Topp 10 Spelare

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Ska team fix sluta anfalla :-o

får se hur länge han kan hålla sig ;)

Allt handlar inte om att vara bäst, utan att ha roligast. Frågan är hur kul du kommer ha det när du farmar bondbyar/köttar teaterspel och stadsfester/erövrar inaktiva :confused:
 

DeletedUser

Guest
Min lista på topp-spelare

1 Spaceball BS Kungen Hamnarnas skräck.
2 Team Fix Snurrig och speciell krigare, älskad o hatad
3 Jesperr En liten modig krigare
4 Johnsilver Offensiv spelare sånt gillas
5 Vildhussen Bra krigare med Eleganta namn på städerna!
6 Jollydack Finns bara en sådan krigare (Genom klok krigare)
7 Agne Krigare och bra föredöme som ledare (Skaffar KP genom att kriga!)
8 Matte00 ???????
9 El Nino Smart krigare
10 Quazi Har ett fighter hjärta.
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker inte ZTS passar in i topp tio. Han hade min respekt i början men nu när han startar om 1337 bara för att få skriva i allians profilen om att krios är "spel dödare" och noobs så platsar han som topp 10 bland dåliga förlorare!

somliga är lättretade :) och dålig förlorare... mig veterligen så startade jag om när jag stod på topp... :p så jag är "obesegrad" på Beta...

Rank Namn Allians
10 ZeusTheScout1337 -- I wish someone would tell me why this guy is so widely loathed. Seems inactive now anyway.

well...if you can't defeat him in the game... defeat his reputation... - kind of... :)

I ended the game on top...
I was in the lead of the Server november-januari on one daily login, and when the wonders never came, I just got tired of the game. My enemies like Krios never managed to defeat me. I ended "on top" - and never let anyone defeat me...
 

DeletedUser

Guest
And if u can't keep up with the pressure delete your account and start over while you're "at the top" so people can't say they beat you.
 

DeletedUser

Guest
And if u can't keep up with the pressure delete your account and start over while you're "at the top" so people can't say they beat you.

när jag startade om var det inga inkommande anfall...

och jag gjorde en strategisk reträtt från en ö som blev svårförsvarad... ja, jag miste 4 städer... gick från 77 till 73...

men det var knappast pga inkommande anfall... som var 0...
 

DeletedUser1915

Guest
Bara för ni inte kan hacka på Team Fix behöver ni väll inte gå på nästa person som ZTS?

Omoget tycker jag.
 

DeletedUser

Guest
när jag startade om var det inga inkommande anfall...

och jag gjorde en strategisk reträtt från en ö som blev svårförsvarad... ja, jag miste 4 städer... gick från 77 till 73...

men det var knappast pga inkommande anfall... som var 0...

Säger inte att du var en dålig spelare. Bara att folk inte hann "krossa" dig innan du leftade och startade om.
Därför min förra kommentar. Hade du fortsatt spela hade du inte överlevt.
IOFS så höll 1337 på att falla sönder och vem som helst blir slaktad utan en stabil allians.

Du var duktig men jag har sett en del som är bättre.


och bektar... ja du... orka med ditt inlägg =)
 

DeletedUser

Guest
Säger inte att du var en dålig spelare. Bara att folk inte hann "krossa" dig innan du leftade och startade om.
Därför min förra kommentar. Hade du fortsatt spela hade du inte överlevt.
IOFS så höll 1337 på att falla sönder och vem som helst blir slaktad utan en stabil allians.

Du var duktig men jag har sett en del som är bättre.


och bektar... ja du... orka med ditt inlägg =)

skitsnack jag var ensam utan allians i veckor innan jag gick med i rebb men jag planerade för sådana tråkigheter:p men har man städerna utspridda över hela grepolis så e man beroende av en allians men jag tror zts hade klarat försvara sig med lite mindre strategiska reträtter.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Var glad att du inte hade mig som fiende då fix? =D

Jo man kan klara det på egen hand OM man är äckligt aktiv.
Det gjorde jag på.. delta eller vart fan det nu var.
Ensam snubbe mot ca 11 stora (mer än 3gånger min storlek). Det enda man behövde göra var spara info om deras städer.. deffa bort KS med 300 biremer om och om och OM igen.
Sen när man ser ett mönster kunda man vara lite extra pain in the ass och sänka deras markoff efter BSanfallen.

Men vem fan orkar med det. Jag gjorde det ett litet tag och sen gav jag upp. Orka lägga ner så mkt tid.
Och för att veta vilket anfall som var KS var man tvungen att se anfallet i tid så man kan jämnföra avstånd.
 

DeletedUser

Guest
Var glad att du inte hade mig som fiende då fix? =D

Jo man kan klara det på egen hand OM man är äckligt aktiv.
Det gjorde jag på.. delta eller vart fan det nu var.
Ensam snubbe mot ca 11 stora (mer än 3gånger min storlek). Det enda man behövde göra var spara info om deras städer.. deffa bort KS med 300 biremer om och om och OM igen.
Sen när man ser ett mönster kunda man vara lite extra pain in the ass och sänka deras markoff efter BSanfallen.

Men vem fan orkar med det. Jag gjorde det ett litet tag och sen gav jag upp. Orka lägga ner så mkt tid.
Och för att veta vilket anfall som var KS var man tvungen att se anfallet i tid så man kan jämnföra avstånd.

jag har dig som granne och bara man anpassar sig så tycker jag inte du är så speciell att ha som granne ;) då har jag haft jobbigare/värre grannar :)
 

DeletedUser

Guest
jag har dig som granne och bara man anpassar sig så tycker jag inte du är så speciell att ha som granne ;) då har jag haft jobbigare/värre grannar :)


Här snackades det om att skydda sig ;) inte att klara sig som anfallare.

Och kan säga detsamma om dig... för att vara så stark offensiv spelare så har du inte mycket att komma med hos mig =)

Teste erövra mig någon gång med dina 2+ KS gömda lite här och där så får även du se att du inte har en chans. Det vill säga om du lyckas revolta mig först haha
 

DeletedUser

Guest
Här snackades det om att skydda sig ;) inte att klara sig som anfallare.

Och kan säga detsamma om dig... för att vara så stark offensiv spelare så har du inte mycket att komma med hos mig =)

Teste erövra mig någon gång med dina 2+ KS gömda lite här och där så får även du se att du inte har en chans. Det vill säga om du lyckas revolta mig först haha

jag har inte gjort nåt seriöst försök på dig ännu, enbart andra syften, det är få personer som stått emot mina seriösa försök att ta städer. Bythnof är den som klarat sig bäst hittills men det var bara att anpassa sin plan så gick det oxå. och jag hoppas du inte tror att jag har som vana att skicka 2st KS på alla mina mål ;)

men att försvara sig, är man aktiv så är halva jobbet redan gjort, sen att punkt deffa är bra, men det finns sätt att lösa det som anfallare oxå ;)
 

DeletedUser

Guest
jag har inte gjort nåt seriöst försök på dig ännu, enbart andra syften, det är få personer som stått emot mina seriösa försök att ta städer. Bythnof är den som klarat sig bäst hittills men det var bara att anpassa sin plan så gick det oxå. och jag hoppas du inte tror att jag har som vana att skicka 2st KS på alla mina mål ;)

men att försvara sig, är man aktiv så är halva jobbet redan gjort, sen att punkt deffa är bra, men det finns sätt att lösa det som anfallare oxå ;)

Nu har du säkert redan koll på detta men... du har 6 städer på Ön. Så punktdefning till KS är rätt så omöjligt för mig om du skickar KS från samma Ö.

Men kan alltid använda mig av marktrupperna på Ön om du väljer att skicka KS med extra BS ;)

Men som jag sagt innan. Du kommer inte hinna erövra mina städer innan jag har erövrat dina. Får vänta tills UVn kan stå och byggas under längre perioder så man har tid och råvaror till annat
 

DeletedUser

Guest
Nu har du säkert redan koll på detta men... du har 6 städer på Ön. Så punktdefning till KS är rätt så omöjligt för mig om du skickar KS från samma Ö.

Men kan alltid använda mig av marktrupperna på Ön om du väljer att skicka KS med extra BS ;)

Men som jag sagt innan. Du kommer inte hinna erövra mina städer innan jag har erövrat dina. Får vänta tills UVn kan stå och byggas under längre perioder så man har tid och råvaror till annat

haha ja du har då inga problem med självsäkerheten, men om man ser det så här då, du har haft 2st städer där ganska länge, medan jag har ökat i antal på den ön, och sen tror du att du kommer lyckas bättre nu när jag har 6 när du inte lyckades när jag hade 4? :)
på sätt och vis är det synd att underverken släpptes så snabbt, för vi hade så mycket planer som vi skulle vilja bli klar med mot er. bl a slå ut dig från MIN Ö ;)
 

DeletedUser

Guest
Eh, desto mer städer du har desto mer engagerad blir jag :D

NOO!! seriöst? Jävla vad UVn sabbade mycket... Hoppas ni har sparat era planer tills vidare då?
Jag har länge väntat på ett erövringsförsök från er. Var inte elaka och lägga ner det nu.. Ni kommer ha tid till det snart ^^
 

DeletedUser

Guest
Grepolis är deffarens spel...

...jag hade lätt stått emot på egen hand...om jag velat...

hade jag byggt ALLA mina städer till Biremstäder hade det inte funnits någon allians som brutit igenom... jag hade krossat alla i deffrank... och jag hade totalt nollat offensiv rank förutom lite gunst-off-rank...

