget imperium.

Vad man kan säga generellt är väl att de som ligger topp 10 på poäng på servern har ju trots allt spelat väl, annars sitter man inte med så många städer.

Jag håller inte med om ditt sista uttalande, man får göra bra mkt mer än gå med i en stor allians och internerövra för att anses som en respektabel spelare i mina ögon :). Men större delen av gammas topp 10 har väl gjort ett bra jobb dock!
 

DeletedUser

Guest
Jag håller inte med om ditt sista uttalande, man får göra bra mkt mer än gå med i en stor allians och internerövra för att anses som en respektabel spelare i mina ögon :). Men större delen av gammas topp 10 har väl gjort ett bra jobb dock!

Generellt betyder "i största allmänhet" vilket är precis det du skriver...hehe

Kunde inte låta bli...:p:p
 
Topp