Topp 10 spelare -

DeletedUser4

Guest
Vad vet vi om spelarna?

Bra? Dåliga?

Internerövrar? Krigare?


<table style="width: 80%;"><tbody><tr class="even"><td style="width: 13%;">Rank</td><td style="width: 24%;">Namn</td><td style="width: 24%;">Allians</td><td style="width: 10%;">Poäng</td><td style="width: 10%;">Städer</td><td style="width: 40%;">Poäng per stad</td></tr></tbody></table><table style="width: 80%;"><tbody><tr class="even"><td style="width: 13%;">1</td><td style="width: 24%;">MrBd</td><td style="width: 24%;">Wings of Liberty</td><td style="width: 10%;">358,400</td><td style="width: 10%;">32</td><td style="width: 19%;">11,200
</td></tr><tr class="odd"><td style="width: 13%;">2</td><td style="width: 24%;">Godlajk</td><td style="width: 24%;">Wings of Liberty</td><td style="width: 10%;">278,882</td><td style="width: 10%;">27</td><td style="width: 19%;">10,328
</td></tr><tr class="even"><td style="width: 13%;">3</td><td style="width: 24%;">Drottning Esther</td><td style="width: 24%;">Wings of Liberty</td><td style="width: 10%;">222,939</td><td style="width: 10%;">21</td><td style="width: 19%;">10,616
</td></tr><tr class="odd"><td style="width: 13%;">4</td><td style="width: 24%;">magnuzzon92</td><td style="width: 24%;">Wings of Liberty</td><td style="width: 10%;">163,126</td><td style="width: 10%;">15</td><td style="width: 19%;">10,875
</td></tr><tr class="even"><td style="width: 13%;">5</td><td style="width: 24%;">madeinsweden</td><td style="width: 24%;">Imperatori</td><td style="width: 10%;">157,151</td><td style="width: 10%;">15</td><td style="width: 19%;">10,476
</td></tr><tr class="odd"><td style="width: 13%;">6</td><td style="width: 24%;">Trem</td><td style="width: 24%;">Wings of Liberty</td><td style="width: 10%;">151,479</td><td style="width: 10%;">15</td><td style="width: 19%;">10,098
</td></tr><tr class="even"><td style="width: 13%;">7</td><td style="width: 24%;">Grillby</td><td style="width: 24%;">The League</td><td style="width: 10%;">149,132</td><td style="width: 10%;">17</td><td style="width: 19%;">8,772
</td></tr><tr class="odd"><td style="width: 13%;">8</td><td style="width: 24%;">Nanne</td><td style="width: 24%;">Imperatori</td><td style="width: 10%;">148,923</td><td style="width: 10%;">12</td><td style="width: 19%;">12,410
</td></tr><tr class="even"><td style="width: 13%;">9</td><td style="width: 24%;">mitchum</td><td style="width: 24%;">The League</td><td style="width: 10%;">147,647</td><td style="width: 10%;">17</td><td style="width: 19%;">8,685
</td></tr><tr class="odd"><td style="width: 13%;">10</td><td style="width: 24%;">nitrum</td><td style="width: 24%;">Imperatori</td><td style="width: 10%;">147,490</td><td style="width: 10%;">13</td><td style="width: 19%;">11,345
</td></tr></tbody></table>
 

DeletedUser

Guest
1: MrBd, Helt ok, men gillar inte hans ledar metoder. Endast internerövring.
2: Godlak, är p.12 och tittar på nallepuh. (Får kanske hjälp av mammsen att spela) Endast internerövring.
3: Drottning Esther, trodde det bara fanns kungar när detta utspelades? Endast internerövring.
4: Magnuzzon92, Har inte snackat med honom. Endast internerövring.
5: Madeinsweden, grym spelare, kör inte med lika mycket guld som top 4.
6: Trem, Har inte snackat med honom. Endast internerövring.
7: Grillby, Bra spelare, KP-feedad av WoL :)
8: Nanne, Tung spelare, dock lite tyst i forum.
9: Mitchum, Bra spelare.
10: Nitrum, Bra spelare. Krigare!
 

DeletedUser

Guest
angående föregående :) man är inte äldre än man känner sig :)

1: MrBd, troligen den bästa krigaren med Azael samt några till.
2: Godlak, okey spelare som gillar att snacka skit med folk :)
3: Drottning Esther, en grym lag spelare som alltid löser konflikter och jobbar mycket för alliansen
4: Magnuzzon92, väldigt bra spelare och alla bör ha en som han i lednigen.
5: Madeinsweden, bra spelare både off och deffensivt
6: Trem, bra spelare både off och deffensivt, de bor en liten krigare i han
7: Grillby, Bra på att deffa
8: Nanne, okey, men inte sett något av denna i kriget
9: Mitchum, okey spelare men som ovan inte mycket offensivt
10: Nitrum, okey spelare
 

DeletedUser962

Guest
1: MrBd, En internerövrare, som satsar på att plundra och ha stads fester än kriga men är ändå en duktig spelare :)
2: Godlak, Ligger etta på alfa? ( tror jag ) Men i denna världen sä verkar han satsa på internetövning.
3: Drottning Esther, Vet inte så mycket om detta, men har hört att även hon är en internerövrare.
4: Magnuzzon92, Även denna verkar vara en internerövrare.
5: Madeinsweden, tror detta kan vara den bästa spelare på denna listan. ( Och bland de bästa spelare jag spelat med )
6: Trem, Vet inte så mycket om denna? Men har hört att även denna är en internerövare
7: Grillby, en väldigt duktig försvare som är bra på att organisera sina trupper.
8: Nanne, Även denna är bland de bästa spelare på Grepolis.
9: Mitchum, En bra och duktig spelare, som kommer klara sig länge i denna värld :)
10: Nitrum, En duktig spelare som kommer vara i topp en längre tid :).
 

DeletedUser

Guest
angående föregående :) man är inte äldre än man känner sig :)

1: MrBd, troligen den bästa krigaren med Azael samt några till.
2: Godlak, okey spelare som gillar att snacka skit med folk :)
3: Drottning Esther, en grym lag spelare som alltid löser konflikter och jobbar mycket för alliansen
4: Magnuzzon92, väldigt bra spelare och alla bör ha en som han i lednigen.
5: Madeinsweden, bra spelare både off och deffensivt
6: Trem, bra spelare både off och deffensivt, de bor en liten krigare i han
7: Grillby, Bra på att deffa
8: Nanne, okey, men inte sett något av denna i kriget
9: Mitchum, okey spelare men som ovan inte mycket offensivt
10: Nitrum, okey spelare

Utdrag från Grepostats angånde internerövring... detta är godlajks 11 senaste "erövringar"...
Nalle Puh 26 5,066 Agebjörn Godlajk None Wings of Liberty 2011-02-25 06:13:19
Nalle Puh 25 12,062 msup Godlajk Wings of Liberty Wings of Liberty 2011-02-19 18:58:43
Nalle Puh 24 12,365 msup Godlajk Wings of Liberty Wings of Liberty 2011-02-19 11:52:13
Nalle Puh 23 362 Abandoned Godlajk NoneWings of Liberty 2011-02-12 23:21:32
Nalle Puh 22 10,314 Gamle Lennart Godlajk Wings of Liberty Wings of Liberty 2011-02-09 20:18:38
Nalle Puh 21 10,964 Lord Telcontar Godlajk Morituri Wings of Liberty 2011-02-07 21:18:51
Nalle Puh 20 8,845 Kapten R Godlajk Wings of Liberty Wings of Liberty 2011-02-06 03:00:30
Nalle Puh 18 10,866 Kapten R Godlajk Wings of Liberty Wings of Liberty 2011-02-06 00:23:13
Nalle Puh 19 9,880 Kapten R Godlajk Wings of Liberty Wings of Liberty 2011-02-05 22:45:21
Nalle Puh 16 6,263 Irene Godlajk None Wings of Liberty 2011-02-05 08:19:57
Nalle Puh 17 2,824 Abandoned Godlajk None Wings of Liberty 2011-02-05 07:23:54
 

DeletedUser

Guest
5: Madeinsweden, grym spelare, kör inte med lika mycket guld som top 4.

Kan ju tillägga att jag inte använt ett enda guld i hela min grepolis-karriär

1: MrBd, En internerövrare, som satsar på att plundra och ha stads fester än kriga men är ändå en duktig spelare :)

Förstår faktiskt inte hur man kan leda offrankingen om man satsar på att plundra och ha stadsfester. Kan inte du förklara för mig mace? Du som verkar kunna så mycket
 

DeletedUser

Guest
Hehe, känns som de flesta listorna är rätt partiska.

Dock är ju Antipaters inlägg det intressantaste (och mest sanningsenliga).
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1182

Guest
@Magnuzzzzoson18årpojke

Det städer han internerövrar sitter väl på 2000 slungkastare innan :) gratis KP!
 

DeletedUser

Guest
6: Trem, Vet inte så mycket om denna? Men har hört att även denna är en internerövare
4/13 tagne byer er internerøvringer - av folk som sluttet, og byer måtte tas før Imp/TL tok dem. 2 av de var også små byer. De andre 9 har jeg kriget meg frem til - ler av at "alle" som er i WoL er "internerøvrere" :)
Dagens top 10:

1 MrBd - En aktiv og flink leder, ikke pratet veldig mye med.
2 Godlajk - Samme som MrBd. Trivelig og aktiv.
3 Drottning Esther - En av de som virkelig bryr seg. Vi er heldige som har en sånn drottning :)
4 magnuzzon92 - Aktiv og positiv.
5 mitchum - Var imponert av han når jeg var i TL. God spiller uten tvil.
6 Trem - Nordmann som har forvillet seg på en svensk server takket være min roommate. Såder kan det gå. Min første server på grepolis og jeg stortrives.
7 Shingzu - Var en veldig trivelig og flink leder når jeg var i TL.
8 madeinsweden - Kjenner ikke, men uten tvil en av Imps beste spillere.
9 atilla - Leker seg i Imp-land. Ingen klarer å ta han :)
10 nitrum - Kjenner ikke.
 

DeletedUser

Guest
4/13 tagne byer er internerøvringer - av folk som sluttet, og byer måtte tas før Imp/TL tok dem. 2 av de var også små byer. De andre 9 har jeg kriget meg frem til - ler av at "alle" som er i WoL er "internerøvrere" :)
Dagens top 10:

1 MrBd - En aktiv og flink leder, ikke pratet veldig mye med.
2 Godlajk - Samme som MrBd. Trivelig og aktiv.
3 Drottning Esther - En av de som virkelig bryr seg. Vi er heldige som har en sånn drottning :)
4 magnuzzon92 - Aktiv og positiv.
5 mitchum - Var imponert av han når jeg var i TL. God spiller uten tvil.
6 Trem - Nordmann som har forvillet seg på en svensk server takket være min roommate. Såder kan det gå. Min første server på grepolis og jeg stortrives.
7 Shingzu - Var en veldig trivelig og flink leder når jeg var i TL.
8 madeinsweden - Kjenner ikke, men uten tvil en av Imps beste spillere.
9 atilla - Leker seg i Imp-land. Ingen klarer å ta han :)
10 nitrum - Kjenner ikke.


Står det inte i reglerna att man ska kunna begriplig svenska eller engelska?

Isf. får du gärna skaffa tolk åt mig!
 

DeletedUser

Guest
4/13 tagne byer er internerøvringer - av folk som sluttet, og byer måtte tas før Imp/TL tok dem. 2 av de var også små byer. De andre 9 har jeg kriget meg frem til - ler av at "alle" som er i WoL er "internerøvrere" :)
Dagens top 10:

1 MrBd - En aktiv og flink leder, ikke pratet veldig mye med.
2 Godlajk - Samme som MrBd. Trivelig og aktiv.
3 Drottning Esther - En av de som virkelig bryr seg. Vi er heldige som har en sånn drottning :)
4 magnuzzon92 - Aktiv og positiv.
5 mitchum - Var imponert av han når jeg var i TL. God spiller uten tvil.
6 Trem - Nordmann som har forvillet seg på en svensk server takket være min roommate. Såder kan det gå. Min første server på grepolis og jeg stortrives.
7 Shingzu - Var en veldig trivelig og flink leder når jeg var i TL.
8 madeinsweden - Kjenner ikke, men uten tvil en av Imps beste spillere.
9 atilla - Leker seg i Imp-land. Ingen klarer å ta han :)
10 nitrum - Kjenner ikke.

Trem du är säkert en okej spelare det tvivlar inte jag på men berätta varför du lämnade TL för WoL...

När det gäller Atilla så har du fel ... vi tog alla pjotrs städer och vi har bara 2 kvar av attillas.... Det var rätt nära förra gången nästa gång så kanske vi bjuder dig på 100k försvarspoäng...
 

DeletedUser

Guest
Trem du är säkert en okej spelare det tvivlar inte jag på men berätta varför du lämnade TL för WoL...
Eftersom jag spelar med en irl polare som har vänner från Alfa, och jag följer han vart han än går. Mest på grund av att han är awesome, och jag inte vil bli ägd av honom.

När det gäller Atilla så har du fel ... vi tog alla pjotrs städer och vi har bara 2 kvar av attillas.... Det var rätt nära förra gången nästa gång så kanske vi bjuder dig på 100k försvarspoäng...
Men det är jo inte kul om jag säger det :)

Edit:
Står det inte i reglerna att man ska kunna begriplig svenska eller engelska?

Isf. får du gärna skaffa tolk åt mig!
Om så är fallet, så får ni inte klaga på min svenska :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
@mace kasta inte sten i glashus:
MrBd har 5 internerövringar av 39 städer (12,8%)
Drottning Esther har 2 av 26 städer (7,7%)
Magnuzzon92 har 3 av 18 (16,7%)
Trem har 4 av 18 städer (22%)

mace har 2 internerövringar av 8 städer (25%)
Madeinsweden har 2 av 18 städer (11%)
Och sist den store Antipater med 21,4% internerövringar

Så mace, bortsett från godlajk så har du högre % internerövringar än alla dom andra ^^.
Jag förstår att du bara sitter och jävlas men det här med internerövringar börjar bli ganska uttjatat.
 

DeletedUser

Guest
@mace kasta inte sten i glashus:
MrBd har 5 internerövringar av 39 städer (12,8%)
Drottning Esther har 2 av 26 städer (7,7%)
Magnuzzon92 har 3 av 18 (16,7%)
Trem har 4 av 18 städer (22%)

mace har 2 internerövringar av 8 städer (25%)
Madeinsweden har 2 av 18 städer (11%)
Och sist den store Antipater med 21,4% internerövringar

Så mace, bortsett från godlajk så har du högre % internerövringar än alla dom andra ^^.
Jag förstår att du bara sitter och jävlas men det här med internerövringar börjar bli ganska uttjatat.

Den största anledningen till att det tjatas om det är att ni i WoL försöker försvara det .. Säg som det är Godlajk har en onaturligt hög % av internerövringar och det är otvivelaktigt inte slumpen att det blivit så. Ni har minst 3 sådana (två är inte nämnda här) spelare som är kända från tidigare servrar just för att vara damsugare som tar enkla mål. Dessa 3 spelare ger er ett visst rykte faktumet att ni lyckats samla dessa spelera på ett och samma ställe får resten av oss att skratta...

Sedan gå ljuger % lite. märker att du inte räknar upp hur många städer jag tagit som internerna jag har 14 städer 21,4% av det är 3 städer som är interna städer. Mace har 2 interna skall du verkligen jämföra med någon som godlajk som ligger på 16-17 interna städer...
 

DeletedUser

Guest
Anledningen till att jag räknar i % är för att den visar ju tendensen för spelaren.
Jag försöker inte försvara Godlajks höga internerövrings %, det jag skrev i P&P tråden handlade om att du kallade honom WoL's värsta fiende.

När det kommer till din % så räknade jag staden från Haralds Hjältar som en intern, om den mot förmodan inte är det så ber jag om ursäkt.
 

DeletedUser

Guest
Anledningen till att jag räknar i % är för att den visar ju tendensen för spelaren.
Jag försöker inte försvara Godlajks höga internerövrings %, det jag skrev i P&P tråden handlade om att du kallade honom WoL's värsta fiende.

När det kommer till din % så räknade jag staden från Haralds Hjältar som en intern, om den mot förmodan inte är det så ber jag om ursäkt.

Jo jag tycker själv att den är en intern och jag blev erbjuden den då spelaren ville ta en annan position. och sedan har jag tagit 1 till helt intern som jag känner till men den kommer jag ge bort då jag håller den till en annan spelare..

Du har ju försökt försvara det lerkan, du sade bland annat att det var ditt fel att godlajk inte tagit så mycket fiendestäder osv... men jag misstänker att du sa det mest för att argumentera mot mig.

Som sagt det är svårt att försvara den procensatsen på den stora mängden städer. Efterssom som du pratar om trender så ser man ju också att Godlajk ökar sin procent allt efterssom spelet fortsätter.

Att jag sa det om att Godlajk var WoL värsta fiende är att helt enkelt så att hade jag gud förbjude varit med hos er i WoL så hade jag nog funderat på både en och en annan gång över att folk internspionerar, hotar osv... så som man hör att ni gör och att faktumet att det är större statistisk chans att jag blir erövrad internt än att av en fiende..

Jag har upplevt inkonsekvensen av mrBd policies och WoL totala omförmgå att vara smidiga. Det verkar som det finns ett sett av regler hos er för de som är med i ledningen, ett annat för de som är bra i alliansen och ett tredje för de som lednigen anser som möjliga mål för internerövring.

När det gäller skitsnack och pajkastning här så var det Godlajk som sprang omkring och kallade oss både det ena och det andra... Det var därför det började tjafsas här. Imperatori uppmuntrade WoL till en början och hoppades på bra relationer. Sedan så sabbade Godlajk och MrBd det genom att hitta på policies och vara osmidiga.
 

DeletedUser

Guest
Sanningen är, som jag sa, att Godlajk och jag missade lite på kommunikationen senast vi hade en större offensiv och därför slutade det med att han bara skickade rens ist för att försöka erövra 2 städer.
Att han internerövrar har jag aldrig nekat till.

Dom regler vi har inom alliansen gäller för alla, liten som stor, ledare som nyrekryterad.
De personer som har brutit mot reglerna och dessutom uppvisat en attityd som inte hör hemma i en topallians skulle förmodligen ha fått lika mycket skit om dom betedde sig så i eran allians. När spelare gråter ut i mail om att han inte får någon hjälp och aldrig skriver i forumet så är det ju något som är fel, eller? Jag börjar misstänka att någon har vidarebefodrat ett mail till dig, fråga är hur mycket spelaren har tagit med ur konversationen och hur mycket det har vinklats.
Jag tycker dessutom att jag har hört det här snacket gå om er tidigare, från samtliga av era medlemmar som gick över till oss.

När det kommer till diplomatin så var jag aldrig inblandad, det är inte förens nyligen jag har kommit med i ledningen. Dock måste du ju hålla med om att ett krig med 4 allianser mot ToH hade blivit ganska tråkigt, och om vi hade stannat som neutrala och tittat på hade vi antagligen slutat som nästa på menyn.
 

DeletedUser

Guest
Sanningen är, som jag sa, att Godlajk och jag missade lite på kommunikationen senast vi hade en större offensiv och därför slutade det med att han bara skickade rens ist för att försöka erövra 2 städer.
Att han internerövrar har jag aldrig nekat till.

Dom regler vi har inom alliansen gäller för alla, liten som stor, ledare som nyrekryterad.
De personer som har brutit mot reglerna och dessutom uppvisat en attityd som inte hör hemma i en topallians skulle förmodligen ha fått lika mycket skit om dom betedde sig så i eran allians. När spelare gråter ut i mail om att han inte får någon hjälp och aldrig skriver i forumet så är det ju något som är fel, eller? Jag börjar misstänka att någon har vidarebefodrat ett mail till dig, fråga är hur mycket spelaren har tagit med ur konversationen och hur mycket det har vinklats.
Jag tycker dessutom att jag har hört det här snacket gå om er tidigare, från samtliga av era medlemmar som gick över till oss.

När det kommer till diplomatin så var jag aldrig inblandad, det är inte förens nyligen jag har kommit med i ledningen. Dock måste du ju hålla med om att ett krig med 4 allianser mot ToH hade blivit ganska tråkigt, och om vi hade stannat som neutrala och tittat på hade vi antagligen slutat som nästa på menyn.

Nåja jag uppfattar det som att det har varit ett försvar av hans systematiska internerövringar men eftersom vi alla äntligen går på grepostats som visar att han är en systematisk internerövrare så kan vi släppa debatten och utgå från att det är hans spelstil att internerövra sedan får man väl tycka vad man vill om det.

Jag inser ju också att man måste internerövra men jag tycker det är fel att göra det i den graden. Då handlar det inte längre om att spela utan snarare av att vara besatt av att ha mycket städer och att halvfuska för att få det. Det är roligare när man förtjänar sina städer...

Angående er mixup det är sånt som händer men 2 erövrade städer till hade knappast ändrat bilden... han måste typ ta runt 30 städer till innan han komme ner till runt 20% om man nu tycker att det är en acceptabel nivå.

Jag kan bara hålla med avhoppade spelare och missnöjda spelare är en dålig infokälla för hur en allians sköts. Sanningen är att de flesta allianser fungerar på samma sätt men i det här fallet så verkar det vara ganska illa måste jag säga. Min källa är inte någon avhoppad WoL utan jag får höra hur det gått till på Alfa från personer som spelar med Godlajk och bakom fasaden av trevligheter så döljer sig en ganska feg person enligt källorna jag har. Dessvärre så verkar det som att Godlajk har börjat göra samma sak här och det är en extremt otrevlig utveckling.

Angående det du hört om oss är nog ganska fel. Det är långt ifrån någon diktatur här och de flesta som är här nu har varit med från början... Väldigt få har lämnat oss för att de inte trivs. Skulle det varit så som våra avhoppare och förrädare påstår så borde väl alla i Imperatori hoppat av för länge sedan. Som sagt man skall nog inte lyssna på förrädare och lycksökare..

Att det blev 4 mot ToH var väl inte så konstigt tycker ToH's mästerdiplomat lyckades göra ganska många sura på ToH. Han jobbade ihop till det ganska bra... Det konstiga är att Jasko och Godlajk blev bästa polare stax efteråt...

Fast återigen de som tagit flest städer från TOH förutom vi är nog WOL genom era "alliansinterna erövringar"
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Den största anledningen till att det tjatas om det är att ni i WoL försöker försvara det .. Säg som det är Godlajk har en onaturligt hög % av internerövringar och det är otvivelaktigt inte slumpen att det blivit så. Ni har minst 3 sådana (två är inte nämnda här) spelare som är kända från tidigare servrar just för att vara damsugare som tar enkla mål. Dessa 3 spelare ger er ett visst rykte faktumet att ni lyckats samla dessa spelera på ett och samma ställe får resten av oss att skratta...

Sedan gå ljuger % lite. märker att du inte räknar upp hur många städer jag tagit som internerna jag har 14 städer 21,4% av det är 3 städer som är interna städer. Mace har 2 interna skall du verkligen jämföra med någon som godlajk som ligger på 16-17 interna städer...

Ja på Gamma InterErövra jag mkt men här har jag 1/11 städer ;) Dvs mindre än 10% så det är ej mycket. InternErövringen var på en av Celeequie´s städer och det skedde när jag var med i B-ligan så inga IE när jag är med i WoL så tyvärr lille gubben :)
 
Topp