Topp 10 Spelare

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Här kan vi skriva in topp 10 spelarna och kommentera dem.

Diskutera, kommentera och så håller vi tråden "clean" och snyggt.



Grundfrågor:

- Kommer de nuvarande topp 10 spelarna att bistå?
- Eventuella sammanslagningar?
- Övriga spekulationer?


Ser ut så här nu:

1. mattiascmb
2 ZeusTheScout
3 tassen
4 bronso
5 KHbois
6 simke
7 tryckaren
8 Agne Nike
9 tsioulis
10 SilverFox
 

DeletedUser

Guest
1. mattiascmb
Spräckte 1 miljon poäng för några dagar sedan, får väl säga grattis mycket fint jobbat!! Har legat på toppen en mycket lång tid för att hoppa upp på förstaplats för inte så länge sedan. Verkar inte spelat så värst aggressivt i sina dar med erövringar däremot stark offensiv och verkar vara en väldigt hjälpsam allianskramat.

2 ZeusTheScout
fegis

3 tassen
Har varit på toppen länge, aldrig sett till eller hört talas om spelaren. Verkar ha något speciellt förhållande med spökstäder. Vad jag ser så är det ingen större kämpe. Kommer väl hålla sig på toppen tills någon vågar sig på spelaren.

4 bronso
Rullat igenom sammanslagna allianser och höll första plats ett väldigt bra tag förra året och gillar interna erövringar och alltid gjort. Gillar denna då han legat på toppen sedan jag började spela.

5 KHbois
Stått på förstaplatsen ett tag, kom in sent i spelet men hamna tidigt på toppen. Skaparen av krios och är en riktig vis krigare! Kommer stanna i många månader till.

6 simke
En riktig packåsna som flyger fram som bara den. Fruktad av spökstäder! En väldigt hjälpsam själ. Säger bara en sak, akta er för denna.

7 tryckaren
Verkar inte ha någon lojalitet till någon mer än sig själv. Lite av en ensamvarg kanske, aldrig hört något om denna. Ligger jämt till och verkar kämpa hårt. En dag kommer väl denna sjunka ner i sanden.

8 Agne
Går upp och ner på listan, en väldigt offensiv spelare, det vill säga en riktig krigare! Ser dock ut att spelaren hellre satsar på sin andra rank istället för poängen och kommer sakta gå ner men visa upp sig på andra ställen.

9 tsioulis
En av ZTS underhuggare. Har en fin offensiv men tyst spelare. Verkar inte ha krigat på ett tag och är numera "typ" endast på interna erövringar. Kommer förr eller senare gå under.

10 SilverFox
En av Nikes fina renodlade krigare, snarare silverLion! Får se hur det går här de bakom börjar komma ifatt.
 

DeletedUser

Guest
Dåligt Svenska, tyvärr. Jag kör på engelska.

1. mattiascmb -- mostly internal revolts, low attack BP. In the lead through patience, not skill.

2 ZeusTheScout -- internal conquests but decent attack BP. Not sure why people accuse him of cowardice. Could someone explain?

3 tassen -- Meh.

4 bronso -- shockingly low attack points for such a large player. 'Nuff said.

5 KHbois -- basically inactive.

6 simke -- not great stats. Another meh.

7 tryckaren -- The top players in Rebellion and Krios are pretty passive, amirite?

8 Agne-- I have utmost respect for Agne. A good leader and a good person. Honest, forthright, aggressive, reliable, funny and brave. Shame he is in Nike. :p

9 tsioulis -- Better calibre of player here.

10 SilverFox -- Has a good head for strategy and an aggressive playing style. He can be incredibly rude, but I have not yet known him to play someone false or break his word. Has even been known to show a sense of humour, though he hides it as soon as he comes to his senses. The only bad thing I can say about him is that he has a very boring leadership style.

From the analysis of the top players, it is clear that Nike contains the best and will undoubtedly continue to dominate. That is until all of their players leave Grepolis because it is such a bloody boring alliance to play in.
 

DeletedUser

Guest
Yeah right DES!

Jag tycker position och kämpa-ranking skall matcha!

Bra analys - helt rätt! Mer action på Beta nu!
 

DeletedUser

Guest
Just nu ser det ut så här

1. Mattiascmb
2. Tassen
3. Simke
4. Agne
5. Tsioulis
6. KHbois
7. Tryckaren
8. Guyen
9. Silverfox
10. Warzo
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1742

Guest
Just nu ser det ut så här

1. Mattiascmb
2. Tassen
3. Simke
4. Agne
5. Tsioulis
6. KHbois
7. Tryckaren
8. Guyen
9. Silverfox
10. Warzo

Jag håller inte med om den listan, visst dom har mest poäng, men du sa någon om topp 10 ?

jag ser många som inte platsar :)
 

DeletedUser

Guest
Och varför platsar dem inte? För att du inte vet vilka dem är?
 

DeletedUser

Guest
Rank Namn Allians
1 Spaceball Nike -- Infamous Branskepp Master.
2 vildhussen Korinth -- Seems like a decent player, but I don't know much first hand.
3 team fix Rebellion -- Definitely knows how to fight. Glad he's far away. :p
4 jollydack Nike -- I'm quite fond of Jolly. If you want a challenge mate, you're more than welcome to join REA. ;)
5 Agne Nike -- ditto.
6 JespeRR Nike -- I don't have a lot of respect for people who switch sides just because they're on the losing team.
7 guyen Nike -- Seems decent. Again, I don't have much first hand info.
8 matte00 Nike -- See JespeRR
9 Dead Eyed Suburbanite Red Eyed Alliance 2.0 -- what a noob! :eek:
10 ZeusTheScout1337 -- I wish someone would tell me why this guy is so widely loathed. Seems inactive now anyway.
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker inte ZTS passar in i topp tio. Han hade min respekt i början men nu när han startar om 1337 bara för att få skriva i allians profilen om att krios är "spel dödare" och noobs så platsar han som topp 10 bland dåliga förlorare!
 

DeletedUser

Guest
Firetounge då?

Ni tycks ha glömt att han trots allt ledde anfalls och bästa kämperankingen i nästan ett år...

Bronso var också näst intill ouppnåelig på sin 1:a-position under hela 2010...
 

DeletedUser

Guest
man ska hylla de som ligger i täten efter 2mil i ett maraton
Tja, det är väl inte så lätt att veta när loppet slutar i ett evighetsspel...

Per definition kan ingen spela detta spel för evigt. Din kommentar ovan är tyvärr av sådan art att den för mig närmare oxbergsrepet. :rolleyes:

Team Fix! Ge din definition då. Vad ska mätas och hur? För om du inte vill erkänna att de spelare jag nämnde var störst och helt ohotade under hela 2010 eller att detta är en bedrift... Ja, då vet inte jag :confused:

Heder åt de som spelar skickligt! :cool:
 

DeletedUser

Guest
nej nog har jag en lista på ca 20 spelare (som höjer sig över mängden oftast pg av att de e otroligt aktiva)men tyvärr är några fiender och förtjänar bara smisk inte beröm.Sen de osjälviska spelare som matar deff de hamnar inte på någon lista och får inga kp men utan dem klarar sig en allians inte länge så eg tycker jag bästaspelare-listan e skräp.

Jag skulle gärna se din lista på 20 spelare ;)
 

DeletedUser

Guest
Jag är nyfiken på alla tres lista.. Jolly, Simke och Fixen..

Lägg det inte bara på en, ställ upp er egen också ;)
 

DeletedUser

Guest
Jag är nyfiken på alla tres lista.. Jolly, Simke och Fixen..

Lägg det inte bara på en, ställ upp er egen också ;)

Jag kan skriva en lista på spelare som jag har lärt mig nåt av (vare sig dessa var vänner eller fiender, och vare sig det var med positiv eller negativ exempel).

KHbois
Inteda
Bythnof
Firetongue
ZeusTheScout
Nonnes
Clone Zebra
Akillesis
Airam
Xefon

... nu är många av dessa inte längre aktiva och många platsar definitivt inte på någon "topp" lista, men jag har fått viss lärdom av var och en av dessa (sorry om jag har glömt någon).
 

DeletedUser

Guest
En bra spelare är den som krigar o inte bara snurrar en massa stadsfester. Stadsfester är det snabbast/billigaste sättet att få poäng till en ny stad är bara att kolla spelarna i toppen inte mycket anfallspoäng på dessa spelare!!!!
 

DeletedUser

Guest
Kan det vara det enda spelet i världshistorien där inaktivitet och feghet belönas? Undrar om dom har samma inställningar med KP och stadsfester på alla andra servers. (Utländska)
 

DeletedUser

Guest
Det här har blivit under spelets gång.

I augusti så kan jag säga att det var ett helvete att hålla en stad, när man råkade på alliansanfall (i mitt fall två allianser). Nu när allianserna är så starka så blir det mycket lättare. Stadsfester är för lätta att samla KP på så en översyn bör göras på åtminstone servrar igång längre än tre månader.

Däremot så är jag tveksam till att gynna idiotanfall på städer så en balans mellan offensiv och defensiv bör inte skilja 0.5 poäng som har förts fram på vårat eget forum.

Det här hör egentligen inte hemma här så om en moderator vill flytta mitt inlägg till en lämpligare tråd, så har jag inga problem med det.

Ha en Mysig lördagkväll
Matte00
 

DeletedUser

Guest
Ock det är ännu lättare att samla KP om man blir anfallen. Håller fortfarande på att det måste vara mer lönsamt att anfalla!!!! 0,5 mer i anfalls poäng skulle ge mer action i spelet och fler skulle nog stanna kvar då....(Vi är väl inte fegisar som lirar detta spel eller?????)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp