Topp 10 Allianser

DeletedUser378

Guest
Lägg gärna in lista på allianserna

Med vänlig hälsning
Lothoria
Community Manager
Grepolis Sweden
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1915

Guest
Har varit borta så länge från den svenska grepolis så min kunskap kan vara föråldrad ;) Men har sett en del gamla spelare här så ska försöka göra mitt bästa av att skriva rättvist ;)

Rank Allians Poäng Spelare Poängsnitt

1 Murres Revenge 52475 31 1690
Anfallsrank:3
Försvarsrank:4


Enligt deras profil så är det en diktatur, och går man bakåt en ca 20 år i tiden så vet man att alla stora diktaturer faller någon gång. Som Sovjet. Om Murres Revenge ser nästan ut som Sovjet om man kollar på anfallsrank och försvarsranken ;) De kan behöva genomgå en statskupp i framtiden om de vill överleva länge. Men de finns en hel del bra spelare här, så förintade blir dem antagligen inte på ett bra tag.


2 Several Bastards 52445 38 1380
Anfallsrank: 6
Försvarsrank:3


Här har jag bara sett en jag känner igen. Men av deras olika ranker så ser de ut som om de är en allians som blivit en liten slagpåse, de slår inte mycket tillbaka ;) Kan inte avgöra hur de kommer att klara sig, vet alldeles för lite om de.

3 *Rinasce Piu Gloriosa* 47999 30 1600
Anfallsrank:2
Försvarsrank:2


Här har vi en allians som jag vet någon/några gömmer sig bakom nya namn och andra som inte gör. De ligger bra till i anfall och deff, framtiden här vet jag inte. Skulle satsa en stad eller 2 att de kommer alliera sig med top alliansen och antagligen hamna på min "fiende" sida ;)


4 VALHALL 44009 29 1518
Anfallsrank:4
Försvarsrank:5


Dessa vet jag inte om, de verkar iaf farma/anfall mycket men verkar få en del tillbaka. Har sett en del Valhall allianser, men dessa har jag inte sett förut.

5 Söt Gris i Stövlar 43464 19 2288
Anfallsrank:1
Försvarsrank:1


Den allians som jag befinner mig i.... Jag drog mig självklart till dessa för de var denna allians som hade mest utav de gamla krigarna hos sig. Vi anfaller en massa, men tydligen inte ostraffat. Vi kommer nog antagligen finnas kvar länge. På ett eller annat sätt.

6 Veni Vidi Vici 37489 28 1339
Anfallsrank:8
Försvarsrank:11


Har sett en som jag kan komma ihåg att jag stött på förut. Resten för mig är nya, iaf va jag vet. Vi får se om de är lika bra spelare och streteger som mannan som kom på ordspråket Veni Vidi Vici.

7 Varden 28847 18 1603
Anfallsrank:9
Försvarsrank:6


För mig helt okända spelare. Av deras anfall och försvarsrank så blir de mest anfallna, men ger tillbaka lite då och då. De kommer ske mycket på servern så vem vet, en dag kanske dessa är störst. Inget jag tror, men man kan alltid ha fel.

8 1st league 24137 26 928
Anfallsrank:25
Försvarsrank:25


1st leauge som ligger 8a, ni har en bit att klättra. Vet inte mycket om dessa, de anfaller dåligt och blir anfallna dåligt. Låter tiden avgöra vad som händer med dessa.

9 Lex Nostra 18881 16 1180
Anfallsrank:17
Försvarsrank:9


Detta namn påminner mig om Zetas största och bästa allians, Costa Nostra. Men tror inte denna allians kommer kunna matcha sig. De har mycket att klättra, på både alliansranken och i anfall/försvars ranken. Förövrigt helt okända spelare för mig.

10 Protectors Of Earth 18494 15 1233
Anfallsrank:10
Försvarsrank:13


För att vara Protectors Of Earth så har de låg försvarsrank och hög anfallsrank. Kan inte säga att jag känner igen någon i alliansen, men önskar dem ett lycka till att försvara jorden.


De var allt från mig, merry christmas and a happy ******* new year
smiley_heart.gif
 

DeletedUser2556

Guest
Vet inte om man får göra såhär men gör bara en lista med 5 allianser som jag tror är top 5 i framtiden. Alltså inget med och göra om dagens ranking.

Rank 1: Söt gris i stövlar
En allians med flera gamla rävar men samtidigt flera spelare som inte är något vidare hehe. Med BajenBrudar i förarsätet så kommer dem stanna i toppen ett bra tag. Än så länge klart offensivast ändå om BB inte verkar rört sin off? En allians som kommer vara svår att besegra men vet man deras svagheter så är det ingen omöjlighet att besegra dem i framtiden.
Spelare att se upp för: BajenBrudar, koffeinkick, senseianders

Rank 2: Murres Revenge

En kopia av Solexus på värld Nu. Dock inget vidare tempo på spelarna än så länge dock. Sedan sägs det att många inte är säkra på om dem ska spela på ännu en server? Men jag har valt att ha dem som 2:a pga att det finns en del duktiga spelare och bestämmer dem sig för att köra seriöst så blir dem farliga. Var så säkra.
Spelare att se upp för: Zekezeus, wolfhoffman(<-min egen favvorit), skvätten

Rank 3: *Rinasce Piu Gloriosa*
Vill inte kommentera min egen allians.

Rank 4: Valhall
Av någon andledning känner jag inte igen så många i denna alliansen. Men ändå tycker jag dem sköter sig bra. Växer stabilt och skrapat ihop en del off kp iaf. Sen är dem jävligt bra samlade så tror faktiskt dem blir farliga i framtiden.
Spelare att se upp för: Sparta555, Xerxes56, niroz

Rank 5: Varden

Servers joker. En hel del spelare som gömmer sig i dolda account tror jag. Tror inte Robin12 spelar här av en slump. Tror dem blir farliga men samtidigt ingen att varna för mer än Robin12. Men det kanske visar sig att jag har fel :D

Här är min lista.
God jul och gott nytt år :)
 

DeletedUser

Guest
Hav 55 Top 10 Allianser
Hej Jag är Doktor Greppa ;) det kommer hända mycket i XI nu när allas nybörjar skydd går ut, och måste säga att det som ger mig gåshud är Hav 55, här ligger det många starka och nya allianser ser framemot detta HUR SOM HELST vi går till Top 10 i Hav 55 :D

Several Bastards, Rank: 1
Det är några Namn i denna alliansen som är spännande tycker jag, Deras Attack points är låga men en så långt har dom inte haft ett riktigt ''Krig'' utan mer bara tar emot slag, Men tror det ändras när Kriget i södra 55 bryter ut. SB har en stark Core i Västra 55 vilket ser lovande ut. efter som denna värld är ganska ny har jag inte mycket mer att säga om dom här
AttPoints: 2160 Rank 5 / DeffPoints: 2575 Rank 2


*Rinasce Piu Gloriosa*, Rank: 2
Inget speciellt Namn här..vad vet jag, jag är ju bara en doktor. Jag ser en bra Allians men dom är alldelses ut sprida, När Krigen i Hav 55 börjar ta fart så kommer dessa att sjunka om dom inte skaffar nån bra pact som håller ihop dom.. men av nån anledning har dom här otroligt höga attackpoints. antagligen har dom farmat några ''Noobs'' det är så jag ser det.
AttPoints: 6920 Rank 2 / Deffpoints: 2476 Rank 3


Söt Gris i Stövlar, Rank: 3
Bor i Norra 55 men ser ut som dom tänker flytta ner. Dessa är Någon av mina Favoriter jag älskar sötsaker och Grisar, Denna Alliansen bjuder på några ruskiga namn minsann Dom här ser starka ut tror SGiS kommer klättra upp snart, Dom har OTROLIGA strids poäng ska jag säga er trodde inte någon skulle ha så här mycket Att/Deff poäng på denna lilla stund Xi har funnits.
Attpoints: 14170 rank 1 / Deffpoints: 3080 rank 1

BRA JOBBAT SÖTA GRISAR

1st league, Rank: 4
Vad ska jag säga löjligt utspridda Bara nej, ser inget hos dessa så jag säger bara en sak NÄSTA
Attpoints: 229 Rank 16 / Deffpoints: 102 Rank 28


Varden, Rank: 5
Jag vet inget om dessa :O denna världs joker, Men jag antar att det är veteraner som gömmer sig i andra namn men vem vet? inte jag iallafall... Dom är ganska utspridda men kan lösa det med en simpel pakt :)
Attpoints: 1349 Rank 9 / Deffpoints: 1596 rank 5


Protectors Of Earth, Rank: 6
Har en bra Core i mitten av 55 kan bli trubbel om dom skaffa sig många fiender, annars ser dessa ut som ett gäng lirare som la ihop sig ska blir roligt att se hur det funkar :)
Attpoints: 1012 rank 10 / Deffpoints: 406 Rank 14


The Spartans, Rank: 7
en ''Spartan'' allians......NÄSTA!
attpoints: 6 Ran 41...snälla bara döda dom / Deffpoints: 32 Rank 37


VALHALL, Rank: 8
Äntligen en Allians som man gillar :) denna allians ligger bra till eller hur? En fantastiskt bra Core dock ligger halva allyn i hav 45. Dom har en hyfsad strids, och Deffpoäng. Om denna Allians har bra teamwork kan jag tänka mig en top 3 i världen
Attpoints: 2561 Rank 4 / Deffpoints: 1458 Rank 6


Vaccinet, Rank: 9
Nu ska Doktorn släppa loss woah! Denna allians är utspridd jag vet men det finns en anledning varför jag älskar den så mycket gissa. Nej men denna allians är en lite grupp spelare som hänger lite här och där själv hoppas jag på att dom tar sig samman och blir en seriös Allians Tycker det inte är lönt att skriva in deras Def/Att poäng för dom är fortfarande små :)
ÄLSKAR ERT NAMN!


Infectious, Rank; 10
WOW säger jag bara! Nakori Engelsk Veteran värkar vara vilsen här på dom svenska serverna Och Just4Fun Från Theta och Lambda, jag ser framemot hur denna Allians ska fungera, InF är orginelt ifrån Den engelska servern samt Nakori, tror dock inte Att dom Kommer klara sig länge, ganska random Ally men en Bra Core har dom i södra 55 så länge inte nån kommer från norr kan dom leva på ''Noobs''
Snälla Inf Om ni läser detta förklara krig mot Vaccinet hade varit roligt att på grund av era namn :D samma som alliansen innan ganska små en så länge tänker inte skriva Att/Deff poäng Här!


Ja..Jag är ju bara en Doktor kan ha helt fel vem vet?
som ni ser gillar jag att spendera tid på små allianser, dom är trots allt denna världs framtid ;)
 

DeletedUser1915

Guest
Du behöver uppdatera dig angående Söt Gris i Stövlar :)
 

DeletedUser

Guest
Du behöver uppdatera dig angående Söt Gris i Stövlar :)
Dom bytade bara några minuter efter det skrevs, men som jag säker nämde nånstans i texten så är Xi färsk och ny vi kan vänta oss massa ändringar. det är det som gör detta spel roligt :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Xi Top 9 Allianser (för jag har inte tid med 10 :p )

Ge Oss Era Städer Rank: 1
En stark och stabil allians bor i Norra 55 och verkar pressa neråt
Stridspoäng: 27621 Försvarspoäng: 7106


*Rinasce Piu Gloriosa* Rank: 2
En annan Bra allians bor precis under Ge Oss Era Städer kan bli en tuff fight mellan dessa Top 2 allianser
Stridspoäng: 14796 Försvararpoäng: 5252


VALHALL Rank: 3
En stark allians. bor väldigt tätt på gränsen mellan hav 55 & 45 borde dock inte stoppa dessa
Stridspoäng: 8909 Försvararpoäng: 3378


Murres Revenge Rank: 4
Några kända namn T ex Skvätten dessa har dock inte dragit iväg i samma fart som dom andra allianserna tror ändå när allt väl börjar fungera så kommer dessa bli stora, jag förstår inte att en person kan ta hand om allt speciellt en en så stor allians måste endå je Creds till ledaren
Stridspoäng: 10527 Försvararpoäng: 5583


Veni Vidi Vici Rank: 5
dessa sjunker och sjunker tror inte dom kommer vara top 5 av slutet av denna veckan
Stridspoäng: 4595 Försvarspoäng: 1471


1st Protectors League Rank: 6
Vet inte mycket om dessa, dom ligger i centrala 55 och det går bra för dom än så länge
Stridspoäng: 1562 Försvararpoäng: 685


Paint it Black Rank: 7
Vet inte heller mycket om dessa några spelare som lämnade several bastards vad jag vet
Stridspoäng: 2994 Försvararpoäng: 586


Varden Rank: 8
Underdog alliansen som alla andra säger tror det är veteraner med nya nick
Stridspoäng: 3361 Försvarspoäng: 4036


Infectious
Min Allians
 

DeletedUser3049

Guest
Det här är min första lista så det får bli som det blir.


1. Ge Oss Era Städer:
Har varit framgångsrika ända sen starten och har många erfarna spelare i sig.
Tror att dessa kommer stanna kvar på toppen tills de splittras och hälften startar en egen allians, resten söker sig till allianser som redan finns.
Som 1:a på både anfallare och försvarar allians så kommer dessa vara farliga tills de splittras.

2. *Rinasce Piu Gloriosa*:
Många spelare i denna allians som jag spelat med förr, gamla veteraner som tyvärr just nu är med i en enligt mig massinvite-allians, då de ända ifrån början låg på topp 10 listan och då med flest spelare i en allians på hela Xi.
Inte så längre, men dessa har fortfarande mest poäng.

3. VALHALL:
Även här en massinvite-allians som med maxad allians springer efter Rinasce och andra plats, kommer falla förr eller senare.
De flesta här vad jag har märkt är väldigt framåt, lägger revolter här och där men lyckas inte ta nån stad ändå, om det inte det är små spelare/allianser.

4. Murres Revenge:
Har starka spelare i sig, och om de bara vill så kommer de kunna bli stora på den här världen.
Inte så mycket annat att säga om denna allians för övrigt.

5. Veni Vidi Vici:
Ser ännu en massinvite-allians här, men finns spelare i denna som kan bli farliga. Tror denna allians kommer hålla sig kvar ganska länge faktiskt, vad jag ser så finns det bara enstaka ev. FI i deras områden, men vi får se. Allt kan hända.

6. 1st Protectors League:
Känner igen nån enstaka spelare i denna allians, men aldrig riktigt spelat med dem så det blir svårt att göra en bedömning här.

7. Paint it Black:
Tror att denna allians kommer hålla sig kvar ett bra tag till, hyfsat nära varandra men finns inte så mycket mer att säga om dem än.

8. Infectious:
Känner inte igen nån härifrån, så kan därför inte komma med något här.

9. Varden:
Alliansen jag är med i. Goa gubbar här. :)

10. Lex Nostra
Tror detta är som Nostra Lex på Mu. Ser några spelare därifrån här.
Dock så kommer dessa inte att bli bland de största allianserna om man ser på Mu, där de hållit nästan samma poäng väldigt länge nu.
Men om de jobbar hårt så kan de kanske bli farliga.
 

DeletedUser

Guest
Det här är min första lista så det får bli som det blir.


1. Ge Oss Era Städer:
Har varit framgångsrika ända sen starten och har många erfarna spelare i sig.
Tror att dessa kommer stanna kvar på toppen tills de splittras och hälften startar en egen allians, resten söker sig till allianser som redan finns.
Som 1:a på både anfallare och försvarar allians så kommer dessa vara farliga tills de splittras.

2. *Rinasce Piu Gloriosa*:
Många spelare i denna allians som jag spelat med förr, gamla veteraner som tyvärr just nu är med i en enligt mig massinvite-allians, då de ända ifrån början låg på topp 10 listan och då med flest spelare i en allians på hela Xi.
Inte så längre, men dessa har fortfarande mest poäng.

3. VALHALL:
Även här en massinvite-allians som med maxad allians springer efter Rinasce och andra plats, kommer falla förr eller senare.
De flesta här vad jag har märkt är väldigt framåt, lägger revolter här och där men lyckas inte ta nån stad ändå, om det inte det är små spelare/allianser.

4. Murres Revenge:
Har starka spelare i sig, och om de bara vill så kommer de kunna bli stora på den här världen.
Inte så mycket annat att säga om denna allians för övrigt.

5. Veni Vidi Vici:
Ser ännu en massinvite-allians här, men finns spelare i denna som kan bli farliga. Tror denna allians kommer hålla sig kvar ganska länge faktiskt, vad jag ser så finns det bara enstaka ev. FI i deras områden, men vi får se. Allt kan hända.

6. 1st Protectors League:
Känner igen nån enstaka spelare i denna allians, men aldrig riktigt spelat med dem så det blir svårt att göra en bedömning här.

7. Paint it Black:
Tror att denna allians kommer hålla sig kvar ett bra tag till, hyfsat nära varandra men finns inte så mycket mer att säga om dem än.

8. Infectious:
Känner inte igen nån härifrån, så kan därför inte komma med något här.

9. Varden:
Alliansen jag är med i. Goa gubbar här. :)

10. Lex Nostra
Tror detta är som Nostra Lex på Mu. Ser några spelare därifrån här.
Dock så kommer dessa inte att bli bland de största allianserna om man ser på Mu, där de hållit nästan samma poäng väldigt länge nu.
Men om de jobbar hårt så kan de kanske bli farliga.

Vi kommer inte splittras för alla är glada i alliansen och vi attackerar allt brunt på kartan :D
 

DeletedUser

Guest
2. *Rinasce Piu Gloriosa*:
Många spelare i denna allians som jag spelat med förr, gamla veteraner som tyvärr just nu är med i en enligt mig massinvite-allians, då de ända ifrån början låg på topp 10 listan och då med flest spelare i en allians på hela Xi.
Inte så längre, men dessa har fortfarande mest poäng.
Svar till Eridor....
Jag vill inte påstå och kommer ej att vilja hålla med dig om att vår allians är några mass-invitare, på grund av att vi har och har haft och har många spelare i alliasen.... De har sökt sig själva till oss, de är en väldigt stor skillnad på de och massinvie.
Även spelare från din allians Varden har sökt till oss... :p
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser3055

Guest
Svar till Eridor....
Jag vill inte påstå och kommer ej att vilja hålla med dig om att vår allians är några mass-invitare, på grund av att vi har och har haft och har många spelare i alliasen.... De har sökt sig själva till oss, de är en väldigt stor skillnad på de och massinvie.
Även spelare från din allians Varden har sökt till oss... :p

Synd att ni har fullt på medlemmar så de inte gick över då :)
 

DeletedUser3049

Guest
Svar till Eridor....
Jag vill inte påstå och kommer ej att vilja hålla med dig om att vår allians är några mass-invitare, på grund av att vi har och har haft och har många spelare i alliasen.... De har sökt sig själva till oss, de är en väldigt stor skillnad på de och massinvie.
Även spelare från din allians Varden har sökt till oss... :p

Det där måste göra ont för Eridor :D


Först så är det inte min allians, utan bara den jag är med i för att märka på orden.
Sen vill jag påpeka att Varden kanske är lite mer kvalité och inte behöver 40 medlemmar för att hålla sig på top 10-listan. :)
Ser inte särskilt stor skillnad på att bjuda in alla som söker eller bjuda in alla i närheten. I princip samma sak.

Spelaren som gick över till er har jag spelat med förr, men blev IE'ad pga. inaktivitet så ni har ju nånting att se fram emot.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser3055

Guest
Fast nu struntar vi i det, allt som allt tyckte jag din lista var väl uttänkt och bra motiverad från ditt egna perspektiv. Självklart håller inte alla med, men det är ju trots allt endast spekulationer om hur det kommer att se ut i framtiden.

Ha en fortsatt trevlig kväll! ;)
 

DeletedUser

Guest
Fast nu struntar vi i det, allt som allt tyckte jag din lista var väl uttänkt och bra motiverad från ditt egna perspektiv. Självklart håller inte alla med, men det är ju trots allt endast spekulationer om hur det kommer att se ut i framtiden.

Ha en fortsatt trevlig kväll! ;)
vi såg hur det slutade med dig efter att ha jävlats med mig :D
 
Topp