Jag kan väl säga såhär... på Epsilon täppte jag till lite av vad jag brast lite i på Beta...det var att hålla mig koncentrerad i min hemmabas... och den basen i södra hav 55...var inte den där ni tog öar... det ni tog öar på var min satellit på IE uppe i norr... en ö som låg helt off...

lite som min ZTS99a på Epsilon - enda staden i hav 55 där... avlägsen från min bas i hav 45 där... Jag har förvisso försvarat den från ALLA ANFALL som kommit (nu är jag inne på fel server - jag vet - men det är relevant för beta...) - mycket tack vare alliansen... eftersom jag aldrig skickade min egna deff på 12-14 timmar enkel resa för att deffa... som dessutom antagligen ändå skulle komma för sent...

jag har nästan alla mina städer inom 2-3 timmar med biremer...och jag håller mina städer med en biremgarnision i VARJE stad... dvs. jag har allokerat bort ca 100 biremer från min offensiva kapacitet... ändå krossar jag allt utom två outstanding drakar på Epsilon i offensiv krigsrank... men dessa 100 biremer i VARJE STAD ger mig omkring 5500-6000 biremer i mitt försvar, fördelat på alla mina just nu 58 städer => när Familjen angrep mig - en stad i taget... en revolt i taget... så flyttade jag bara bort mina biremer...och väggade anfall efter anfall... med SAMMA FLOTTOR... med kort restid...behövde inte ens dela upp dom...

tänk då om jag har 70 städer, 300 biremer i varje => 21 000 biremer... (och 0 marktrupper) - det KRÄVS en HEL DEL för att bryta ner sådant försvar... det krävs många allianser...många spelare...för att knäcka ett sådant försvar...revolter blir ju verkningslösa...även om lite flygfän skulle kunna revolta rätt många städer... och ducka undan det som inte är koloniskepp...

dessutom hade jag en handfull rätt stora lojala spelare med hyggliga deffar och väldigt näraliggande... så vi pratar om kanske 200 rätt väldeffade städer i ett tätt liggande kluster - och 4 spelare... en miniklan i klanen... så att säga...

hur många spelare krävs det för att mobilisera uppåt 22-24 000 brandskepp i en seriös erövring? samordnat... när jag har 21 000 biremer inom 2-4 timmar restid... nog kan skulle jag stått emot bra länge... men vad f-n hade det varit för spel - att bara deffa biremer... bara samla deffpoäng... ;-)

det är offensiven som räknas... :p inte deffen...
 

DeletedUser

Guest
ja zts har jag skällt på men han e topp 3 av alla krigare på grepolis om inte den bästa fn vad sa jag:D

jag har iaf placerat mig rätt bra på Epsilon, började ca 2 månader efter...

kämpat mig upp till 7e rank... och 3a på offranken...
serverns toppskikt har varit intakt förutom att jag klättrat...
så relativt sett klättrade jag mer - men kan inte riktigt mäta mig med den topp som jag aldrig kom ikapp innan grepolis 2.0 dödade Epsilon...

och med min långa ledning på Beta... så har jag iaf toppranker på 2 servrar... dom enda två jag spelat på allvar...

det jag är extra stolt över...är att jag

SAMMA DAG - blev dagens anfallare och dagens försvarare på Epsilon... det tycker jag är lite respekt... det blev jag aldrig på Beta... dagens anfallare blev jag rätt ofta... men sällan dagens försvarare... ÄKTA besviken var jag när Ares 84 000 krigspoängs defensivt på lilla kolonin Ares Underverk INTE gav mig utmärkelsen dagens försvarare... då tyckte jag att jag förtjänat den...

inte som när jag på 6000 deffpoäng på Epsilon blivit dagens försvarare...
 

DeletedUser

Guest
Eh, desto mer städer du har desto mer engagerad blir jag :D

NOO!! seriöst? Jävla vad UVn sabbade mycket... Hoppas ni har sparat era planer tills vidare då?
Jag har länge väntat på ett erövringsförsök från er. Var inte elaka och lägga ner det nu.. Ni kommer ha tid till det snart ^^

japp, UV förstörde massor med planer, krios hade fått det jobbigt framöver om annars, lite synd, för jag hade velat se hur ni hade hanterat det, nån som var med under planens uppbyggnad skulle ha gissat på att det hade varit nåt som blivit erat fall. men det får man inte veta längre.

till ZTS: hade krävts mindre spelare än du tror med att sänka 21000 birem ;) när jag sänkte som flest så landade jag runt 7000 sänkta birem helt ensam på bara nån timme, så det hade inte direkt stoppat oss om det var allt du hade att komma med.
 

DeletedUser

Guest
japp, UV förstörde massor med planer, krios hade fått det jobbigt framöver om annars, lite synd, för jag hade velat se hur ni hade hanterat det, nån som var med under planens uppbyggnad skulle ha gissat på att det hade varit nåt som blivit erat fall. men det får man inte veta längre.

till ZTS: hade krävts mindre spelare än du tror med att sänka 21000 birem ;) när jag sänkte som flest så landade jag runt 7000 sänkta birem helt ensam på bara nån timme, så det hade inte direkt stoppat oss om det var allt du hade att komma med.

tror inte zts pratar om nutid e du helt tappad?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp